Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Digitale foto's
Volgens mij liggen de SD 256Mb kaartjes op dit moment rond de $54.99 hier en online rond de $25.!
In new york hebben ze ook circuit city's dus de hogere prijs zou hetzelfde moeten zijn!
Je kunt ze via pricewatch.nl voor 31 euro krijgen in NL, dus tja, wil je wachten?, keuzes, keuzes, keuzes.
Richard
In new york hebben ze ook circuit city's dus de hogere prijs zou hetzelfde moeten zijn!
Je kunt ze via pricewatch.nl voor 31 euro krijgen in NL, dus tja, wil je wachten?, keuzes, keuzes, keuzes.
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
-
- Amerikafan
Inderdaad onder de honderd euro kan ik niets vinden. Wel van Sony de Photovault MCS1 8cm, rechtstreeks van memorysticks of camera voor 189 euro.MotorGuy76 schreef:Klinkt interessant zo'n externe cardreader brander, ik heb eens zitten zoeken en kom alleen de Disc Steno CP80, CP100 en CP200 tegen. Alleen de CP80 is onder de 100 euro maar die heeft dan geen accu en is alleen geschikt voor Compact-Flash kaarten..
De CP100 die wel een accu heeft kost al snel rond de 170 euro...voor dit geld heb ik liever een imagetank, geen gezeul met cd'tjes
Zelf hebben wij de cd's bij een kodak fotoshop in de States laten branden. Slechts 9 euro, dus goed te doen.
gr
Daniella
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Mag ik vragen hoeveel foto's er eigenlijk op een cd'tje kunnen? (en voor hoeveel cd'tjes je hebt voor jouw 9 euro, ik heb namelijk geen idee)danney schreef: Zelf hebben wij de cd's bij een kodak fotoshop in de States laten branden. Slechts 9 euro, dus goed te doen.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Mag ik vragen hoeveel foto's er eigenlijk op een cd'tje kunnen? (en voor hoeveel cd'tjes je hebt voor jouw 9 euro, ik heb namelijk geen idee)[/quote]
Wij hebben per cd 300 foto's. Geen idee hoeveel er max. op kunnen, maar zeker het dubbele. Thuis hebben we alle 600 foto's nogmaals op 1 cd als zekerheids copy.
Je betaalt per cd, helaas is de capaciteit van onze sd kaart dus ca. 300foto's. Evt. zou je de cd niet kunnen afronden en later hierop nog meer foto's bij laten zetten. Wij hebben bewust gekozen voor risicospreiding. (je zal toch zo'n cdtje beschadigen of verliezen)!
gr
Daniella
Wij hebben per cd 300 foto's. Geen idee hoeveel er max. op kunnen, maar zeker het dubbele. Thuis hebben we alle 600 foto's nogmaals op 1 cd als zekerheids copy.
Je betaalt per cd, helaas is de capaciteit van onze sd kaart dus ca. 300foto's. Evt. zou je de cd niet kunnen afronden en later hierop nog meer foto's bij laten zetten. Wij hebben bewust gekozen voor risicospreiding. (je zal toch zo'n cdtje beschadigen of verliezen)!
gr
Daniella
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Afhankelijk van de grootte van de foto (hoe hoger de resolutie, hoe groter het bestand wordt) kunnen er toch al gauw ruim 500 foto's op een cd.SpaceAce schreef:Mag ik vragen hoeveel foto's er eigenlijk op een cd'tje kunnen? (en voor hoeveel cd'tjes je hebt voor jouw 9 euro, ik heb namelijk geen idee)
Afgelopen zomer heb ik ook een aantal keren mijn CF-geheugenkaartjes van 128 mb op cd laten zetten. Op geheugenkaartjes van 128 mb pasten zo'n 100 foto's. Bij verschillende zaken (Target, Ride Aid en Wal Mart) heb ik ze op cd laten zetten. Toch gebeurde het dat men maximaal 50 foto's op 1 cd wilde zetten. Ik heb daarom mijn geheugenkaart van 512 mb, die ik daar gekocht heb, niet op cd laten zetten. Bovendien was elke geheugenkaart die je aanleverde (ik deed het per 3 stuks) een nieuwe werkopdracht. Ik betaalde zo'n $ 5 tot $ 10 per cd. In totaal had ik zo'n 7 cd's met foto's. Vaak dus lang niet vol.
Waar je verder op moet letten is dat men wel de juiste resolutie aanhoudt als ze op cd gezet worden. Bij één opdracht heeft men nl. de foto's "verkleind" van 2272x1704 naar 1536x1152. Pas thuis in Nederland kwam ik erachter dat ze verkleind waren. Gelukkig kun je met 1536x1152 ook nog alle kanten op, maar ik vond het wel jammer omdat de ze allemaal in de hoogste resolutie waren genomen.
Hoe ik het dit jaar ga oplossen weet ik nog niet. Momenteel ben ik aan het rondkijken voor een andere camera en misschien koop ik daar wel 1 Gb geheugenkaartjes bij. Die worden ook steeds goedkoper.
Roland
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Inmiddels heb ik een oplossing gevonden (lees: gekocht) voor mijn digitale foto's. Afgelopen week heb ik bij de Aldi een 20 Gb Mobiele Jukebox gekocht.

Naast een MP3/WMA-speler is deze heel geschikt voor het opslaan van je digitale foto's. Het apparaat(je) is niet groter dan een pakje sigaretten. De muziekkwaliteit is bovendien ook heel goed.
Twee vliegen in één klap dus. Een mooi compact apparaat om de foto's op te slaan en een MP3/WMA-speler. Zeker in het vliegtuig is dat laatste natuurlijk heel handig. Bovendien werkt de adapter ook op 110 V. Ook niet onbelangrijk natuurlijk...
Deze tip wilde ik de mensen niet onthouden die nog een oplossing zoeken voor het opslaan van hun digitale foto's.
Roland
Naast een MP3/WMA-speler is deze heel geschikt voor het opslaan van je digitale foto's. Het apparaat(je) is niet groter dan een pakje sigaretten. De muziekkwaliteit is bovendien ook heel goed.
Twee vliegen in één klap dus. Een mooi compact apparaat om de foto's op te slaan en een MP3/WMA-speler. Zeker in het vliegtuig is dat laatste natuurlijk heel handig. Bovendien werkt de adapter ook op 110 V. Ook niet onbelangrijk natuurlijk...

Deze tip wilde ik de mensen niet onthouden die nog een oplossing zoeken voor het opslaan van hun digitale foto's.
Roland

- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
had de aanbieding ook gezien.. Heb er toch maar van afgezien. De reviews waren niet altijd positief..Coyote schreef:Deze tip wilde ik de mensen niet onthouden die nog een oplossing zoeken voor het opslaan van hun digitale foto's.
- Hier een duitse review.
- En een hele discussie over het apparaat op Tweakers.
USB on the Go werkt helaas niet met alle digitale camera's samen...
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Njit,
tot nu toe doet het apparaat het prima. Het doet waarvoor ik 'm gekocht heb. Muziek afspelen gaat perfect. Foto's overzetten is geen enkel probleem met de digitale camera die ik nu heb (al wil ik binnenkort overstappen op een andere, de Fuji FinePix S7000). Weet jij dan welke camera's niet geschikt zouden zijn?
Ik heb de reviews bekeken. Kijk "wie een hond wil slaan, vindt licht een stok". Ik bedoel maar te zeggen dat op elk product wel wat valt aan te merken. Dit produkt ligt goed in de hand, is gemakkelijk te bedienen, voelt stevig aan en werkt gewoon goed.
Zo vaak heb ik al ergens slechte reviews over gelezen terwijl mijn eigen ervaringen juist heel positief zijn. Misschien hebben de anderen een "maandagochtend monster"?
Ik ben er heel tevreden over en wilde daarom iedereen er attent op maken dat dit een goede oplossing zou zijn voor de digitale foto's. Wie 'm niet wil kopen na het lezen van de reviews, prima. Ze weten alleen niet wat voor een handig en klein apparaaat ze zullen missen. Een mooie compacte MP3/WMA-speler en bovendien genoeg opslagcappaciteit voor je foto's. Beide gaan goed samen. Dus meenemen naar Amerika met een flinke voorraad muziek en nog genoeg ruimte overhouden om je foto's erbij op te zetten.
Mijn grootste zorg bij de aankoop was of ie wel overweg kon met 110 V. Men was heel behulpzaam in de winkel en als het apparaat niet aan mijn verwachtingen voldeed, mocht ik 'm zo terugbrengen. Gelukkig is 110 V. geen probleem. Ik was er nl. al vanuit gegaan dat de aangeven levenduur van de batterij in de praktijk toch bijna nooit gehaald wordt. De 8 uur die voor dit apparaat opgegeven wordt haalt ie ook niet volgens mij (al zit ik er nu al de hele middag naar te luisteren...
) en dan zou het wel handig zijn dat ik 'm in Amerika aan de stroom kan zetten.
Het apparaat kan eenvoudig foto's opslaan en dat was voor mij de voornaamste reden om 'm te kopen.
Groet,
Roland
tot nu toe doet het apparaat het prima. Het doet waarvoor ik 'm gekocht heb. Muziek afspelen gaat perfect. Foto's overzetten is geen enkel probleem met de digitale camera die ik nu heb (al wil ik binnenkort overstappen op een andere, de Fuji FinePix S7000). Weet jij dan welke camera's niet geschikt zouden zijn?
Ik heb de reviews bekeken. Kijk "wie een hond wil slaan, vindt licht een stok". Ik bedoel maar te zeggen dat op elk product wel wat valt aan te merken. Dit produkt ligt goed in de hand, is gemakkelijk te bedienen, voelt stevig aan en werkt gewoon goed.
Zo vaak heb ik al ergens slechte reviews over gelezen terwijl mijn eigen ervaringen juist heel positief zijn. Misschien hebben de anderen een "maandagochtend monster"?

Ik ben er heel tevreden over en wilde daarom iedereen er attent op maken dat dit een goede oplossing zou zijn voor de digitale foto's. Wie 'm niet wil kopen na het lezen van de reviews, prima. Ze weten alleen niet wat voor een handig en klein apparaaat ze zullen missen. Een mooie compacte MP3/WMA-speler en bovendien genoeg opslagcappaciteit voor je foto's. Beide gaan goed samen. Dus meenemen naar Amerika met een flinke voorraad muziek en nog genoeg ruimte overhouden om je foto's erbij op te zetten.
Mijn grootste zorg bij de aankoop was of ie wel overweg kon met 110 V. Men was heel behulpzaam in de winkel en als het apparaat niet aan mijn verwachtingen voldeed, mocht ik 'm zo terugbrengen. Gelukkig is 110 V. geen probleem. Ik was er nl. al vanuit gegaan dat de aangeven levenduur van de batterij in de praktijk toch bijna nooit gehaald wordt. De 8 uur die voor dit apparaat opgegeven wordt haalt ie ook niet volgens mij (al zit ik er nu al de hele middag naar te luisteren...

Het apparaat kan eenvoudig foto's opslaan en dat was voor mij de voornaamste reden om 'm te kopen.
Groet,
Roland

- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
ik weet niet op welke het niet werkt.. Ik weet alleen dat die standaard er nog niet zolang is. Je kunt hierbij dus tegen problemen aanlopen..Coyote schreef:tot nu toe doet het apparaat het prima. Het doet waarvoor ik 'm gekocht heb. Muziek afspelen gaat perfect. Foto's overzetten is geen enkel probleem met de digitale camera die ik nu heb (al wil ik binnenkort overstappen op een andere, de Fuji FinePix S7000). Weet jij dan welke camera's niet geschikt zouden zijn?
zolang JIJ maar tevreden bent over je aanschafCoyote schreef: Dit produkt ligt goed in de hand, is gemakkelijk te bedienen, voelt stevig aan en werkt gewoon goed.

Voor diegene die de combinatie van MP3 en foto-opslag wel zien zitten:
Vosonic maakt ook een aantal van dit soort apparaten. Het hoofddoel van het apparaat is foto-opslag maar ze kunnen ook mp3's afspelen...
Hoi allemaal,
Ik was ooit deze discussie begonnen, dus ik zal jullie mijn oplossing ook maar geven.
Ik heb op schiphol een geheugenkaartje erbij gekocht. Een SD-kaart van 1 GB koste maar 70 euro.
Ik heb in amerika wel geporbeerd een backup te maken via een Kodak Express systeem, maar die kunnen maar 240 foto's per CD aan, dus daar heb ik vanaf gezien. (ik had namelijk al ruim 700 foto's)
Peter
Ik was ooit deze discussie begonnen, dus ik zal jullie mijn oplossing ook maar geven.
Ik heb op schiphol een geheugenkaartje erbij gekocht. Een SD-kaart van 1 GB koste maar 70 euro.
Ik heb in amerika wel geporbeerd een backup te maken via een Kodak Express systeem, maar die kunnen maar 240 foto's per CD aan, dus daar heb ik vanaf gezien. (ik had namelijk al ruim 700 foto's)
Peter
Ons reisverslag over New York en Zuidwest Amerika op: http://www.reisverslag.info
-
- Amerika-expert
veilig
een kaart van 1 GB is een veilige manier maar voor sommigen gaat dat waarschijnlijk niet volstaan.
700 foto's, 20 dagen, = 35 foto's/per dag. als rob binnenkort 2 uur in de antelope canyon aan de slag gaat gaat hij gegarandeerd meer dan 35 foto's trekken.
volgende week weet ik wat de ipod met kleurenscherm in dubai kost, hopelijk valt dat mee in vergelijking met de europese prijs. en dan laat ik er eentje mee afbrengen.
jacques
700 foto's, 20 dagen, = 35 foto's/per dag. als rob binnenkort 2 uur in de antelope canyon aan de slag gaat gaat hij gegarandeerd meer dan 35 foto's trekken.
volgende week weet ik wat de ipod met kleurenscherm in dubai kost, hopelijk valt dat mee in vergelijking met de europese prijs. en dan laat ik er eentje mee afbrengen.
jacques
Mijn camera neemt foto's van ongeveer 1MB (4 megapixel, medium kwaliteit), daarnaast had ik nog een kaartje van 256 (welke ik niet gebruikt heb). Aangezien we 24 dagen weg waren, konden we ongeveer 50 foto's per dag nemen. In Antelope Canyon lukt dan makkelijk, maar op dagen waarop je vooral in de auto zit, kom je daar lang niet aan.
Uiteraard is een backup maken geen gek idee. Ik was namelijk soms wel bang dat m'n camera gestolen zou worden. De camera kon me niet zoveel schelen, maar die foto's wel!
Uiteraard is een backup maken geen gek idee. Ik was namelijk soms wel bang dat m'n camera gestolen zou worden. De camera kon me niet zoveel schelen, maar die foto's wel!
Ons reisverslag over New York en Zuidwest Amerika op: http://www.reisverslag.info
-
- Amerikafan
Ik verkoop mijn imagetank Vosonic VP2030 met 6 Gb harddisk, geschikt voor de volgende geheugenkaarten:
Compact flash type I en II
Smart Media
Memory Stick
Secure Digital Card
MultiMedia Card
IBM MicroDrive
Is geschikt voor 100-240Volt, dus ook te gebruiken in the USA, natuurlijk werkt hij ook gewoon op accu!
Compact flash type I en II
Smart Media
Memory Stick
Secure Digital Card
MultiMedia Card
IBM MicroDrive
Is geschikt voor 100-240Volt, dus ook te gebruiken in the USA, natuurlijk werkt hij ook gewoon op accu!
There are 10 types of people in the world:
Those who understand binary, and those who don't...
** 2005/2008/2012/2018/2023 USA **
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Deze heb je zeker al een tijdje? Toen ik mijn Vosonic 2030 kocht was 20 gb het minimum.MotorGuy76 schreef:Ik verkoop mijn imagetank Vosonic VP2030 met 6 Gb harddisk!
Maakt verder ook niet zoveel uit.. 6 gig kun je veeeeel foto's op kwijt.
En met USB 1 duurt het zowiezo te lang om 20 gig over te zetten..
xD is ook te gebruiken als je een xD -> SmartMedia adapter koopt. Kost iets van 15 euro.
-
- Amerikafan
Nee valt wel mee, ik heb deze vorig jaar gekocht zonder harddisk en heb zelf deze 6 Gb disk erin gezet omdat het meestal meer dan genoeg is voor je vakantiefoto's....
Je kunt vaak een imagetank kopen zonder harddisk, daar gaat mijn voorkeur dan naar uit en zet ik er zelf wel een hd in naar keuze.
Je kunt vaak een imagetank kopen zonder harddisk, daar gaat mijn voorkeur dan naar uit en zet ik er zelf wel een hd in naar keuze.
There are 10 types of people in the world:
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Met 6 Gb kom je inderdaad al een heel eind. Ik heb tijdens mijn vakantie in Amerika ruim 2200 foto's gemaakt in de hoogste resolutie (2848x2136). Totaal ruim 3,5 Gb.MotorGuy76 schreef:Nee valt wel mee, ik heb deze vorig jaar gekocht zonder harddisk en heb zelf deze 6 Gb disk erin gezet omdat het meestal meer dan genoeg is voor je vakantiefoto's....
Mijn Jukebox met 20 Gb was dus meer dan voldoende. Het werkte overigens perfect. 's Avonds de foto's overzetten en de volgende dag kon ik weer met een lege geheugenkaart beginnen. Het hoogst aantal foto's dat ik gemaakt heb in één dag is 200 stuks. Dat was in Yellowstone. Daar heb ik in 2 dagen tijd ruim 350 foto's gemaakt...

Roland
Ik heb het als volgt gedaan.
128mb kaart in m'n digi, gaan ongeveer 300 foto's op
Bij elke Walmart (in bijna iedere stad of flink dorp)kun je Cd's ervan laten maken, kost 2,85 dollar, gaan zo'n 200 foto's per Cd op en je krijgt hem gelijk mee.
Bij de bibliotheken(ook in elke stad, nieuwe pc's met een supersnelle verbinding meestal) gewoon die cd oploaden via internet in Webshots. Is nog gratis ook in de bieb! Webshots is ook gratis, er kunnen 100 foto's per album geladen worden en het aantal albums dat je mag hebben is volgens mij unlimited.
Dus volgens mij is dit de eenvoudigste en goedkoopste oplossing.
128mb kaart in m'n digi, gaan ongeveer 300 foto's op
Bij elke Walmart (in bijna iedere stad of flink dorp)kun je Cd's ervan laten maken, kost 2,85 dollar, gaan zo'n 200 foto's per Cd op en je krijgt hem gelijk mee.
Bij de bibliotheken(ook in elke stad, nieuwe pc's met een supersnelle verbinding meestal) gewoon die cd oploaden via internet in Webshots. Is nog gratis ook in de bieb! Webshots is ook gratis, er kunnen 100 foto's per album geladen worden en het aantal albums dat je mag hebben is volgens mij unlimited.
Dus volgens mij is dit de eenvoudigste en goedkoopste oplossing.
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Goedkoop wel, eenvoudig niet.. Ik ga op vakantie echt niet steeds op zoek naar een winkel om m'n kaartjes te branden op CD of naar een bibliotheek..Gypsygirl schreef:Dus volgens mij is dit de eenvoudigste en goedkoopste oplossing.
We hadden afgelopen vakantie de laptop mee. Da's dan wel niet goedkoop maar wel erg handig. Internetten op de kamer en ruimte zat om foto's neer te zetten..
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Bij het gratis Webshots lidmaatschap kan je tot 240 foto's uploaden.Gypsygirl schreef:Bij de bibliotheken (ook in elke stad, nieuwe pc's met een supersnelle verbinding meestal) gewoon die cd oploaden via internet in Webshots. Is nog gratis ook in de bieb! Webshots is ook gratis, er kunnen 100 foto's per album geladen worden en het aantal albums dat je mag hebben is volgens mij unlimited.
Bij het betaalde lidmaatschap kan je tot 3.000 foto's uploaden.
http://www.webshots.com/homepage.html
Groet, Marco.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 3236 Weergaves
-
Laatste bericht door Corv