Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eten in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Hoog53
Amerika-ontdekker

Re: Eten in de VS

Bericht door Hoog53 »

Wat dacht je van een paar pakken volkoren crackers meenemen in je koffer of mag dat niet?
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Dat mag
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Hoog53 schreef:Wat dacht je van een paar pakken volkoren crackers meenemen in je koffer of mag dat niet?
Dat mag, maar die kun je ook hier kopen. De verschillende soorten van Wasa verkopen ze hier ook.
"Keep Georgia On Your Mind"
Hoog53
Amerika-ontdekker

Bericht door Hoog53 »

mijn ontbijt is dan in elk geval geen probleem! thanks
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Mag je ook hagelslag meenemen...? De kids willen iig ene pak mee als het mag.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Geen enkel probleem :wink:
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Sterker nog, de meeste voedingsmiddelen kan je zonder problemen meenemen. Simpel gezegd, het probleem is de 3V's: vlees, vis en vers.

Dat is geen volledige lijst, als je ergens over twijfelt kan je het beste de website van het CBP raadplegen:
Prohibited and restricted items
Afbeelding
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Brood is nu wel duidelijk, vers afdeling. Of roosteren maar ja we hebben de helft van de tijd geen elektra ... om hiervoor elke ochtend de generator voor $3 dure dollars per uur aan te zetten.... :wink: We gaan ook aan de cerials... van alles proberen, dan komen die groet containers melk ook op.

Over voedsel meenemen
Hagelslag mag mee ... Da's mooi want die wilde ik (en vooral de kids) ook meenemen 2 pakken denk ik maar.Hieronder een stukje, ik snap hieruit niet helemaal of je dan bijvoorbeeld stuk heerlijke belegen Goudse kaas mag meenemen... de kaas daar is niks.. ahum sorry no offence.
Hagelslag valt hier dus niet onder... Da's mooi want die wilde ik ook meenemen 2 pakken denk ik maar.

Uit de regulations Prepared food:
Food that was made by an individual in his/her personal residence, or food purchased by an individual from a vendor that is sent by that individual as a personal gift (for non-business reasons) to someone in the United States is not subject to Bioterrorism Act requirements. However, food that is sent to an individual in the United States by a business is subject to special requirements of the U.S. Food and Drug Administration. For instance, if you go to a food shop in England and buy a gift basket, then take it to the post office or a courier service to send to a friend, the shipment is not subject to BTA requirements. But if you go to that same shop and ask them to send the gift basket for you, the shipment is subject to BTA requirements, and the vendor will have to file Prior Notice. Many travelers are finding that vendors will not ship food directly to U.S. residents because the reporting requirements can be time-consuming to complete.
Laatst gewijzigd door Isis op 17 mei 2010, 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Kaas mag vacuum verpakt meegenomen worden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

ah lekker een blokje bij de Californische wijn. mmmhhhh ik zie het al zitten.
Geeske
Amerikafan

Bericht door Geeske »

Vorig jaar hebben wij 2 kleine ronde boerenkazen meegenomen. Ze vroegen of we eten in de koffer hadden, en toen we zeiden: "yes, cheese" was het ok.
De kaas daar is evenmin als het brood niet zo heel best nee...... :cry:
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Geeske schreef:De kaas daar is evenmin als het brood niet zo heel best nee...... :cry:
Inderdaad... Pas nog oude goudse kaas gekocht bij de Wholefoods :thumbup: Wat is dat lekker zeg (wel duur...). Zoveel beter dan de gangbare Amerikaanse kaassoorten. Verpakt brood uit de supermarkt is ook niet zo lekker als het Nederlandse brood, al zijn merken als Orowheat wel redelijk. Bij wholefoods en op de farmer's market is vaak wel lekker vers brood te krijgen (helaas niet goedkoop).
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Ik weet niet of er een King Soopers in de buurt zit, die hebben Oude Gouda van Rembrandt (extra aged). Over het algemeen niet zo ontzettend duur; en het is Hollandse kaas niet een ripoff uit Wisconsin.
kraaltje
Amerikafan

Bericht door kraaltje »

ik ga op vakantie en neem mee..................... :wink:
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

...2 dozen hagelslag, 12 zakken drop, een wiel kaas en een mud aardappelen :lol:
kraaltje
Amerikafan

Bericht door kraaltje »

ja haha lachen he,ik lach me kapot om al die mensen die van alles mee nemen op vakantie.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Loek schreef:...2 dozen hagelslag, 12 zakken drop, een wiel kaas en een mud aardappelen :lol:
hagelslag drop wiel, euhhhhh aardappels en een tandenborstel.
Haha
verder geen eten... maar de kids willen graag hagels mee en ik een stukje kaas (misschien). Voor mijn broer in spanje nemen we ook altijd van alles mee; rookworst bijvoorbeeld en ja drop en hagelslag.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

kraaltje schreef:ja haha lachen he,ik lach me kapot om al die mensen die van alles mee nemen op vakantie.
Me kapot lachen doe ik niet, want een ieder doet dingen op zijn of haar manier, maar ik moet toegeven, dat ik het ook nooit heb gesnapt. Als je in het buitenland woont en je mist eens wat lekkers en vraagt het dan aan bezoekers is het wat anders. Maar een vakantie is toch altijd maar van relatief korte duur en dan kan ik toch wel erg goed zonder dingen, waar ik gewoonlijk thuis verzot op ben. Misschien ook omdat ik ben opgegroeid met ouders, die vonden, dat we eten van het land, dat we bezochten moesten ervaren en die nooit levensmiddelen op reis meenamen. Dat alle hier in Amerika vervaardigde kazen verschrikkelijk zijn, vind ik ook niet waar. Ja, "American" cheese is geen echte kaas en dus ook niet erg smakelijk. Maar als je bij de deli van de supermarkt kaas haalt, zijn er heus wel lekkere kazen bij. Ik denk dan aan allerlei verschillende soorten Monterey Jack, Provolone, Muenster (heel mild, maar die smelt lekker) en Haavarti (vooral met dille vind ik lekker). En een stuk extra sharp cheddar van Cabot gaat er ook heel goed in (hun kazen zijn sowieso erg lekker). Verder zijn er bij de meeste supermarkten ook geimporteerde kazen te vinden. Je moet gewoon geen Nederlandse kaassoort kopen, tenzij het ook in Nederland gemaakt is, want dan smaakt het beslist niet authentiek. Het zal allemaal niet te vergelijken zijn met een stuk Goudse kaas van de Nederlandse markt, maar dat kun je dan toch snel genoeg weer eten.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Petra/VS schreef:Me kapot lachen doe ik niet, want een ieder doet dingen op zijn of haar manier, maar ik moet toegeven, dat ik het ook nooit heb gesnapt. Als je in het buitenland woont en je mist eens wat lekkers en vraagt het dan aan bezoekers is het wat anders. Maar een vakantie is toch altijd maar van relatief korte duur en dan kan ik toch wel erg goed zonder dingen, waar ik gewoonlijk thuis verzot op ben.
Nee, ik snap dat ook echt niet, als je nou ergens allergisch voor bent is het nog wat anders, maar ik zou het niet in mijn hoofd halen om een pak hagelslag mee te nemen naar Amerika. Of een pak ontbijtkoek. Je bent maar een paar weken weg en in een land als Amerika zul je zeker niet verhongeren, hooguit zullen dingen je minder bevallen of zal het anders zijn dan je gewend bent. Maar anders is niet perse vies of slecht, gewoon anders. En daarna kun je gewoon weer naar de Albert Heijn.
Petra/VS schreef:Misschien ook omdat ik ben opgegroeid met ouders, die vonden, dat we eten van het land, dat we bezochten moesten ervaren en die nooit levensmiddelen op reis meenamen.
Ik moet zeggen dat ik toen ik klein was een keer in Noorwegen was met mijn ouders, maar die konden een vakantie in dat dure land eigenlijk op dat moment niet betalen. En dus hadden ook wij de kofferbak vol met eten mee. Mijn moeder vond dat achteraf eens maar nooit weer. Het is een prachtig land, maar als als je nooit eens uit eten kunt, ga ik liever naar Spanje of iets dergelijks.
Petra/VS schreef:Dat alle hier in Amerika vervaardigde kazen verschrikkelijk zijn, vind ik ook niet waar. Ja, "American" cheese is geen echte kaas en dus ook niet erg smakelijk. Maar als je bij de deli van de supermarkt kaas haalt, zijn er heus wel lekkere kazen bij.
Dat is inderdaad ook weer zo'n misvatting. Ik vind ook de huismerken van verschillende supermarkten echt prima te doen. "American cheese" is processed cheese zodat het op een cheeseburger beter smelt (tenminste, dat zag ik onlangs op het Food Network). Maar dat eet je niet op brood. Verder is Muenster, Swiss of Monterrey Jack best lekker op brood. Wel zijn oude kazen zoals in NL minder gangbaar, maar die vond ik toch al nooit erg lekker en dat is dus ook niet iets dat ik mis. En dan nog zou ik dat niet meenemen op vakantie, dat is er wel weer als ik thuiskom en dan is het des te lekker.
"Keep Georgia On Your Mind"
Airmiles
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Airmiles »

Het enige wat ik bijna altijd vanuit Nederland meeneem op vakantie zijn een paar Snickers. Niet alleen naar Amerika, maar ook op al die Ryanair-vluchten binnen Europa. Ze vullen goed en zijn prima om de eerste uren op te teren.

Nu ik weer terug ben uit de USA kan ik jullie ook vertellen hoe ik het eten deze keer heb aangepakt. In de meeste motels (ik ga altijd voor goedkoop, heb geen groot budget) werd een continental breakfast geserveerd. Meestal koffie/thee, wafels, bagels, muffins en beperkt beleg zoals boter, jam of cream cheese. Daar kun je in ieder geval tot de middag op teren. 's Avonds en 's Middags at ik in het begin veel fastfood. De ene keer Taco Bell, dan weer Burger King of Wendy's.

Op een gegeven moment ga je te dik worden. Dat merk je echt. Ik heb al een vrij dik buikje. Ook kocht ik bij de supermarkt bananen (erg goedkoop) en appels (veel te duur). Soms wat brood met bijvoorbeeld kaas. Echt lekker is het Amerikaanse brood niet. Veel te zout. Bovendien is brood een dikmaker. Mijn eten bestond daarna uit af en toe fastfood, maar meestal een sub (zacht stokbrood) met beleg en heel veel groente of een wrap met veel groente. Ik merk het altijd meteen aan mijn lichaam dat het beter is.

In het begin heb ik altijd het vakantiegevoel en zoiets van 'och wat maakt het uit'. Daarna begin ik te beseffen dat het spul wel erg slecht is en anders moet gaan eten.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer