Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Boppe
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Boppe »

Gijsje schreef:
26 sep 2023, 16:21
Mijn aangeschafte Airalo e-sim met korting sputterde even maar werkt uiteindelijk verder prima.
Ben benieuwd hoe de dekking van beide bevalt gedurende onze trip langs de westkust en NP’s
ik ook...
en?
Gijsje
Amerika-ontdekker

Bericht door Gijsje »

Tot nu toe bevallen Airalo en de Verizon trial prima.

We gaan nu pas de parken in en je merkt dat er niet overal meer perfect bereik is. Maar het is prima te doen hoor, en altijd even de routes downloaden op offline kaarten voor de zekerheid 👌🏻
Steven88
Amerika-ontdekker

Bericht door Steven88 »

Zojuist in de States bij een lokaal WiFi punt de Verizon app gedownload en trial gestart. Ben verbaasd hoe makkelijk dat gaat. Paar keer op ok klikken en de esim installeert zichzelf.
Tel opnieuw opstarten en klaar!

In de toelichting staat dat je 100gb krijgt voor 30 dagen en ook nog eens mag streamen.
Soebas
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Soebas »

Verizon app werkt echt top. Beide telefoons werkend en dit is echt ideaal. Werktechnisch kan ik alles doen op het strand.
Het enige waar ik steeds tegen aanliep was een Amerikaanse mobiel nummer kiezen voor de proefperiode. Na 10 x proberen en vastlopen met fake nummers…. Gewoon maar het telefoon nummer van het Marriot hotel ingevuld. En Bam het werkt. Voor de vrouw hetzelfde maar dan met het nummer van National locatie TPA.
Goed bereik, streamen alles gaat snel en dat voor niks. Bedankje aan de forumhelden!
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

Werkt de Verizon app op iphone en android
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Op mijn in Nederland gekochte iPhone 12 werkte de Verizon-trial prima.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door ClaireVHaut »

op mijn iPhone 11 werkte de Verizon trial prima, op die van mijn man iPhone SE 2022 was het drama. Ik was erg tevreden over Phonebox voor Canada, vrijwel overal bereik en stabiel internet.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Vinay
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Vinay »

Trom schreef:
06 okt 2023, 17:50
Werkt de Verizon app op iphone en android
Ja hij werkt op beide type telefoons, maar is niet in de Nederlandse Google Play Store te vinden. Je zal hem dan moeten downloaden via een website als apkmirror of een Amerikaans Google account moeten aanmaken om hem te kunnen downloaden.
wouterjanS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door wouterjanS »

Wij hebben dit jaar 2 van deze (https://www.amazon.nl/gp/product/B09X3T ... UTF8&psc=1) gekocht en het werkte fantastisch. 22 dagen onbeperkt internet. Werkte meteen, geen gedoe en eigenlijk overal goed bereik gehad. Gaan we volgend jaar weer kopen.
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Hermanus schreef:
04 sep 2023, 11:03
Ik heb deze T-mobile e-sim gekocht afgelopen april op Ebay. Werkte perfect. $15 voor 60 dagen! https://www.ebay.com/itm/295576847537
Unlimited bellen, sms-en en data. Usa adres invullen en laten verzenden via usps, dan betaal je geen verzendkosten. De esim QR code komt gewoon via
e-mail.
Deze hebben wij nu in gebruik op 2 verschillende iPhones, en het werkt perfect. Ik zit dit te typen op Mather campground op mijn iPad, die gebruikt maakt van de hotspot op mijn telefoon, activeren ging vanzelf na installeren van de e-sim, kan eigenlijk pas in de US zeggen ze, maar paar dagen na installeren thuis in NL was het nummer al actief, vanzelf. Ook op beide telefoons.

Absoluut een aanrader voor dat geld. Vergeet niet om een willekeurig Amerikaans adres in te vullen bij de verzendopties, dan kost het “verzenden” niets via usps. Raar maar het werkt.
stijnec
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door stijnec »

Hermanus schreef:
04 sep 2023, 11:03
Ik heb deze T-mobile e-sim gekocht afgelopen april op Ebay. Werkte perfect. $15 voor 60 dagen! https://www.ebay.com/itm/295576847537
Unlimited bellen, sms-en en data. Usa adres invullen en laten verzenden via usps, dan betaal je geen verzendkosten. De esim QR code komt gewoon via
e-mail.
Helaas niet meer op voorraad
Afbeelding
SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Even een update.
Wij zijn 4 weken in Amerika en Canada geweest.
Omdat we voor beide landen een aparte E-sim zouden moeten aanschaffen via Airalo, hebben we gekozen voor de Global E-sim.
Omdat we niet wisten hoeveel GB we nodig zouden hebben we voor de zekerheid E-sim cards met veel GB genomen. 1 van 20 GB en 1 van 20 GB, 200 belminuten en 200 SMS (voor het geval dat we daar iemand moesten bellen) Beide E-sims zijn 365 dagen geldig.
Van tevoren thuis geïnstalleerd en bij touchdown in Toronto geactiveerd. Een had meteen internet, bij de andere duurde het iets langer, maar was ook gauw actief. Beide Iphones. Het bellen en SMS niet nodig gehad.
We hebben beiden Pokémon Go gespeeld, Adventure Labcaches gedaan, geocaches gezocht, af en toe voor navigatie gebruikt (vooral tijdens het lopen in steden), geappt, en ook foto's ge-upload naar FB.
Omdat we geen muziekzenders konden ontvangen via de satelliet-radio in de auto (zaten geen abonnementen op :evil: ) heeft hubbie via zijn mobiel contact gemaakt met onze NAS thuis zodat we toch muziek hadden in de auto gedurende de 5000 km die we gereden hebben. :lol:
Hij heeft na 4 weken nog 6.4 GB en ik 13.3 GB over, maar aangezien ze 1 jaar geldig zijn kunnen we ze, voordat ze verlopen, nog voor een volgende reis gebruiken.
Het bereik was over het algemeen goed, behalve in Acadia NP, maar dat was geen verrassing. Ik weet dat je aan de westkust in the-middle-of-nowhere ook geen bereik hebt, simpel genoeg omdat daar ook geen celltowers zijn. Als je wel bereik wilt, heb je een satelliet-telefoon nodig.
Maar wij, als leken, zijn aangenaam verrast door het gemak van de E-sim card en we waren een stuk goedkoper uit met deze oplossing dan de laatste keer met de KPN-bundels waar we zo door de GB's heen waren en zelfs ieder een 2e bundel moesten aanschaffen.
Schmitzcuracao
Amerika-ontdekker

Bericht door Schmitzcuracao »

wat is de beste optie als je telefoon geen e-sim ondersteunt?
apart van een nieuwe telefoon aanschaffen uiteraard:)

in europa hadden we een MIFI router in de bus liggen waar we een lokale simkaart indeden en dan tot 200 gb per maand hadden.

iemand tips?
covri
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door covri »

@Schmitzcuracao

Deze heb ik bewaard. Wij hebben ook (nog) geen esim.
viewtopic.php?p=1316882#p1316882
Schmitzcuracao
Amerika-ontdekker

Bericht door Schmitzcuracao »

@covri
dank.
maar ik zie daar niet zo snel een oplossing in die thread. misschien kijk ik er overheen?
kun je miscchien wat specifieker zijn?
tnx:)
covri
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door covri »

Big-AL schreef:
03 sep 2023, 22:01
USA Prepaid SIM-kaart (Gebruik... https://www.amazon.nl/dp/B0BY7X7B45?ref ... b_ap_share

Ik heb deze via Amazon gekocht. 1 dag eerder aangemeld via de website.
Bij aankomst LAX gestart, en binnen 5 minuten verbinding.
Eigen e-sim uitgeschakeld en deze sim geactiveerd.
Op Samsung Galaxy Flip 3.
Werkt tot nu toe perfect
Ik begrijp dat dit ook een fysiek simkaartje is die in de telefoon kan.
Big-AL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Big-AL »

Ja, klopt. Ik had in mijn Samsung al een e-sim zitten.
Toen deze fysieke simkaart besteld en 1 dag voor vertrek in het toestel gedaan.
Pas op LAX aangezet en de e-sim bij de instellingen van de mobiele verbinding op de telefoon uitgezet.
De hele vakantie onbeperkt internet gehad 21 dagen lang.
1x geen verbinding maar dat was midden in de woestijn bij Palmdale en Lancaster.
Zodra ik weer bij de stadjes in de buurt kwam had ik gelijk weer verbinding.
Los Angeles in 2015, 2016, 2017, 2019, 2023 en 2024
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

@Big-AL klopt het dat tethering erg traag is? Er staat 3G.
Big-AL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Big-AL »

Met tethering bedoel je de verbinding delen met een ander apparaat zoals een tablet oid?
Weet ik niet helaas. Ik heb alleen mijn Samsung gebruikt, en geen verbinding gedeeld. Ik had overal volledig 4g.
Los Angeles in 2015, 2016, 2017, 2019, 2023 en 2024
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

Inderdaad. Heeft iemand een sim gebruikt die ook een goede tethering toestaat?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer