Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Coyote's 14e reis naar Amerika

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Coyote's 14e reis naar Amerika

Bericht door Coyote »

Sandy schreef:De dag dat jij naar huis gaat komen wij aan in Tampa .. Jammer anders had je een BBQ mee kunnen pikken in onze luxe villa ;)
Das nou jammer. :cry: We zaten echter vast aan deze data. We hebben er nog aan gedacht om de reis te eindigen in Florida.

Mijn broer (en ik ook) zouden nl. heel graag de lancering van de Space Shuttle willen meemaken. Die staat gepland voor de 20e. Jullie kunnen die dus meemaken als je dat wilt. De 20e vliegen wij echter terug en de lancering was dus sowieso lastig geweest, bovendien moet je maar afwachten óf de Space Shuttle die dag gelanceerd wordt. Het zal niet de eerste keer zijn dat een lancering uitgesteld wordt. Verder is het Kennedy Space Center (Cape Canaveral) vlak voor de lancering een aantal dagen (deels) afgesloten. Een bezoek was dan moeilijk geworden.

Maarre, die BBQ houd ik graag tegoed... :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Hee Roland,

Nou, dat valt me weer tegen van je, zo'n krappe overstap in Houston :-). Alhoewel er geen Bossche bollen zijn natuurlijk hebben ze wel een Starbucks op de luchthaven.

Ik vlieg bijna altijd met Continental, zowel rechtstreeks naar Houston als met overstap in Newark. Ik heb ook eens een vlucht gehad van Ams-Dallas-Hou. Op de intercontinentale vluchten heb je een eigen schermpje met keuze uit een aantal films of je kunt spelletjes spelen. Op de binnenlandse vluchten heb je geen films en dus ook geen schermen.
Mijn tip op bijna alle vluchten is dat je het beste een plaats aan het gangpad kunt nemen als je geen plaats met extra beenruimte (bij de toiletten) kunt bemachtigen. Ik vind de plaatsen in het midden van de middenrij het vervelendst (ivm beenruimte) en ik zit liever ook niet te dicht bij de toiletten als ik geen plaats met extra beenruimte kan krijgen, want anders heb je alleen maar last van langslopende mensen.
Mijn favoriete sectie (intercontinentaal) is tussen rij 16 en 31 de plaatsen aan het raam (ik dacht G en H), omdat het toilet voor rij 16GH voor business wordt gebruikt en de mensen dus naar de toiletten voor rij 31 moeten. Ik zit dan het liefst zo dicht mogelijk bij rij 16GH.

Vreemd dat je voor die andere 2 vluchten nog geen stoelen kunt omboeken. Kun je wel zien of er nog andere stoelen vrij zijn? Zo ja, dan kun je Continental bellen en vragen om andere plaatsen te bevestigen voor je. Anders gewoon wachten tot 24 uur voor vertrek, want dan kan het ook en zijn er soms ineens meer plaatsen beschikbaar.

Veel plezier met het voorbereiden!
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

en ik hoor van je als je in Seattle aankomt, he? Gaan we bij de eerste Starbucks ter wereld een kopje drinken :D

fijn dat je weer mag!
SEEING IS BELIEVING
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@ houstonwehaveaproblem: bedankt voor de info. We zullen onze stoelnummers nog eens onder de loep nemen. We willen echter wel graag bij een raampje zitten, het gangpad valt daardoor af. Maar volgens mij ziten we niet zo verkeerd, we hebben via http://www.seatguru.com de stoelen uitgezocht.

@ doreennicole: Dat zou leuk zijn om bij de eerste Starbucks een kopje koffie/frappuccino o.i.d. te drinken. Je hoort het wel van ons als we in de buurt zijn.

Roland

Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

houstonwehaveaproblem schreef:Vreemd dat je voor die andere 2 vluchten nog geen stoelen kunt omboeken. Kun je wel zien of er nog andere stoelen vrij zijn? Zo ja, dan kun je Continental bellen en vragen om andere plaatsen te bevestigen voor je. Anders gewoon wachten tot 24 uur voor vertrek, want dan kan het ook en zijn er soms ineens meer plaatsen beschikbaar.
Zojuist heb ik voor de laaste 2 vluchten ook de door ons gewenste stoelnummers kunnen kiezen. Voor alle 6 (!) vluchten zitten we nu waar we graag willen zitten. :D Alle zitplaatsen hebben we zorgvuldig uitgezocht met behulp van http://www.seatguru.com.

Komende donderdag gaan mijn broer en ik verder met de planning. Hopelijk kan ik binnenkort 2 mogelijke routes laten zien die we willen rijden.

Roland

Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Met nog iets meer dan 10 dagen te gaan, hebben mijn broer en ik de routes zo goed als af. In Florida rijden we een klein rondje en in het Westen rijden we zigzaggend van San Francisco naar Seattle.

Hieronder de routes die we van plan zijn te rijden in de periode van 6 t/m 21 oktober. Hoewel het nog niet helemaal zeker is of wij de routes daadwerkelijk zo zullen rijden, willen we ze toch als leidraad voor onze trip gebruiken.

Florida

Afbeelding

06-10 - Amsterdam - Orlando - Satellite Beach
07-10 - Satellite Beach (Kennedy Space Center) - Fort Lauderdale
08-10 - Fort Lauderdale (Miami) - Cape Coral
09-10 - Cape Coral - Orlando
10-10 - Vliegen naar San Francisco

Geschatte aantal mijlen: 686 mijl

Het Westen

Afbeelding

10-10 - San Francisco - Vacaville, CA
11-10 - Vacaville (Shoppen in Outlet Center) - Red Bluff, CA
12-10 - Red Bluff (Lassen Volcanic NP) - Arcata, CA
13-10 - Arcata (Redwood NP) - Medford, OR
14-10 - Medford (Crater Lake NP) - Waldport, OR
15-10 - Waldport - Castle Rock, WA
16-10 - Castle Rock (Mount St. Helens, Mount Rainier NP) - (nog niet bekend)
17-10 - nog niet ingevuld
18-10 - Seattle
19-10 - Seattle
20-10 - Seattle - Amsterdam
21-10 - Aankomst Amsterdam

Geschatte aantal mijlen: 1381 mijl

Totaal: 2067 mijl

We hebben inmiddels al een aantal motels vastgelegd. Zoveel mogelijk met internet zodat we ook contact met het thuisfront kunnen houden. Een liveverslag zal er niet inzitten. Wellicht dat ik zo af en toe even een update (met foto's) via dit topic kan plaatsen. :D

Morgen zullen we de laatste puntjes op de i zetten en zijn we helemaal klaar voor onze Roadtrip! :dance:

Roland

hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Leuke routes Roland. Wel veel rijden, maar ik weet dat jullie dat prachtig vinden..... :wink:

Hopelijk houdt de regen op in Florida en kun je met de kap open rondtoeren.

Veel plezier.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

hekkie schreef:Leuke routes Roland. Wel veel rijden,
Zoveel is dat niet. Gemiddeld zitten we nog maar op ± 138 mijl per dag (gemiddelde van beide routes). Valt dus reuze mee.

Roland

houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Mocht je zin en tijd hebben dan is het leuk om even te gaan kijken in het Marinelife Center in Juno beach, net iets boven West Palm Beach. Het is er niet zo groot en met een klein uurtje heb je het echt wel gezien. Volgens mij zijn er rond deze tijd veel kleine schildpadjes die je eventueel vast kunt houden. Leuk voor een korte onderbreking onderweg. Ik ben er zelf verschillende keren geweest en ik was er niet weg te slaan.

Hier is de link
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

houstonwehaveaproblem schreef:Mocht je zin en tijd hebben dan is het leuk om even te gaan kijken in het Marinelife Center in Juno beach, net iets boven West Palm Beach.
Bedankt voor de tip en de link!

Ik zal het vanavond opnemen met mijn broer. :D

Roland

slivo
Amerikafan

Bericht door slivo »

Hoi,

Onze ervaring ( okt 2006 ) is dat er op de vlucht van 9.20 van AMS naar Newark geen schermpjes aanwezig waren. Op de latere vlucht van 13.20 ( geloof ik ) zijn deze wel aanwezig. Maar misschien is dat nu wel anders.
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Roland, ik wens je een fijne vakantie, heel veel plezier de komende 2 weken!!! :dance:

Groetjes van Marloes Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Dankje wel Marloes!

De koffer (voorzien van AllesAmerika-stickers :) ) is gepakt. Nog een halve dag werken en dan vakantie!!!

Vanmiddag ga ik al naar mijn broer in Lelystad en morgenochtend heel vroeg vertrekken we naar Schiphol.

Als het lukt zullen mijn broer en ik misschien af en toe een update plaatsen. E.e.a. is afhankelijk van onze tijd en of we verbinding kunnen krijgen met het internet in de motels.

Iedereeen, tot over 2 weken! 8)

Roland

Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Fijne vakantie, geniet ervan!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Fantastisch vooruitzicht Roland.
Goede reis en een fijne vakantie toegewenst.
Geniet er van!
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Fijne vakantie!
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Mickey99 »

Goede reis en een hele fijne vakantie!! Afbeelding
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Veel plezier en een fijne vakantie!

Elly
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Dank jullie wel allemaal!

Overigens, toch leuk dat mijn bank op de dag vóór mijn vertrek nog aan mij denkt:

Afbeelding

8)

Roland

phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Ik wens je een hele fijne vakantie :dance:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer