Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Corona virus / Travel ban
Re: Corona virus / Travel ban
En een code geel (groen) graag...
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Goed om te lezen dat de maatregelen in Yosemite nu bekend zijn. Wij hebben twee nachten op Tuolumne Meadows Campground gepland staan voor aankomende september. We gaan er nu maar even van uit dat deze ook in september nog gesloten zal zijn. Ik ga alvast op zoek naar een camping net buiten het park, of een wilderness permit in het park.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Ter info:
2 maand na de annulering onze refund ontvangen van onze vluchten naar Las Vegas half mei met Air France!
2 maand na de annulering onze refund ontvangen van onze vluchten naar Las Vegas half mei met Air France!

1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Hoe zit het nou als je vlucht is omgeboekt door de maatschappij (in dit geval KLM)? Oorspronkelijke vertrekdatum was 15 Juli, maar die is geannuleerd, en nu heeft KLM ons vertrek op 16 Juli gezet. Valt dat ook onder 'Geannuleerd door de maatschappij'?
2012: Oostkust, Westkust/South-West, Memphis (TN)
2023: Route 66 - Chicago naar Los Angeles
Ook hier even ter info: Voucher aangevraagd voor onze huur auto bij Alamo, aankomst 22 augustus. Voucher was binnen 2 uur binnen, prima service! 

Zuid-Westen september 2012
Mid-Westen september 2014
Zuid-Westen september 2016
Rondje Mid-Westen September 2022
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
@LAWRENCIO EU261 is nog steeds het vertrekpunt - maar je recht halen is momenteel lastig https://europa.eu/youreurope/citizens/t ... ncellation
Cancellation occurs when:
your original flight schedule is abandoned and you are transferred to another scheduled flight
....
If your flight is cancelled you have the right to reimbursement, re-routing or return
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
KLM ziet volgens mij een wijziging naar een andere vlucht als een annulering van de oorspronkelijke vlucht. Dus dat zou betekenen dat je een refund kunt aanvragen en als je voor een voucher kiest en deze inzet voor een vlucht VOOR 15 juni 2021 krijg je ook de 15% ''bonus'' (wel boeken vanaf 16 juni tot 31 okt 2020). Dat de vlucht door KLM voor of na 15 mei is geannuleerd is niet van belang. In beide gevallen moeten ze je geld teruggeven, al benoemen ze dat niet op hun site

Ze doen nog steeds moeilijk over vluchten die geannuleerd zijn voor 15 mei. Wanneer is jouw vlucht gewijzigd?
Je kunt het moment wel aangrijpen om je reisplannen te heroverwegen.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
-
- Amerika-ontdekker
@harryh Als ik dat op die website dus lees: "Cancellation occurs when: ...your original flight schedule is abandoned and you are transferred to another scheduled flight..."harryh schreef: ↑09 jun 2020, 11:50@LAWRENCIO EU261 is nog steeds het vertrekpunt - maar je recht halen is momenteel lastig https://europa.eu/youreurope/citizens/t ... ncellationCancellation occurs when:
your original flight schedule is abandoned and you are transferred to another scheduled flight
....
If your flight is cancelled you have the right to reimbursement, re-routing or return
In mijn geval betekend dat dus dat de vlucht 'geannuleerd' is, waardoor ik recht heb op restitutie. Ik zal vanmiddag KLM even aan de tand voelen hoe en wat nu verder. Bedankt voor de info!

-
- Amerika-ontdekker
@d_vdploeg Ik hou het dagelijks in de gaten, want ik krijg geen e-mails op een of andere manier bij wijzigingen. De vlucht van 15 Juli is vandaag (of vannacht) geannuleerd en we zijn dus op een nieuwe vlucht gezet van 16 Juli.d_vdploeg schreef: ↑09 jun 2020, 11:52KLM ziet volgens mij een wijziging naar een andere vlucht als een annulering van de oorspronkelijke vlucht. Dus dat zou betekenen dat je een refund kunt aanvragen en als je voor een voucher kiest en deze inzet voor een vlucht VOOR 15 juni 2021 krijg je ook de 15% ''bonus'' (wel boeken vanaf 16 juni tot 31 okt 2020). Dat de vlucht door KLM voor of na 15 mei is geannuleerd is niet van belang. In beide gevallen moeten ze je geld teruggeven, al benoemen ze dat niet op hun siteals je kijkt bij ''is mijn vlucht door de maatschappij geannuleerd voor 15 mei''
Ze doen nog steeds moeilijk over vluchten die geannuleerd zijn voor 15 mei. Wanneer is jouw vlucht gewijzigd?
Je kunt het moment wel aangrijpen om je reisplannen te heroverwegen.
Wij hebben al de knoop doorgehakt over onze reis dit jaar: cancellen. We gaan proberen om de reis nu in 2021 te maken. Maar als ik jouw bericht zo lees, dan zouden we die +15% voucher niet kunnen gebruiken aangezien wij dan waarschijnlijk volgend jaar 14 Juli zouden vertrekken (als alles hetzelfde blijft). Helaas, zijn wij wel gebonden aan een vertrek in de 3e week van Juli, omdat wij beiden studeren.
- gera_r
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Had je die rechtstreeks bij Alamo geboekt? Wij hebben onze auto bij Alamo geboekt via USA.reisen.de. Een maand geleden geannuleerd, maar hoewel beloofd was dat we zo snel mogelijk een refund zouden krijgen, tot op heden nog niets ontvangen. Ook niet na twee herinneringen. Zij zeggen dat onze betaling ging via FTI Touristik en dat zij daar voor moeten zorgen. Een mailtje naar hen een paar dagen geleden, heeft ook nog niets anders dan een automatisch antwoord opgeleverd...
Voor reisverslagen:
https://johanengerainamerika.blogspot.com/
https://johanengerainamerika.blogspot.com/
-
- Amerika-expert
Ik kreeg ook geen mail of bericht anderzijds. Ik hield het ook regelmatig in de gaten via mijn reis bij KLM. Toch vreemd want we hadden wel emailadres en telefoonnummer opgegeven.
Klopt, voor alle zomervakantiegangers 2021 kunnen die dus mooi fluiten naar die 15%. Kan mij trouwens niet voorstellen dat als er straks in juli of augustus nog vluchten worden gecanceld dat ze dan die 15 juni 2021 ook gaan aanhouden.
Je kunt de voucher nemen, die blijft geldig, jaar na uitgifte maar dan zonder die 15%. Bij refund ben je vrijer in je keuze om eventueel te boeken bij een andere airline.
Mijn ervaring is dat een KLM voucher inzetten bij Airfrance of Delta lastiger is. Dat kan volgens mij niet via de Airfrance of Delta website omdat het ticket is uitgegeven door KLM.
Je moet dan speciaal bellen ect. Toch weer stap extra. De KLM voucher kun je alleen gebruiken voor boekingen via KLM, ook al worden deze uitgevoerd door Delta of Airfrance.
Ik heb er wel mixed feelings bij want veel gezinnen zijn voor hun reis naar de VS afhankelijk van de zomervakanties. Dat is immers de enige periode dat je 3 weken achter elkaar weg kunt, die je voor een roadtrip VS al gauw nodig hebt.
Aan de andere kant. Je boekt op een bepaald moment en de meeste vluchten zijn geannuleerd tussen pak hem beet maart en juni. Dat ze je dan een jaar de tijd geven is op zich netjes.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 09 jun 2020, 13:53, 4 keer totaal gewijzigd.
Ik had mijn auto geboekt via Autoeurope. 1 mailtje en 2 dagen later mijn geld terug. Super netjes en aanrader voor de volgende keer.
-
- Amerika-ontdekker
- Wel raar dat je inderdaad geen mail krijgt bij boekingswijzigingen...d_vdploeg schreef: ↑09 jun 2020, 13:35Ik kreeg ook geen mail of bericht anderzijds. Ik hield het ook regelmatig in de gaten via mijn reis bij KLM. Toch vreemd want we hadden wel emailadres en telefoonnummer opgegeven.
Klopt, voor alle zomervakantiegangers 2021 kunnen die dus mooi fluiten naar die 15%. Kan mij trouwens niet voorstellen dat als er straks in juli of augustus nog vluchten worden gecanceld dat ze dan die 15 juni 2021 ook gaan aanhouden.
Je kunt de voucher nemen, die blijft geldig, jaar na uitgifte maar dan zonder die 15%. Bij refund ben je vrijer in je keuze om eventueel te boeken bij een andere airline.
Mijn ervaring is dat een KLM voucher inzetten bij Airfrance of Delta lastiger is. Je moet dan speciaal bellen ect. Toch weer stap extra. De KLM voucher kun je alleen gebruiken voor boekingen via KLM, ook al worden deze uitgevoerd door Delta of Airfrance.
Ik heb er wel mixed feelings bij want veel gezinnen zijn voor hun reis naar de VS afhankelijk van de zomervakanties. Dat is immers de enige periode dat je 3 weken weg kunt, die je voor een roadtrip VS al gauw nodig hebt.
Aan de andere kant. Je boekt op een bepaald moment en de meeste vluchten zijn geannuleerd tussen pak hem beet maart en juni. Dat ze je dan een jaar de tijd geven is op zich netjes.
- Wij dachten inderdaad eerst ook aan een refund, maar zijn nu toch aan het twijfelen. Inderdaad wat jij zegt, dat die datum van 15 Juni voor je voucher misschien verplaatst wordt (omdat er dus in Juli, Augustus, September sws nog wel vluchten gecancelled worden). Van de ene kant is dat mooi zo'n refund, want je zit nergens aan vast dan met een voucher. Anderzijds, kan zo'n voucherdatum van 15 Juni misschien verplaatst worden, waardoor je toch nog voordeel hebt. Maar goed, wij wachten sws tot 30 juni om de refund/voucher aan te vragen (uiterste datum), misschien dat er in de tussentijd nog wat veranderd.
-
- Amerika-expert
[Ja, alleen houd er rekening mee dat ze waarschijnlijk straks ''de knip'' die ze nu gemaakt hebben van geannuleerd voor 15 mei en na 15 mei dat ze die gaan verplaatsen. Ze passen steeds de voorwaarden aan, omdat er steeds meer versoepeld wordt. (voor nu dan, we weten het immers nooit hoe Corona zich gedraagt
)
Het kan dus dan straks best zijn dat als je vlucht voor bijv. 1 juli is geannuleerd je andere voorwaarden hebt als dat dit na 1 juli het geval is.
Dat zie je ook met zelf willen annuleren, eerst kon je daar ook een refund/voucher voor aanvragen, nu kun je in sommige gevallen alleen nog je datum of bestemming wijzigen.
Wel erg goed opletten dus, en dat is al vermoeiend en onzeker genoeg. Voor ons een reden om onze Bali reis van dit jaar (sorry we maken een uitstapje
) te verplaatsen nu we nog redelijk makkelijk kunnen omboeken. Ook daar is een travelban maar die wordt misschien ook wel opgeheven. Wil ik dan wel gaan? Of wil ik dat niet, omdat bijvoorbeeld er nog veel dicht is.

Het kan dus dan straks best zijn dat als je vlucht voor bijv. 1 juli is geannuleerd je andere voorwaarden hebt als dat dit na 1 juli het geval is.
Dat zie je ook met zelf willen annuleren, eerst kon je daar ook een refund/voucher voor aanvragen, nu kun je in sommige gevallen alleen nog je datum of bestemming wijzigen.
Wel erg goed opletten dus, en dat is al vermoeiend en onzeker genoeg. Voor ons een reden om onze Bali reis van dit jaar (sorry we maken een uitstapje

-
- Amerika-ontdekker
@d_vdploeg Toevallig zou mijn broertje ook naar Bali dit jaar, maar er schijnt daar niet veel open te zijn momenteel (wij hebben familie op Bali, halfbloedje :p). Dus voor hun reden om de reis ook uit te stellen. Ik denk dat wij toch maar opteren voor een refund en dan volgend jaar maar weer kijken naar nieuwe tickets. De totale reis was al redelijk duur, dus als daar dan 200 euro extra voor het ticket bij komt, so be it 

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Komt in orde, zelfde situatie hier. Heeft even geduurd maar is teruggestort geweest.gera_r schreef: ↑09 jun 2020, 13:14
Had je die rechtstreeks bij Alamo geboekt? Wij hebben onze auto bij Alamo geboekt via USA.reisen.de. Een maand geleden geannuleerd, maar hoewel beloofd was dat we zo snel mogelijk een refund zouden krijgen, tot op heden nog niets ontvangen. Ook niet na twee herinneringen. Zij zeggen dat onze betaling ging via FTI Touristik en dat zij daar voor moeten zorgen. Een mailtje naar hen een paar dagen geleden, heeft ook nog niets anders dan een automatisch antwoord opgeleverd...
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Het komt in orde. Ik had er één via hun Canadese site geannuleerd en de terugbetaling was net iets langer dan een maand onderweg.
Maar idd niet zo praktisch als AutoEurope. Gezien ik daar dezelfde wagen soms tot 5x herboekte omdat de prijzen zakten. Stel je voor dat je dan iedere keer een maand op je centen wacht
Ja, deze hebben wij rechtstreeks bij Alamo geboekt.Had je die rechtstreeks bij Alamo geboekt?
Deze situatie heeft mij geleerd om voortaan zoveel mogelijk de brokers te skippen.
Zuid-Westen september 2012
Bij een goede broker heb je ook gewoon mogelijkheid tot annuleren hoor, 78uur van tevroen en binnen 3werkdagen had ik het geld terug.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 7630 Weergaves
-
Laatste bericht door Amarens