Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Camper of auto

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Vana schreef:Net als ik niet naar een "all- inn resort in Turkije hoef te gaan om te weten dat dat niets voor mij is.
Die is wel erg scherp! Dat lijkt mij ook vreselijk en ik heb er geen behoefte aan het te proberen. Enne, ik zou zelf ook niet met een camper willen rijden, ik ben gewoon heel blij dat Albert dat wel wil.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

alfie schreef:De discussie spitst zich heel erg op twee groepen:
- kamperen met de Camper
- Auto en hotel/motel

Wij hebben het afgelopen jaar een auto gehad, en een tent. Als we voor de natuur kwamen zetten we de tent op en je hebt het heerlijke buitengevoel dat past bij kamperen (en dat heb ik persoonlijk meer bij een tent dat bij een camper) en als je in een stad bent neem je een hotel. Wij vonden dat voor ons een prima oplossing.

Geen dure camperhuur en draaikolk in de motor en toch het beste van twee werelden. Maar goed, dan moet je wel een beetje behendig zijn in het opzetten van je tent. Ons kost het opzetten en inrichten maximaal een half uur en dat is voor mij te verwaarlozen. Dat is voor iedereen natuurlijk persoonlijk de afweging.
Ik moet er niet aan denken om met een tent op vakantie te gaan. :lol:
Heb graag de luxe van een camper als het om kamperen gaat.

Annie
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik heb een keer een tentvakantie gedaan, toen ik 19 was of zo. Nooit meer, dat is gewoon niets voor mij.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Vana schreef:Net als ik niet naar een "all- inn resort in Turkije hoef te gaan om te weten dat dat niets voor mij is.
Wij zijn nooit echt strandliefhebbers geweest: één keer op vakantie in Spanje, in een huisje met eigen zwembad, zijn we een keer naar het strand geweest: een prachtige besloten kleine baai, waar je moeilijk kon komen. Er zaten maar 6 andere mensen op het hele strand, het was heel idyllisch. Na drie kwartier hadden we er echter genoeg van, en we zijn de hele periode niet meer op het strand geweest. Wel hebben we heel veel rondgereden, om 's avonds weer thuis lekker in het zwembad te plonzen.

We hebben vandaar ook altijd gezegd dat een strandvakantie niets voor ons was. Totdat we vorig jaar zomer naar Tunesië zijn geweest: een all inclusive vakantie - gewoon om eens te proberen. Luxe hotel, mooi zwembad, mooi strand. We zijn hier enkele keren naar het strand geweest, en tot onze grote verbazing vonden we het heerlijk - zelfs voor herhaling vatbaar.

Maar toch op de een of andere manier geloof ik niet dat ik dit met een camper zal hebben. Met mijn ouders ben ik vroeger jarenlang met de caravan naar Spanje geweest, en dat vond ik helemaal geweldig.

Maar nu: ik weet het niet, en datzelfde geldt voor een camper. Misschien dat het ons wel zal bevallen - kijk naar hierboven met de all inclusive strandvakantie, dat beviel ook prima - maar waar ik bij de all inclusive vakantie nog zoiets had van 'dat zou me wel eens kunnen bevallen', heb ik dat bij de camper niet zo...

Dus ik denk dat ik - ondanks de lyrische verhalen van de camper enthousiasts - het toch bij de auto houd...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Wij vonden een camper hardstikke leuk maar net als Albert(kretiek) is mijn man internationaal chauffeur en doet hij het meeste rijwerk. Zelf ben ik niet zo'n held met zo'n sleurhut. :cry: Wijbe vindt het echter HEERLIJK! Ben er inmiddels wel achter dat ik het vrij duur vind maar als het geld niet belangrijk zou zijn gingen wij beslist vaker met een camper.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Irma
Amerikafan

Bericht door Irma »

Ik denk dat het ook erg te maken heeft met de samenstelling van het reisgezelschap. Met 2 volwassenen zou ik best met een camper willen. Maar ons gezin bestaat uit 2 ouders én 2 pubers. En die pubers zijn nu juist het probleem :lol: . Die laten me toch een rotzooi achter. :cry:
Ik zag dus de bui al hangen; gemopper en gezeur. Daar had ik geen zin in dus zijn wij lekker met de auto van motel naar motel gereden.
Ieder z'n eigen tas met wieltjes; elke dag een schoon bed en schone handdoeken en geen boodschappen hoeven doen. Zo hebben we een heerlijke vakantie gehad zonder ruzie (en dat is ook wat waard).
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Irma schreef:Ik denk dat het ook erg te maken heeft met de samenstelling van het reisgezelschap. Met 2 volwassenen zou ik best met een camper willen. Maar ons gezin bestaat uit 2 ouders én 2 pubers. En die pubers zijn nu juist het probleem :lol: . Die laten me toch een rotzooi achter. :cry:
Ik zag dus de bui al hangen; gemopper en gezeur. Daar had ik geen zin in dus zijn wij lekker met de auto van motel naar motel gereden.
Ieder z'n eigen tas met wieltjes; elke dag een schoon bed en schone handdoeken en geen boodschappen hoeven doen. Zo hebben we een heerlijke vakantie gehad zonder ruzie (en dat is ook wat waard).
Die reden had ik nog niet bedacht. Maar dat is inderdaad weer 1 punt tegen een campervakantie. Als ik zie hoe de kamers van mijn puberkinderen er nu uit zien, kan ik wel voorstellen hoe de camper eruit gaat zien.
Hier in huis kan ik hun slaapkamerdeur nog dichttrekken maar in een camper is dat een beetje lastig. Ik zou me vreselijk ergeren en de hele dag aan het opruimen zijn.

Dit jaar hadden we een stacaravan gehuurd in Italië en we hadden twee pubermeiden mee. Je wilt niet weten hoe hun slaapkamer er uitzag. :shock:

Marjon
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer