Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Pinnen met je Rabo Europas???

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Clint
Amerika-expert

Re: Pinnen met je Rabo Europas???

Bericht door Clint »

Paige schreef:Vroeger kon je met je nederlandse pinpas inderdaad niet pinnen in het buitenland, aangezien nederlandse kaarten een magneetstrip hebben en de (meeste) andere landen een chip. Dus in plaats van je pas ergens door heen halen moet je dan je pas ergens instoppen (net zoals bij chippen).
We hebben wel eens in een duits dorpje gestaan waar we dus niet konden pinnen, daar sta je dan zonder geld en 10km verwijderd van het eerste dorpje met pin automaat waar je auto staat. Dat werd dus terug lopen...
Nu wordt dit ook in nederland vervangen, schijnt veliger te zijn, moeilijker te vervalsen, en kun je met de meeste passen in het buitenland pinnen.
In amerika gebruiken ze ook een chip op de pasjes??
In Amerika is dit hele EMV systeem absoluut nog niet aan de orde. Sommige ATM's kunnen met de chips overweg, maar de invoering van het systeem op de pasjes gaat echt nog jaren duren in de VS.
Overigens zijn in Engeland nu ook al skimpraktijken met EMV pasjes gemeld.
Daarnaast heb ik met mijn oude niet EMV pas in Duitsland geen problemen gehad met pinnen.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Kaas
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Kaas »

En hoe zit het dan als je een creditcard hebt met alleen een chip? Die van de Rabobank heeft namelijk geen magneetstrip meer. Gaat dat problemen opleveren?
AZ, CA, CT, DC, MA, NJ, NV, NY, PA, VA
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Zit er helemaal geen magneetstrip meer op? Bij de ING hebben ze zowel een chip als een magneetstrip.
Naar wat ik heb gelezen kan het best een probleem zijn als je in de VS geen magneetstrip hebt. Waar de ATM'S wel al redelijk over weg zouden moeten kunnen met de chips, schijnt het in de winkels nog niet echt ingevoerd te zijn, mede omdat er nog geen Amerikaanse EMV passen worden gemaakt. Ik zou toch even met de Rabobank contact opnemen.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
R3ini3r
Amerika-newbie

Bericht door R3ini3r »

Ik heb een redelijk recente Rabobank Creditcard en deze is gewoon voorzien van een magneetstrip en een chip.
Je kan inderdaad niet overal met je pinpas betalen, maar dit ligt zoals al gezegd is aan de winkels, niet aan je pas. De creditcard kan dan wel weer.
Bij een ATM doet je pas het dus wel gewoon.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

RNA schreef:Ai dat kan nog lastig worden dan...
Ga liever niet shoppen met mn creditcard want we moeten heel de vakantie met dat ding doen, en zo hoog is mn limiet ook weer niet :D
Zij mag ook geen CC aanvragen omdat ze nog student is (mbo - en die mogen geen CC).
Contant geld in winkels nemen ze ook vaak niet aan begreep ik....
Het is vaak mogelijk om tijdelijk je limiet te laten verhogen, zeker als je normaliter keurig betaald en een deugdelijk saldo op de rekening vertoont waar het vanaf gehaald wordt, is dat geen probleem. Ik hoef normaal ook geen hoog limiet maar met de vakanties wel. Zeker als niet alles al geboekt en aanbetaald is, is dat wel nodig. Het voordeel is dan ook dat de bank weet dat het cc-gedrag af gaat wijken van normaal en dat ze dan dus ook niet daarom gaan blokkeren aangezien ik dan in eens de cc elke dag gebruik en normaal in NL zelden. Bel gewoon je locale bank en laat het even uitzoeken wat wijsheid is in deze.
stema
Amerikafan

Bericht door stema »

Je kunt ook alvorens je op vakantie gaat een extra bedrag op je CC storten.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer