Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Corona virus / Travel ban
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Re: Corona virus / Travel ban
Ik begrijp het testen in dit verband ook niet zo goed. Zeker omdat er ook behoorlijk veel vals negatieve uitslagen zijn en het pas zinnig is om te testen bij klachten. Iemand die nog geen klachten heeft maar wel besmet is zal zeker negatief testen.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Het lijkt mij dat Alaska op deze manier manier probeert de hoeveelheid bestemde personen die de staat binnenkomt te beperken. Het is niet waterdicht, maar dat hebben ze zelf ook wel bedacht (hoop ik toch).
Voor de tests waar iedere Nederlander zich sinds kort zelf voor kan aanmelden geldt dat de uitslag telefonisch wordt medegedeeld. Althans volgens de website van de Rijksoverheid. Die tests zijn nu inderdaad niet bedoeld voor mensen die op vakantie willen, tenzij ze toevallig ook milde klachten hebben.
Los van of die tests nou wel of niet bijdragen aan het beperken van risico's voor de betreffende landen: ik neem aan dat als er meer landen/gebieden bij komen waar restricties gelden voor mensen die geen testresultaat kunnen tonen, er ook in Nederland wel mogelijkheden zullen ontstaan om jezelf voor dit doel te laten testen. Als het niet via de GGD is, dan wellicht via commerciële partijen die hier op inspelen.
Voor de tests waar iedere Nederlander zich sinds kort zelf voor kan aanmelden geldt dat de uitslag telefonisch wordt medegedeeld. Althans volgens de website van de Rijksoverheid. Die tests zijn nu inderdaad niet bedoeld voor mensen die op vakantie willen, tenzij ze toevallig ook milde klachten hebben.
Los van of die tests nou wel of niet bijdragen aan het beperken van risico's voor de betreffende landen: ik neem aan dat als er meer landen/gebieden bij komen waar restricties gelden voor mensen die geen testresultaat kunnen tonen, er ook in Nederland wel mogelijkheden zullen ontstaan om jezelf voor dit doel te laten testen. Als het niet via de GGD is, dan wellicht via commerciële partijen die hier op inspelen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Hè hè, KLM gaat nu eindelijk ook voor vóór 15 mei geannuleerde vluchten waar al vouchers zijn uitgegeven, zoals de onze, een refund aanbieden https://www.ad.nl/economie/alle-klanten ... ~aa4c50d5/.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Ik verwacht er eigenlijk niet te veel van. In veel staten is het virus nog zeer actief. De manifestaties in de steden zullen er zeker geen goed aan doen.
Duitsland heeft al hun travel ban verlengd tot eind augustus. Zelf had ik een cruise die op 2 oktober vertrok in NY, deze werd ondertussen ook geannuleerd.
Ik begin meer en meer te denken dat het voor 2020 niks wordt richting USA en mogelijk zelfs al het voorjaar van 2021. Misschien zullen we blij mogen zijn als het vanaf de zomer 2021 terug mag.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Het zou heel goed kunnen dat je gelijk hebt hoor. Maar hoop doet leven, nietwaar? 

- Inges
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Dan moet ik nog maar zien dan. Ik heb mijn vouchers op 12 april gekregen (zou 21 mei reizen) nadat delta onze vlucht naar Detroit had gecanceld (maar wel de rest had laten staan). Ik heb toen al om een refund gevraagd (maar kreeg die niet). Ik heb nu vouchers maar die zijn alleen 15% meer waard als ik bel en boek voor 31 oktober 2020 (en de vlucht moet plaatsvinden voor 15 juni 2021). Wat natuurlijk niet gaat gebeuren. Vervolgens heeft KLM mijn hele boeking verwijderd (daar heb ik meer over gelezen). Ik heb gelukkig OVERAL printscreens van gemaakt want anders zou ik nu NOOIT meer aan kunnen tonen dat zij mijn vlucht hebben geannuleerd en het alternatief (alleen van DTW naar MCO) natuurlijk nergens op sloeg. Ik heb dus recht op mijn geld terug maar ik vraag me af of ik dat ga krijgen nu of na 12 maanden.harryh schreef: ↑11 jun 2020, 17:50Hè hè, KLM gaat nu eindelijk ook voor vóór 15 mei geannuleerde vluchten waar al vouchers zijn uitgegeven, zoals de onze, een refund aanbieden https://www.ad.nl/economie/alle-klanten ... ~aa4c50d5/.
-
- Amerika-expert
@Inges ik had ook al vouchers maar kon met de boekingscode en ticketnummers nu toch ook een refund aanvragen. Ben benieuwd of ik geen afwijzing krijg omdat er al vouchers zijn afgegeven.
Een actief virus zullen we blijven houden totdat er een vaccin is. Betekent natuurlijk niet dat je niet kan reizen. We 'leven' tenslotte nu ook hier in NL met het coronavirus en kijk waar we nu bv staan. Vanaf 15 juni gaan mensen ook heel Europa door, terwijl het virus niet weg is maar wel controleerbaar.Marcopstal schreef: ↑11 jun 2020, 17:51Ik verwacht er eigenlijk niet te veel van. In veel staten is het virus nog zeer actief. De manifestaties in de steden zullen er zeker geen goed aan doen.
Duitsland heeft al hun travel ban verlengd tot eind augustus. Zelf had ik een cruise die op 2 oktober vertrok in NY, deze werd ondertussen ook geannuleerd.
Ik begin meer en meer te denken dat het voor 2020 niks wordt richting USA en mogelijk zelfs al het voorjaar van 2021. Misschien zullen we blij mogen zijn als het vanaf de zomer 2021 terug mag.
Maar blijft persoonlijk en alle respect voor de keuzes die men maakt. Ligt erg aan de omstandigheden en je privésituatie.
- Inges
- Amerikakenner
- Contacteer:
Mijn boekingsnummer geeft helemaal niets meer. Ik kan er niet meer op inloggen (onbekend staat er)
-
- Amerika-ontdekker
Duitsland heeft hun travel ban niet verlengd. Ze hebben hun negatieve reisadvies verlengd.Marcopstal schreef: ↑11 jun 2020, 17:51Ik verwacht er eigenlijk niet te veel van. In veel staten is het virus nog zeer actief. De manifestaties in de steden zullen er zeker geen goed aan doen.
https://www.schengenvisainfo.com/news/g ... entry-ban/
- Inges
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hmm van de website van KLM. Delta heeft mijn heenvlucht geannuleerd en niet KLM zelf. Maar ik had wel bij KLM geboekt (en ik kan nog steeds niet in mijn boeking)
In het geval van annuleringen van vluchten door Air France of KLM, kunnen klanten kiezen tussen het boeken van een nieuwe vlucht, een voucher of een cash terugbetaling, ongeacht de annuleringsdatum van hun vlucht. Klanten die al een voucher hebben ontvangen, kunnen alsnog kiezen voor een cash uitbetaling van hun ticket.
-
- Amerika-expert
@Inges ik kan ook niet meer in mijn boeking maar dat hoeft ook niet. Je vraagt je refund nl. hier aan https://refunds.klm.com/rps/Forms/frmMain.aspx
- Ineke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
@Inges ik kan ook niet meer in mijn boeking maar dat hoeft ook niet. Je vraagt je refund nl. hier aan https://refunds.klm.com/rps/Forms/frmMain.aspx
Maar geldt dat dan ook voor eerder uitgegeven vouchers? Dat maak ik er niet uit op, of zie ik iets over het hoofd?
Sorry, te snel gereageerd, inmiddels gevonden dat er ook een optie voor vouchers is.
Maar geldt dat dan ook voor eerder uitgegeven vouchers? Dat maak ik er niet uit op, of zie ik iets over het hoofd?
Sorry, te snel gereageerd, inmiddels gevonden dat er ook een optie voor vouchers is.
- Inges
- Amerikakenner
- Contacteer:
harryh schreef: ↑11 jun 2020, 20:39@Inges ik kan ook niet meer in mijn boeking maar dat hoeft ook niet. Je vraagt je refund nl. hier aan https://refunds.klm.com/rps/Forms/frmMain.aspx
Thanks Harry. Ik heb alles ingevuld. Krijg echter geen mail

- bedeve
- Amerika-expert
Klanten die reeds een voucher hebben ontvangen voor een geannuleerde vlucht, kunnen alsnog kiezen voor restitutie. Het proces hiervoor is nog niet bekend gemaakt.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Update: vorige week mail gehad van KLM dat de terugvlucht geannuleerd was (en de heenvlucht gewijzigd).Vandaag precies 1 maand voor vertrek keurig de mail ontvangen van Tioga Tours met de voucher erbij.IngridUSA schreef: ↑26 mei 2020, 20:15Ik heb vandaag gebeld met Tioga Tours waar we tickets hebben geboekt bij KLM, AMS-LAX 11-7. Gevraagd hoe en wat als de vlucht wel gaat (daar ziet het nu nog naar uit), maar ik mag niet mee (want travel ban). Zij geven aan dat ze het zover niet zullen laten komen.
We gaan het eerst allemaal eens even laten bezinken. Mochten we in 2021 opnieuw gaan, dan gaan we komend najaar eerst eens rustig bekijken hoe de vlag er dan bij hangt en de prijzen van tickets afwachten. Zien we daarna wel weer verder. Zojuist heb ik al m'n hotels geannuleerd, echt zo jammer.
Met kerst staat er nog een weekje New York gepland. Die tickets heb ik op de valreep begin maart nog gekocht (toen las ik hier ineens dat er een flash sale was; dat bestond toen nog

- Ineke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
@Inges ik tot nu toe ook nog geen bevestiging van ontvangst mail ontvangen
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Zoals het artikel aangaf werd dit wel eerst zo in de pers gebracht. Neemt niet weg dat we toch nog een eindje weg staan van vrij te reizen naar waar we willen.kevinspijker schreef: ↑11 jun 2020, 20:19Duitsland heeft hun travel ban niet verlengd. Ze hebben hun negatieve reisadvies verlengd.
Voor alle duidelijkheid: wij hebben niet geannuleerd, de maatschappij heeft geannuleerd. Verder ziet de situatie in Europa er toch wat beter uit dan in de VS. In verschillende staten gaat het niet zo goed. Maar, ook in China worden er ondertussen opnieuw lockdowns ingevoerd.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Travelban kan nog dagen, weken en misschien nog maanden duren. En mogelijk wordt na opheffing een quarantaine opgelegd.
- Wanderlust
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Als ik op de KLM site naar de Q&A ga, zie ik dit:
I already received a travel voucher, but want a cash refund instead. What now?
No worries, you can request a cash refund even if you already received a travel voucher.
Please note that if you already received a voucher, it will not be valid anymore. You’ll also lose the benefits. If you pay with a voucher before 31 October 2020, you could profit from a bonus up to 15%.
Request a cash refund
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 7613 Weergaves
-
Laatste bericht door Amarens