Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

kind wel of geen eigen vliegtuigstoel?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
jiejie
Amerika-expert

Re: kind wel of geen eigen vliegtuigstoel?

Bericht door jiejie »

sachasenne schreef:Als ik dot allemaal lees heb ik eigenlijk bewondering voor jullie. Ikzelf zou het absoluut niet zien zitten om met een baby/peuter zo ver te vliegen.
Ik zie het zelf ook helemaal niet zitten maar ik moet wel als ik mijn moeder en dochter wil zien in Nederland :lol:
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Wij beginnen al daags van te voren met neusspray om de buisjes naar zijn oortjes goed open te zetten. Dit omdat hij een aantal keren oorontsteking heeft gehad.
Het is een kwestie van goed voorbereiden en een beetje aanpappen met de stewardess.

Als ik moet kiezen dan uiteraard vliegen zonder kindje, maar ik kan geen 3 weken zonder mijn mannetje dus hij gaat gewoon mee.
We rijden tenslotte ook 12 uur naar Frankrijk of Oostenrijk voor een weekje skien. Zit hij ook heel erg lang in zijn stoeltje. Ik vergelijk het dus daar maar mee, en dat gaat prima.

Probeer het zoveel mogelijk over me heen te lopen komen.

Jiejie, waar precies ga je NL bezoeken en voor hoelang?

Overigens zou ik liever vliegen met een baby van 1,5 maand dan met een 20 maanden oud kindje. :lol: Die kleintjes slapen nog zo lekker veel en kan je troosten door te lopen of wiebelen. Die ondernemende types van 20 maanden ............ :roll: :wink:
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

dimple schreef:
Overigens zou ik liever vliegen met een baby van 1,5 maand dan met een 20 maanden oud kindje. :lol: Die kleintjes slapen nog zo lekker veel en kan je troosten door te lopen of wiebelen.
Niet altijd hoor. Mijn zoon heeft de eerste 8 maanden van zijn leven bijna dag en nacht gehuild. Die had ik niet graag in een vliegtuig meegenomen!

Marjon
georgesken
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door georgesken »

sachasenne schreef:Als ik dot allemaal lees heb ik eigenlijk bewondering voor jullie. Ikzelf zou het absoluut niet zien zitten om met een baby/peuter zo ver te vliegen.
Als ik terugdenk aan onze jongste die we meenamen naar Gran Canaria toen hij 1,5 was quasi de hele vlucht overstuur was door oorpijn...

Wij gaven tijdens het opstijgen en het landen steeds een flesje melk aan de kleine zoadat hij steeds moest slikken. Heeft blijkbaar elke keer perfect gewerkt want hij had nooit last van zijn oortjes.
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
Mark & Martine
Amerikakenner

Bericht door Mark & Martine »

Als ik dot allemaal lees heb ik eigenlijk bewondering voor jullie. Ikzelf zou het absoluut niet zien zitten om met een baby/peuter zo ver te vliegen.
Als ik terugdenk aan onze jongste die we meenamen naar Gran Canaria toen hij 1,5 was quasi de hele vlucht overstuur was door oorpijn...
hahaha, wij zagen het ook niet zo zitten, maar de verleiding om weer naar de USA te gaan was te groot. En eerlijk is eerlijk, onze drukteschopper van net 2 was in het vliegtuig een engeltje... dat is normaal gesproken niet altijd zo :roll:
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Hier nog even mijn ervaring. Toen wij voor de eerste keer naar de USA vlogen met kind, was hij 16 maanden.
We vlogen toen met Martinair naar Orlando. Wij hebben toen ook geen stoel voor hem geboekt. Ik kan mij herinneren dat de vlucht goed was verlopen, tijdens het stijgen, landen en turbulentie moet je kind op je schoot zitten.
De mazzel die wij hadden op die vlucht was dat er meerdere kinderen waren die elkaar vermaakten. Ze mochten op het gangpad spelen.

Volgend jaar willen we weer naar Amerika en denken erover om voor de jongste (dan anderhalf jaar) geen stoel te reserveren.
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Jullie brengen me toch aan het twijfelen over de verhoger.......
We slepen toch al veel zooi mee voor zo'n mannetje dus alles wat thuis kan blijven, laten we dan ook maar daar.
Met zijn 80 cm voor 1,5 jaar is het gewoon geen groot ventje, vandaar dat ik zat te denken aan de verhoger.

Geef hem nog maar wat Pokon de aankomende weken :lol:
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

dimple schreef:Geef hem nog maar wat Pokon de aankomende weken :lol:
:lol: :lol: :lol:
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Dimple wij hadden toen zo een goedkope verhoger gekocht en die kon gewoon in de koffer bovenop alle kleding. Na de vakantie hebben we hem gewoon weggegooid.
Mark & Martine
Amerikakenner

Bericht door Mark & Martine »

Dimple, voordat je dat ding meesleept moet je misschien even informeren of je een verhoger aan boord mee mag nemen. Bij United mag dat namelijk niet. En volgens mij is je kindje ook nog te klein om daar in de auto op een boosterseat te zitten dacht ik, dus dan neem je hem voor niets mee. Zonder dat ding heb je weer een extra hand vrij ;-)
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

In de auto hebben we inderdaad gewoon een autostoel gereserveerd, dus dat gaat goed.

Het was meer bedoeld als verhogertje in het vliegtuig dat hij niet zo laag zit. Het is nogal een aagje en dan kan hij net wat meer zien.
Maar ik denk er nog even overna en bel anders even met KLM.
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Hoi Jessica,
Mijn meiske van ruim 2 jaar is ook niet zo groot, ongeveer 85 cm. Beweeglijk is ze ook.
Het is inderdaad een grote stoel voor zo'n klein mensje, maar daarom ook juist weer handig: ze hebben ook de ruimte om daar te kunnen spelen (met van die kleine poppetjes van bijv. Little People of V-Tech heeft ze zich een tijdje mee kunnen vermaken. Het plankje kan je een stukje uitschuiven, zodat ze ook daar enigszins normaal aan kunnen zitten om te kleuren ofzo. Persoonlijk had bij ons zo'n verhoger alleen maar in de weg gezeten. Ze stond op de stoel, op ons en weer terug.
Geslapen heeft ze trouwens op mij. Op de eigen stoel wilde ze niet liggen (zowel heen - 1 uur - als terug - ca. 4 uur), mama lag een stuk lekkerder :wink:
Met 4 volwassenen, lijkt me dat hij zowieso niet veel op een evt. eigen plek zal zitten...

Jiejie,
Voor een baby van 1,5 maand zou ik alleen een stoel regelen als ik zeker wist dat ik een maxicosi erin kwijt kon. Een stoel alleen heb je niks aan met zo'n kleintje; een baby kan je niet zomaar even naast je neerzetten/leggen op de stoel; je zal dan toch continu ermee bezig zijn. In de praktijk zal je het heel veel vast hebben (tenzij je zo'n bassinet kan regelen, maar daar krijg je volgens mij geen garantie op).
Tip voor o.a. het naar de wc gaan als je toch alleen reist: zorg voor een draagzak. Daar kan je kindje ook lekker in slapen tegen je aan en je hebt je handen vrij om te gaan en staan waar je wilt (en moet). Maarre: mag zo'n kleintje eigenlijk wel al in een draagzak? Anders inderdaad zo'n knoopdoek.
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Inge schreef:Jiejie,
Voor een baby van 1,5 maand zou ik alleen een stoel regelen als ik zeker wist dat ik een maxicosi erin kwijt kon. Een stoel alleen heb je niks aan met zo'n kleintje; een baby kan je niet zomaar even naast je neerzetten/leggen op de stoel; je zal dan toch continu ermee bezig zijn. In de praktijk zal je het heel veel vast hebben (tenzij je zo'n bassinet kan regelen, maar daar krijg je volgens mij geen garantie op).
Tip voor o.a. het naar de wc gaan als je toch alleen reist: zorg voor een draagzak. Daar kan je kindje ook lekker in slapen tegen je aan en je hebt je handen vrij om te gaan en staan waar je wilt (en moet). Maarre: mag zo'n kleintje eigenlijk wel al in een draagzak? Anders inderdaad zo'n knoopdoek.
Ik zou in het geval van een eigen stoel inderdaad een eigen stoeltje meenemen die ik vast kan maken, eigenlijk hetzelfde als met autorijden. Een normale stoel zonder iets was niet echt de bedoeling ;)

Ach ja, ik ga hoogstwaarschijnlijk niet alleen reizen (misschien volgend jaar wel), dus ik hoef me er gelukkig eventjes geen zorgen over te maken :D
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

jiejie schreef:De datum in je ticker is de datum dat je op reis bent? Dus over een maand en drie weken?

Ik hoor dan inderdaad graag hoe het is gegaan. Ik heb het er zojuist nog met mijn vrouw over gehad en die ziet het echt niet zitten dat we een volledige stoel gaan betalen :( ...sja, alles leuk en aardig, heen kunnen we afwisselen maar ik moet alleen terug en om een baby van anderhalve maand nu ruim 23 uur op mijn schoot te moeten houden en te dragen, ik zie dat niet echt zitten... *zucht*

Wellicht moet ik er dan toch maar aan geloven en zelf minder lang in Nederland blijven, en gelijk met mijn vrouw terug gaan naar de VS. Leuk vind ik het niet (al helemaal niet omdat ik dan met oud en nieuw alleen thuis zit, mijn vrouw moet werken, ik had dan liever in NL bij mijn familie gezeten), maar ja, er zal denk ik weinig anders op zitten denk ik :'(

Die bedragen zijn inderdaad fors, ik snap ook echt wel dat mijn vrouw er bezwaren op heeft helaas.
Waarom laat je je vrouw de baby dan niet zelf mee terug nemen? Dan zit jij comfortabel alleen in je stoel.

Lijkt mij zowel voor de ouders, als voor degene in de stoel naast hen behoorlijk niet fijn als er iemand met baby op schoot zit. Van mij mogen ze het afschaffen dat babies gratis mogen reizen. Ze zouden eerder extra moeten betalen voor de geluidsoverlast die ze de omzittenden aan doen.
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Nou jij bent lekker bezig zeg met je opmerkingen.
Mag naar mijn mening wel iets genuanceerder.

Laat me raden...........zelf geen kinderen? :roll:
Inge
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Inge »

Misschien kunnen ze dan meteen extra rekenen voor onbeschoftheid naar je kleinere medemens... :mrgreen:
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

elninjoo schreef:Waarom laat je je vrouw de baby dan niet zelf mee terug nemen? Dan zit jij comfortabel alleen in je stoel.
Omdat als we apart zouden reizen, zij eerder terug zou gaan omdat ze weer aan het werk moet. Ik ben eigen baas en kan overal werken, voor mij maakt het dus niet uit of ik een week wegblijf of een maand. Het idee was dus om een week langer in Nederland te blijven dan haar, iemand moet tenslotte op de baby letten. Maar ach, het is net zo gezellig met z'n tweeën om terug te reizen :)

elninjoo schreef:Lijkt mij zowel voor de ouders, als voor degene in de stoel naast hen behoorlijk niet fijn als er iemand met baby op schoot zit. Van mij mogen ze het afschaffen dat babies gratis mogen reizen. Ze zouden eerder extra moeten betalen voor de geluidsoverlast die ze de omzittenden aan doen.
Dat vind ik eerlijk gezegd onzin, extra laten betalen vanwege het geluid dat een baby soms maakt.. niet eens alle baby's maken veel geluid, ik heb een paar keer al meegemaakt dat kinderen de hele vlucht rustig waren, zelfs als ze vlak naast me zaten.

En waarom zouden ze het afschaffen dat het goedkoper is? Ten eerste is het al niet eens helemaal gratis, je moet vaak een percentage van een normaal ticket betalen en dat is, mijn inziens, gewoon belachelijk want je krijgt niets extras maar hebt de baby de gehele tijd op schoot omdat je geen recht op een extra stoel voor de baby hebt.

Kijk, voor de ouders is het misschien niet een pretje op schoot zit, maar voor iemand anders zou het niet uit mogen maken of de baby nu wel of niet op schoot zit. Als een baby wilt janken, doet ie dat toch wel. Maar om nu 1200 euro extra te betalen voor een ticket, vind ik eerlijk gezegd een beetje onzinnig als het niet hoeft. Ik wil je wel eens horen als jij met een klein kind moet reizen.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik moet zeggen, van mij mogen kinderen best mee, maar bij voorkeur ergens heel ver van mij vandaan....ik heb al drie keer meegemaakt dat een heel jong kind echt uren achter elkaar huilde, en iedereen dus wakker hield,inclusief de zachtjes wanhopig wordende ouders, die mensen waren echt diep ongelukkig met alle aandacht die ze kregen.....

Zal best onaardig en ongenuanceerd zijn van mij, maar ga zelf maar eens 9 uur naast iemand zitten waar je niks mee hebt en die geen seconde stil is. :wink:
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Pete, jouw post is heel anders van 'toon' dan die van Elninjoo. Ik kan me heel goed voorstellen dat je na 3 vluchten met jankende kids gewoon niet blij wordt.

Ik zit er ook niet op te wachten dat ons zoontje straks de hele tent op de kop zet (op wat voor een manier dan ook) maar wij doen er alles om omdat te voorkomen.

Neusdruppels van te voren om de neus en oortjes open te houden om oorpijn te voorkomen, genoeg nieuwe speeltjes om zich te vermaken (zelfs een kleine oude mp3 speler met Bumba erop :lol: )

Zeker omdat er genoeg kinderen zijn waarbij het vliegen wel goed gaat vind ik de opmerking van Elninjoo ongenuanceerd. Moeten we dan ook extra rekenen voor brallerige medemens? Dikke mensen? Mensen die niet fris ruiken? En ga zo maar doooooooooooooooooooor. :wink:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Nou, mensen die niet fris ruiken....misschien kunnen die lekker buiten mee..... :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer