Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat doe je onderweg in het vliegtuig?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wat doe je onderweg in het vliegtuig?

Bericht door lelie »

Slapen gaat bij mij ook moeilijk in het vliegtuig. Ik ben op zoek naar een nek-kussen. In Amerika heb ik laatst al gekeken, maar die kussens zijn allemaal te klein, ik lig te ver met mijn hoofd naar achter. Ik zoek een groter kussen dan normaal.
Wie weet waar ik zo'n nek-kussen kan kopen? Anders kijk ik volgende week op Schiphol.

Afbeelding
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ik heb ook zo'n nekkussen.Ik heb hem gekocht bij de ANWB.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Wij hebben een hele hele hele hele goed (helaas ook dure) gekocht van Eagle Creek.
Hele mooie, zal binnenkort foto posten.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ha, we zijn net weer terug, gisteren. Wat ik doe? Lezen, liefst inderdaad een boek waar ik al 'in' zit. Verder muziek, mijn eigen muziek, MP3-speler gaat de hele reis eigenlijk niet af. Want met mijn eigen muziek op, kan ik ook in slaap vallen soms. Dat ging gisteren best goed, zeker een uur of vier geslapen.

Wij vliegen BC en daar krijg je lekkere sokken. Schoenen gaan uit dus, lekkere sokken aan. Eigenlijk doe ik niks met het hele entertainmentsysteeem, soms alleen de vlucht volgen op kaart. Mijn eigen laptop heb ik op de heenreis wel gebruikt voor een paar spelletjes en het schrijven van mijn weblog, maar dan moet je inderdaad wel stroom hebben in het vliegtuig of een goede accu (mijne is waardeloos).
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Schoenen doe ik altijd uit,moet er niet aan denken die al die uren aan te moeten houden terwijl ik niet beweeg.
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Ik doe ook altijd lekker m'n schoenen uit maar vind het altijd lastig om ze weer aan te krijgen in die krappe ruimte. En echt niet dat ik op m'n sokken naar die viezige toiletten ga!!
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Schoenen doe ik ook vaak uit in het vliegtuig, vind ik veel relaxter. Wel merk ik dat de voeten wat opzetten tijdens de vlucht en dat het lastiger is ze weer aan te trekken. Daarom blijf ik veel in beweging tijdens de vlucht. Neem ook altijd wel extra sokken mee in het vliegtuig. Misschien dat ik dit keer wel slippers meeneem, als het past in de rugzak. Ook wel zo handig. :D
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
GuidoWater
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door GuidoWater »

Wat je kunt doen onderweg is bijvoorbeeld :

Films kijken (er zijn zoveel kanalen dat je in principe de hele reis verschillende films kan kijken)
uit het raam kijken (als je bij het raam zit)
lezen
Muziek luisteren
eten

Ik heb ook nog wel een tip voor wat je zeker niet moet doen!

Slapen!

Mijn idee is echt dat dit de beste manier tegen een jet lag is. Gewoon de hele heen en terug reis wakker blijven en ter plekke in het ritme van de dag verder gaan. Je hebt dan eigenlijk gewoon 1 hele lange dag gemaakt.

Ik ben wel ruim 24 uur wakker geweest op de heen en terug weg maar heb echt nergens last van gehad.
Kijk voor ons Amerika reis verslag op http://www.vandewateropreis.nl/! Je vind hier ook reisverslagen van onze andere reizen!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Jostravels schreef:Ik doe ook altijd lekker m'n schoenen uit maar vind het altijd lastig om ze weer aan te krijgen in die krappe ruimte. En echt niet dat ik op m'n sokken naar die viezige toiletten ga!!
Ik zorg dat ik makkelijke sportschoenen heb,waar je simpel in en uit kan.
Want inderdaad, na een paar uur wil je echt niet op je sokken naar het toilet. :blink:
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

En een bijkomend voordeel van dat je makkelijk in en uit je schoenen kan komt ook nog eens naar voren bij de vele security checks waar je steeds je schoenen uit moet doen ;)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
trapson
Amerikafan

Bericht door trapson »

heb een boek bij, mini laptop met reuze accu ( 8 tot 10 uur werken op 1 accu en nog een 2 uur op de originele) Nintendo DS met 3 accu's en een hoop games maar ook filmpjes.
2 jaar geleden in egypte nog wel voor lul gestaan. Was Hans teeuwen aan het kijken op de DS met oordopjes in terwijl we met de bus van Caïro naar Hurghada reden ik zit helemaal alleen achterin het midden op de bank. Kijk ik op een gegeven moment op is iedereen in de bus mij aan het aanstaren :oops: want ik lag dus dubbel en niemand wist waarom.
Dit jaar maar gewoon films erop en geen humor meer :roll:
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Hahha ik zeg, gewoon lekker kijken wat je zelf leuk vind! Ik zat zelf eens een heel grappig boek in het vliegtuig te lezen, waar ik ook van moest lachen. De mensen om me heen keken me wel vreemd aan, maar ja, ik heb zo iets van: als je het zelf maar naar je zin hebt! :D
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Clint schreef:En een bijkomend voordeel van dat je makkelijk in en uit je schoenen kan komt ook nog eens naar voren bij de vele security checks waar je steeds je schoenen uit moet doen ;)
Klopt!
Hoewel dat weer verschilt per vliegveld en ambtenaar die er staat....soms wel uit, soms niet uit.
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Pete.Z schreef:Want inderdaad, na een paar uur wil je echt niet op je sokken naar het toilet. :blink:
Het is mij echt nog nooit opgevallen dat de grond rond de toiletten vies zijn op een vliegtuig. Ik ga dus altijd op mijn sokken naar toilet. Volgende keer is wat beter opletten dus.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

trapson schreef:heb een boek bij, mini laptop met reuze accu ( 8 tot 10 uur werken op 1 accu en nog een 2 uur op de originele) Nintendo DS met 3 accu's en een hoop games maar ook filmpjes.
2 jaar geleden in egypte nog wel voor lul gestaan. Was Hans teeuwen aan het kijken op de DS met oordopjes in terwijl we met de bus van Caïro naar Hurghada reden ik zit helemaal alleen achterin het midden op de bank. Kijk ik op een gegeven moment op is iedereen in de bus mij aan het aanstaren :oops: want ik lag dus dubbel en niemand wist waarom.
Dit jaar maar gewoon films erop en geen humor meer :roll:
Neem maar geen sexfilms mee als je je zo inleeft :dance:
Louise
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Louise »

Ik koop altijd tijdschriften, waar we ook naar toe gaan en ik heb een dik boek bij me. Verder hield Demi ons altijd bezig toen ze nog klein was, in 2000 gigen we naar de Westkust, toen was ze 4 jaar. Gelukkig hoorde ze niet bij de groep kinderen die altijd huilen in een vliegtuig, ze sliep bijna altijd. 2 jaar terug ging de DS mee en spelletjes die makkelijk te doen zijn in een krappe ruimte. Natuurlijk verheugen we ons altijd op het moment dat het eten uitgedeeld wordt :) Slapen gaat me makkelijk af in zo'n stoel en verder vind ik vliegen altijd weer leuk, het kan me niet lang genoeg duren. Helaas gaan we dit jaar naar Kos, dat is maar 3,5 uur vliegen...
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

lelie schreef:Wie weet waar ik zo'n nek-kussen kan kopen? Anders kijk ik volgende week op Schiphol.
Heb je hier http://www.brookstone.com/store/thumbna ... bcategory& al eens gekeken? Op de grotere vliegvelden in Amerika zitten ze altijd. ik heb eeen slaapmasker van tempur van hen gekocht: geweldig! Sluit je echt helemaal af van de buitenwereld. Mijn nekkussen heb ik ook op het vliegveld gekocht en lijkt wel veel op de foto die je erbij deed. Hij is gevuld met heel kleine bolletjes. Deze is te koop bij bijna alle kiosken, maar misschien heb je die al we gezien. Fijne vakantie!
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Chi Sin X schreef:
Pete.Z schreef:Want inderdaad, na een paar uur wil je echt niet op je sokken naar het toilet. :blink:
Het is mij echt nog nooit opgevallen dat de grond rond de toiletten vies zijn op een vliegtuig. Ik ga dus altijd op mijn sokken naar toilet. Volgende keer is wat beter opletten dus.
Ik moet zeggen,de terugvlucht begin deze maand waren de toiletten echt netjes, heel de reis, maar ik heb ze weleens gezien, daar wilde ik geeneens met kaplaarzen in. :blink:
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

In een vliegtuig wil ik altijd aan het gangpad zitten zodat ik zoveel mogelijk kan lopen en/of staan, hetgeen ik ook regelmatig doe. Dit is voor mij belangrijk i.v.m. mijn bloedsomloop. Ik sta dan ook vaak bij de toiletten en heb daardoor soms de meest uiteenlopende gesprekken met mensen die daar staan te wachten. Een leuke afleiding en soms is het lachen of hoor je nog eens interessante dingen.

De rest van de tijd dood ik meestal met lezen, muziek luisteren, puzzelen of filmpje kijken.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Bloem82
Amerika-ontdekker

Bericht door Bloem82 »

Ik lees heel veel in het vliegtuig. Heb al tijdschriften klaar liggen voor de vlucht haha.. Verder beetje film kijken, wat eten, proberen te slapen enz.
Het rare is dat ik korte vluchten altijd nog vrij lang vind duren voor mijn gevoel terwijl lange vluchten zo voorbij zijn. Toen ik naar Australie vloog, vloog de tijd ook voorbij. Misschien omdat je bij zulke vluchten je jezelf toch wat meer installeert en er echt voor gaat zitten.
Moeilijk uit te leggen haha.. :)
2009 Chicago - San Francisco http://wilcoamanda.reismee.nl
2010 Minneapolis - Miami http://wilcoamanda2010.reismee.nl
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer