Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Check zeer goed je ESTA!!!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Wallstreet
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Check zeer goed je ESTA!!!

Bericht door Wallstreet »

Heb voor de zekerheid nog maar een afdruk gemaakt van de toestemming.
Ongelooflijk dat er mensen intrappen en 40euro betalen. Triest hoe sommigen geld verdienen. :x
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Wallstreet schreef: Ik kon de gegevens niet afdrukken, deze zijn toch automatisch verbonden met mijn Paspoort?
Ja, een nieuw paspoort betekent immers ook dat je een nieuw ESTA aan moet vragen.
Overigens kun je heel simpel en gratis hier je eigen gegevens controleren, ook al heb je je aanvraagnummer niet meer.
Groet,

Old Faithful
Carly Cupcake
Amerikafan
Partner van: Hinko

Bericht door Carly Cupcake »

Even vraagje over die ESTA. Onze ESTA is nog geldig tot half september. Weet de precieze datum zo niet, maar hij loopt af terwijl wij nog in de VS zitten. Maakt dat wat uit? Of heb je dat ding alleen nodig om de VS binnen te komen?
http://usaroadtrip2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
en
http://backtothewest.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; komt eraan!
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Alleen om het land in te komen is dus geen probleem als hij tijdens de reis verloopt.
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

ESTA moet maar geldig zijn tot de dag van aankomst in de VS.
annet2009
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door annet2009 »

Nu dit topic toch naar boven is gehaald...
Weet iemand hoe het op dit moment zit met de informatie uit de openingspost.
Loop je nog steeds het risico dan je ESTA niet in de systemen van de luchtvaartmaatschappij staat of is dit inmiddels opgelost en kan je ervan uit gaan dat ESTA aangevraagd en goedgekeurd betekent dat het goed zal gaan bij inchecken?
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

100% zekerheid bestaat niet; als je een ESTA hebt, kun je voor de "zekerheid" een printje maken en verder moet je er vanuit gaan dat het allemaal goed komt.
Frank1969
Amerika-ontdekker

Bericht door Frank1969 »

Mensen let goed op het volgende. Ik ben er zelf met open ogen ingestonken! Gisteren ESTA formulier aangevraagd via usaeservices.com. Vond het al een beetje vreemd, maar ach ik ben 2 jaar niet naar de VS geweest dus er kan wat veranderd zijn. Schrok van de kosten, 59euro pp dus ik moest ff 180 euro aftikken. Voelde niet goed uiteindelijk en kwam op site esta terecht zoals ik die herinnerde maar toen was leed al geschied. Ik ben dan een keer naïef en onoplettend geweest (kan een keer gebeuren al is het een dure grap) maar ik hoop dat jullie deze site links laten liggen!
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Dat is vervelend, maar ook wel een beetje dom? Ik begrijp ook niet hoe mensen hier terecht komen, wanneer ik zelf ESTA in google intoets is het eerste zoekresultaat ook de officiële website? En ook op sites van luchtvaartmaatschappijen (bijvoorbeeld KLM) staat een directe link naar de juiste website.
Frank1969
Amerika-ontdekker

Bericht door Frank1969 »

Tja, ik verbaasde me achteraf ook hoe ik er in kon tuinen terwijl ik juist zo oplettend ben normaliter. Het is oliedom, maar als mij het kan overkomen, dan kan het bij een ander ook gebeuren.
pbuyse1
Amerikakenner

Bericht door pbuyse1 »

ESTA is meestal de eerste niet advertentie site die Google geeft. Je moet dus ietwas uitkijken om de advertenties te omzijlen.
Heb de 3 advertentie sites eens bekeken en die lijken ook in niets op de echte.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Was niet zo duidelijk nee, ik had het over het eerste "echte" zoekresultaat :)
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Bovendien hebben alle overheidssites een .gov extensie.
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Frank1969 schreef:Tja, ik verbaasde me achteraf ook hoe ik er in kon tuinen terwijl ik juist zo oplettend ben normaliter. Het is oliedom, maar als mij het kan overkomen, dan kan het bij een ander ook gebeuren.
maar ehh..zodra ze om een betaling gaan vragen en je dus creditcardgegevens moet invoeren dan gaan er toch belletjes rinkelen lijkt me?
Zolang jij geen betaalgegevens invoert kunnen ze je ook niks maken natuurlijk
Of laten ze je eerst je CC invullen en dan pas de ESTA?

Ik snap eigenlijk ook nooit hoe mensen in dit soort dingen kunnen trappen. Als ik weet dat iets gratis is en er wordt mij om mijn CC gevraagd, haak ik meteen af. Maar ja...wel balen dat je nu 190 euro kwijt bent natuurlijk!!
Frank1969
Amerika-ontdekker

Bericht door Frank1969 »

Ach het is gebeurd. Zonde van het geld, maar gelukkig hoef ik niet op een houtje te bijten. Beter opletten volgende keer.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Iris_1982 schreef:Ik snap eigenlijk ook nooit hoe mensen in dit soort dingen kunnen trappen. Als ik weet dat iets gratis is en er wordt mij om mijn CC gevraagd, haak ik meteen af. Maar ja...wel balen dat je nu 190 euro kwijt bent natuurlijk!!
ESTA is niet gratis meer hoor, ook op de .gov site moet je je creditcard gegevens invoeren.
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Is dat zo? Oh dan is het al begrijpelijker :-)
Toen ik m 2 jaar geleden aanvroeg was hij nog gratis vandaar mijn veronderstelling
Frank1969
Amerika-ontdekker

Bericht door Frank1969 »

Juist, hij is 14 USD en dat is veel goedkoper dan 59 euri :evil: :twisted: :evil: :twisted:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Als iedereen op de hoogte zou zijn van al de regeltjes en bedragen, dan zouden dergelijke bedrijven niet bestaan. Het feit dat ze wel bestaan, toont alleen maar aan dat er meer dan genoeg mensen zijn die daar in trappen.
Kijk maar eens naar de Green card loterij. Meer dan genoeg mensen die er in trappen, en die een pak meer betalen dan $60.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Frank (haha De Bie leraar Duits geef jij duits?) heb je dan misschien ff de website voor de mensen die binnenkort moeten aanvragen.
Is het deze: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/
Ik had trouwens vorige keer bij mijn zoon (11 jr) niet alle voorletters ingevuld (bij de anderen wel) en hierdoor moesten we bij het kantoor van immigration komen.. Ik maakte me geen zorgen maar ja toch het kostte wel een half uur.
Dus nauwkeurig alles invullen. :thumbup:

Ik wil er eigenlijk nog even mee wachten want vertrek is in juni en bovendien manlief moet nieuw paspoort aanvragen.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer