Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Camper- of autovakantie?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: camper of auto vakantie

Bericht door vana »

Ja, ik lees echt in reisverslagen dat mensen doeken tussen laden doen, keukenrol tussen ramen en deuren, doeken in bestekladen en zelfs hele gasstellen op het bed leggen :lol: :wink:
Als ik dat lees heb ik al geen zin meer. En dan heb ik het niet een over slide outs die het niet doen, w.c's die niet doorspoelen, ramen die niet open gaan, verkeerd water in tanks enz. Daar zouden wij zooooo chagrijnig van worden. :cry:
Maar ieder zijn ding.
Het enige dat me leuk lijkt aan een camper is het 's avonds voor je campertje zitten op een mooi plekje. Maar ja, wij zijn de rest van de dag meestal in de mooie natuur en 's avonds gaan we toch vroeg slapen meestal.

Marjon
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Als ik een camper had waar in dit allemaal moest dan zou zelf ik geen zin meer hebben om met en camper op pad te gaan.
Gelukkig hebben we de meeste keren een heel goede camper mee gekregen waar in niks rammelde, ramen op liepen en wat al niet meer van die ongein waarover ik regelmatig lees.
Blijf voorlopig maar huren bij onze vaste verhuurder, 2x een uitstapje gemaakt naar een andere verhuurder, maar door al dat lawaai onderweg, voorlopig niet meer.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ondanks de rammels (Annie waar huur jij? die wil ik ook! Road Bear/ Apollo/ El monte?) wil ik toch met camper! Manlief had de camper na een week bijna stil. Vrijheid met auto... met camper ook. Lage tunnels hebben we niet gezien.. (waar is de bovenkant van de camper? of hadden we een cabrio :wink: ) echt niet.. P plek eigenlijk maar 1x gehad dat we niet konden parkeren, maar ook met auto paste het toen niet meer, bij Sentinel Dome (daar is gewoon weinig plek).
Alleen als ik een keer vanuit Las Vegas dirtroads zou willen rijden tussen Bryce, Cap Reef en Page zeg maar dan zou ik voor 1-2 weken een auto willen. Op sommige plekken zie ik wel het voordeel van de auto, maar ik ben dan ook geen hotel mens.... voel me altijd wat opgesloten op zo'n onpersoonlijke kamer (is vast ook vooroordeel).

Toegegeven elke plaats heeft wel een hotel maar niet elke plaats heeft een campground.
Kosten... huur is vast duurder ja, maar wij eten eigenlijk altijd bij 'huis' en dat scheelt wel. Simpele maaltijden en vaak een BBQ feestje. Bij hotel is dat weer wat lastiger. Ben ook graag buiten...
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Wij huren bij El-Monte, 2x hebben we bij Road Bear gehuurd maar wat een lawaai maakte die camper als je reed.
Daar hebben we al splinter nieuwe campers en wat oudere gehad, maar nooit geen gerammel of open lopende ramen e.d.
Helemaal geluidsarm zoals een een personen auto zal het niet zijn.
Maar nog nooit ergens doeken of keukenrol tussen hoeven te doen, ik haal altijd wel de glazen schaal uit de magnetron, alleen al om het feit als je een noodstop moet maken en dat deurtje vliegt open dan krijg je dat ding als een discus in je nek.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Wij hebben een keer een openlopend raam gehad en dat was wel handig toen we de camper met draaiende motor hadden geparkeerd bij een verlaten campsite en de deuren in het slot waren gevallen...
Daarna de ducktape van C-A gebruikt, Rob... :lol:
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Tuurlijk ducktape en tie -raps, altijd mee nemen als padvinder!! :lol:

@Marjon
en ik neem aan dat je de camper ook niet zomaar overal langs de weg stil mag zetten maar ook naar een rest area o.i.d moet. Daar zijn meestal ook w.c's en picknicktafels te vinden.

Nou ik heb toch echt met de auto vaker in hoge nood gezeten dan met de camper, want daarin ga ik desnoods, al mag dat niet en leverder het hilarische toestanden op, toch rijdend. En als ik al iets niet zo fijn vind zijn het openbare wc's bij picknickplekken. Met de opmerking dat zelfs die daar schoner zijn dan hier in Europa en er inderdaad veel meer openabre toiltetten zijn op de meest rare plekken. Maar toch ik krijg het voor elkaar, om ergens te moeten waar niks is.

Maar ik denk dat je lang en breed kunt paten, je bent kampeerder of je bent dat niet.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Een van de kinderen heeft ook een keer "asfaltgeplast"; door de camper lopen noemen we asfaltsurfen en tja dan is plassen tijdens het rijden asfaltplassen... toch. ENfin het ging gelukkig goed we reden op een Interstate zonder enige restarea... (en dan moet je nog 200km tot de volgende plaats) wachten is dan wel lastig. Bishop- Las Vegas.
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Als jullie het zo noemen dan heb ik wel héél veel asfalt-geplast hoor :lol:
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Goh, asfalt-geplast heb ik nou nooit, wel heel veel asfalt-ge-ijkast :mrgreen: (even wat te drinken pakken) :lol:
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

en peanutbutter sandwiches gemaakt... al asfaltsurfend. :lol:
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Wij gingen nogal eens even de interstate af voor een sanitaire stop, meestal kan je als je dan rechtdoor rijdt meteen de interstate weer op.
Asfalt ge-ijskast deed ik iedere dag wel een paar keer.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

ik ook, en nog wel veel meer dan zaken uit de ijskast

Wat een geasfalt zeg :mrgreen:
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Ik heb asgefaldsurfend dikwijls appelen in partjes gesneden voor John . :lol: Ik kan dat toch niet laten om rond te lopen tijdens het rijden :oops: Met gevolg dat ik wel redelijk wat kneuzingen en blauwe plekken aan mijn armen en benen had :oops: Niet slim voor een volwassen mens hé ? :roll:
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Kreeg je geen asfalt-benen dan Gerd na een weekje oefenen? :lol:
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

ja eigenlijk wel goed idee: evenwichtsoefeningen in de camper!! :lol:
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

dimple schreef:Kreeg je geen asfalt-benen dan Gerd na een weekje oefenen? :lol:
Nee hoor :lol: Ik wil maar zeggen dat een camper best handig is , al doe je regelmatig zaken die niet mogen . Met kinderen dus best uitkijken en keurig je camper parkeren voor je je veiligheidsriem losmaakt :wink:
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

thuul schreef:ja eigenlijk wel goed idee: evenwichtsoefeningen in de camper!! :lol:
Degene die rijdt kan ook iedere keer zeggen,pas op put, bult, bocht, dan ben je in ieder geval voorbereid.
Het is natuurlijk best gevaarlijk, vorig jaar is er hier in de buurt een vrouw uit een rijdende camper gevallen, ze is wel overleden.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Ai, tja deur niet goed sluitend kennelijk? :shock:
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Die had misschien het woord "asfaltplassen" iets te letterlijk genomen. :wink: