Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegtax retour
Re: Vliegtax retour
Kreeg vanochtend eindelijk dit bericht terug van British Airways: "Sorry for the delay, I wanted to make sure about the procedure.
Unfortunately the changes do not apply to tickets already paid for and issued prior to the date of the anouncement."
Heel vreemd!
Unfortunately the changes do not apply to tickets already paid for and issued prior to the date of the anouncement."
Heel vreemd!
mja ook weer niet heel vreemd. Je moet het eigenlijk ook van de andere kant zien:
stel er komt nu weer een andere idiote belasting van, zeg eens 100 euro. Aangezien jij je ticket al afbetaald hebt, hoef je die nu niet meer te betalen. British Airways wel.
Ik krijg van de verschillende partijen een beetje het idee dat de maatschappijen die het terugbetalen dit nu ook uit eigen zak doen..
stel er komt nu weer een andere idiote belasting van, zeg eens 100 euro. Aangezien jij je ticket al afbetaald hebt, hoef je die nu niet meer te betalen. British Airways wel.
Ik krijg van de verschillende partijen een beetje het idee dat de maatschappijen die het terugbetalen dit nu ook uit eigen zak doen..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Het is ook niet zo gek als ik niets terug zou krijgen. Het is natuurlijk vreemd dat de LUMIJ's nu moeten opdraaien voor het zwalkende beleid van ons huidige kabinet. Het kost ze behoorlijk veel tijd en moeite (dus geld) dit bedrag terug te storten. Misschien hebben ze dat geld al lang aan de Nederlandse staat afgedragen. Het zou ook niet zo gek zijn als iedereen deze vliegtaks kon terugvragen bij de belastingdienst (oid). Lijkt mij veel eerlijker. Ik toon aan dat ik vliegtaks heb betaald en zij keren rechtstreeks aan mij uit. Ik zie wel, alles wat ik terug krijg is meegenomen. Ook ik vlieg komende zomer mer BA en ben benieuwd hoe dit verder verloopt. Ik heb mijn tickets geboekt via vliegtickets.nl en hieronder een stukje uit hun mail aan mij. Deze mail was trouwens niet aleen aan mij gericht, maar ik denk hun hele klantenbestand.Ik wacht af ! Keurige mail, duidelijker kan het niet.
Heeft u al een vliegticket geboekt met vertrek na 01 juli 2009? Ook dan zal Vliegtickets.nl de vliegtaks aan u vergoeden. Momenteel zijn de ANVR en de verschillende luchtvaartmaatschappijen in onderhandeling over hoe u uw reeds betaalde vliegtaks retour krijgt. Zodra wij meer weten zullen wij u hiervan berichten.
Als ze dit waarmaken, voor mij een reden daar volgend jaar weer te boeken. (ze lezen vast mee
)
Heeft u al een vliegticket geboekt met vertrek na 01 juli 2009? Ook dan zal Vliegtickets.nl de vliegtaks aan u vergoeden. Momenteel zijn de ANVR en de verschillende luchtvaartmaatschappijen in onderhandeling over hoe u uw reeds betaalde vliegtaks retour krijgt. Zodra wij meer weten zullen wij u hiervan berichten.
Als ze dit waarmaken, voor mij een reden daar volgend jaar weer te boeken. (ze lezen vast mee

2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Net getelefoneerd met BA in Amsterdam (handig dat je het tel.nmr hier geplaatst had Irma!). Momenteel is er een 'antwoord' in de maak welke elk moment verwacht wordt. Meneer aan de telefoon dacht aan volgende week.
Hij vertelde mij dat wanneer besloten wordt de vliegtax terug te betalen dit weer via het reisbureau zal gaan. In mijn geval zou Connections de terugstorting dus moeten regelen.
Anderen nog nieuws omtrent de vliegtax?
Hij vertelde mij dat wanneer besloten wordt de vliegtax terug te betalen dit weer via het reisbureau zal gaan. In mijn geval zou Connections de terugstorting dus moeten regelen.
Anderen nog nieuws omtrent de vliegtax?
-
- Amerika-ontdekker
Het is inderdaad een algemene mail aan iedereen die een vlucht via Vliegwinkel.nl heeft geboekt betreffende vertrekken ná 1 juli a.s. Ik heb mijn gegevens ook meteen naar hen doorgemaild. Ben benieuwd of ik wat terug krijg, want ik vlieg van Düsseldorf via Amsterdam naar Washington D.C. Ik kan uit de factuur niet opmaken of ik nu wél of niet vliegtaks heb betaald. Dus: niet geschoten is altijd mis!Ruud2004 schreef:Ik heb mijn tickets geboekt via vliegtickets.nl en hieronder een stukje uit hun mail aan mij. Deze mail was trouwens niet aleen aan mij gericht, maar ik denk hun hele klantenbestand.Ik wacht af ! Keurige mail, duidelijker kan het niet.
http://www.moniquecaris.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
@ mofraweert: Nee jij hebt geen vliegtax betaald. Deze geld alleen voor mensen met een Nederlandse luchthaven als eerste vertrekpunt. Jij bent op Amsterdam een transferpassagier, daar geld het niet voor
.

-
- Amerika-ontdekker
Dat bange vermoeden had ik alchristvs schreef:@ mofraweert: Nee jij hebt geen vliegtax betaald. Deze geld alleen voor mensen met een Nederlandse luchthaven als eerste vertrekpunt. Jij bent op Amsterdam een transferpassagier, daar geld het niet voor.

Bedankt christvs dat je me uit de droom hebt geholpen

http://www.moniquecaris.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-ontdekker
Ter informatie: ik kreeg vanmiddag van Airtrade een mailtje dat ik inderdaad geen recht heb op terugbetaling van de vliegtaks omdat ik transfer-passagier ben op Schiphol. Ik start op Düsseldorf International en maak alleen een overstap in Amsterdam. Ach ja, niet geschoten is natuurlijk al tijd mis! 

In januari de tickets geboekt en betaald, wil niet zeggen dat de tickets ook al geprint zijn. Daar ligt nu net het probleem.ORANGE schreef:Vreemd dat ik het volgende antwoord bij World Ticket Center krijg:nicolineC schreef:Wij hebben in januari bij World Ticket Center onze tickets naar Denver geboekt en betaald. Inclusief twee keer €45 vliegtax natuurlijk. Nu kreeg ik vanochtend een mailtje dat we binnenkort bericht krijgen over hoe en wanneer de betaalde vliegtax teruggestort wordt. Ik vind het erg netjes van World Ticket Center dat ze daar zelf mee komen. :doublethumb:
Ik ben benieuwd of jullie ook bericht hebben gekregen over het terugstorten van de betaalde vliegtax...
NicolineC
Tot op heden is er nog geen concreet besluit genomen door de overheid, indien het besluit definitief is en blijkt dat passagiers de reeds betaalde vliegtax met terugwerkende kracht terugkrijgen en dus niet hoeft te worden afgedragen aan de overheid zal World Ticket Center dit beleid uiteraard volgen.
diny
Heb net gebeld met Kuoni, daar kreeg ik te horen dat men er nog niet uit is.
Tickets mogen sowieso niet meer geprint worden (IATA regel sinds juni/juli 2008). Alles is e-ticket. Wanneer jij geboekt en volledig afbetaald hebt, staat het ticket ook vast. Als er belastingen bij komen, hoef je die niet te betalen. Lijkt me logische dat je ze niet automatisch terug krijgt als ze worden afgeschaft.Danny1970 schreef: In januari de tickets geboekt en betaald, wil niet zeggen dat de tickets ook al geprint zijn. Daar ligt nu net het probleem.
Heb net gebeld met Kuoni, daar kreeg ik te horen dat men er nog niet uit is.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- RiverCola
- Amerika-expert
Dit heb je al een paar keer gezegd, maar het is wel duidelijk dat het hier niet een een gewonen belasting gaat maar om een bedrag dat direct weer aan de NL overheid moet worden overgedragen. Schaft de overheid deze belasting af dan betekent dat dus dat de reisorganisaties dit bedrag in hun eigen zak kunnen steken. Daartoe kunnen ze natuurlijk beslissen maar het lijkt me niet automatisch logisch. Zeker niet aangezien een aantal vliegmaatschappijen al een poosje geleden hebben aangekondigd de tax aan de klant terug te gaan betalen.Lijkt me logische dat je ze niet automatisch terug krijgt als ze worden afgeschaft.
BA vertelde mij dat wanneer ze besluiten de tax terug te betalen dit via het reisbureau zal gaan wat dus betekent dat Connections het geld, wat mij toebehoort, op de rekening gestort zal krijgen. Ik ben benieuwd hoe Connections hier mee om zal gaan en of ze uit zich zelf contact met ons op zullen nemen.
Eerst maar eens de beslissing van BA afwachten.
Als het direct aan de overheid afgedragen wordt, dan heeft de overheid dus al dat geld ontvangen als jij voor die regeling afgeschaft is betaald hebt. Dan kan je niet verwachten dat de reisorganisatie dit uit eigen zak meteen terug gaat betalen en daarna met de overheid in discussie kan gaan of zij het wel terugkrijgen.RiverCola schreef: maar het is wel duidelijk dat het hier niet een een gewonen belasting gaat maar om een bedrag dat direct weer aan de NL overheid moet worden overgedragen. Schaft de overheid deze belasting af dan betekent dat dus dat de reisorganisaties dit bedrag in hun eigen zak kunnen steken.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- RiverCola
- Amerika-expert
Nouja...ieder zo zijn mening over wat logisch is en wat niet.
We zien wel wat er gebeurd!
We zien wel wat er gebeurd!
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Moet ik mij als Belg hier ook iets van aantrekken, of is dit een regeling enkel in Nederland?
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Het is een belasting die gold als je vanaf een Nederlands vliegveld vertrok.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Moniquemichiel
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Heeft iemand informatie hoe Cheap Tickets met de eventuele tax teruggave omgaat? Ik kan op hun site hier niets over vinden. Er zijn zo te zien maar een paar berijven die proberen/ een poging doen om helder te zijn. Ik vind het ook bijzonder dat er met verschillende maten wordt gemeten. Zou aardig zijn als de regering hierover een uitspraak doet. Het lijkt erop dat er veel aan de strijkstok blijft hangen maar niet duidelijk is aan wie zijn strijkstok.....
groetjes,
Monique

groetjes,
Monique
Raar, als ik 'hun' site opstart krijg ik meteen in beeld hoe ze met de tax omgaan.
En bij Klantenservice staat dit:
Indien het kabinet definitief besluit de vliegbelasting af te schaffen, ontvangt CheapTickets.nl hiervan een bericht van het ANVR en de luchtvaartmaatschappijen.
CheapTickets.nl berekent geen vliegtax meer voor vluchten die vanaf nu geboekt worden met vertrek vanaf 1 juli 2009.
CheapTickets garandeert haar klanten die reeds geboekt hebben, dat de ten onrechte betaalde belasting terugbetaald wordt voor reizigers die vertrekken na 1 juli 2009.
Op dit moment is nog niet bekend welke beslissing genomen wordt en hoe de verschillende luchtvaartmaatschappijen dit zullen gaan verwerken.
Wij wachten de definitieve beslissing hierover af. Via de website zullen wij u blijven informeren.
Of bedoel je cheaptickets.com?
En bij Klantenservice staat dit:
Indien het kabinet definitief besluit de vliegbelasting af te schaffen, ontvangt CheapTickets.nl hiervan een bericht van het ANVR en de luchtvaartmaatschappijen.
CheapTickets.nl berekent geen vliegtax meer voor vluchten die vanaf nu geboekt worden met vertrek vanaf 1 juli 2009.
CheapTickets garandeert haar klanten die reeds geboekt hebben, dat de ten onrechte betaalde belasting terugbetaald wordt voor reizigers die vertrekken na 1 juli 2009.
Op dit moment is nog niet bekend welke beslissing genomen wordt en hoe de verschillende luchtvaartmaatschappijen dit zullen gaan verwerken.
Wij wachten de definitieve beslissing hierover af. Via de website zullen wij u blijven informeren.
Of bedoel je cheaptickets.com?
- Moniquemichiel
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Bedankt Arno,
Ik begrijp niet hoe ik daar nu overheen kon lezen......
Monique
Ik begrijp niet hoe ik daar nu overheen kon lezen......

Monique
Als alle goed gaat krijg ik binnen 10 dagen mijn "teveel" betaalde tax-geld voor onze vlucht in juli naar Denver van United Airlines via ebookers.com terugbetaald
...........hiervoor kon ik via de website van ebookers een formulier invullen...........zie hun mededeling hierover :
Vliegtax update
Geachte heer, mevrouw,
Het kabinet heeft de vliegtax afgeschaft voor passagiers die op of na 1 juli 2009 vanuit een Nederlandse luchthaven vertrekken.
Onze systemen zijn inmiddels aangepast. Voor tickets met vertrek vanaf 1 juli 2009 en vanuit Nederland, betaalt u op ebookers.nl vanaf heden GEEN VLIEGTAX meer.
U kunt dus zonder probleem, en nog voordeliger, NU reeds uw ticket boeken op ebookers.nl voor vertrek vanaf 1 juli.
Indien u voor 30 maart 2009 uw ticket heeft geboekt, met vertrek vanaf 1 juli vanaf Nederland, en waarvoor u mogelijk reeds vliegtax heeft betaald, zal de intentie zijn de vliegbelasting aan de klant te retourneren. De vliegtax die berekend werd bij vertrek vanaf Nederland was € 45 voor verre bestemmingen (long haul) en € 11,25 voor de overige bestemmingen (short haul).
KLM en een aantal andere maatschappijen hebben reeds meegedeeld de tax terug te betalen. Gelieve er rekening mee te houden dat er enige tijd over heen kan gaan voordat u de terugbetaling ontvangt, aangezien wij deze pas kunnen verrichten op het moment dat wij het geld van de luchtvaartmaatschappijen hebben ontvangen.
Voor KLM, United Airlines, British Midland en EL AL kunnen wij tot terugbetaling overgaan, klik hier voor de link naar het terugbetalingsformulier.Wij verwachten spoedig meer nieuws te vernemen van de andere luchtvaartmaatschappijen.
Eind mei verwachten we over meer informatie te beschikken mbt hoe en wanneer de terugbetaling zal plaatsvinden. We raden u dan ook aan om deze pagina regelmatig in de gaten te houden.
Indien uw boeking is gemaakt bij een LOW COST luchtvaartmaatschappij adviseren wij u vriendelijk om rechtstreeks contact op te nemen met deze luchtvaartmaatschappij. Wij kunnen helaas hierin niet bemiddelen.
Graag wijzen wij de mensen die reeds geboekt hebben er op regelmatig onze website te raadplegen voor de meest recente ontwikkelingen over de vliegtax.
Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Het ebookers team
je moet er dus wel zelf wel aktie ondernemen
.........je krijgt je geld niet automatisch terug.
groet Karin

Vliegtax update
Geachte heer, mevrouw,
Het kabinet heeft de vliegtax afgeschaft voor passagiers die op of na 1 juli 2009 vanuit een Nederlandse luchthaven vertrekken.
Onze systemen zijn inmiddels aangepast. Voor tickets met vertrek vanaf 1 juli 2009 en vanuit Nederland, betaalt u op ebookers.nl vanaf heden GEEN VLIEGTAX meer.
U kunt dus zonder probleem, en nog voordeliger, NU reeds uw ticket boeken op ebookers.nl voor vertrek vanaf 1 juli.
Indien u voor 30 maart 2009 uw ticket heeft geboekt, met vertrek vanaf 1 juli vanaf Nederland, en waarvoor u mogelijk reeds vliegtax heeft betaald, zal de intentie zijn de vliegbelasting aan de klant te retourneren. De vliegtax die berekend werd bij vertrek vanaf Nederland was € 45 voor verre bestemmingen (long haul) en € 11,25 voor de overige bestemmingen (short haul).
KLM en een aantal andere maatschappijen hebben reeds meegedeeld de tax terug te betalen. Gelieve er rekening mee te houden dat er enige tijd over heen kan gaan voordat u de terugbetaling ontvangt, aangezien wij deze pas kunnen verrichten op het moment dat wij het geld van de luchtvaartmaatschappijen hebben ontvangen.
Voor KLM, United Airlines, British Midland en EL AL kunnen wij tot terugbetaling overgaan, klik hier voor de link naar het terugbetalingsformulier.Wij verwachten spoedig meer nieuws te vernemen van de andere luchtvaartmaatschappijen.
Eind mei verwachten we over meer informatie te beschikken mbt hoe en wanneer de terugbetaling zal plaatsvinden. We raden u dan ook aan om deze pagina regelmatig in de gaten te houden.
Indien uw boeking is gemaakt bij een LOW COST luchtvaartmaatschappij adviseren wij u vriendelijk om rechtstreeks contact op te nemen met deze luchtvaartmaatschappij. Wij kunnen helaas hierin niet bemiddelen.
Graag wijzen wij de mensen die reeds geboekt hebben er op regelmatig onze website te raadplegen voor de meest recente ontwikkelingen over de vliegtax.
Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Het ebookers team
je moet er dus wel zelf wel aktie ondernemen

groet Karin
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Vandaag is de vliegtax, 180 euro, bijgeschreven op mijn rekening door de KLM. (vlucht van 6 juli a.s. )
Nu nog de vliegtax voor onze vluchten van december a.s. naar Florida, rechtstreeks geboekt bij Continental Airways, zien terug te krijgen. Iemand al contact gelegd met Continental of info hierover?
Groet, Lauren
Nu nog de vliegtax voor onze vluchten van december a.s. naar Florida, rechtstreeks geboekt bij Continental Airways, zien terug te krijgen. Iemand al contact gelegd met Continental of info hierover?
Groet, Lauren