Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door d_vdploeg »

Zoals @Resetovic al zegt Meestal zijn die esims niet overdraagbaar en niet nogmaals te installeren. Dus pas aanschaffen op je nieuwe telefoon. Kan namelijk ook zijn dat je hem binnen een bepaalde termijn geïnstalleerd en gebruikt moet hebben.
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Die van Airalo kun je meenemen naar een nieuwe telefoon. Pas tijdens het installeren worden die geactiveerd. Ik heb er een aantal gekocht toen ze goedkoop waren. En zijn onbeperkt houdbaar.
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door nwolf »

Als je bedoelt dat de airalo pas geactiveerd wordt als je deze E-Sim op je telefoon installeert dan klopt dat Harry.
Eenmaal actief op een telefoon kun je die niet meer verplaatsen naar een andere telefoon, maar de esim die je nog in je account hebt staan kun je op iedere telefoon die je wilt activeren.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Yep dat bedoelde ik. En er is geen houdbaarheidsdatum, ik heb er nog staan die ik 2 of 3 jaar terug gekocht heb. Zonder al te installeren/activeren mee kunnen nemen naar andere phone. Al geïnstalleerd kan dat inderdaad niet.
mara25
Amerikafan

Bericht door mara25 »

Resetovic schreef:
09 apr 2025, 13:28
@mara25

Mocht je mijn bericht lezen.

Hoe is Nomad?
Sorry voor mijn late reactie! Ik zit zelden via mijn telefoon op dit forum, omdat ik dat minder vind, maar daardoor mis ik dus nog weleens wat.

Nomad was ‘oké’ even grof gezegd was onze route: LA, Phoenix, Grand canyon, Bryce, las Vegas.
In de buurt van de bewoonde wereld had ik altijd wel bereik, al was het soms wat sloom. Al leek mijn man daar meer last van te hebben dan ikzelf. Toeval? Geen idee. Ik heb een 5 jaar oude iPhone, hij heeft 1,5 jaar terug het nieuwste model Samsung gekocht (s24? Geen idee, maar aan z’n telefoon kan het niet liggen denk ik)

We hadden altijd ‘verizon’ als netwerk.

Zodra we een beetje in the middle of nowhere zaten hadden we geen bereik meer. Maar ik denk dat niemand daar bereik heeft.

Kortom; ik zou ze de volgende keer wel weer bestellen, zeker voor dat geld!!
2010: Zuid West USA ( LA, Yoshua tree, GC, LV, Page, Bryce, Zion, DV, Yosemite, SF)
2011: Florida
2015: West USA (LV, Sequoia, Yosemite, DV, Zion, Bryce, Moab, MV, GC)
2017: West USA (RMNP, Estes, Yellowstone, GT, Zion, Moab)
Resetovic
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Resetovic »

Dank voor het delen van je ervaring @mara25.

Ik kom ook op 4 locaties waar jij bent geweest en zullen vanaf donderdag zelf ervaren hoe het is.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

@mara25 De vraag is of het aan nomad ligt of jullie aan telefoons ligt. Ik denk geen van beiden.

Je bent met de esim (of fysieke simkaart als je die hebt) te gast op het netwerk van bijvoorbeeld AT&T of Verizon. Te vergelijken met roaming in de EU.

Daarnaast is de VS geen Nederland waar je van Groningen tot Maastricht supersnel 5G hebt. Er zijn gewoon hele stukken waar geen of beperkt bereik is. Ik ervaar met Airalo en mobimatter hetzelfde. Ik heb toch het idee dat die snelheid sowieso wat afgeknepen wordt.
Vreessie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Vreessie »

Vreessie schreef:
22 mar 2025, 23:41
Iemand hier ervaring met GlobalYo?

Verleden jaar had ik een 20gb eSIM voor mezelf en een 10gb data sem voor mijn vrouw gekocht via Airalo, maar ik vond hem behoorlijk aan de prijs.

Van de week heb kwam ik GlobalYo tegen. 20gb voor 16 usd en 10GB voor ongeveer de helft. Deze heb ik dus aangeschaft op hoop van zege ;-)

Als het niets is dan heb ik pech maar ik heb al esim QR codes ontvangen en het netwerk loopt via Verizon, dus ik heb goede hoop dat het gewoon werkt.

Om mezelf maar even te quoten. Ik ben nu in de US en heb voor zowel mezelf als het hele gezin met gemak de esims van Globalyo kunnen acteren veren en gebruiken. Zit op het Verizon netwerk en werkt perfect. 20 GB voor 17 usd voor 30 dagen. Prima
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Bedankt voor de tip @Vreessie. Ik ben nu ook in de VS, heb, om GlobalYo gelijk maar even uit te proberen, voor een paar $ een esim gekocht. Werkt prima, met de app installeren werkte voor mij het makkelijkste. Wel even handmatig het APN moeten toevoegen.

Prima alternatief voor Airalo, de laatste tijd komen daar geen interessante aanbiedingen voor voorbij.
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

mara25 schreef:
16 apr 2025, 00:07
Toeval? Geen idee. Ik heb een 5 jaar oude iPhone, hij heeft 1,5 jaar terug het nieuwste model Samsung gekocht (s24? Geen idee, maar aan z’n telefoon kan het niet liggen denk ik)

We hadden altijd ‘verizon’ als netwerk.
Waarschijnlijk ligt het aan de hoeveelheid frequentie banden die de iPhone wel heeft en de Samsung (waarschijnlijk) niet of minder.
In de US werken 4g en 5G op andere frequentie banden dan in Europa, en Apple heeft dat met de iPhones beter voor elkaar. :thumbup:
Vreessie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Vreessie »

@harry geen probleem, daarvoor zitten we hier op het forum.
Ik vind GlobalYo ook niet duur. Vrouwlief en ik hebben een 10/20 GB data esim wat verloopt na 30 dagen. De kids beide een 3GB, prima voor wat te appen en wat foto’s te versturen onderweg.

Ik heb trouwens alle 4 de esims zonder problemen kunnen activeren. QR code scannen en activeren maar. Ik hoefde op geen enkele iPhone een APN handmatig in te stellen na activeren.
Laatst gewijzigd door Vreessie op 20 apr 2025, 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Ik heb nog even getest of ik die GlobalYo esim als hotspot kan delen en dat werkt ook, handig.
MiesVB
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door MiesVB »

Ik zag dat je bij KPN 10GB data-only kunt kopen voor 24,95 en 15GB voor 34,95. Vond ik persoonlijk wel een goeie deal en dan hoef je niet een tweede (e-)simkaart aan te schaffen.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

10gb esim bij GlobalYo is $7,99 en dan heb je ook een Amerikaans ip adres, waarmee je op alle sites kunt. Met KPN en roaming niet helaas.
kevertje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door kevertje »

Deze e-sim 6 days voor mijn vriendin gekocht. Activatie datum op de dag van vertrek opgegeven.
Bij aankomst op Newark werkte het gelijk.
Inclusief +1 nummer (SanFrancisco kengetal)

https://www.amazon.nl/onbeperkte-LTE-da ... rce=1&th=1

Dus wellicht niet de allergoedkoopste maar het werkte echt prima in pennsylvania, new jersey en new york
Peter & Paula
Amerikafan

Bericht door Peter & Paula »

Heb met interesse het onderwerp over telefoon en mobiel gelezen.
Ik wil een esim gaan kopen.
Op het forum is iedereen erg positief over Airalo, maar dan alleen voor data.
Als ik nu op de Airalo site kijk, hebben ze nu ook aanbiedingen met telefoon (minuten)
Heb ik het goed en heeft iemand hier ervaring mee?
2025- Seattle - Denver
2023 - Chicago - San Francisco
2022 - San Francisco - Las Vegas
2021 - San Francisco - Las Vegas
2013 - Vancouver - Vancouver
2012 - Vancouver via Amerika naar Toronto
2009 - Chicago - Salt Lake City
2008 - San Fransisco - San Fransisco
onze website
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

Airalo met nummer erbij is in verhouding vrij fors geprijsd. Als alternatief kun je gewoon in de Walmart een eSIM aanschaffen met een prepaid kaart die 30 dagen geldig is. De prijs is, net als bij Airalo, afhankelijk van de hoeveelheid data die je wilt.

De vraag is of je al gelijk bij aankomst wilt kunnen bellen (elk vliegveld heeft wel wifi) of dat je toch al naar de Walmart gaat de eerste paar dagen. Als je zeker wilt weten dat het werkt, kun je in de Walmart laten installeren, als je wel weet hoe dat installeren werkt kun je ook airalo kopen en hopen dat het bij aankomst werkt.

De ervaringen met airalo zijn over het algemeen positief, dus dat zal voor data met nummer niet heel anders zijn.
1 ste x USA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door 1 ste x USA »

Welke van deze 2 zou de beste oplossing zijn voor onze volgende vakantie ?

https://www.usasim.net/product/usa-sim-gold-3/ of https://www.airalo.com/nl/united-states ... 0days-20gb
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Wat gaan jullie doen? Roadtrip? Vaste plek en uitstapjes maken in de omgeving of stedentrip? Met hoeveel personen?

Ik zou voor de airalo gaan. Die maakt gebruik van het verizon netwerk en die is over het algemeen iets beter dan t-mobile. Onbeperkt data heb je m.i. niet nodig. Netflixen onderweg is er niet bij vanwege het beperkte bereik in met name de afgelegen gebieden. In dat geval is 20 GB misschien nog aan de hoge kant.

Kijk ook eens Globalyo of mobimatter via bij https://www.globalyo.com/nl/esim/esim-united-states/ of https://mobimatter.com/esim-united-states

Is wat gunstiger geprijsd dan airalo.
Peter & Paula
Amerikafan

Bericht door Peter & Paula »

Heb een ESim bij esimtravel gekocht
6Gb en ongelimiteerd bellen.
2025- Seattle - Denver
2023 - Chicago - San Francisco
2022 - San Francisco - Las Vegas
2021 - San Francisco - Las Vegas
2013 - Vancouver - Vancouver
2012 - Vancouver via Amerika naar Toronto
2009 - Chicago - Salt Lake City
2008 - San Fransisco - San Fransisco
onze website