Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tips voor reizen met kinderen
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Tips voor reizen met kinderen
Vond het ook vreemd dat ik het niet kon vastleggen maar ze zeiden dat ze dat nooit doen. Is dit bij andere wel gelukt dan? Anders bel ik nog een keer misschien dat ik bij een ander meer geluk heb.
Die dvd spelertjes zien er mooi uit denk dat ik die ook maar aan ga schaffen
Gr Laura
Die dvd spelertjes zien er mooi uit denk dat ik die ook maar aan ga schaffen
Gr Laura
onze reis in 2012 http://huwelijksreisamerika2012.wordpress.com/
Even een vraagje... we willen deze zomervakantie naar het zuidwesten van Amerika. Onze jongste is dan 2 en half. Zou een rugdrager dan een aanrader zijn? Of zou hij daar dan te oud voor zijn? Zijn broer en zus van tegen die tijd 5 en 7 kunnen al wel aardig lang lopen, dus we willen wel wat (kortere) wandelingen gaan proberen in de NP's.
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada
Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
Volg ons op:
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ik zou hem niet meenemen. Het zijn echt ondingen die veel ruimte innemen.
Mocht je er eentje zoeken, dan heb ik er nog eentje voor je. Ik zou een buggy meenemen, goede routes uitkiezen waar je met de buggy ook kan komen en anders kan hij/zij ook best een stukje lopen toch? Zeker wanneer het een uitdagend stukje lopen is?
Mocht je er eentje zoeken, dan heb ik er nog eentje voor je. Ik zou een buggy meenemen, goede routes uitkiezen waar je met de buggy ook kan komen en anders kan hij/zij ook best een stukje lopen toch? Zeker wanneer het een uitdagend stukje lopen is?
Ik zou met een kind van die leeftijd niet zonder drager gaan denk ik, want dan ben je toch wel beperkt. Maar een rugdrager kan inderdaad wel erg groot en log zijn. Wij gebruiken al een tijd de Ergo baby carrier, en er zijn vergelijkbare dragers van andere merken te vinden. Zo'n drager past in een tasje en gaat zo je koffer in. En voor de drager en gedragene nog comfortabeler ook.
Terug in Texas!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik vind de Ergo Baby Carrier een absolute aanrader, heb ik zelf al 2 x meegenomen voor onze dochters op 1.5 jarige leeftijd, maar ze kunnen daar zeker nog in als ze ouder zijn ! Ik zou niet twijfelen, is erg handig en neemt bijna geen plaats in !
Corfou,Egypte,Tenerife,Portugal,Turkije,Thailand,N-India,Nepal,Z-India,Malediven,NY+LA-LV-SF,Tunesië,Cuba,Isla Margarita,Laos,Vietnam,Cambodja,Canada (BC+Stewart/Hyder),Bali,Midwest,Z. Afrika,ZW USA,Schotland,Fr.Alpen, Namibië,New Mexico/Arizona,Z. Afrika
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je wilt wandelen is een buggy niet handig; de enige trails die je dan kunt lopen zijn trails die geschikt zijn voor rolstoelen; je kunt dat bijvoorbeeld op mijn wandelsite vinden, of zoek op accessibility op de NPS-sites.
Sommige andere trails zullen - deels - wel te doen zijn, maar dat vereist dan toch vaak wel veel tilwerk.
Marianne
Sommige andere trails zullen - deels - wel te doen zijn, maar dat vereist dan toch vaak wel veel tilwerk.
Marianne
Ik ga eens kijken voor die ergo baby carrier. Zo'n groot pakket lijkt me te zwaar en te onhandig, maar als deze licht en klein is, kunnen we het zeker proberen. Hij kan best een beetje lopen, maar heeft er niet altijd zin in, en rond het middaguur slaapt hij tot nu toe altijd een paar uurtjes en zal hij dus moe worden. En ja, we willen wel wat zien. De oudste twee kunnen best goed wandelen en klimmen. Het lijkt me onhandig om buiten de stad altijd met een buggy te lopen, je komt dan toch niet zo ver en loopt altijd met dat ding te slepen.
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
Volg ons op:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
Volg ons op:
-
- Amerikakenner
Wij hadden ook steeds buggy mee, maar die is inderdaad meestal in de camper blijven liggen. Enkel als we in een stad/dorpje waren haalden we die even boven. Met de camper is dat niet zo erg, er is plaats genoeg om dat in de bagageruimte te steken maar als je wat gebrekt hebt aan bagageruimte zou ik eerder opteren om een drager mee te nemen. Bij onze eerste camperreis hadden we die dan toch wel in de camper vergeten toen we naar huis moesten vliegen ! Iemand met een taxi hebben we er toen heen gestuurd om die op te pikken, want we wouden die nog wel gebruiken voor ons tweede kindje. Het was een race tegen de klok voor de taxichauffeur en zeer spannend voor ons want de tijd dat het vliegtuig moest opstijgen naderde zienderogen. Google maar eens op ergo carrier , het is niet goedkoop maar wel zo handig. Je kan eventueel ook op tweedehandssites kijken, ik hem die van mijn toen daar verder doorverkocht.
Corfou,Egypte,Tenerife,Portugal,Turkije,Thailand,N-India,Nepal,Z-India,Malediven,NY+LA-LV-SF,Tunesië,Cuba,Isla Margarita,Laos,Vietnam,Cambodja,Canada (BC+Stewart/Hyder),Bali,Midwest,Z. Afrika,ZW USA,Schotland,Fr.Alpen, Namibië,New Mexico/Arizona,Z. Afrika
We willen 2 fullsize SUV's huren (we zijn met 4 volwassenen en onze 3 kids) dus ik denk dat we aan ruimte geen gebrek hebben... Wat zijn die dingen mega! Vorig jaar in Florida hadden we er ook een en hadden we 2 buggies mee voor in de pretparken (al hebben de oudsten toen bijna alleen maar gelopen). Geen probleem, volgens mij kan je halve huisraad in die Amerikaanse bakken
@Marianne, ik ga me eens verdiepen in de wandelingen op jullie website. Heb al wel twee reisverslagen gelezen (de oudste en de nieuwste) en daar al veel tips uitgehaald.

@Marianne, ik ga me eens verdiepen in de wandelingen op jullie website. Heb al wel twee reisverslagen gelezen (de oudste en de nieuwste) en daar al veel tips uitgehaald.
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
Volg ons op:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
Volg ons op:
-
- Amerikakenner
Ik weet niet of je in Las Vegas komt maar hou er rekening mee dat je met een buggy niet aan de show van TI Treasure Island mag staan uit veiligheidsoverwegingen. Om die reden hebben we vorige reis de Pirate Show gemist.
Dat is een goeie... die willen we inderdaad wel bezoeken. Buggy ergens neerzetten dan maar...
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
Volg ons op:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
Volg ons op:
Wat ik trouwens grappig vond vorig jaar in Florida, is dat er op veel plekken (bijvoorbeeld bij Seaworld) speciale zones zijn om je buggy of kinderwagen te parkeren met slapend kind er in (uiteraard met waarschuwingsbordje dat je je kind daar niet alleen moet laten staan omdat het park niet verantwoordelijk is...) Er waren zelfs speciale verkeersborden voor!
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
Volg ons op:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
Volg ons op:
Zeker weten een Ergo (of hier in Nederland: een Manduca of Bondolino) meenemen. Rugdragers zijn ondingen: ze zijn veel te zwaar voor je schouders en je kind bungelt in zijn kruis. Een ergonomische draagzak kun je op je buik of rug gebruiken en rol je zo op om onderin een dagrugzakje te stoppen. Onze peuter is bijna 3,5 maar in de drager is ze drie keer een aantal weken in New York en Santa Monica geweest (en in Londen, Toscane, Parijs, wintersport...) en volgende week gaan we we weer voor ruim twee maanden.
Lekker een beetje hollen en dan bij een van ons in de drager als ze moe wordt of als wij juist even wat kilometers willen maken. Wij nemen nooit een buggy mee eigenlijk: zowel in de grote stad als in bergen/natuurparken schiet het totaal niet op en je mag ze bijna nergens mee naar binnen nemen. Maar wij zijn dan ook niet anders gewend
Lekker een beetje hollen en dan bij een van ons in de drager als ze moe wordt of als wij juist even wat kilometers willen maken. Wij nemen nooit een buggy mee eigenlijk: zowel in de grote stad als in bergen/natuurparken schiet het totaal niet op en je mag ze bijna nergens mee naar binnen nemen. Maar wij zijn dan ook niet anders gewend

2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Wij gaan dit jaar ook met onze zoon (dan 20 maanden) naar de USA. Ik had al helemaal de kriebels hoe dat moest met onze bagage, 1 peuter, 3 kleine koffers, 1 rugzak en 2 kleine koffers, twee volwassenen en een buggy. Dat past nooit in onze auto, en met de trein lijkt me ook geen pretje. Blijkbaar hebben ze op schiphol een bagagedepot waar je voor de eerste 24 uur een bedrag van 6 euro (ik vermoed per bagagestuk) betaald! Mijn man en ik gaan dus een dag van te voren vast naar schiphol met het grootste gedeelte van de bagage, en de dag erna kunnen we op ons gemak met de trein of auto, en halen we daar onze bagage op 

2008 - CA,NV,AZ
2010 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, CA
2012 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, WA, OR, CA
2013 - FL
2014 - CA, NV (solo trip)
2014 - FL
2015 - CA, NV, AZ, UT, CO, NM
2013 - FL
2014 - FL
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
@joyco ik ken het probleem wij hebben er 1 van 2 1/2 en een van 14 maanden dus 3 koffers 2 kleine koffers een tas en 2 buggy's gelukkig gaan onze ouders mee naar het vliegveld om te helpen maar in amerika moeten we het zelf doen. Gelukkig zijn er van die koffer karretjes en daar maar even puzzelen hoe we alles gaan passen.
Wij hebben ook gekeken voor een drager maar ik ben bang dat het veel te zwaar is met onze zoon van 11 kilo dat we alsnog niet verder komen als met een buggy.
GR Laura
Wij hebben ook gekeken voor een drager maar ik ben bang dat het veel te zwaar is met onze zoon van 11 kilo dat we alsnog niet verder komen als met een buggy.
GR Laura
onze reis in 2012 http://huwelijksreisamerika2012.wordpress.com/
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als het niet in je auto past moet je je afvragen of je niet te veel meeneemt. Als je hier op vakantie gaat zal het toch ook in je auto passen? Hoezo 5 (kleine) koffers?Joyco schreef:Wij gaan dit jaar ook met onze zoon (dan 20 maanden) naar de USA. Ik had al helemaal de kriebels hoe dat moest met onze bagage, 1 peuter, 3 kleine koffers, 1 rugzak en 2 kleine koffers, twee volwassenen en een buggy. Dat past nooit in onze auto, en met de trein lijkt me ook geen pretje.
Marianne
Ik sta ook echt te kijken van de hoeveelheden bagage die hier worden genoemd, ik zou echt kijken of je niet met minder toe kan. Wij proberen tot nu toen met 2 kinderen altijd alles in 2 grote rugzakken of koffers te krijgen, soms nog een kleiner bagagestuk erbij voor campingbedje, en toen ze jonger waren dan nog een buggy. Dat is al genoeg gesjouw.
Wat betreft het dragen met bijvoorbeeld de Ergo, mijn dochter is lichtgewicht, en loopt inmiddels zelf, maar vorig jaar zal ze zo'n 12 kilo zijn geweest, en mijn man droeg haar moeiteloos uren achter elkaar. Ik heb er zelf iets meer moeite mee, dus laat het graag aan hem over, maar af en toe een uurtje lukt mij ook zonder veel moeite. Volgens mij zijn er zat ouders die zonder problemen een flinke peuter of kleuter in zo'n ding dragen. Je moet het niet met een rugdrager of babybjorn gaan vergelijken, die zijn veel minder comfortabel.
Wat betreft het dragen met bijvoorbeeld de Ergo, mijn dochter is lichtgewicht, en loopt inmiddels zelf, maar vorig jaar zal ze zo'n 12 kilo zijn geweest, en mijn man droeg haar moeiteloos uren achter elkaar. Ik heb er zelf iets meer moeite mee, dus laat het graag aan hem over, maar af en toe een uurtje lukt mij ook zonder veel moeite. Volgens mij zijn er zat ouders die zonder problemen een flinke peuter of kleuter in zo'n ding dragen. Je moet het niet met een rugdrager of babybjorn gaan vergelijken, die zijn veel minder comfortabel.
Terug in Texas!
Wij nemen bijna altijd 2 (grote) koffers mee en 1 kleine trolley, naast de handbagage, met 3 kinderen. En dan de buggy. Dat vind ik al best veel, eigenlijk. Vooral met een rondreis, je moet toch alles steeds weer meeslepen. We komen wel meestal met een extra (gevulde) tas terug trouwens 

Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
Volg ons op:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
Volg ons op:
zie nu een foutje, ik bedoelde drie kleine koffers en twee grote. Dat is het maximale wat we mee mogen nemen, ik hoop natuurlijk dat we het met minder kunnen doen! Ik heb zelf een twingotje, en daar past helaas niet zoveel in;) We zijn straks bijna 5 weken weg, dus we moeten wel vrij veel kleding meenemen. Ik ben zelf wel heel makkelijk met dingen thuislaten, maar mijn man is dat helaas niet. Hoeveel bagage nemen jullie mee voor het kind/de kinderen?
We hadden vorig jaar trouwens 2 grote koffers en 1 kleine koffer (met 2 volwassenen). Toen hadden we ook echt onnodige dingen mee (4 grote en 4 kleine handdoeken, 3 tubes wasmiddel, een paar vesten pp).
We hadden vorig jaar trouwens 2 grote koffers en 1 kleine koffer (met 2 volwassenen). Toen hadden we ook echt onnodige dingen mee (4 grote en 4 kleine handdoeken, 3 tubes wasmiddel, een paar vesten pp).
2008 - CA,NV,AZ
2013 - FL
2014 - FL
2013 - FL
2014 - FL
Ik neem eigenlijk altijd voor een week kleding enzo mee. Daarna moeten we ergens zien te wassen. Gaat altijd wel goed. Voor de jongste wel wat extra rompertjes voor de zekerheid.
Nog een vraagje over bagage: nemen jullie etenswaar mee? Het lijkt mij wel fijn om voor de eerste nacht wat snelle jelle's en koekjes bij ons te hebben en misschien een pak hagelslag. In Florida hadden we dat gewoon gedaan, maar ze waren daar nogal gefocust op NO FOOD en dat werd ons op het vliegveld in Orlando ook zo'n 20 keer verteld en gevraagd. Toen maar gezegd dat ik 'some baby food' bij me had.
Nog een vraagje over bagage: nemen jullie etenswaar mee? Het lijkt mij wel fijn om voor de eerste nacht wat snelle jelle's en koekjes bij ons te hebben en misschien een pak hagelslag. In Florida hadden we dat gewoon gedaan, maar ze waren daar nogal gefocust op NO FOOD en dat werd ons op het vliegveld in Orlando ook zo'n 20 keer verteld en gevraagd. Toen maar gezegd dat ik 'some baby food' bij me had.
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
Volg ons op:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012