Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
hemmie
Amerika-expert

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door hemmie »

Ik weet niet helemaal zeker of dit het meeste recente attestation form is, maar hier staat niets over quarantaine voor ongevaccineerde kinderen, alleen testen. https://www.cdc.gov/quarantine/fr-proof ... -test.html
Terug in Texas!
Ojajoh
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Ojajoh »

@Edelweiss

Zie mijn reactie in dit topic: viewtopic.php?p=1270048#p1270048
Edelweiss
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Edelweiss »

hemmie schreef:
15 dec 2021, 00:36
Ik weet niet helemaal zeker of dit het meeste recente attestation form is, maar hier staat niets over quarantaine voor ongevaccineerde kinderen, alleen testen. https://www.cdc.gov/quarantine/fr-proof ... -test.html
Perfect, dank je wel! Dit is precies wat ik zocht, info per categorie én up to date (6 dec staat op die site boven waar je de PDF opent). Had ik niet aan gedacht, om in de attestation zelf te zoeken. Blij!!
Edelweiss
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Edelweiss »

Ojajoh schreef:
15 dec 2021, 08:11
@Edelweiss

Zie mijn reactie in dit topic: viewtopic.php?p=1270048#p1270048
Dank je wel!

Is het gelukt om met zelftesten (en geen bewijs van geboekte dag 3-5 test bij een kliniek) in te checken? Ik dacht dat de airline daar wel naar zou vragen.

Of komt de reis nog?

Ik denk dat wij voor de zekerheid wel echte afspraken inboeken voor de kids.
tddft_
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door tddft_ »

Misschien ook nog goed om mee te geven: Vergeet niet de Advance Passenger Information (API) in te vullen.
I left my heart in LA
Ojajoh
Amerika-ontdekker

Bericht door Ojajoh »

@Edelweiss

Wij vertrekken volgende week. Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat er gecontroleerd wordt op welke manier je gaat testen 3-5 dagen na aankomst.

Voor de heenreis heb ik via "Testen voor toegang" voor ons allen een test kunnen plannen, dit kan blijkbaar ook gewoon voor kinderen (onder de 12).
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Ter info: vandaag op Schiphol weer aangekomen na onze (8-daagse) reis naar Florida. Bij het inchecken bij Delta op MCO (Orlando Airport) werd door de betreffende medewerker heel goed gelezen wat hij allemaal moest checken. Hij kwam eerst met negatieve test, maar las later dat dit niet verplicht was. En hij wilde dus alleen onze vaccinatie-bewijzen zien, die hij goed bekeek. Daarna kregen we onze boardingpassen, prima dus. We vlogen overigens via JFK (daar hoefden we niet meer door controles en konden we zonder enige aanvullende vragen boarden).

Bij aankomst op Schiphol stonden er een aantal medewerkers die, aan iedereen die in Nederland bleef (oftewel, niet op doorreis was via Schiphol), om het vaccinatiebewijs vroegen. Daarna konden we richting douane en koffers.

Op zich wel verrassend, want blijkbaar geloven wij in Nederland niet dat ze in Amerika goed controleren op deze regels. Terwijl andersom de Amerikanen wel geloven dat bij boarden in Nederland alles goed gecontroleerd is. Maar goed, houd je papieren, ook op de terugreis, dus bij de hand !

Overigens, voor wie nog wil lezen over ons weekje: http://mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoDec2021/
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gast

Bericht door Gast »

:offtopic: @MattRob welkom terug! Zo te lezen hebben jullie genoten. Wij waren vorige week woensdag bij Lake Apopka, maar we hebben een stuk gewandeld ipv met auto, (want niet open), totdat een grote alligator op de weg ons de weg versperde om door te lopen….wat een prachtige plek :thumbup:
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Ook :offtopic: Wij waren 2 weken terug in Circle B Bar Reserve en voor het eerst in al die keren dat we er geweest zijn geen gator gezien.
Kim8412
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Kim8412 »

Sorry als dit al een keer is gevraagd maar ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Ik vlieg op 4 januari naar Orlando met een overstap op manchester. Nou ben ik van plan om me via hcc te laten testen voor het reiscertificaat. Kan ik deze test nou ook gebruiken voor manchester. Ik zag wel dat je voor Engeland een antigeentest mag gebruiken maar las ook ergens iets dat het dan een lateral flow test zou moeten zijn. Heeft iemand hier toevallig al ervaring mee gehad?
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Antigeen is toegestaan, "zoals lateral flow" staat er achter
https://www.gov.uk/guidance/coronavirus ... pe-of-test
Phillostar
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Phillostar »

Even mijn ervaring van afgelopen dinsdag op de terugreis vanuit Las Vegas via London naar Amsterdam met British Airways.

Echt ik heb lopen stressen om me te laten testen in Amerika, de Verifly app of BA wilde niet mijn testuitslag van DCL/ Center for covid control accepteren.

Ik ben uiteindelijk gewoon richting het vliegveld gegaan omdat naar mijn weten alle gegevens die ze beoordelen gewoon op de testuitslag vermeld waren. Sowieso was online inchecken niet mogelijk omdat ik een foutmelding kreeg met de melding in te checken via de baliemedewerker. Op het vliegveld bleek dat zo een beetje alle reizigers niet online konden inchecken en iedereen in de rij stond voor de incheckbalie's.
Bij het inchecken werd er alleen gevraagd naar mijn vaccinatiebewijs en was het daarmee klaar. Het controleren van het vaccinatiebewijs stelde ook weinig voor, ik liet de A4 afbeelding op mijn telefoon zien maar de baliemedewerker vergrote geen eens het beeld om te controleren.

Aangekomen in London ga je alleen langs de vrij strenge security (kan een hoop tijd kosten, echt alle liquids, creme, make-up enz uit je carry-on gevallen halen) maar verder geen controle op Covid.

In Nederland aangekomen was er ook geen verdere controle en kon ik zo de douane voorbij naar de bagageband.

Een hoop gestresst voor geen enkele controle op de terugreis. Maar de Amerika vakantie was zeeeeer fijn na 2 jaar niet geweest te zijn :)
2023 - Phoenix roundtrip via LA - Yosemite - Bryce - Colorado Springs - Santa Fe - Phoenix
2022 - 2021 - 2019 - 2017 - 2016 - 2012 - 2011 - 2010
country
Amerika-ontdekker

Bericht door country »

Moet dit formulier uitgeprint meegenomen worden of kan dat ook op het vliegveld:
https://www.cdc.gov/quarantine/pdf/Comb ... 2021-p.pdf

Ik vlieg via British Airways en daar staat het niet duidelijk op vermeld.

Ik kom er ook net pas achter dat er een Verifly app is. Als ik gewoon inlog om mijn boeking to controlleren/updaten wordt hier nergens naar verwezen. Dus ik denk dat ik die ook maar installeer ipv alles handmatig op het vliegveld te moeten doen.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Gewoon van te voren printen, invullen en meenemen.

Meer info over de VeriFLY app vind je in dit topic.

Vlieg je via UK (bijv. LHR) lees dan ook dit topic door.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
SCOMMT
Amerika-ontdekker

Bericht door SCOMMT »

Nou, het is bijna zo ver!
Mijn verloofde ken ik al 6 jaar, maar we zijn pas 2 jaar samen en gaan volgend jaar trouwen.
Ik heb de familie nog nooit in het echt ontmoet door de hele covid situatie...

Vanochtend getest en het lijkt dan eindelijk zover te zijn! Negatief was de uitslag.
Enorm blij dat we eindelijk mogen. We vliegen naar Newark. Familie woont in NJ en we gaan voor NYE naar New Orleans bij andere familie.
Dit wordt mijn eerste keer Amerika én familie en we blijven 3 weken :)

De lijsten en berichtjes op dit forum waren handig - waarvoor dank!
Momenteel CR-1 in progress. Eind 2023/begin 2024 emigreren richting NJ
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Goede reis en enjoy!
country
Amerika-ontdekker

Bericht door country »

Coyote schreef:
17 dec 2021, 07:55
Gewoon van te voren printen, invullen en meenemen.

Meer info over de VeriFLY app vind je in dit topic.

Vlieg je via UK (bijv. LHR) lees dan ook dit topic door.

Roland
Dan doe ik voor de zekerheid maar beide. Ik lees wat slechte verhalen over de app en het heeft een zeer lage rating in de Android store dus vaccinatiebwijs en dergelijke maar ook in papiervorm menemen.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Timothy555 »

Tis lichtjes off-topic, maar: zondag (eigenlijk al maandag 1u ‘s nachts in BE/NL) vlieg ik terug na een (fantastische) week in Vegas. Ik moet niet testen, dat nog steeds het geval?
Pepito
Amerikakenner

Bericht door Pepito »

Ja, maar volgens NOS vandaag (zaterdag in NL) overleg ivm OMT advies tot ‘harde lockdown’, waarschijnlijk vandaag nog persconferentie met nieuwe maatregelen, die dit weekend nog in gaan. Nogmaals controleren wat de status is dus op je laatste dagen daar, maar natuurlijk niet vergeten te genieten, veel plezier nog!
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
tddft_
Amerikafan

Bericht door tddft_ »

Ik vertrek volgende week eindelijk naar LA. Nu zal ik voor de reis natuurlijk mijn vaccinatiebewijzen printen (voor de zekerheid alle twee de pagina’s waarop de doses vermeld staan). Nu weet ik dat er in LA ook gecontroleerd wordt bij restaurants e.d. op vaccinatiebewijs. Iemand hier ervaring mee? Moet ik die papieren bewijzen overal meenemen of zouden ze CoronaCheck app ook accepteren? Alhoewel ik niet denk dat ze die QR codes kunnen scannen daar.
I left my heart in LA
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer