Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timothy555 »

Precies!
tddft_
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door tddft_ »

asv60 schreef:
25 mei 2021, 14:17
Timothy555 schreef:
25 mei 2021, 13:36

Dat is toch geen ‘nieuws’ maar al veel langer geweten?
En ik las dat de vaccins ook tegen deze variant werken. Dus lijkt me ook geen reden om de travelban niet op te heffen.(dan kun je nooit meer reizen)
Ik ben het met je eens hoor maar ik las dat Oostenrijk vluchten uit VK weert vanwege Indiase variant. Het laatste wat we nu erbij kunnen hebben is onrust binnen UK/EU...

Bron: https://www.nrc.nl/nieuws/2021/05/25/oo ... t-a4044732
I left my heart in LA
TommyGun
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door TommyGun »

Oostenrijk ligt altijd dwars ;)
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

asv60 schreef:
25 mei 2021, 14:17
En ik las dat de vaccins ook tegen deze variant werken. Dus lijkt me ook geen reden om de travelban niet op te heffen.(dan kun je nooit meer reizen)
Ik snap nog steeds niet waar de gedachte vandaan komt dat als je gevaccineerd bent je nooit meer ziek kunt worden. Dat heeft niemand waar dan ook beweerd. Je kunt nog steeds ziek worden. Maar niet meer zo ziek dat je er van in het ziekenhuis komt. Laat staan op een IC. Het is een soort van veredelde griepspuit. Ook daar heeft niemand van beweerd dan je daarna nooit meer ziek wordt. Alleen de kans en het effect worden een stuk minder.
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Die Indiase variant is waarschijnlijk wel besmettelijker. Dus waarschijnlijk meer kans dat meer jongere mensen (die nog niet zijn ingeënt) ernstig ziek worden en naar het ziekenhuis moeten, of long covid ontwikkelen. Dat is voor Europa op dit moment nog heel relevant nu jongeren nog niet aan de beurt zijn. Maar daarna kunnen de grenzen wel weer open lijkt me.
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Het grootste risico voor het openstellen van grenzen van dit soort mutaties is misschien nog wel dat overheden (terecht) een afwachtende houding aannemen en het zekere voor het onzekere nemen, in ieder geval tot er voldoende onderzoek is gedaan naar de variant en er betrouwbare uitspraken over de consequenties gedaan kunnen worden.
ADE01
Amerikakenner

Bericht door ADE01 »

Druk vanuit de vliegtuigmaatschappijen valt overigens ook wel mee denk ik. Die hebben 3 weken geleden nog enorme steunpaketten ontvangen zodat ze tot eind september vooruit kunnen en zelfs niemand mogen ontslaan. Uiteraard zullen ze het personeel zo veel mogelijk in willen zetten maar de druk lijkt er wel wat van af. Zeker nu de situatie in Amerika beter wordt en veel Amerikanen in eigen land op vakantie kunnen, wat de hele sector weer ten goede komt.
Raquel12
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Raquel12 »

Ze hebben vandaag een bijeenkomst gehad, de tsa, us travel association , cdc, iata en nog een aantal, uitgekomen dat ze nu echt aan het pushen zijn lijkt beweging in te komen wordt binnenkort meer bekend gemaakt
NettyJoosten
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door NettyJoosten »

Raquel12 schreef:
25 mei 2021, 19:39
Ze hebben vandaag een bijeenkomst gehad, de tsa, us travel association , cdc, iata en nog een aantal, uitgekomen dat ze nu echt aan het pushen zijn lijkt beweging in te komen wordt binnenkort meer bekend gemaakt
Ik hoop een positief bericht, kaarsje brand.
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door HennyCox »

Raquel12 schreef:
25 mei 2021, 19:39
lijkt beweging in te komen wordt binnenkort meer bekend gemaakt
Het schijnt dat ze Biden ook de link hebben gegeven naar dit forum, dus het zal wel goedkomen. :wink: :lol:
Kath90
Amerikafan

Bericht door Kath90 »

Als dat Ome Joe niet overtuigd weet ik t ook niet meer
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
24: Boston
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenRegina
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

Kijk, ook daarvoor is dit topic goed: een glimlach op m’n gezicht toveren na een zware werkdag. Heerlijk!

Waar zit uncle Joe? :D
Jozs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Jozs »

U.S. prepares for summer air travel spike; weighs foreign changes
Industry officials think Biden could lift restriction on the United Kingdom and Ireland as soon as early June. COVID-19 cases in both countries have declined.

Roger Dow, president and CEO of the U.S. Travel Association, told Reuters “the UK is the furthest along. Our belief is, if we can open UK, the rest follows.”

Airlines are also pressing for reopening international markets, which are among their most profitable flights. United Airlines, Delta Air Lines and American Airlines are preparing for a lifting of European travel restrictions this summer.
Ik heb voorlopig een vakantie gepland naar Vegas in september dus ben blij dit te lezen.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

JanVoo schreef:
25 mei 2021, 12:17
Het blijft speculeren en dat wordt niet door iedereen op dit forum gewaardeerd.
Ikzelf vind speculeren niet zo erg, mits het (en dat is ook al door anderen gezegd) niet als waarheid wordt verkondigd. Ik vind het ergens ook wel 'leuk' dat we met een groep gelijkgestemden hopen op snelle opheffing van de travel ban en daar met elkaar over praten.
Speculeren is ook niets mis mee, doe ik zelf ook. Maar geruchten als waarheid verkondigen hoort niet vind ik persoonlijk, dat is eigenlijk wat ik heb bedoelen te zeggen.

Overigens moet ik zeggen dat ik met plezier de berichten van vandaag heb gelezen in dit topic. Eindelijk werd er weer eens volop gediscussieerd op het forum. :clap:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Raquel12
Amerika-ontdekker

Bericht door Raquel12 »

Yippie had het ook gelezen.....

Verterk eind augustus dit beloofd veel goeds :clap: :thumbup:
Connie76
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Connie76 »

Ben nieuw hier op het forum, mij net voorgesteld in ander topic, en lees hier al een paar dagen mee. Wij hopen zo dat er binnenkort duidelijkheid komt.

Onze reis staat al op 17 juli gepland 🤞.
NettyJoosten
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door NettyJoosten »

https://ustravel.nl/Amerika-reizen/Coro ... e%20openen.
Wanneer gaan Amerika en Canada weer open voor toeristen?

Amerika gaat naar verwachting zomer van 2021 weer open voor toeristen. Deze openstelling zal dan ook geleidelijk en per staat gebeuren. President Biden heeft op 12 maart jl. aangegeven dat uiterlijk eind mei 2021 alle Amerikanen die dit willen ingeënt kunnen zijn. De Amerikaanse overheid overweegt in het verlengde hiervan eind mei bekend te maken vanaf welke datum de grenzen voor Europa weer geopend zijn. Positief nieuws is in ieder geval wel dat de restricties in Amerika versoepelen nu zij de laatste fase in gaan. Zo hoeven volledig gevaccineerde Amerikanen inmiddels geen mondkapje meer te dragen behalve in het openbaar vervoer. Daarnaast mogen volledig gevaccineerde Amerikanen ook weer naar Europa reizen. Voor Canada geldt dat zij ook verwachten weer in de zomer van 2021 hun grenzen voor internationale reizigers te openen. Wanneer hier meer over bekend is, dan zullen wij dit uiteraard direct kenbaar maken via de veelgestelde vragen over COVID-19 in Amerika & Canada op onze website. Alle updates rondom het Coronavirus kun je hier teruglezen, deze worden regelmatig geüpdatet.
Timb
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Timb »

Gebaseerd op wat? Dit lijkt me meer een marketing trucje.
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 27 mei 2021, 08:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggende berichten niet citeren aub
woutervg
Amerikafan

Bericht door woutervg »

Lijkt me ook niet dat dit per staat gaat gebeuren. Of ze moeten per staat in Europa bedoelen, maar daar lijkt het in de tekst niet op.
Raquel12
Amerika-ontdekker

Bericht door Raquel12 »

Las net dat de CDC vanaf begin juni weer de cruiseschepen laat uitvaren , wel alleen voor gevaccineerden , zullen half volle schepen zijn denk ik aangezien nog niemand het land in mag
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer