Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

wat mag mee met de ruimbagage?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: wat mag mee met de ruimbagage?

Bericht door markro »

trapson schreef:is een leatherman van mijzelf meenemen naar de usa in de koffer wel slim of ook af te raden ?(
Neem hem dan inderdaad wel mee in de bagage, die in het laadruim van het vliegtuig gaat. Het is toch een brok metaal.
Ik heb de mijne een paar keer meegesleept in de koffer, maar doe dat niet meer. Het is toch een heel gewicht en ik heb hem nooit gebruikt. De laatste keren nam ik hem maar niet meer mee.
Het is natuurlijk een keuze die je moet maken, want als je straks onderweg bent in Amerika en er doet zich een gelegenheid voor, waarbij je hem nodig zou hebben, dan is het wel heel erg makkelijk om hem bij je te hebben.
Aan de andere kant, als er al iets zou zijn, dan is in Amerika ook alle gereedschap te koop. Sta je echter midden in de woestijn, dan koop je ook niet zomaar iets. Tja, het is een afweging die je zelf moet maken.
Ga je kamperen of met de camper, dan zal je hem denk ik eerder nodig hebben, dan wanneer je met een auto rondreist en overnacht in hotels.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Miza
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Miza »

Mart81 schreef:Een uit de kluiten gewassen Zwitsers zakmes ;)
Dank je, weer wat geleerd. :D
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Ik ben geloof ik nogal gemakkelijk/gemakzuchtig van aard. Het is zelfs zelfs nog nooit bij me opgekomen om gereedschap etc. mee te nemen op vakantie. Buiten een nagelschaartje, flesopener en een reisnaaigarnituurtje.
Ik neem op reis door de VS (auto en motels) eigenlijk niets anders mee dan voor een Europese vakantie.
En heb nog nooit gedacht: "had ik nou zus of zo maar bij me gehad".
Bestek, disposable koelbox, bordjes en bekers kopen we voor de hele reis bij de eerste Walmart die we tegenkomen.
Onze RandMcNally uit 2001 voldoet nog prima. En zelfs zonder navigatiesysteem zijn we nog nooit verdwaald. Hoogtens een verkeerde straat ingereden, maar dat was geen ramp.
Laptop heb ik niet, dus neem ik niet mee. Naar huis bellen doen we met een telefoonkaart.

Is dit travelling light of gewoon een beetje naief misschien ? :shock:
tukkertje
Amerikafan

Bericht door tukkertje »

Je mag dus geen fruit mee in de handbagage? En in de ruimbagage wel? Of mag dat ook niet?En gaat dat alleen om vers fruit of bijv. ook om babyvoeding/knijpfruit?
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

tukkertje schreef:Je mag dus geen fruit mee in de handbagage? En in de ruimbagage wel? Of mag dat ook niet?En gaat dat alleen om vers fruit of bijv. ook om babyvoeding/knijpfruit?
Zover ik weet mag fruit mee in de handbagage, maar het moet op zijn of weggegooid voor je in Amerika uit het vliegtuig stapt.
tukkertje
Amerikafan

Bericht door tukkertje »

Ja, oke, maar in de ruimbagage dan? mag dat wel?
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

tukkertje schreef:Ja, oke, maar in de ruimbagage dan? mag dat wel?
Je mag geen fruit en vlees invoeren .Ook niet in de ruimbagage .
tukkertje
Amerikafan

Bericht door tukkertje »

Ow, oke, jammer. Goed dat ik het weet, heb de koffer al gepakt, met knijpfruit, dus die moet er dan zo maar weer uit..

Waarom mag dat eigelijk niet? Dit is toch geen vers fruit?
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

tukkertje schreef:Ow, oke, jammer. Goed dat ik het weet, heb de koffer al gepakt, met knijpfruit, dus die moet er dan zo maar weer uit..

Waarom mag dat eigelijk niet? Dit is toch geen vers fruit?
Je kan het altijd meenemen maar ook aangeven op het wit formulier dat je in het vliegtuig krijgt .Als het niet mag zullen ze het gewoon in beslag nemen .Maar doordat je dit hebt aangegeven zal je zeker geen geldboete krijgen .Wat normaal best mogelijk is als je iets binnenbrengt wat niet mag.
Ik denk niet dat ze veel verschil maken tussen fruit/groenten vers of in gepakt in welke vorm ook.

Groetjes Nancy
tukkertje
Amerikafan

Bericht door tukkertje »

oke, bedankt voor je reactie. ik haal het er maar gewoon uit voor de zekerheid..
ArMau
Amerika-ontdekker

Bericht door ArMau »

Wat betreft de terugreis: tot 1 december mag je voor een waarde van €175 invoeren (daarna wordt het iets van 400+).
Waar is hier meer over te lezen? Wat en hoeveel je precies mee terug mag nemen naar Nederland?
michael66
Amerikakenner

Bericht door michael66 »

Wat dacht je van de website van de Douane ...?
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

thebes schreef: Is dit travelling light of gewoon een beetje naief misschien ? :shock:
Nee hoor, wij reizen eigenlijk precies hetzelfde (op de laptop na, die nemen we wel mee)
Zelfs de flesopener en het naaigarnituurtje neem ik niet mee. Gereedschap heb ik nog nooit meegenomen op reis (en hebben we ook nooit gemist) wij doen ook al een paar jaar met dezelfde Rand Mc Nally en gebruiken geen navigatiesysteem.
Een mobiele telefoon nemen we wel mee omdat bij de tweede reis mijn moeder erg ziek was en we tijdens de laatste reis bereikbaar wilden zijn voor onze zoon die alleen thuis was.
Bestek, bordjes en koelbox kopen we de eerste dag bij de Walmart en zelfs badlakens hebben we pas gekocht toen we naar een strandje gingen.

Ik sleep het liefst zo min mogelijk mee, alles wat ik niet mee neem is tenslotte te koop in Amerika.

Waar ik er wel altijd te veel van meeneem zijn boeken. Ik neem elke keer een stuk of 5 boeken mee, en meestal lees ik er maar één. Maar het idee dat ik zonder boek kom te zitten...ik moet er niet aan denken.

Marjon
MandysKapsalon
Amerika-newbie

Bericht door MandysKapsalon »

Ik heb een zeer belangrijke vraag en hoop dat iemand er antwoord op kan geven anders kan mijn plan niet doorgaan,
mag er haarverf/hairextensions en dergelijke in de ruimbagage in het vliegtuig naar Turkije of Griekenland?
Graag zo snel mogelijk antwoord
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ik zou niet weten waarom niet, maar de enige manier om het zeker te weten is gewoon even je airline bellen.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

En de prijs voor "beste vraag op een Amerika forum 2009" gaat naar.......drumroll.......

Maar volgens mij mag dat gewoon,ik neem tenminste aan dat het niet in een spuitbus zit?
Baia
Amerikakenner
Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
Contacteer:

Bericht door Baia »

Dat moet volgens mij geen probleem zijn hoor. Als ik zo een beetje op het internet rondkijk, dan zie ik niemand die er problemen mee heeft gehad.
Haarverf wel in de bagage natuurlijk, niet in de handbagage. Maar dat wist je al :wink:
Afbeelding

* Fingers al lang niet meer crossed for DV2010 ! *
** Fingers al lang niet meer crossed for DV2011 ! **
*** Fingers al lang niet meer crossed for DV2012 ! ***
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Pete.Z schreef:En de prijs voor "beste vraag op een Amerika forum 2009" gaat naar.......drumroll.......
:lol: you've read my mind!
Laatst gewijzigd door Clint op 17 apr 2009, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Baia
Amerikakenner
Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
Contacteer:

Bericht door Baia »

Wel kijk nu es, als dat niet snel antwoorden is.
4 stuks in 4 minuten tijd :lol:
Wel twee nutteloze :lol:
Afbeelding

* Fingers al lang niet meer crossed for DV2010 ! *
** Fingers al lang niet meer crossed for DV2011 ! **
*** Fingers al lang niet meer crossed for DV2012 ! ***
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer