Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips voor reizen met kinderen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Tips voor reizen met kinderen

Bericht door Martin & Marianne »

Wij nemen voor 5 weken niet meer kleren mee dan voor 1 week. Je kunt overal wassen, dus je hoeft niet veel mee te nemen.
Onze kinderen waren al wat ouder toen ze meegingen naar Amerika, maar voor vakanties hier namen we ook niet veel mee toen ze klein waren. Buggy's en campingsbedjes etc waren altijd de lastigste dingen maar qua kleding namen we nauwelijks iets mee. En die kleine maatjes nemen al helemaal geen ruimte in. :wink:

Marianne
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Inderdaad, voor 5 weken kun je toch nooit voldoende kleding meenemen, wassen moet je toch, dus dan gewoon kleding mee voor ongeveer een week. Wat meer voor een baby/jong kind die spuugt, knoeit, etc, maar van die kleine maatjes kun je veel kwijt in je tas.
Terug in Texas!
lovely_laura
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door lovely_laura »

Wij nemen voor onze kinderen weggooi kleren mee en hebben gespaart om de eerste dag daar nieuwe kleren te kopen dus we gaan met lege koffers heen en met volle koffers terug. Ik kan er weinig aan doen maar ik moet altijd (te) veel meenemen. Vooral schoenen nemen altijd veel ruimte in beslag bij mij.

Ik vroeg me trouwens nog af of baby fles voeding daar duurder is. Of kan ik dat daar ook gewoon kopen?

Gr Laura
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Ik moet er niet aan denken om de jongste op de rug mee te moeten nemen, maar ieder zijn ding. Wij zijn best goed uit de voeten gekomen met de buggy en anders gewoon lopen.

Voor 5 weken kleding meenemen gaat niet. Ik ga er ook vanuit dat je ook thuis 5 weken lang geen was doet? Een paar kleine handwasjes op de kamer of camping kan prima. Af en toe een volle machine en je bent klaar.
Ik zou echt zo min mogelijk meenemen, je kunt alles daar kopen als je iets vergeten bent. Enige wat echt belangrijk is zijn: paspoort, geld, credit card en evt medicatie. Voor de rest kan je daar alles kopen :wink:
J&W
Amerikafan

Bericht door J&W »

Het zal misschien wel schelen wat voor vakantie je gaat doen. Als je veel rond gaat trekken en wandelen in het westen zal je denk ik zo compact mogelijk gaan reizen.

Wij (2 volw. & dochter van dan 19 maanden), nemen voor onze komende reis in april/mei naar Florida ook heel wat bagage mee: 3 grote koffers, 1 trolley (handbagage), luiertas (handbagage), schoudertas (handbagage) en hebben ook nog speciaal voor deze vakantie een Quinny Zapp gekocht via Marktplaats (we willen niet de Bugaboo meenemen).
Oh ja, en dan komt er ook nog een autostoeltje voor de kleine bij (voor zowel in het vliegtuig als in de huurauto).
Heel wat bagage dus!

Op de heenreis zullen de koffers behoorlijk leeg zijn, maar die worden tijdens de vakantie wel voller :) .
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Maar waarom zoveel meenemen dan? Toen wij met ons zoontje van 20 maanden gingen had hij het kleinste koffertje. Daarvan was de helft gevuld met zijn dieetvoeding vanwege allergien.

Wat neem je allemaal mee dan?

Quinnt Zapp is erg fijn, maar de meeste versies kunnen niet liggen, daarbij vind ik de 3 poot erg onstabiel. We hadden onze McLaren meegenomen, kan liggen, rijdt stabiel en kan je ook meer in kwijt.
Maar wij hadden de mazzel dat we beiden hadden (Quinny en de McLaren) dus dan kan je even makkelijker kiezen :wink:
Quinny vouwt wel super klein op en dat is ideaal!
J&W
Amerikafan

Bericht door J&W »

dimple schreef:Maar waarom zoveel meenemen dan? Toen wij met ons zoontje van 20 maanden gingen had hij het kleinste koffertje. Daarvan was de helft gevuld met zijn dieetvoeding vanwege allergien.

Wat neem je allemaal mee dan?

Terug naar NL bedoel je?
Heen gaat er niet veel mee (zie mijn vorige post), maar terug wel. En dat zal veel kleding/schoeisel en andere spullen zijn die hier niet te verkrijgen zijn.

dimple schreef: Quinny vouwt wel super klein op en dat is ideaal!

Dat dus! Plus onze dochter slaapt nauwelijk in de buggy dus een ligstand is niet nodig.
lovely_laura
Amerikakenner

Heeft iemand hier nog ervaring met de flesvoeding uit amerika?
En dan bedoel ik de prijs en luste jou kinderen het?

Gr Laura
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Helaas geen ervaring, maar wel bekeken en het komt overeen met hier in NL. Het zijn alleen andere merken. Er is hier wel over gesproken en ook reacties gekregen van mensen uit USA dus probeer anders de zoekfunctie even!

Ik had het meegenomen vanwege de allergie van Mika en het niet zonder recept verkrijgbaar is. Om al die rompslomp te voorkomen hebben we het zelf meegenomen. Met verklaring van kinderarts etc.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Flesvoeding kan je hier natuurlijk ook gewoon kopen, net als in Nederland heb je een paar verschillende merken en het ene kind vind dit merk lekkerder en het andere kind een ander merk. Net als in Nederland zijn ze allemaal goed genoeg dus maakt niet uit of je de goedkoopste of duurste koopt. Alleen als je kind gevoelig/allergisch is voor het een of ander moet je goed opletten en de ingredienten lezen.
Het verschilt ook heel erg per kind of ze een ander merk lusten. Onze oudste zoon was bijv. heel kieskeurig en weigerde Nederlandse flesvoeding te drinken. Vergeleken met Duitsland is er ook ontzettend weinig keus in Nederland en Amerika. Qua prijs is het volgens mij redelijk te vergelijken met Nederland.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik heb geen ervaring met flesvoeding, maar begreep van een vriendin die zowel in de VS als in NL heeft gewoond en laatst weer met baby bij ons in de VS was, dat het in NL wel goedkoper is. Maar goed, dat zal geen extreem verschil zijn, dus daar zou ik niet voor gaan sjouwen.
Terug in Texas!
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door markgoestoamerica »

Met onze dochter is het elke keer een troley vol met babyvoeding meenemen...

Gerber in de USA vind ze geweldig, daar heb je apple cinamon, en daar is ze verzot op! dat is bijvoorbeeld niet in NL verkrijgbaar.
Andersom nemen we van NL altijd Nutrilon (Nutricia) mee, daar hebben wenog geen goede vervanger in de USA voor gevonden..

Het is wel zo dat voor baby voeding ze op de luchthavens erg gemakkelijk zijn...
dus een koffer vol babyvoeding daar doen ze nooit moeilijk over.. (en we zijn met onze dochter vorig jaar 8x naar de USA gevlogen)

De babystoel voor in de auto, dachten we, die huren we gewoon bij Alamo, voor een paar dollar per dag... echter de 1e keer was er geen beschikbaar, dus hebben we er 1 gekocht bij de wallmart, 65 dollar! en daat zit onze docterlief erg graag in!
Dat hebben we nu elke keer gedaan,dus we hebben al 8 stoelen naar NL meegenomen, de hele fam. hier heeft al Americaanse babystoelen in de auto...
(Wijzelf hebben ook babystoelen van MaxiCosie)

Als Buggie hebben wij de Maxicosie, omdat die zo klein opvouwt, stevig is, en deze heeft al 8x de vlucht van NL naar de USA en terug overleeft... En er word toch gegooid met je spullen...!
If you can dream it...
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Wellicht is dit op het verkeerde forum... echter met een tweeling op komst, zijn we ons nu aan het orienteren op een 2ling buggie die SNEL klein opgevouwen kan worden voor mee te nemen tijdens onze vluchten van en naar de USA...

Kunnen we beter in de USA kijken of in NL???
If you can dream it...
lovely_laura
Amerikakenner

Beetje of topic maar onze kinderen schelen maar 18 maanden dus wij hebben ook een duo wagen en ik raad in ieder geval aan om naast elkaar te nemen.
Die duwen veel lichter en zijn in mijn ervaring ook kleiner op te vouwen.
Ik zou hem wel meenemen vanaf nederland anders loop je de hele tijd met ze te shouwen dat lijkt mij niks! Succes!!!

Gr Laura
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Ja het was ook niet de bedoeling dan pas een buggie te kopen maar voordat het zover is ben ik zeker nog wel 4x in de USA geweest,,,,

Mijn vrouw wil ze ook naast elkaar, dus dat is idd al een van de vereisten...
If you can dream it...
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Het valt mij op dat ze hier in de VS in verhouding meer duo-wagens hebben met zitjes achter elkaar, in NL zie je ze meer naast elkaar. Nu moet ik zeggen dat dat meer de wagens zijn voor 2 kinderen met een leeftijdsverschil, dus geen tweelingen, maar ik kan me dus voorstellen dat er voor zitjes naast elkaar meer keus in NL hebt.
Terug in Texas!
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Ik ben 36 weken zwanger van onze vierde en nr. 3 moet ook nog steeds in de wagen voor langere wandelingen dus ook een duowagen gekocht. Mijn advies is om voor een wagen met de zitjes achter elkaar te kiezen i.p.v. naast elkaar. Toen m'n oudste 1 jaar was heb ik een tijdje op de baby van kenissen gepast tot er eindelijk plek op het kinderdagverblijf was en die hadden via Marktplaats een naast-elkaar buggy gekocht. Wat een ramp! Hun zoontje zat echt de hele wandeling aan m'n dochtertje, knuffelen of slaan, aan haar oren trekken of proberen haar schoenen uit te trappen enz. Was verder geen geweldadig mannetje maar ja, kinderen die vlak naast elkaar zitten laten elkaar meestal niet met rust. Denk maar aan kinderen op de achterbank van de auto!
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Mmmm dat heb ik al wel vaker gezien, dat de kindertjes dan in elkaars ogen gaan pikken etc...

Wat voor mij een vereiste is, is dat hij klein opgevouwen kan worden, in NL heb ik een Jeep Cherokee Limited, en die kofferbak is nu niet de grootste....
Daarnaast vlieg ik zo'n 12 keer per jaar naar Salt Lake City, en neem regelmatig mijn vrouw en dochter mee... De a.s. tweeling moet dan ook mee, maar ik hoop dan niet het halve ruim gevuld te hebben met onze buggie... Dus de mate van opvouwen is ook erg belangrijk!

Voor thuis hebben we een mutsy, maar om te reizen hebben we een Maxi-Cosi Mila, die vouw je op en kan dan zelfs als het moet in de samsonite mee..

Dus graag je ervaringen... want volgende maand mag ik weer naar Salt Lake City, en wil ik bij Baby 'r us een buggy kopen...
Of anders in NL op zoek gaan naar een kinderwagen voor een tweeling...
If you can dream it...
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

LittlePhoenix schreef:Ik ben 36 weken zwanger van onze vierde ....
Van Harte Gefeliciteerd!!!
If you can dream it...
lovely_laura
Amerikakenner

Gelukkig hebben wij geen last van het trekken en slaan naast elkaar, maar ik hoor ook van mensen die hun kinderen achter elkaar hebben dat dat tot ruzie kan leiden zoals tegen de achterkant van de voorste trappen of als ze wat ouder zijn de simpele ruzie wie er voorin mag. Mijn ervaring is in ieder geval dat naast elkaar lichter en kleiner is maar ik heb er van elk soort maar 1 geprobeert en ik denk dat er per merk ook verschil is. Het is maar net wat je wilt.....
Succes met zoeken.....

Oja en van Harte gefeliciteerd natuurlijk!!!! :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer