Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Laten we onze hotelkamer eens goedkoper laten zijn ....

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
BahamaOne
Amerikakenner

Re: Laten we onze hotelkamer eens goedkoper laten zijn ....

Bericht door BahamaOne »

@Robbie&Irene Er zijn nog een behoorlijk aantal andere codes die soms hogere kortingen geven bij de IHG hotels. De korting van Ford geeft niet bij elk IHG hotel het laagste tarief. Probeer maar eens deze 00293512 (Walmart) of 000108146 (UPS) :thumbup: Ik werk altijd per hotel het hele rijtje af. De Ford code geeft niet altijd de laagste prijs. :clap:
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

@BahamaOne

Bedankt voor de tip, ik gebruik altijd de Ford code, ga deze " nieuwe" codes eens proberen.

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Glorious
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door Glorious »

De Walmart code 293512 geeft altijd 2 boekings opties:
Walmart (bewijs van in aanmerking komen vereist)
Walmart Gold (zonder bewijs van aanmerking)
Alhoewel de walmart rate met bewijs van aanmerking de hoogste korting geeft zou ik die persoonlijk niet kiezen.

image.png
image.png (17.08 KiB) 1503 keer bekeken
Bijlagen
image.png
image.png (14.64 KiB) 1503 keer bekeken
BahamaOne
Amerikakenner

Bericht door BahamaOne »

@Reny niet zo angstig!! Ze nemen je heus niet mee, hoor! Het zijn tips, als jij het niet fijn vindt, of er ongemakkelijk van wordt: prima! Het forum is om tips te delen, dit is er eentje (net zoals met de codes voor de autohuur: je hoeft ze niet te gebruiken). :thumbup:

Ik werd in een hotel al eens begroet met: "great to have you with us, dearest Walmart employee" en pas toen ik in de kamer was begreep ik dat ik die code gebruikt had, omdat die me de hoogste korting geeft. :clap: Ik voel me echt niet beschaamd, want ik weet wat ik in de gemiddelde vakantie "investeer"(lees: boodschappen doe) in Walmart. :D

Ik probeer het hele rijtje voor de hoogste korting, die varieert van IBM, Microsoft, AT&T, UPS, Siemens, GE, Walmart, Ford en ook de corporate code van mijn eigen werkgever. :thumbup:
Reny
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Reny »

@BahamaOne ,

oh nee hoor, ik ben er helemaal niet bang voor.
Ik probeer en gebruik alle codes die maar de meeste korting opleveren :wink:

Ben nu nog diverse codes(en combinaties) aan het uitproberen voor onze huurauto.

Dank voor alle tips !!

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Glorious
Amerikafan

Bericht door Glorious »

@BahamaOne Ik lees (bv op Reddit) dat het bewijs van in aanmerking komen voor de Walmart discount vaker wordt gecheckt. Als je dan niet kunt bewijzen dat je Walmart medewerker bent moet je het verschil van het dagtarief bij betalen. Het valt uiteraard te proberen.
BahamaOne
Amerikakenner

Bericht door BahamaOne »

Meestal geven de andere codes dezelfde korting of beter. walmart gold is misschien dan niet handig als je geen risico wil lopen.
Ik denk niet dat het de receptionist enige moer interesseert of je wel of niet bij Walmart werkt. :thumbup:
Glorious
Amerikafan

Bericht door Glorious »

@BahamaOne Voor 'Walmart Gold' is juist geen bewijs voor in aanmerking komen nodig. Het is het eerste tarief met de naam 'Walmart' waar dat wel voor nodig is. Onderstaand voorbeeld betreft een Holiday Inn Express in Sioux Falls. De gemiddelde prijzen bij de meeste vooraanstaande hotels/motels gaan ruim over de 200 USD per nacht voor mijn datum.

Het voorbeeld hieronder laat een gigantisch prijsverschil zien. Ik heb het 125 USD tarief geboekt en daarnaast nog bij een BW (met middelmatige beoordelingen) voor 190 USD. Ik kan altijd nog annuleren op de dag van aankomst. Dus we gaan het gewoon uitproberen.
image.png
Reny
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Reny »

@Glorious

Mooie prijs maar vreemd dat je behoorlijk goedkoper uit bent met het gewone Walmart tarief dan met het Gold.
Maar who cares :wink:

Ik ga mijn boekingen voor september/oktober 2026 nog eens een keer bekijken, misschien kan ik nog iets aanpassen (tot nu toe niet, ik heb lang van tevoren geboekt).

Gr.
Reny
Onze verslagen:
BahamaOne
Amerikakenner

Bericht door BahamaOne »

@Glorious ik zei het inderdaad verkeerd. Net voor woensdag en donderdag in Kansas City (we gaan naar NL-Tunesië in het Arrowhead :thumbup:) een holiday Inn Express geboekt met Siemens code voor 132$, normale prijs zonder code/beste tarief 365$ :D

Morgen bij het inchecken kijken hoe dat gaat :thumbup:
Esme1980
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Esme1980 »

ik ga tzt zeker eens kijken naar al die codes, ben echt benieuw of het werkt!
En wat gaaf naar de WK wedstrijd, heel veel plezier!!
BahamaOne
Amerikakenner

Bericht door BahamaOne »

Inmiddels terug in Phoenix na twee waanzinnige dagen Kansas City met het Oranje legioen.De code van Siemens werd gewoon geaccepteerd zonder verdere vragen. Op de rekening staat de code expliciet vermeld als tarief code, maar verder geen vragen gekregen om bewijs te leveren :thumbup:
Scheelde op onze 2 nachten toch ruim $400 :clap:
Reny
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Reny »

@BahamaOne

:thumbup:
Onze verslagen:
Glorious
Amerikafan

Bericht door Glorious »

@BahamaOne Bedankt voor je bericht. Kan me voorstellen dat het een geweldige ervaring is geweest!

Ik kwam de specifieke voorwaarde tot nu toe alleen tegen bij de Walmart discount (en dan ook nog bij specifieke locaties, dus niet overal). Bij Siemens en de overige discount codes heb ik deze voorwaarde nog niet gezien.
ossie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door ossie »

Misschien nog een tip die hier nog niet echt voorbij lijkt te zijn gekomen: luxury hotel programs / preferred partner programs. Bij met name de wat luxere hotels in de grotere steden kan dit soms interessante deals opleveren. Met rates van programma’s als Marriott STARS & Luminous, Hyatt Privé, Hilton for Luxury en Accor Hera, maar er zijn daarnaast nog verschillende andere programma’s zoals bijvoorbeeld via American Express.

Het interessante is dat je via deze programma's niet alleen soms een betere kamerprijs krijgt, maar vaak ook extra's zoals ontbijt voor twee, een hotel credit, dubbele punten en indien beschikbaar een upgrade. Deze tarieven zie je vaak niet terug wanneer je Google Hotels, Trivago of Booking gebruikt. Je moet ze meestal via een aangesloten travel advisor boeken.

Een voorbeeld voor mezelf volgende maand:
Conrad Washington DC, 2 t/m 6 september, 4 nachten via Hilton for Luxury kom ik uit op US$1.448 totaal, inclusief:
• ontbijt
• US$100 hotel credit per verblijf
• dubbele Hilton Honors punten
• indien beschikbaar een upgrade
• annuleerbaar

Ter vergelijking: als Hilton Honors lid zonder speciale code kom ik voor dezelfde data uit op ongeveer US$1.697. Als je de waarde van het ontbijt en de US$100 credit meeneemt, is die Hilton for Luxury rate vergelijkbaar met of interessanter dan bijvoorbeeld een corporate rate zoals de Ford code N0900266, afhankelijk van hoeveel waarde je aan ontbijt en credit toekent. Met het voordeel dat je bij het inchecken zeker geen vragen krijgt of je wel in aanmerking komt voor het Ford tarief.

Dit is maar een voorbeeld. Vooral bij duurdere hotels in grotere steden zijn er regelmatig interessante combinaties te vinden. Ik vind het inmiddels behoorlijk leuk om dit soort tarieven uit te pluizen.
BahamaOne
Amerikakenner

Bericht door BahamaOne »

De tijd dat ik voor 4 nachten $1400 ga uitgeven gaat nooit komen, tenzij mijn werkgever betaalt.

Een hotel is voor mij slapen en douchen, het criterium is schoon en zo goedkoop mogelijk. Uitzicht? Als ik slaap is het donker. Ontbijt? leuk als het er bij zit, maar genoeg opties om goedkoop lekkerder te eten dan in een hotel (Denny's, Waffle House, IHOP etc.) Parkeren? Oook bij duurdere hotels meestal niet inbegrepen.

Ieder gelukkig zijn keus :thumbup:
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Ik vond het een leuke posting van @ossie .!
Een ander segment dan hier meestal ter sprake komt
Wil jij over deze markt blijven posten Ossie ? :thumbup:

Ik heb XXX jaar geleden met United punten in Hilton LAX op de executive floor verbleven.
Inclusief het ontbijt was dat een prima verblijf.
Gold zijn heeft een duidelijke warde !

Jaren geleden kom je online een Australische fake Visa account genereren waarmee je direct Hilton Gold werd.
Op dit moment is er een aktie waarmee je via QQ eMail Hilton Gold member wordt .

https://loyaltylobby.com/2026/06/19/hil ... ited-time/

https://mail.qq.com/?lang=en

:offtopic:
Waarom zou je in vredesnaam je werkgever wel laten betalen voor een hoteltarief wat je zelf niet zou willen betalen
Dat geld van die werkgever is de pot waar jouw salaris uit voort komt ; die vraagt om eenzelfde zorgvuldigheid als je persoonlijke portemonnai.
the proof of the pudding is in the eating...
BahamaOne
Amerikakenner

Bericht door BahamaOne »

@bedeve daarvoor is er toch ook de status match caroussel met BW Diamond (select) -> Hilton.

Als @ossie het heeft over Amex hotel program...bij Platinum is sowieso Hilton Gold inbegrepen. Met een paar kunstgrepen kun zelfs Hyatt Discoverist worden. Ik heb dat een aantal jaar volgehouden, maar omdat ik vrijwel nooit bij die ketens boek, heb ik het opgegeven :thumbup:

Links naar de AMEX hotel sites:
https://hotel-booking.americanexpress.c ... l_book_thc
https://hotel-booking.americanexpress.c ... l_book_fhr

Dat gaat mijn budget een beetje te boven :shock:
Laatst gewijzigd door BahamaOne op 11 aug 2026, 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
BahamaOne
Amerikakenner

Bericht door BahamaOne »

bedeve schreef: ↑
11 aug 2026, 15:29
Waarom zou je in vredesnaam je werkgever wel laten betalen voor een hoteltarief wat je zelf niet zou willen betalen
Dat geld van die werkgever is de pot waar jouw salaris uit voort komt ; die vraagt om eenzelfde zorgvuldigheid als je persoonlijke portemonnai.
Tja, ik bedenk het niet, maar mijn werkgever heeft wereldwijd afspraken met een aantal hotel ketens/autoverhuurbedrijven en voor iedere werknemer is het gedwongen winkelnering...maar reizen voor werk of privé vind ik nogal een verschil omdat ik voor werk wel meer eisen stel aan hotelkamer.

Ik heb wel eens geprobeerd om een goedkoper hotel aan te vragen voor een zakelijke trip, maar dat werd afgewezen. Het heeft ook te maken met corporate codes, boekhouding, declaraties etc. Ik mag ook niet meer zelf boeken maar moet dat verplicht doen via onze travel agency. :thumbup:
ossie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door ossie »

BahamaOne schreef: ↑
11 aug 2026, 14:59
De tijd dat ik voor 4 nachten $1400 ga uitgeven gaat nooit komen, tenzij mijn werkgever betaalt.
Ja klopt, het is natuurlijk heel veel geld.
bedeve schreef: ↑
11 aug 2026, 15:29
Ik vond het een leuke posting van @ossie .!
Een ander segment dan hier meestal ter sprake komt
Wil jij over deze markt blijven posten Ossie ? :thumbup:
Dank! Ja, zeker. Ik zal af en toe wat posten als ik zelf iets voor werk of privé geboekt heb, zie onderaan nog een actueel voorbeeld. Het is vooral interessant voor mensen die geïnteresseerd zijn in het luxe segment, of als ze voor hun werk in zulke hotels mogen verblijven. Al zijn er ook plekken op de wereld of momenten in het jaar waarop hotels een stuk goedkoper zijn, waardoor ook duurdere hotels ineens betaalbaar worden. Het blijft ook dan prettig om met zo'n programma nog wat te besparen en/of gratis ontbijt of een hoteltegoed te krijgen.
BahamaOne schreef: ↑
11 aug 2026, 15:43
Als @ossie het heeft over Amex hotel program...bij Platinum is sowieso Hilton Gold inbegrepen.
Ik heb het niet specifiek over de Amex-hotelprogramma's (Fine Hotels & Resorts / The Hotel Collection). Die zijn alleen toegankelijk als je een Amex Platinum hebt. Sommige van de deals komen wel ook voor in de Amex-programma's, maar sommige zijn alleen beschikbaar via de programma's van de hotels zelf. Onderstaande bijvoorbeeld is nu alleen bij Accor Hera waarbij Amex onaantrekkelijk is. Het is een heel duur hotel, maar scheelt toch iets als je het via dat programma boekt.

The Plaza, a Fairmont Hotel NYC, 19 t/m 22 januari 2027, King kamer (EUR-USD via google omgerekend)
Via Expedia: US$ 3448
Via Super.com (zou ik zelf niet snel boeken): US$ 3185 als gast en US$ 2890 als lid
Via de Accor app: US$ 3285

Via het Accor Hera programma: US$ 2512. Dat is dan, in tegenstelling tot bovenstaande prijzen ook nog inclusief ontbijt en US$ 100 tegoed dat je tijdens je verblijf kunt gebruiken. De boeking is annuleerbaar tot 17 januari.

Via Amex Fine Hotels & Resorts: US$ 4011, wel met ontbijt en US$ 100 tegoed, alleen een onaantrekkelijke prijs.

Maar dit is wel enigszins cherry picking. Soms is het ook niet goedkoper, of is er via Expedia een betere prijs te vinden. Het vervelende is dat het geen openbaar vindbare tarieven zijn, dus je weet het nooit van tevoren.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer