Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gast

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Gast »

Erving schreef:
24 jun 2020, 21:05
Ik heb op mijn browserpagina een link naar deze discussie omdat ik op de hoogte wil blijven van hoe het zit met vouchers en terugbetalingen. Daar heb ik belang bij.
Voor gejeremieer over ja en nee gaan de grenzen open en eindeloos geargumenteer terwijl het een overheidszaak is was ik blij dat er een apart topic over is geopend.
Kunnen we ons bij het discussiëren aan het juiste topic houden svp?
Hartelijk dank.
Zo zo...nieuw op het forum en nu al ferme teksten over hoe en wat er op het forum wel en niet mag :clap: goed bezig!
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

Vind ik ook... de titel is letterlijk coronavirus/travel ban, dus zeker geschikt om zo’n zaken te bespreken.
Ilene
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Ilene »

Misschien mankeert me wat aan de ogen, maar de eerste pagina's gaan toch echt over
gejeremieer
, daarna ging het over op vouchers en nu is het weer even terug naar
gejeremieer
Het nieuwe topic
Travel ban waarschijnlijk tot einde van het jaar gehandhaafd
is, wat nu blijkt, foutief.

Mag ik wat suggesties doen ?
A: Je opent een nieuw topic genaamd Vouchers
B: Scroll door de antwoorden hier en leest alleen wat voor jou van toepassing is :)

Ik weet dat er een aantal niet geregistreerde lezers zijn die dit topic lezen i.v.m. de travelban. Hieronder zitten mensen die hun kinderen niet kunnen zien door de ban, mensen die hun trouwplannen in het water hebben zien vallen.
Google heeft hun hier gebracht om ook maar elk beetje te lezen om op de hoogte te blijven. Zij hebben dit topic gelinkt om die reden.
georgesken
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door georgesken »

:offtopic: Jeremiëren... wat een eloquentie!

Sorry vriend maar dit topic gaat juist wel over het al dan niet openen van de grenzen . Vluchtannulaties, vouchers , terugbetalingen zijn daar een gevolg van ...
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
Nessiezzz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nessiezzz »

Maxmannl schreef:
20 jun 2020, 13:24
Voor alle mensen die rechtstreekse KLM vluchten hebben geboekt naar Vegas voor augustus. Je kunt binnenkort weer een mailtje verwachten dat je vlucht is geannuleerd
Zojuist bericht ontvangen...

Helaas! Vanaf 1 sept gaan ze weer, zoals ze nu zeggen uiteraard. Kan zomaar weer veranderen naar oktober oid.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Ik kreeg vannacht een cancellation notice voor de KL636 LAS-AMS op 1/9. Die is er dus inmiddels ook uitgehaald. Overigens staat hij bij DL nog in de reservering met de DL codeshare, dus dat zal een dezer dagen wel gesyncd worden.

Hmm... als ik bij KLM kijk staat deze vlucht er ook nog gewoon ongewijzigd. Dus of het mailtje is per abuis gestuurd door KLM (vlucht eerst eruit en daarna toch weer terug), of dat wat de website ziet qua reservering loopt tegenwoordig achter met de cancellations en verstuurde mails. Dat laatste zou wel gek zijn.

Edit: ik kan hem ook nog gewoon boeken. Zou er een medewerker van KLM per ongeluk iets te veel gecancelled hebben vannacht en het later weer hebben teruggezet?
Carrie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Carrie »

De hoop dat wij deze zomer naar Amerika zouden gaan, heb ik al enige tijd geleden opgegeven. Zeker nadat er een aantal hotels zelf annuleerden, waarbij er eentje zelfs aangaf minimaal tot 1 december dicht te gaan. Maar nu krijg ik wel een beetje last van stress. Wij hebben via budget air bij Aer Lingus geboekt om op 17 juli naar New York te vliegen en op 8 augustus weer terug vanaf Miami. Voor een vlucht voor 30 juni kan je een voucher aanvragen voor daarna gaan ze ervan uit dat ze gewoon vliegen.

We lezen niet anders dan dat zowel budget air als Aer Lingus nergens op reageren. We hebben (tegen beter weten in) wel een refund formulier op de site van Aer Lingus ingevuld omdat we opeens op die link konden klikken.

Nu hebben we eergisteren een vluchtwijziging ontvangen dat we een paar uur eerder vertrekken. Dit moet ik bevestigen. Krijg net een rappel van budget air dat als ik niet bevestig zij dat voor mij doen. Maar ik wil helemaal niet bevestigen want wij willen helemaal niet meer. Ik kan me niet voorstellen dat 17 juli de grens weer open is en er geen negatief reisadvies meer is. Maar ja als wij niet bevestigen, gaat budget air dit voor ons doen. Weet iemand of/wat de gevolgen zijn als wij wel/niet bevestigen?

Caroline
https://carenmars.wordpress.com
2014 Zuidwest USA
2016 Zuidwest USA
2017 Noordoost USA
2018 Florida
2019 LV-Yellowstone-LV
matthijst
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door matthijst »

Vegas op 15-8 met KLM ook gecanceld.
Eindelijk, nu kijken dat ik overal geld terug krijg :)
36 Staten....
USA Blogs: http://vakantieblogs.blogspot.com
Nessiezzz
Amerikafan

Bericht door Nessiezzz »

roelb schreef:
25 jun 2020, 09:45

Edit: ik kan hem ook nog gewoon boeken. Zou er een medewerker van KLM per ongeluk iets te veel gecancelled hebben vannacht en het later weer hebben teruggezet?
Vreemd ja! De vlucht waarover ik een mail heb gehad staat ook nog als actief in de app én website. Denk dat de servers even stoom moeten afblazen :lol:
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Wat ook vreemd is, ik kreeg vandaag bericht van BA dat ik over een aantal uur kan inchecken voor onze vlucht (via LHR) terug naar Nederland. Hoe dan BA, ik ben aan het thuiswerken.... Lekker verwerkt die annulering door BA :roll:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
tomko
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door tomko »

Lijkt wel of een aantal systemen de stroom niet meer aan kunnen. De apps geven andere zaken aan dan de browser. Ba gaf ook al aan dat we 3 weken van te voren de volledige reissom moeten overmaken. In de systemen staat 7 en dat kunnen zij niet aanpassen
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Voor iedereen die contact met Cheaptickets zoekt: sinds kort staat er een chatbutton op de contactpagina van hun website (https://www.cheaptickets.nl/klantenservice). De button staat rechtsonder en is blauw van kleur.

Je begint de chat met een chatbot, maar die bot kan je doorverwijzen naar een echte medewerker. Ik heb vanochtend twee keer met een medewerker gechat. Ik hoefde niet lang te wachten voor er contact was, en de medewerker kon mij prima verder helpen.

Doe er je voordeel mee!
Ron Notenboom
Amerikakenner
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Ron Notenboom »

Iemand enig idee hoe wij bij Air Canada een terugbetaling i.p.v. tickettegoed kunnen claimen. Tickets zijn gekocht via World Ticket Center en stoelreserveringen rechtstreeks bij de vliegmaatschappij.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Visser
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Visser »

Volgende keer toch maar rechtstreeks bij de carrier boeken. Kun je altijd even naar Schiphol om met iemand te praten.

Mijn zus deed dat een paar maanden terug. Ze had een ticket met haar airmiles voor mij gekocht. Ze vliegt iedere week ergens naartoe en heeft geen zin om in haar vrije tijd t dorp uit te gaan... :wink kan GB zijn of Nieuw Zeeland. Het was in een paar minuten geregeld. Gewoon bij de balie.
.
Nessiezzz
Amerikafan

Bericht door Nessiezzz »

matthijst schreef:
25 jun 2020, 10:00
Vegas op 15-8 met KLM ook gecanceld.
Eindelijk, nu kijken dat ik overal geld terug krijg :)
Ik kreeg een bericht over annulering. Nu hebben ze mij omgeboekt naar LA, 4u overstap en dan naar LAS.

Edit : het is een geboden optie, heb nog paar dgn de tijd om te beslissen.

Bekijk het gewoon en anders verplaats ik (kosteloos) de hele bende.
Laatst gewijzigd door Nessiezzz op 25 jun 2020, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
s.anne
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door s.anne »

Carrie schreef:
25 jun 2020, 09:53

Nu hebben we eergisteren een vluchtwijziging ontvangen dat we een paar uur eerder vertrekken. Dit moet ik bevestigen. Krijg net een rappel van budget air dat als ik niet bevestig zij dat voor mij doen. Maar ik wil helemaal niet bevestigen want wij willen helemaal niet meer. Ik kan me niet voorstellen dat 17 juli de grens weer open is en er geen negatief reisadvies meer is. Maar ja als wij niet bevestigen, gaat budget air dit voor ons doen. Weet iemand of/wat de gevolgen zijn als wij wel/niet bevestigen?

Caroline
Ik heb hetzelfde ongeveer gehad voor mijn reis van 1 juli met United. Geboekt via Cheaptickets. Volgens mij zijn zowel Cheaptickets als Budget Air van het bedrijf Travix en werken ze een beetje hetzelfde. In die mail staat alleen een knop om de wijziging te bevestigen. Maar wat je ook gewoon kan doen (wat ik heb gedaan) is op reply klikken en een mail terugschrijven dat je niet akkoord gaat met de wijziging. Ik heb hiervoor wel ook even de voorwaarden van United bekeken/opgevraagd of de wijziging inderdaad 'groot genoeg' was om een refund te ontvangen. Kreeg toen ook vrij snel een mail terug dat ik kon kiezen voor niet akkoord en een verzoek tot restitutie. Twee dagen daarna werd de vlucht geannuleerd door United. Ik weet dus niet of dit toeval is of dat dit de manier van United was om het te regelen, maar ik weet in elk geval wel dat je niet op die knop van wijziging bevestigen hoeft te klikken.
Carrie
Amerikafan

Bericht door Carrie »

@s.anne dank je voor je reactie. Het gaat bij ons maar om een paar uur eerder vertrekken, dus dat zal denk niet groot genoeg zijn voor een refund. Maar ik kan inderdaad wel replyen en aangeven dat we niet akkoord gaan omdat we de VS niet eens binnen kunnen komen. En misschien vragen waarom mensen met tickets voor 30 juni wel een voucher aan kunnen vragen en wij niet. Terwijl het eind van de travelban zeer waarschijnlijk nog niet in zicht is. We kunnen het in ieder geval proberen 😊.
https://carenmars.wordpress.com
2014 Zuidwest USA
2016 Zuidwest USA
2017 Noordoost USA
2018 Florida
2019 LV-Yellowstone-LV
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

Dat is eigenlijk ook een beetje een 'vrees' die ik heb: vliegtickets einde september, travelban die er nog zou zijn, en KLM die wel gewoon vliegt. Zelf een voucher kiezen kan voorlopig maar voor vertrekken tot 31/8.
Nessiezzz
Amerikafan

Bericht door Nessiezzz »

Ik kan met KLM gratis een nieuwe datum kiezen zolang deze maar voor 30november is. Dus zit eraan te denken om begin okt te pakken.
covri
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door covri »

Volgens maken jullie het jezelf onnodig moeilijk.
Wij hadden ook regelmatig vliegtijden die werden gewijzigd. Niet op ingegaan. Als de travelban nog geldt, wordt je vlucht vanzelf geannuleerd, ook al wordt er gevlogen. Je komt echt niet op dat vliegtuig.
En dan krijg je een voucher of refund.
Wacht gewoon af. Er is de afgelopen maanden geen toerist usa binnen gegaan.

Wij kregen via Gate1 een voucher maar daartegen geprotesteerd. We hebben ons geld terug.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer