Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Robv85
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Robv85 »

Wij gaan over 2 weken naar Florida en de zuidelijke staten (7 weken reis). Bij KPN kan ik een bundel nemen van 15GB voor 31 dagen voor 35,-. Waarom zou ik dan toch een esim met usa abonnement nemen voor +/- dezelfde prijs?
Zuid-West Amerika (2019)
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Ik dacht dat dit alleen data is, en niet bellen. Ik had laatst sim2roam https://www.amazon.nl/onbeperkte-LTE-da ... d_source=1
Is data unlimited en bellen alleen usa nummers, niet naar nl nummers.
19 States so far...
Robv85
Amerika-ontdekker

Bericht door Robv85 »

Corv schreef:
23 sep 2024, 21:09
Ik dacht dat dit alleen data is, en niet bellen. Ik had laatst sim2roam https://www.amazon.nl/onbeperkte-LTE-da ... d_source=1
Is data unlimited en bellen alleen usa nummers, niet naar nl nummers.
Dat klopt, maar je kunt ook via wifi en whatsapp bellen bij de verblijven. Alleen dan niet naar vaste nummers in USA, zoals hotels. Ik verwacht dat dat zo sporadisch zal zijn, dat het daarvoor niet de moeite is.
Zuid-West Amerika (2019)
frankon
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door frankon »

Wij zijn op dit moment aan het reizen en gaan over een paar dagen weer terug..
Hebben de verizon trail gebruikt, gratis en werkt top!
Is wel een e-sim en je moet het via de app installeren.
Robv85
Amerika-ontdekker

Bericht door Robv85 »

frankon schreef:
24 sep 2024, 21:54
Wij zijn op dit moment aan het reizen en gaan over een paar dagen weer terug..
Hebben de verizon trail gebruikt, gratis en werkt top!
Is wel een e-sim en je moet het via de app installeren.
Oke die moet ik eens bekijken dan! Mag ik vragen waarom je gekozen hebt voor een extra sim en niet een buiten Europa bindel bij je normale provider?
Zuid-West Amerika (2019)
frankon
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door frankon »

Zeker mag dat!
Omdat dit gratis is en werkt perfect
Robv85
Amerika-ontdekker

Bericht door Robv85 »

Oh haha, dat is indd een goede reden! :thumbup:
Zuid-West Amerika (2019)
diver99
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door diver99 »

Mocht er nog iemand 3 dollar korting willen bij Airalo, gebruik dan de volgende code, ERIK5990. Ook ik krijg dan korting dus we kunnen elkaar helpen. :thumbup:
Jozs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Jozs »

At&t begint blijkbaar ook met een trial.

Moet eens getest worden :thumbup:
Laatst gewijzigd door Jozs op 23 okt 2024, 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Trial ;). Bedankt voor het delen. Helaas is het alleen voor iPhone, geen Android.
Jozs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Jozs »

hoezo welke fout? :D Bedankt Harry :thumbup:
Is inderdaad alleen voor iPhone voorlopig, Android zou in 2025 komen. BRON
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Da's mooi, dan in 2025 weer een trial erbij
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Robv85 schreef:
28 sep 2024, 07:09
Oh haha, dat is indd een goede reden! :thumbup:
Ik heb nog een veel belangrijkere reden om /niet/ te kiezen voor zo'n bundel bij je nederlandse provider (in ieder geval bij KPN), en dat is dat je verkeer naar Nederland wordt getunneld en dus vanuit Nederland lijkt te komen. Amerikaanse diensten en websites met geoblocks (en dat zijn er helaas erg veel) werken dan dus niet.

Even een pizza bestellen bij Domino's: forget it. Gebruik maken van Eztag Express (Texas): forget it. De app van Wendy's gebruiken voor een frosty: forget it. Datzelfde geld voor de McDonalds app of website, Dairy queen, Parkmobile, Popeyes, Sonic, Subway, de websites en van vrijwel alle supermarkten, etc, etc, etc. Starbucks, Whole foods en de Sunpass app zijn een uitzondering, die doen het wel. Ook Uber geeft geen problemen.

Voor exact dezelfde prijs als die KPN databundel heb je een Airalo e-sim met dezelfde hoeveelheid data, zonder dit issue.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Precies @roelb, zie ook mijn ervaring afgelopen zomer:
harryh schreef:
17 aug 2024, 17:42
Alleen krijg ik met een KPN abo een NL ip adres oid, al hang ik aan T-Mobile, AT&T of Verizon als ik in de VS ben. Waardoor je geen toegang krijgt op veel Amerikaanse websites, tenzij je een VPN voor NL gebruikt.

Ik zet mijn werk KPN sim af en toe aan hier in de VS en vind die ervaring zwaar teleurstellend. Iets wat KPN zou moeten oplossen. Had voorheen Vodafone en daarmee ging dat wel goed.
Met esim data van Airolo, Verizon etc werkt het voor mij wel prima, ook met T-Mobile en AT&T.
amersfow
Amerika-ontdekker

Bericht door amersfow »

Mijn ervaring met eSIM in de US

Zoals zoveel wil ik graag overal data kunnen gebruiken, voor routeplanning, contact met mensen in Europa enzo. Dit zijn mijn ervaringen. Ik heb een Samsung Galaxy S23 Ultra, hier kan een Sim en een eSIM in. Heb een Simpel abb, daarmee kun je in de US niet veel mee. (Paar euro per MB ofzo). Heb gezocht en eerste oplossing die ik tegen kwam was Saily (saily.com). Je kunt daar oa voor 9 euro voor 30 dagen 3GB data kopen. Al in NL gedaan, dan gaat die de eSIM installeren, maar je kan nog niets testen natuurlijk. Dat kan alleen in de US. Ik had in Google maps en maps.me heel Florida gedownload, daarmee denkend dat dit überhaupt voldoende zou zijn.

Welnu, aangekomen in de US deed in het vliegtuig op de luchthaven niets het! (Air France pretendeerde al in het vliegtuig wifi te bieden, maar daar heb je hoegenaamd niets aan. 1 WhatsApp bericht duurt 3 uur ofzo).
Google maps en Maps.me konden de positie niet vinden, en dan kun je ook geen route starten. Saily app heeft voor inloggen iets van data nodig, maar die had ik dus niet.

Op de luchthaven free wifi aangezet. Toen gingen Google maps en maps.me wat doen. En toen kon ik Saily app starten en inloggen. Maar dat bleef op Inactief staan. Je moet dan op de telefoon bij Sim beheer wat gaan doen. Eerst moest ik de eSIM aanzetten. En dan geef je aan wanneer welke sim gebruikt moet worden. De Simpel SIM voor bellen een sms, Saily voor data. Vanaf toen deed alles het (data bij Saily werd Actief). Ik kan nu dus in de US net als in Europa met data aan de gang (als 3gb te kort is kan ik voordelig bijkopen). Heb de 1e 2 dagen 0,3 gb gebruikt.

Moraal van het verhaal; je moet je even inspannen en dan werkt het perfect. En je komt niet voor verrassingen te staan.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

De GPS ontvanger van je telefoon heeft op zich geen dataverbinding nodig om een positie te bepalen. Dat kan alleen zomaar een kwartier duren als je opeens op een andere plek in de wereld bent.

Tegenwoordig hebben moderne GPS ontvangers allerlei additionele methoden om snel een positie te bepalen. De standaard methode is om gebruik te maken van een online cache van de almanac en andere data via het mobiele telefonienetwerk. Dat is data die anders uit de satellietdata moeten worden gehaald, wat heel lang duurt (meer dan 10 minuten voor een initial fix). Een andere methode is een DGPS signaal wat wordt uitgezonden door zenders op land als ondersteeuning. Tot slot zijn er nog allerlei andere slimme extra's om een locatie te bepalen, met name als je binnen bent. Zo houdt Google bijvoorbeeld een database bij van Wifi access points, overal in de wereld. Ziet jouw telefoon dat access point met een bepaald BSSID, dan kan Google jouw telefoon vertellen waar die ongeveer is. GPS is dan alleen aanvullend nodig voor exacte positiebepaling. En als een GPS ontvanger ongeveer weet waar die is, dan is die positiebepaling een heel stuk sneller.

Maar als je direct een GPS fix wilt op de grond, zonder dat je een dataverbinding hebt, zet Google Maps dan bijvoorbeeld al aan in het vliegtuig, tijdens de landing oid. Als je je telefoon in de buurt van een raampje houdt dan lukt het over het algemeen wel om een fix te krijgen. Is ook leuk, zie je meteen waar je vliegt. Let op: kan dus zomaar 10 minuten of langer duren voordat je telefoon de eerste keer een fix heeft.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Ken Saily verder niet @amersfow, ik gebruik meestal Airalo en daar kan ik met hun app in NL voor vertrek m'n eSim al installeren. Bij aankomst in de VS heb ik dan geen wifi of andere data meer nodig en de app ook niet, de eSim alleen in m'n phone even aanzetten en klaar, data via 4/5G.
Sluysen
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Sluysen »

Iemand tips voor een fysieke simkaart met mobiele data? Welke provider bv?

Onze beide gsm's zijn dualsim maar geen e-sim...
Dus wil ergens een sim fixen met (veel) data. Meestal staan er van die ripoff standjes op de luchthavens dus ik vermoed beter ergens anders...

Weekje NY midden december
Mads2010
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Mads2010 »

Goede ervaringen met Simcorner. https://eu.simcorner.com/collections/us ... ada-mexico
Je kunt kiezen voor een fysieke simcard en die eenvoudig installeren. Mocht het niet direct lukken dan hebben ze een goede service via email. Voor ons heeft dit goed gewerkt.
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

@Sluysen

https://www.amazon.nl/onbeperkte-LTE-da ... rce=1&th=1

Werkte goed afgelopen reis. Je kunt er alleen niet naar Nederland mee bellen.
19 States so far...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer