Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

nieuwe creditcard, op oude reeds reserveringen gedaan

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Ineke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: nieuwe creditcard, op oude reeds reserveringen gedaan

Bericht door Ineke »

en, in tegenstelling tot wat ik eerst schreef, heb ik mijn nieuwe creditcard toch maar geactiveerd. Ik ontdekte dat ik nergens meer de pincode van mijn oude card kon vinden (heb wel een nummer maar ben er niet zeker van of het dat is). Om zonder pincode te gaan vond ik toch wel wat griezelig en om problemen te voorkomen dus toch maar met de nieuwe card op vakantie.

Gelukkig kon ik via Best Western Nederland en Holiday Inn Express Nederland al voor een aantal reserveringen het nieuwe nummer telefonisch doorgeven. Choice hotels heb ik een mailtje gestuurd, daar kon ik geen NL telefoonnummer van vinden.

gr, Ineke
www.ine1149.web-log.nl
Tim1980
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Tim1980 »

Ik heb de afgelopen maanden ook behoorlijk wat reserveringen gemaakt met onze creditcard voor onze komende trip in USA. Nu heb ik echter sinds 1 april een nieuw adres. Moet je dit ook doorgeven aan de hotels??

Gr. Tim
http://timenmo2010.waarbenjij.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2009.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2008.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2007.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hanny65
Amerikafan

Bericht door Hanny65 »

wat ik mij nu afvraag is het volgende, ik heb hotels geboekt en betaald op mijn oude credit card.
als ik deze boeking ga annuleren wat dan???? hoe wordt dat teruggeboekt???

ik heb een nieuwe credit card met een nieuw nummer.

hanny
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Tim1980 schreef:Ik heb de afgelopen maanden ook behoorlijk wat reserveringen gemaakt met onze creditcard voor onze komende trip in USA. Nu heb ik echter sinds 1 april een nieuw adres. Moet je dit ook doorgeven aan de hotels??

Gr. Tim
Denk niet dat ze willen weten dat je op een ander adres bent gaan wonen, als je een ander emailadres hebt is het wel verstandig om dat door te geven.
peet
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door peet »

Hanny65 schreef:wat ik mij nu afvraag is het volgende, ik heb hotels geboekt en betaald op mijn oude credit card.
als ik deze boeking ga annuleren wat dan???? hoe wordt dat teruggeboekt???

ik heb een nieuwe credit card met een nieuw nummer.
Je nieuwe credit card doorgeven natuurlijk. Die hotels kunnen het anders niet terug boeken op je credit card..
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Every day is a gift, not a given right
Noortje1
Amerikakenner

Bericht door Noortje1 »

aarrghh , zonder erg in te hebben hebben wij het nu ook aan de hand !

boeking gedaan, ondertussen is de creditcard stuk gegaan en nu hebben we een andere.
Probleem : de oude kaart is weg, dus die nr ben ik ook kwijt :cry:
hopelijk volstaat het reserveringsnummer!
2008 : rondreis westkust - 2009 : NY \ LA \ LV - 2010 : LA \ LV \ Springdale - 2011 : LA/LV
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Nummer staat toch op je afschriften (als je die bewaard) en anders is dat wel via je bank op te vragen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

In mei zijn wij naar Amerika geweest en ook ik had alle motels vantevoren al geboekt met mijn cc.
Vlak voor de vakantie ook een nieuwe gekregen met een ander nummer.
Totaal geen probleem.
Bij het inchecken vragen ze zowiezo naar je creditkaart en noteren het nieuwe nummer.
Nergens werd gevraagd naar de oude kaart (die ik voor de zekerheid wel meegenomen had).
Amerikanen zijn het blijkbaar gewend dat mensen vaker van kaart veranderen of zelfs meerdere kaarten hebben.
Kijkt niemand van op.

Hoe het gaat met cancelen weet ik niet.
We hadden teweinig tijd om de route te veranderen.
marjolein59
Amerikafan

Bericht door marjolein59 »

Nou wij zijn inmiddels ook weer terug, maar idd hoor, heb me druk gemaakt om NIETS! Als je maar een credit card hebt om te betalen, daar gaat het om en het maakt echt helemaal niets uit als je de reservering met een andere CC hebt gedaan... ze vragen er niet eens naar. Ook als je inmiddels een ander adres hebt.... je moet altijd een formulier met NAW gegevens invullen bij aankomst, dus ook dat maakt niet uit.
Dus voor diegenen die nog gaan en het genoemde "probleem" bij de hand hebben? DONT´T WORRY!! :wink:
gr.Marjolein
pumi1000
Amerika-expert

Bericht door pumi1000 »

Ik haal dit nog even naar boven.

Ben er vandaag achter gekomen dat onze CC misbruikt is afgelopen week in USA.
Deze is geblokkeerd vandaag en we krijgen een nieuwe en bedragen worden vergoed.

Nu heb ik al mijn hotels al geboekt voor juli 2012 met die oude CC. Zijn er nog meer mensen die hiermee te maken hebben gehad? Moet ik nu aan alle hotels mijn nieuwe CC doorgeven van te voren?
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Nee dat hoeft niet, je kunt gewoon je nieuwe creditcard geven als je gaat afrekenen in het hotel.
pumi1000
Amerika-expert

Bericht door pumi1000 »

@Vana

Ik heb van ieder hotel wel een bevestiging, maar checken ze een CC dan niet meer, totdat je uiteindelijk betaald in het hotel?
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Dat weet ik niet, maar ik ben wel eerder met een creditcard naar de VS gegaan dan degene waar ik mee geboekt had.
Als je aan de balie komt vragen ze altijd met welke creditcard je wilt betalen.
Het lijkt me ook stug dat ze regelmatig je creditcard gaan checken, want die kun je zelfs tot op de dag van aankomst nog laten vervallen natuurlijk.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Ik heb hetzelfde gehad, alleen was mijn cc gewoon vervallen. Dat is geen probleem. Ter plaatse betaal je gewoon met je nieuwe cc. Reeds betaalde bedragen met je oude cc worden zoals gewoonlijk verrekend. Geen zorgen om maken.
Groetjes,
Carine
Blitz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Blitz »

Ik heb hetzelfde probleem gehad afgelopen zomer; alle hotels gereserveerd met mijn CC maar deze werd geblokkeerd. Ik heb de geblokkeerde card voor de zekerheid gehouden en meegenomen maar heb hem nergens hoeven laten zien, ik kon gewoon mijn nieuwe gebruiken.
2009 - 2010 - 2011 met z'n 2en...
In 2018 met z'n 4en!
Zenp
Amerikafan

Creditcard verloopt

Bericht door Zenp »

Ik heb even een vraagje misschien dat jullie me kunnen helpen..
Mijn creditcard verloopt in juni 2012. Wij gaan op reis van 25 mei t/m 13 juni 2012.

Ik kan nu nog geen nieuwe pas krijgen omdat abn over gaat op iss. Via iss kan begin/ medio februari een nieuwe cc krijgen.
Als ik nu boek met mijn oude cc (weet niet eens of dat lukt want me kaart verloopt in juni) maar dan ben ik bang dat wanneer ik daar aankom, ze mijn nieuwe kaart niet accepteren. Omdat ik met oude cc nummers geboekt heb.

Ik wil nu wel eigenlijk de hotels boeken want veel hotels zitten al vol of hebben nog enkele kamers.

Hebben jullie idee want ik moet/kan doen?
Afbeelding
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Re: Creditcard verloopt

Bericht door lyan »

In principe maakt het niet uit als je boekt met je oude kaart en straks een andere hebt, alleen als je datum van boeken na de vervaldatum ligt, dan kan je waarschijnlijk niet boeken. Toch maar even zeuren om een met een latere vervaldatum? Of een hotel boeken die direct het geld afschrijft, dan zou het geen probleem moeten zijn...
pumi1000
Amerika-expert

Bericht door pumi1000 »

@blitz

Toen je kaart geblokkeerd was, heb je toen niet de gereserveerde hotels geïnformeerd gehad dat je een nieuw CC nummer had?

Het zal inderdaad niets uitmaken waarmee je uiteindelijk betaald. Mijn vraag was of de reservering niet gecancelled wordt als ze in de tussen tijd toch nog je nummer een keer checken en als blijkt dat die kaart geblokkeerd is.
pumi1000
Amerika-expert

Bericht door pumi1000 »

Wij hebben dit nu ook. We krijgen een nieuwe CC, omdat afgelopen week fraude is gepleegd met onze oude CC. En met die oude CC heb ik alle hotels al gereserveerd. Nu vraag ik me af of ik die gereserveerde hotels moet informeren dat ik een nieuwe CC heb......ik zou natuurlijk altijd een keer kunnen bellen.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Gewoon voor de zekerheid je beide kaarten meenemen. Heb ik ook wel eens gedaan. Toon de oude kaart alleen als ze er expliciet naar vragen! Maar ze vroegen nooit naar mijn oude kaart.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer