Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Coyote Buttes
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Coyote Buttes »

Mensen die via Engeland vliegen (LHR) moeten voor hun overstap (sinds vandaag) nu ook een test overleggen, ook al blijven ze "airside".
De test mag 2 dagen oud zijn.
Voor de heenreis is dit niet erg, want je moet toch al een test overleggen voor Amerika.

Maar voor de terugreis is er dus nu een verplichting om je in Amerika te laten testen.

Voor ons reden om onze reis van 15 december te annuleren. We hakken morgen de knoop door.
Ik vind het echt vreselijk, maar het risico om positief te testen in Amerika en dan niet terug te kunnen reizen is ons te groot.
Onze 3e poging voor een reis naar Amerika valt in het water.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Coyote Buttes schreef:
06 dec 2021, 11:56
Voor de heenreis is dit niet erg, want je moet toch al een test overleggen voor Amerika.
Dit had ik al gemeld ;) maar het is naar mijn mening ook vervelend voor de heenreis: Het betekent dat je óf een spoed PCR test moet doen die de uitslag binnen 24u geeft, ivm de eis van de VS dat ie niet ouder dan 24u mag zijn, óf een PCR test van max 48u oud voor de UK én een snelle antigeen test van max 24u oud voor de VS moet doen.

Inderdaad is het ook voor de terugreis een eis. Is er geen mogelijkheid om om te boeken naar vluchten met een overstap in de US?
Coyote Buttes
Amerikakenner

@harryh

Ik had begrepen dat de testverplichting voor UK ook een antigeen test mocht zijn (site van British Airways - Sherpa) en dat een PCR test niet noodzakelijk was.
Kun je vertellen waar jij de info vandaan haalt dat het een PCR test moet zijn?

Want dan wordt het een duur grapje; 5x PCR test in NL en 5x test in Las Vegas (die zijn minstens $199 per stuk)
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

@Coyote Buttes Misschien zit ik er naast, dat besef ik nu je dit zegt. Ik lees dat een "LFD or PCR" test voor de UK nodig zijn.
Nu ik er op zoek, blijkt LFD een antigeen test te zijn, maar ik kan niet vinden of de NL HCC antigeen test een LFD test is of niet.

Als iemand dat weet hoor ik het graag, zal mijn post dan even aanpassen.
Coyote Buttes
Amerikakenner

@harryh

NL HCC is toch gewoon de test van HealthCheckCentre?
De info die ik heb geeft aan dat het een LFD antigeen test moet zijn, met 97% specificiteit en 80% gevoeligheid.
LFD.jpg
LFD.jpg (94.17 KiB) 1385 keer bekeken
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

ja, maar ik kan niet vinden of de HCC antigeen test ook een LFD is, jij wel?
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Wat een gedoe allemaal en wat vervelend dat het niet door kan gaan... :sadcry:

Op deze manier, terwijl reizen via andere wegen wel mogelijk is.

Er staat inderdaad, ook op wijsopreis dat het een antigen test mag zijn.

@Coyote Buttes Omboeken met een tussenstop elders in Europa of in de VS is niet mogelijk?
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Zilver87
Amerika-ontdekker

Bericht door Zilver87 »

Ik heb dit ook al in een ander topic gevraagd, maar mogelijk hier al ervaringsdeskundigen. Nederlandwereldwijd.nl stelt dat het vanaf vandaag voor iedereen verplicht is een negatieve test te hebben, ook voor kinderen onder de 2 jaar. Ze verwijzen naar het cdc waar letterlijk staat dat de testverplichting vanaf 2 jaar is. Ik neig er dus zelf naar om het cdc aan te houden. Een baby van 3 maanden wil ik niet laten testen (tenzij medisch noodzakelijk).

Ik probeer contact te zoeken net nederlandwereldwijd, maar dat lukt niet. Iemand op de hoogte?.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

@Zilver87 Ik ben niet op de hoogte maar lijkt me dat https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... oronavirus er echt wel naast zit, er staat een link daar naar de CDC site. Als je die volgt kun je doorklikken naar de Testing Order per Dec 6 https://www.cdc.gov/quarantine/pdf/Amen ... 2021-p.pdf.
En daar staat duidelijk 2 years or older:
SUMMARY :
Pursuant to 42 CFR 71.20 and 71.31 (b) and as set forth in greater
detail below, this Notice and Amended Order prohibits the boarding
of any passenger - 2 years of age or older - on any aircraft
destined to the United States from a foreign country unless the
Passenger:
Laatst gewijzigd door harryh op 06 dec 2021, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Ze hebben bij nederlandwereldwijd.nl wel vaker fouten gemaakt. Ik zou me gewoon houden aan de eisen op de cdc website.

Ik heb maar weer eens een Twitter bericht naar BuZa gestuurd over de foutieve informatie. Wie weet wordt het over een maand of 2 weer gecorrigeerd, net als vorige keer.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
lemmy2018
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door lemmy2018 »

harryh schreef:
06 dec 2021, 12:24
Coyote Buttes schreef:
06 dec 2021, 11:56
Dit had ik al gemeld ;) maar het is naar mijn mening ook vervelend voor de heenreis: Het betekent dat je óf een spoed PCR test moet doen die de uitslag binnen 24u geeft, ivm de eis van de VS dat ie niet ouder dan 24u mag zijn, óf een PCR test van max 48u oud voor de UK én een snelle antigeen test van max 24u oud voor de VS moet doen.

Inderdaad is het ook voor de terugreis een eis. Is er geen mogelijkheid om om te boeken naar vluchten met een overstap in de US?
Ik begrijp niet zo goed waar deze info vandaan komt, zowel op de officiele site van heathrow als ook www.gov.uk geven aan
If you transit airside, you do not need to take a COVID-19 test before you travel to England if you:

qualify as fully vaccinated for travel to England

Waar heb ik iets gemist, we vliegen via heathrow terug naar nederland, dank voor de info
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Zie de discussie hier viewtopic.php?f=30&t=77400
Het is niet duidelijk op dit moment, die pagina op gov.uk is last updated op 2 Dec
Zilver87
Amerika-ontdekker

Bericht door Zilver87 »

Dutchess schreef:
06 dec 2021, 17:47
Ze hebben bij nederlandwereldwijd.nl wel vaker fouten gemaakt. Ik zou me gewoon houden aan de eisen op de cdc website.

Ik heb maar weer eens een Twitter bericht naar BuZa gestuurd over de foutieve informatie. Wie weet wordt het over een maand of 2 weer gecorrigeerd, net als vorige keer.
Lang gebeld met nederlandwereldwijd. Mevrouw bleef erbij dat de testverplichting ook voor onder de 2 geldt. Nadat ik meermaals herhaald had dat het cdc wat anders zegt en ze nog eens keek gaf ze aan dat de info op NL wereldwijd idd niet klopt. Ze gaan het aanpassen.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Ik geef het je ook wel te doen als Wijs op reis zijnde. Al die reisadviezen.. Al die bijna dagelijks veranderende regels..
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

harryh schreef:
06 dec 2021, 09:50
Overigens is er dan nu al weer iets gewijzigd tov 3 weken terug toen wij vertrokken, toen moesten we het formulier bij de Sky Priority ingang laten zien en stond er daar iemand ze te controleren en zette er een stempel op. Bij de gate werd er bij het zien van het stempel niet meer naar gekeken.

Goeie reis @MattRob!
Dat is nu inderdaad niet zo (wij waren ook bij Sky Priority); ze heeft ze niet eens bekeken, vroeg alleen of ik ze had. En inderdaad, bij de gate werden ze ingenomen (maar niemand heeft ernaar gekeken, ook daar niet; beetje wassen neus, maar goed).

Dank, hele fijne reis geweest ! Eigenlijk niets anders dan 'vroeger', alleen de extra formulieren voor vaccinatie en sneltest. En overal mondkapje op. Maar in de US wordt nergens meer naar gevraagd of gekeken, net als altijd !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Nou @MattRob niets anders dan vroeger.. toch wel hoor vind ik. Ok die vaccinatie is peanuts verder. Formulier printen en klaar. Maar zo’n covid test. je zal maar positief testen.. kans is nou ook weer niet levensgroot maar het gooit wel heel je vakantie/familiebezoek (voorlopig) weg.

Zolang het allemaal goed gaat is het inderdaad een formaliteit.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Zilver87 schreef:
07 dec 2021, 06:53
Lang gebeld met nederlandwereldwijd. Mevrouw bleef erbij dat de testverplichting ook voor onder de 2 geldt. Nadat ik meermaals herhaald had dat het cdc wat anders zegt en ze nog eens keek gaf ze aan dat de info op NL wereldwijd idd niet klopt. Ze gaan het aanpassen.
Thanks for taking one for the team! :clap:

Wat kunnen ze toch eigenwijs zijn! En dan verwijst hun website nota bene naar de link waar wel de juiste informatie staat. :roll:
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
niksnut
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door niksnut »

lemmy2018 schreef:
06 dec 2021, 19:11
harryh schreef:
06 dec 2021, 12:24

Ik begrijp niet zo goed waar deze info vandaan komt, zowel op de officiele site van heathrow als ook www.gov.uk geven aan
If you transit airside, you do not need to take a COVID-19 test before you travel to England if you:

qualify as fully vaccinated for travel to England

Waar heb ik iets gemist, we vliegen via heathrow terug naar nederland, dank voor de info
Dit is nu ook aangepast op www.gov.uk. Je moet inderdaad ook testen als je een "Airside" of "Landside" transit hebt.(https://www.gov.uk/guidance/coronavirus ... gh-england)
Airside transit
Airside transit is when you do not pass through UK border control. You remain ‘airside’ before you leave the UK on your connecting journey.

You need to take a COVID-19 test before you travel to England.

You do not need to complete a passenger locator form before travel to England.

When you are in England you do not need to quarantine or take any COVID-19 travel tests.

Landside transit
Landside transit is when you pass through UK border control on arrival, but you leave the UK shortly after (usually within 24 hours). You may leave from the same airport, railway station or port where you arrived, or from a different one, so long as you travel directly to that port of departure.

You need to take a COVID-19 test before you travel to England.

You must complete a passenger locator form before you travel to England.

You need to do the following when you complete your passenger locator form.

select ‘Stay in the UK’ under the Your travel plans section
reply ‘I will be travelling for an exempt reason’ to the question about whether you are required to self-isolate on arrival
select the Exemption options, and then select ‘Transit Exemption’
This includes if you are transiting onto the Channel Islands or the Isle of Man. You may need to show evidence of onward travel and where you will be staying at the border.

When you are in England you do not need to quarantine or take any COVID-19 travel tests.

You must either:

remain within your port of entry until your departure from England
travel directly from your port of entry to another port of departure in England
En als je dan gaat kijken wat voor een test het zou moeten zijn mag dit inderdaad een antigeentest zijn. (https://www.gov.uk/guidance/coronavirus ... pe-of-test)
Type of test
The test must meet performance standards of ≥97% specificity, ≥80% sensitivity at viral loads above 100,000 copies/ml.

This could include tests such as:

a nucleic acid test, including a PCR test
a LAMP test
an antigen test, such as an LFD (lateral flow device) test
You must check with your test provider that the test meets the standards. You may not be able to travel if it does not.
Wij reizen 24 december vanaf Schiphol via LHR naar Orlando en 7 januari terug naar Schiphol via Manchester. Maar ondanks dat we nu moeten testen in de USA denk ik dat we het toch maar gewoon door laten gaan. Denken jullie dat een test van toegangsbewijs.nu zal volstaan voor de terugweg?
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

niksnut schreef:
08 dec 2021, 08:43
Denken jullie dat een test van toegangsbewijs.nu zal volstaan voor de terugweg?
Lastig te zeggen of je het kunt gebruiken als je het mij vraagt. Omdat er nog niet grootschalig getest hoeft te worden vanuit de VS naar huis of naar je land van overstap (Het VK in dit geval). Er is dus, (of ik moet dat gemist hebben) geen ervaring hier op het forum van forumleden die dit gebruikt hebben.

Ik vind hem tricky omdat het natuurlijk wel gek is als jij 2 weken in de VS geweest bent en komt aanzetten met een test van een Nederlandse aanbieder. Hoe kom je daar aan? Je bent net 2 weken in de VS geweest.. Oke zelftest.. onder toezicht.. oke.. En wordt dat geaccepteerd?

Aan de andere kant op hun FAQ op hun website staat dat je het ook in het buitenland kunt gebruiken en ja hoe goed kijkt zo'n baliemedewerker nou eigenlijk? Oke negative check, persoon voor mij conform paspoort en gegevens op de test, check, juiste test binnen juiste tijdspad, check.. en door.. Of...

Ik ben van de zekerheid en ga de gok niet nemen dat een overijverige baliemedewerker gaat zitten zeiken en ik zoek (als dat tegen die tijd nodig is) een teststraat in de VS op. Tenzij er inmiddels genoeg ervaring is met deze test.

Of we gaan uiteindelijk niet.. Dat staat los van dit type test overigens.

Zit natuurlijk ook een kans in dat je positief test. Dat heb je voor het grootste deel ook wel zelf in de hand, maar toch. De bijbehorende quarantaine kan mijn vrouw zich met name niet veroorloven met haar werk in de zorg.

Overigens: mochten we in de toekomst moeten testen voor de VS terug naar NL/BE, het is goed om te weten dat deze type testen een antigen (snel)test is. Als NL/BE een PCR test verreist kun je deze dus niet gebruiken.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 08 dec 2021, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
mpaauwe
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door mpaauwe »

Voor zover ik begrijp is een thuistest niet toegestaan

NHS tests
NHS tests cannot be used for the purpose of pre-departure testing before travel to England.

You cannot take an NHS test abroad with you to use on yourself before you return.

bron:https://www.gov.uk/guidance/coronavirus ... -your-test
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer