Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
BAGAGE
- GPJ73
- Amerikakenner
- Contacteer:
Nadeel van beperkte bagage vind ik niet zo zeer op de heen weg maar vooral als je weer terug gaat, alle gekochte spullen (kleding, cadeaus) telt het lekker op. Wij vlogen met Continental en op de terugweg stond er een duidelijke melding van de beperkingen met een hierbij een weegschaal waarop je je koffer(s) kon wegen. Gelukkig gold die beperking niet voor ons, uiteindelijk gingen we met KLM en daar werd niet gemeld dat er al een beperking was.
Groeten,
Gert
Groeten,
Gert
- Gerda&Lucas
- Amerikakenner
Bij ons ging dat ook zo. Wij nemen normaal per persoon heel veel boeken mee en hebben dan nog vaak alles al uitgelezen voordat de vakantie afgelopen is. Dit keer hadden we ook veel meegenomen, maar nauwelijks gelezen. We waren vaak niet zo vroeg op onze bestemming en na het eten was er dan gewoon niet zo veel tijd meer over. Nog wat krantjes en folders bekijken van de omgeving en dat was het. Alleen de dochter heeft, in afwachting van de nieuwste uitgave, al haar Harry Potter boeken meegenomen en uitgelezen. Die was dan ook niet vooruit te branden als we weg wilden. Nog even de pagina uitlezen, weet je wel.vana schreef:Dat had ik ook Marjan. Normaal lees ik erg veel, ik had dan ook vijf dikke boeken meegenomen. Ik heb er uiteindelijk maar 1 gelezen en de andere vier voor niets meegesleept.hekkie schreef:
Deze keer heb ik veel minder gelezen dan anders en had ik o.a. die dikke zware "pil" van Clinton mee en er ook nog geen letter in gelezen. Uiteraard doe ik zo'n boek niet weg en dus voor niets een paar kg bagage mee heen en weer gesjouwd.
Toch doe ik het waarschijnlijk volgend jaar weer net zo, want bij het idee dat ik niets meer te lezen heb word ik helemaal onbehaaglijk.
Marjon
We hadden de boeken wel in de opbergvakken in de auto gedaan, hoefden we er niet zo mee te slepen elke keer.
Gerda
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Bij ons gold dit dus niet (bij KLM/Northwest). Wij hebben in januari de tickets geboekt, en toen waren de gewijzigde limieten nog lang niet bekend! Wij moesten dus wel bijbetalen.Arjen schreef:Zo'n nieuwe regel geldt alleen voor mensen die ná de ingangsdatum geboekt hebben. Mensen die daarvóór geboekt hebben kunnen nog gewoon tegen de oude regels hun bagage meenemen. Op de site van United staat bijvoorbeeld: 'New policy for purchases on/after September 7, 2005'.
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Dan zou ik wel een klacht indienen, want je hebt het ticket gekocht op basis van andere voorwaarden. Die mogen zij niet zomaar wijzigen. Mijn vriendin zit voor acht maanden in Amerika. Als zij opeens zou moeten bij betalen voor 64-46 = 18 kg...Dat kunnen ze echt niet maken. Gelukkig heeft ze er bij United geen last van.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Weet je dat zeker United heeft ook de bagage hoeveelheid terug gebracht, (heb net even op de site gekeken omdat we volgend jaar met UA vliegen).Arjen schreef:Dan zou ik wel een klacht indienen, want je hebt het ticket gekocht op basis van andere voorwaarden. Die mogen zij niet zomaar wijzigen. Mijn vriendin zit voor acht maanden in Amerika. Als zij opeens zou moeten bij betalen voor 64-46 = 18 kg...Dat kunnen ze echt niet maken. Gelukkig heeft ze er bij United geen last van.
Rob
Mijn vriendin heeft er geen last van aangezien zij in april 2005 geboekt heeft. En zoals ik al eerder schreef:
Arjen schreef:Zo'n nieuwe regel geldt alleen voor mensen die ná de ingangsdatum geboekt hebben. Mensen die daarvóór geboekt hebben kunnen nog gewoon tegen de oude regels hun bagage meenemen. Op de site van United staat bijvoorbeeld: 'New policy for purchases on/after September 7, 2005'.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Voor diegenen die binnenkort met Delta naar de US vliegen: ook Delta heeft de baggage allowance voor transatlantische vluchten nu verlaagd naar 2 x 50 pounds (22,5 kilo) i.p.v. de oude 2 x 70 pounds (31,5 kilo).
Er is hierover geen nieuwsbericht op de website van Delta te vinden (heel sneaky dus) , maar wanneer je de regels voor bagage nazoekt, zul je zien dat er geen onderscheid meer wordt gemaakt tussen domestic en international flights. Toen ik een week of twee geleden voor het laatst keek, was dat onderscheid er nog wel.
Zojuist heb ik gebeld met Delta om te vragen of er wellicht een overgangsregeling is (net zoals bijv. bij Continental) voor diegenen die hun ticket al vóór de wijziging hebben gekocht (wij kochten die van ons op 5 augustus; vertrek is 29 oktober). Dat bleek niet het geval te zijn. De begindatum van je reis (het eerste deel van je itinerary) is bepalend voor de van toepassing zijnde voorwaarden. Een slechte beurt van Delta wat mij betreft
En kan dat zo maar, de service verlagen nadat een ticket is verkocht? Ja, helaas, dat kan. Ik heb er hun Contract of Carriage - dat overigens bij alle airlines zo'n beetje vergelijkbaar is - zojuist op nageslagen (zeg maar de kleine lettertjes bij je ticket). Uitgezonderd tariefsverhogingen kan men zulke wijzigingen van kracht laten zijn op alle reeds gekochte tickets zolang de reis niet is begonnen. De overgangsregeling die andere airlines hebben aangeboden moet je dus zien als 'service'; een 'service' die Delta kennelijk niet nodig vindt.
Bij deze nomineer ik Delta Airlines voor de "Loden Luchtzak" Award. Stelletje klojo's.
Er is hierover geen nieuwsbericht op de website van Delta te vinden (heel sneaky dus) , maar wanneer je de regels voor bagage nazoekt, zul je zien dat er geen onderscheid meer wordt gemaakt tussen domestic en international flights. Toen ik een week of twee geleden voor het laatst keek, was dat onderscheid er nog wel.
Zojuist heb ik gebeld met Delta om te vragen of er wellicht een overgangsregeling is (net zoals bijv. bij Continental) voor diegenen die hun ticket al vóór de wijziging hebben gekocht (wij kochten die van ons op 5 augustus; vertrek is 29 oktober). Dat bleek niet het geval te zijn. De begindatum van je reis (het eerste deel van je itinerary) is bepalend voor de van toepassing zijnde voorwaarden. Een slechte beurt van Delta wat mij betreft

En kan dat zo maar, de service verlagen nadat een ticket is verkocht? Ja, helaas, dat kan. Ik heb er hun Contract of Carriage - dat overigens bij alle airlines zo'n beetje vergelijkbaar is - zojuist op nageslagen (zeg maar de kleine lettertjes bij je ticket). Uitgezonderd tariefsverhogingen kan men zulke wijzigingen van kracht laten zijn op alle reeds gekochte tickets zolang de reis niet is begonnen. De overgangsregeling die andere airlines hebben aangeboden moet je dus zien als 'service'; een 'service' die Delta kennelijk niet nodig vindt.
Bij deze nomineer ik Delta Airlines voor de "Loden Luchtzak" Award. Stelletje klojo's.
Life is good in the Tarheel State.
Weet je dat zeker United heeft ook de bagage hoeveelheid terug gebracht, (heb net even op de site gekeken omdat we volgend jaar met UA vliegen).
Rob[/quote]
Ik zit nu in Florida, gevlogen met United en je mocht maar 50 pounds pp meenemen. Geen uitzondering, had mijn tickets al in het voorjaar gekocht.
Ook is mijn koffer opengebroken, terwijl de koffer unlocked was, ook niet op cijferslot.
Annewiep
Rob[/quote]
Ik zit nu in Florida, gevlogen met United en je mocht maar 50 pounds pp meenemen. Geen uitzondering, had mijn tickets al in het voorjaar gekocht.
Ook is mijn koffer opengebroken, terwijl de koffer unlocked was, ook niet op cijferslot.
Annewiep
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Heb je moeten betalen? Zo ja, dan zou ik mijn geld terugvragen, van Uniteds site:
United is waiving excess weight charges up to 70 lbs. (32 kg) each for up to two pieces of free checked baggage for international travel purchased through September 6, 2005 . Excess baggage charges will be applied for international travel purchased on or after September 7th.
United is waiving excess weight charges up to 70 lbs. (32 kg) each for up to two pieces of free checked baggage for international travel purchased through September 6, 2005 . Excess baggage charges will be applied for international travel purchased on or after September 7th.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Yip, dat had ik dus ook gelezen.Petra/VS schreef:Heb je moeten betalen? Zo ja, dan zou ik mijn geld terugvragen, van Uniteds site:
-
- Amerika-expert
Marcel schreef:Voor diegenen die binnenkort met Delta naar de US vliegen: ook Delta heeft de baggage allowance voor transatlantische vluchten nu verlaagd naar 2 x 50 pounds (22,5 kilo) i.p.v. de oude 2 x 70 pounds (31,5 kilo).
Zojuist heb ik gebeld met Delta om te vragen of er wellicht een overgangsregeling is (net zoals bijv. bij Continental) voor diegenen die hun ticket al vóór de wijziging hebben gekocht (wij kochten die van ons op 5 augustus; vertrek is 29 oktober). Dat bleek niet het geval te zijn. De begindatum van je reis (het eerste deel van je itinerary) is bepalend voor de van toepassing zijnde voorwaarden. Een slechte beurt van Delta wat mij betreft![]()
Hier maak ik me dus ook zorgen over, dat US Airways opeens iets verandert en dan geen transitie period aanhoudt en ik opeens gigantisch in de rotzooi kom met mijn overvracht. Op zich vallen de extra baggage charges misschien wel mee, maar ik betaal al voor een extra piece dus ik wil daarnaast geen extra kosten. Maar bij US Airways staat alles nog gewoon.
Ik zou wel een klacht indienen op papier (als het voor jullie inderdaad een issue is). Dan heb je zowiezo een paper trail ipv met iemand gesproken die je nooit meer terug kan vinden. Bovendien zijn Amerikaanse bedrijven meestal erg customer friendly en als je er wel een case van maakt, zeker als je een mooie brief kan schrijven waarin je aangeeft dat je voor hun kiest vanwege hun uitstekende service en dat deze praktijken je ontzettend tegenvallen en een reden zullen zijn om in de toekomst niet voor hun meer te kiezen en al je vrienden en kennisen aan te raden datzelfde te doen alsmede het te publiceren op verschilende fora waar je actief bent, dan willen ze je soms/vaak nog wel tegemoet komen. Ik schrijf altijd brieven en ook na de eerste afwijzing ga ik met ze in discussie. As gevolg daarvan krijg ik meestal wel wat ik wil. En bij Amerikaanse bedrijven is er vaak een potje voor dit soort customer service oplossingen maar ze gaan het niet vrijwillig geven.
Succes!!! Nog 2 weken waarin US Airways niet van policy mag veranderen anders ga ik huilen.
Doreen
SEEING IS BELIEVING
Nee gelukkig niet, had er in m'n achterhoofd al een beetje rekening mee gehouden.Petra/VS schreef:Heb je moeten betalen? Zo ja, dan zou ik mijn geld terugvragen, van Uniteds site:
Ook had ik hier nog wat spullen van de vorige keer

Gr. Annewiep
Ben net terug uit Florida, ook met United gevlogen, via Washington. Bij vertrek uit Florida begonnen ze tegen ons ook over de 50 pond-regeling te praten. Toen zei ik dus dat ik mijn tickets al in maart gekocht had en dat er op de site stond dat als je vóór 7 september je tickets had gekocht nog die 70 pond mee mocht nemen. Waarop ik een discussie kreeg dat je vóór 7 september vertrókken moest zijn. Waarop ik weer zei.... etc. Daarna werd er in de computer gerommeld en bleek het toch 70 per koffer te zijn (wat ik wel wist natuurlijk). Vervolgens hadden we een koffer van 69,5, een van exact 70, een van 72 en een van 74,5. Werd een beetje narrig naar gekeken maar gewoon doorgelaten. Ik beschouwde het maar als een vorm van excuuswiepster schreef: Ik zit nu in Florida, gevlogen met United en je mocht maar 50 pounds pp meenemen. Geen uitzondering, had mijn tickets al in het voorjaar gekocht.
Annewiep

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Wij gaan dus 18 november naar Nederland en hebben onze tickets op 30 augustus gekocht. Ik ga het gedeelte van de website uitprinten, zowel als onze "bon" van wanneer de tickets gekocht zijn. Ik weet nl. nu al, dat we meer mee terug zullen nemen, want ik wil Sinterklaas spul meenemen voor hier.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik heb trouwens nog even in het Contract of Carriage van Delta zitten kijken en daarin valt het volgende op. Onder rule 1 (General Provisions), sectie C (Application of International Conditions of Carriage) staat onder punt 3:
Nou ben ik geen jurist, maar het verlagen van de hoeveelheid toegestane bagage leg ik uit als een "change in conditions governing the fare" na uitgifte van het ticket, in welk geval "no increase will be collected". Of ben ik nou te creatief in mijn interpretatie? Iemand suggesties?
En de hamvraag: durf ik (of iemand anders) het aan om gewoon met 2 x 70 pounds per persoon bij de balie te verschijnen om op basis van dit verhaal een extra charge te voorkomen?
Effect of Amendments on Fares & Charges
The applicable fares, rules, and charges for carriage of passengers and/or baggage shall be those in effect on the date of commencement of travel on the first flight coupon of the ticket. When the fares or charges collected have changed, the difference will be refunded to or collected from the passenger, as may be appropriate, except as follows:
EXCEPTION 1:
No increase will be collected in cases where the ticket has been issued prior to the effective date of:
- a change in the fare level,
- a change in conditions governing the fare,
- a cancellation of the fare itself.
provided that:
1) The originating flight coupon of the ticket was issued for a specific flight at the fare in effect on the date of ticket issuance (i.e. no open tickets)
2) The originating flight coupon of the ticket is not voluntarily changed at the passenger's request after a fare increase has taken effect.
Nou ben ik geen jurist, maar het verlagen van de hoeveelheid toegestane bagage leg ik uit als een "change in conditions governing the fare" na uitgifte van het ticket, in welk geval "no increase will be collected". Of ben ik nou te creatief in mijn interpretatie? Iemand suggesties?
En de hamvraag: durf ik (of iemand anders) het aan om gewoon met 2 x 70 pounds per persoon bij de balie te verschijnen om op basis van dit verhaal een extra charge te voorkomen?

Life is good in the Tarheel State.
Nee, je hebt gelijk. Echter, jij als eenling kunt niks tegenover dat bedrijf. Ze vinden vast wel een manier om er onderuit te komen. Dan verzinnen ze wel kleine lettertjes om te bewijzen dat die regel niet voor bagage gold o.i.d. Dus je moet het denk ik houden bij een morele overwinning.Marcel schreef:Nou ben ik geen jurist, maar het verlagen van de hoeveelheid toegestane bagage leg ik uit als een "change in conditions governing the fare" na uitgifte van het ticket, in welk geval "no increase will be collected". Of ben ik nou te creatief in mijn interpretatie? Iemand suggesties?
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Ik ben ook vaak terug gekomen naar Nederland met zelfs teveel voor 2x 70 pounds.
Grote box kopen, ff langs Postoffice en voila...10 kilo op de boot voor 35 dollar..met uitgelezen boeken, kleding etc.
Nu ga ik met minder terug, want volgend jaar gaan we definitief deze kant op....en zou dan alles eerst naar NL mee moeten slepen en dan weer terug
GR. Annewiep
Grote box kopen, ff langs Postoffice en voila...10 kilo op de boot voor 35 dollar..met uitgelezen boeken, kleding etc.
Nu ga ik met minder terug, want volgend jaar gaan we definitief deze kant op....en zou dan alles eerst naar NL mee moeten slepen en dan weer terug

GR. Annewiep
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 3366 Weergaves
-
Laatste bericht door kevin123