Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door ONYX666 »

Countrydon
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Countrydon »

die schengenvisainfo site is gewoon een blog, ik zou dat niet gebruiken als officiële hoopgever.
Reisverslag Zuid West Amerika
Alleen WA en OR nog te gaan.
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

JeroenB schreef:
07 okt 2021, 13:32
Iedereen kan de coronacheck app uitlezen, daar kun je gewoon een app voor op je telefoon installeren en dan zie je dat vinkje of niet.

Dus dat kunnen ze in andere landen en de USA ook gewoon doen en zo controles uitoefenen. Het is geen hogere wiskunde om die app te installeren.
Dat klopt, maar zoals iemand anders al zei, de VS zal daar invloed op willen hebben. Bijvoorbeeld: Stel dat de EU de Russische Sputnik of de Chinese Sinovac goedkeuren voor een groen vinkje in de app, maar de Amerikaanse overheid besluit on dat niet goed te keuren... en dan? Een app die groen vinkt in Europa maar rood aan de grens in Amerika?
En hoe wordt dan weer gecontroleerd of de app de waarheid spreekt? Vertrouwen op de EU in Brussel?
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

@GoBucks Alsof zo'n papiertje van een Covid test in Amerika niet na te maken is. Ik heb er meerdere digitaal op de PC die ik zo kan bewerken als ik zou willen.

Maar ik heb mijn CDC kaartje van de vaccinatie ook nog in mijn paspoort, al zijn die uiteraard ook na te maken.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

GoBucks schreef:
07 okt 2021, 15:28
Bijvoorbeeld: Stel dat de EU de Russische Sputnik of de Chinese Sinovac goedkeuren voor een groen vinkje in de app, maar de Amerikaanse overheid besluit on dat niet goed te keuren... en dan?
Ik weet niet wat er allemaal wordt goedgekeurd door die Coronacheck app. Maar het lijkt me dat daar minimaal de EMA wat van heeft moeten vinden. En met een beetje geluk ook de WHO.

Als jij als Amerika met een bepaald soort vaccin niet akkoord zou gaan. Iets wat niet is goedgekeurd door de WHO. Lijkt het mij een kwestie van een vinkje aan of uit zetten in de app. Iedereen weet waar hij/zijn mee gevaccineerd is. Dus dan lijkt het mij dat je zelf wel weet of je wel of niet het land in mag. Kwestie van een check bij het inchecken. Aan de deur van het vliegtuig. Of als je het land binnen wil. Maar het lijkt me dat j dit zo snel mogelijk wilt doen...

Maar moeilijk? Nee...
ovide
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door ovide »

Even wat anders, ben net vanuit Mexico naar Houston gevlogen en kwam de VS zo binnenlopen op de meest eenvoudige manier ooit.

Ben zondag in Mexico aangekomen en 5 dagen later dus doorgevlogen naar de USA

Geen enkele moeilijke vraag naar bewijs of iets.
De CPB meneer zei doodleuk, ah je komt nu via Mexico om de travelban te omzeilen. Ik zei ja, meer niet.
Boem stempel en welcome to Amerika….
'05 NYC (3d)
'06 LA (4d)
'06 NY > LA 20Kkm (3mnd)
'07 FL > TN (19d)
'08 NYC (5d)
'08 NYC > SEA (24d)
'09 SEA > NYC (26d)
'10 ORL > MIA (17d)
'11 SF > LA (17d)
'11 CHI > GR (14d)
'12 LA > LV > SF (14d)
'13 LA > FL (23d)
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Na 5 dagen? moet het eigenlijk geen 14 dagen zijn? (niet dat ik niet blij voor je ben hoor :-) )Wat een onzin is die travel ban toch.
ovide
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door ovide »

Precies, en dat bedoelde ik ook te zeggen, geen enkele vraag of controle over hoe lang ik in Mexico of daarbuiten was geweest…

Maar goed, ik ben er! Eindelijk weer na 18 maanden!!
'05 NYC (3d)
'06 LA (4d)
'06 NY > LA 20Kkm (3mnd)
'07 FL > TN (19d)
'08 NYC (5d)
'08 NYC > SEA (24d)
'09 SEA > NYC (26d)
'10 ORL > MIA (17d)
'11 SF > LA (17d)
'11 CHI > GR (14d)
'12 LA > LV > SF (14d)
'13 LA > FL (23d)
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

Ben blij voor je dat het gelukt is na 5 dagen... maar het risico dat je loopt is dat als ze bij de immigratie door vragen en ze komen erachter dat je geen 14 dagen in een 3e land bent geweest...Dan wordt je de toegang geweigerd en kan je dus nooit meer met een ESTA naar Amerika.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Dan heb je echt gigantische mazzel. Als je bewust eerder dan die 14 dagen afreist dan loop je inderdaad grote risico's. Ik heb verhalen gelezen over mensen die geweigerd werden omdat ze een dag te vroeg aankwamen.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

ovide schreef:
07 okt 2021, 22:23
Ben zondag in Mexico aangekomen en 5 dagen later dus doorgevlogen naar de USA

Geen enkele moeilijke vraag naar bewijs of iets.
Voor dat anderen nu gaan denken dat dit een goed idee is en ook de gok gaan wagen. Ik zou het nooit doen. Niet als je het risico wilt lopen terug gestuurd wilt worden en met alle gevolgen van dien voor je ESTA.

@ovide Ik snap ook niet zo heel erg goed je beweegredenen als je weet dat over 3 weken de grens waarschijnlijk weer over gaat??
frodo62
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door frodo62 »

ValerieLe
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door ValerieLe »

frodo62 schreef:
09 okt 2021, 08:41
Alle vaccins worden geaccepteerd.

https://www.reuters.com/world/us/us-wil ... 021-10-08/
Dus het lijkt erop dat ze de goeie richting in gaan en we waarschijnlijk “early November” naar de VS toe kunnen?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Dat is wel de intentie van de Amerikaanse overheid. Of het gaat gebeuren moeten we nog afwachten.
Nessiezzz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nessiezzz »

Nu ook in het AD :

De Verenigde Staten gaan vanaf november weer buitenlandse reizigers toelaten. Vorige maand maakte het Witte Huis een lijst met 33 landen van herkomst bekend, waaronder China, India, Brazilië en de meeste Europese lidstaten. Voorwaarde is dat de reizigers volledig zijn ingeënt tegen Covid-19. Vandaag laat het Amerikaanse Centrum voor Ziektebestrijding en -Preventie weten dat alleen door de Wereldgezondheidsorganisatie WHO en Amerikaanse FDA goedgekeurde vaccins daarbij zijn toegestaan.

De datum helaas nog niet bekend..
Grouchy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 100

Bericht door Grouchy »

thebruins schreef:
07 okt 2021, 12:34
In feite is het toch eenvoudig? De Amerikaanse overheid legt bepalingen op t.a.v. vliegen naar Amerika en de airlines moeten daarop controleren. Net zoals ze al controleren of je een geldig paspoort en esta/visum hebt. Ze moeten dus voortaan ook controleren of iemand gevaccineerd/getest is. Dan maakt het echt niet uit of de airline Amerikaans of Europees is.
Alleen het grote verschil is dat een CBP officer van een paspoort zelf ook nog kan vaststellen op het vliegveld of deze ook echt geldig is aangezien een paspoort een internationaal geaccepteerd bewijs van 'bestaan' is. Voor Covid is dat er niet, dus KLM of Delta kan wel zeggen dat een reiziger gevaccineerd is maar de US kan dat dus feitelijk niet officieel vaststellen. Dat vind ik niets voor de US om dat zo toe te staan, aangezien ze meestal erg bureaucratisch en van de bewijzen enzo zijn.

Als je nu naar de USA vliegt worden de controles ook bij het vertrek gedaan. Het zijn de luchtvaartmaatschappijen die vaststellen of de pax een PCR test bij zich hebben, bij aankomst vanuit Mexico of Kroatië was er niemand van welke officiële instantie dan ook die naar de PCR test vroeg.

Als je bijvoorbeeld vanaf Schiphol vertrekt zal het denk ik een soortgelijke constructie worden zoals bij bijvoorbeeld momenteel voor een trip naar de UK.
Bij het online inchecken krijg je geen boardingpass maar een incheckbevestiging. Bij de balie @AMS wordt de eerste check uitgevoerd (PCR test, paspoort, formulieren, QR code), als dat klopt krijg je een BP met daarop niet de daadwerkelijke gate van vertrek maar de locatie waar de checks zullen plaatsvinden, zeg 'D1'.
Bij D1 is het vervolgens aanschuiven en wordt je QR code, PCR, paspoort, passenger attestion verklaring enzovoort gecheckt. Als alles goed is krijg je een sticker, stempel en krabbel op je BP en krijg je je gate van vertrek te horen. Bij het verlaten van D1 wordt gecontroleerd of alles klopt (BP met stempel,sticker, krabbel plus paspoort).

Zonder die sticker, stempel en krabbel kan je niet boarden. Dit wordt elke 10 minuten een keer omgeroepen bij de gate. Bij het boarden zelf wordt er vervolgens nog een keer gecontroleerd.
Bij aankomst in de USA kan het dan steekproefgewijs worden gecontroleerd.
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Zo'n constructie zal het inderdaad wel worden wat je beschrijft over D1 of E1, allemaal in de rij en dan check op PCR test en vaccinatiebewijs. Daarna pas gate bekend ect. Misschien dat het gele boekje ook nog een optie kan zijn, over vervalsen gesproken. Maar goed alles is te vervalsen. Het is ze met die QR codes ook gelukt.

Het zou mij overigens niet verbazen als het CBP ook alles gaat checken bij het bekende gesprekje bij de officer. Dan komt er gewoon een vraag bij of je gevaccineerd en getest bent en moet je daar bewijs van overleggen.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Toen we in juli terug naar de VS vlogen vanaf Schiphol was er weinig controle. Antigen test resultaten konden via de Verifly app (vlogen met AA) geupload worden, en daar ook de gezondheidsverklaring. Toen kregen we een vinkje in de app, en dat was het enige wat ze bij de incheckbalie wilden zien. We hadden natuurlijk alles geprint voor de zekerheid. Geen extra checks bij de gate, en eenmaal in de US ook niet.

Neem wel aan dat straks de controle meer gaat zijn als hoe @Grouchy het omschrijft.
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Ook wij zijn in augustus naar de USA gevlogen vanaf Schiphol met slechts de controle bij de balies op Schiphol voor het verkrijgen van de Boarding pas, verder geen enkele controle gehad. Feitelijk is 1 controle al voldoende met wellicht een steekproef maar lijkt me niet dat ze hier veel aan gaan veranderen want het is allemaal vertragend en kot een hoop geld overal te controleren. En als de airlines iets niet meer hebben is het wel geld.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer