Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Asociaal Shoppen in Amerika!
Ik neem even voor het gemak aan dat je naar NYC gaat. Heb je de beschikking over een auto? Rij dan even naar PA, zo'n 1 1/2 uur rijden naar Outlet Mall the Crossings.Leonie schreef:Woensdag vertrek ik naar New York met m'n vriend, en het leek ons erg leuk om een dagje uit te trekken voor het shoppen..
Maar.. New York is zo groot..
Zijn er tips voor shops of malls met (goedkope) merkkleding??
Veel NewYorkers shoppen daar want de sales tax op kleding is 0.0 in PA, en dat scheelt dan (geloof ik) 8% met NY....
/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Een hele goeie voor de merkenfreaks is Woodbury Common (ben geen merkenfreak, dus zelf niet geweest maar hoor keer op keer goeie verhalen hierover) maar dit zit wel in de staat New York dus wel tax op kleding etc. Hier http://www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp?id=7 kun je meer informatie erover vinden. Er rijden ook speciale bussen er naar toe vanuit NYC.
Een andere optie is Jersey Gardens. Ook een outlet en stukken dichterbij dan de mall waar PeeJay het over heeft. Hun site zit op http://www.jerseygardens.com en hier staat ook informatie hoe je er komt met het openbaar vervoer. Deze zit dus in New Jersey, geen tax op kleding etc.
Een andere optie is Jersey Gardens. Ook een outlet en stukken dichterbij dan de mall waar PeeJay het over heeft. Hun site zit op http://www.jerseygardens.com en hier staat ook informatie hoe je er komt met het openbaar vervoer. Deze zit dus in New Jersey, geen tax op kleding etc.
-
- Amerika-expert
Nog even over het terug meenemen van meer dan 175 euro waarde, ik heb blijkbaar altijd geluk gehad dat ik niet gecontroleerd ben, want behalve de geijkte dingen zoals kleding, souvenirs en groceries, neem ik altijd 20-30 boeken mee en videobanden/DVDs/CDs. Het gaat dan met name om Afro Amerikaanse fictie en entertainment, die je hier alleen bij de American Book Center tegen super hoge prijzen kan krijgen.
Maar ik ben dan ook nooit gecontroleerd. Ik heb pas sinds kort door dat als het zou gebeuren, ik weleens in de problemen zou kunnen komen, zeker omdat ik altijd mijn spulletjes in second bookstores e.d. koop, maar als ze met de echte prijzen zouden werken, zit ik zo aan de $1000, en dat zou toch wel erg zuur zijn als ik daar iets over moest gaan betalen.
Ik ga in het vervolg dus wel mijn bonnetjes bewaren, apart, zodat mocht het een keer fout gaan, ik wel kan bewijzen dat ik ze goedkoop heb gekocht.
Kleding koop ik ook tweedehands dus ook dat is geen probleem. En de nieuwe kleding is echt overduidelijk voor mij. Maar inderdaad, ik zie iemand al met 30 van de nieuwste Nikes of zo binnenkomen.
Groetjes en succes met shoppen,
Doreen
p.s. I always reserve a day for outlet shopping. Ik begin rond 10 uur, ga dan uitgebeid lunchen tussen 12 en 1 om te rusten, dan weer verder en geregeld breaks om een pretzel te doen of een koffie. Ik doe zo met gemak een hele dag tot 9 uur. Grootste probleem is de shopping bags, maar soms zijn er lockers. Ik wordt nl altijd afgezet door friends die niet de hele dag mee willen/kunnen.
Maar ik ben dan ook nooit gecontroleerd. Ik heb pas sinds kort door dat als het zou gebeuren, ik weleens in de problemen zou kunnen komen, zeker omdat ik altijd mijn spulletjes in second bookstores e.d. koop, maar als ze met de echte prijzen zouden werken, zit ik zo aan de $1000, en dat zou toch wel erg zuur zijn als ik daar iets over moest gaan betalen.
Ik ga in het vervolg dus wel mijn bonnetjes bewaren, apart, zodat mocht het een keer fout gaan, ik wel kan bewijzen dat ik ze goedkoop heb gekocht.
Kleding koop ik ook tweedehands dus ook dat is geen probleem. En de nieuwe kleding is echt overduidelijk voor mij. Maar inderdaad, ik zie iemand al met 30 van de nieuwste Nikes of zo binnenkomen.
Groetjes en succes met shoppen,
Doreen
p.s. I always reserve a day for outlet shopping. Ik begin rond 10 uur, ga dan uitgebeid lunchen tussen 12 en 1 om te rusten, dan weer verder en geregeld breaks om een pretzel te doen of een koffie. Ik doe zo met gemak een hele dag tot 9 uur. Grootste probleem is de shopping bags, maar soms zijn er lockers. Ik wordt nl altijd afgezet door friends die niet de hele dag mee willen/kunnen.
SEEING IS BELIEVING
Binnenlandse vlucht en overgewicht
Ik kom er ook nog even op terug. Vorig jaar vlogen we met KLM heen en terug naar Amerika. Tijdens ons verblijf hebben we drie binnenlandse vluchten gemaakt. Bij de laatste binnenlandse vlucht hadden we allemaal al een extra koffer en kwam de 64 kilo per persoon al dicht in de buurt. Op het vliegveld van New Orleans vroegen ze ons internationale ticket, nadat ze deze hadden gezien was het overgewicht voor de binnenlandse vlucht geen enkel probleem (de binnenlansde vluchten vlogen we met United).
Esba
Esba
Wat mij opviel daar..
Ik vind de Amerikaanse maten zo prettig, die vallen een stuk ruimer dan Nederlandse maten. Heb je hier een 38, dan kun je daar met gemak een size 6 of Small aan ; )
Lekker onbelangrijk - maar het deed me wel goed om een 'small' label in mijn nieuwe Amerikaanse Suede jasje te dragen ; )
-
Ik vind de Amerikaanse maten zo prettig, die vallen een stuk ruimer dan Nederlandse maten. Heb je hier een 38, dan kun je daar met gemak een size 6 of Small aan ; )
Lekker onbelangrijk - maar het deed me wel goed om een 'small' label in mijn nieuwe Amerikaanse Suede jasje te dragen ; )
-
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Voor Ralph Lauren en Tommy Hilfigger zou ik naar een outlet gaan, die vind je op zoveel outlets....... Kijk op deze website voor de locatie van de outletcenters: http://www.outletbound.com/Frankkk schreef:Ik ga in maart naar onder meer Los Angeles en San Francisco. Ik wil 1 dag uittrekken om een hele zooi kleren in te slaan. Met name ben ik geïnteresseerd in Ralph Lauren, Tommy Hilfinger en Diesel.
Waar kan ik goedkoop slagen?
Je kunt hier ook op merknaam zoeken!
Diesel ben ik nog nooit tegengekomen op een outlet, en ik zag op deze website dat ze ook maar 2 outletwinkels hebben in de VS (Chicago en ergens in New York State), daarvoor moet je dus gewoon een winkel opzoeken in een shopping mall.
Groetjes,
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!