mirdj schreef:Kan je eigenlijk tegenwoordig met je normale pinpas in Amerikaanse winkels betalen? Ik weet dat het niet altijd mogelijk is geweest en dat ze er mee bezig zijn geweest om het toch mogelijk te maken.
Miriam,
zoals de anderen al aangeven, kun je in heel veel winkes terecht met je pinpas. Al in 1999 betaalde ik met mijn pinpas in winkels in Amerika. In de loop der jaren is dat alleen maar beter geworden. Een enkele keer kun je zelfs met je pinpas bij een benzinepomp betalen. Arco is bijv. een tankstation waar je alleen maar met de pinpas aan de pomp kunt betalen.
Dat is goed om te weten Roland. Wij hebben het 1x geprobeerd en toen kon het dus niet en daarna eigenlijk nooit meer. Deze vakantie gaan we er zeker gebruik van maken al is het alleen al om het cc afschrift zo laag mogelijk te houden.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Mag ik eventjes een (domme?) vraag stellen Wij moeten met onze belgische bankkaart altijd naar het logo 'cirrus ' of 'maestro' kijken op de geldautomaat en dan kunnen wij geld afhalen in het buitenland , is dat ook voor een nederlandse bankkaart? Waarom ik dit nu vraag? Omdat wij vlak bij de grens met Nederland wonen (Putte) ga ik regelmatig winkelen bij de Spar en daar hebben ze 2 verschillende pinautomaten , een voor de nederlandse klanten om te pinnen en een speciale bancontact voor de belgen. Volgens mij kan ik ook bij Albert Heyn ,toch niet bij ons in Putte, niet betalen met mijn bankkaart omdat zij enkel de nederlandse hebben .
Groetjes
Cirrus en maestro tekens kom je op bijna iedere pinautomaat tegen. Hoe het in winkels werkt weet ik eigenlijk niet, maar als je met je pinpas in Amerika in winkels kan betalen waarom zou dat dan (voor jou) ook niet in Nederland kunnen. Ik zou zeggen gewoon proberen en zorgen dat je genoeg cash bij je hebt mocht het niet werken.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
mirdj schreef:Ik heb het totaalpakket van de rabobank en betaal voor pinnen en betalen met cc in het buitenland helemaal niets. Tenzij ik ga pinnen met m'n cc dan betaal ik wel een aardig bedrag per transactie, maar goed daar heb ik m'n bankpas voor.
LET OP! Dit is per 1 Januari 2007 veranderd.
Voor beide ga je wel betalen met je Rabokaarten.
Kosten bij betalen en opnemen van vreemde valuta:
Rabo TotaalPakket en
Rabo RiantPakket Overige pakketten en rekeningen
Betalen met uw Europas of creditcard 1% koersopslag 1% koersopslag
Geld opnemen bij geldautomaat met uw Europas 1% koersopslag € 2 + 1% koersopslag
Geld opnemen bij geldautomaat met uw creditcard € 4,50 + 1% koersopslag.
Dit meldt de bank dus niet en daar moet je dus achter komen. Gelukkig hadden ze dit nog niet ingevoerd in 2006, had mij een hoop geld gekost.
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
Dat is dan zeker iets om in de gaten te houden als we geld gaan halen of met cc betalen. In plaats van paar keer een klein bedrag te pinnen doen we nu gewoon 1x een groot bedrag.
Nati schreef:Mag ik eventjes een (domme?) vraag stellen Wij moeten met onze belgische bankkaart altijd naar het logo 'cirrus ' of 'maestro' kijken op de geldautomaat en dan kunnen wij geld afhalen in het buitenland , is dat ook voor een nederlandse bankkaart? Waarom ik dit nu vraag? Omdat wij vlak bij de grens met Nederland wonen (Putte) ga ik regelmatig winkelen bij de Spar en daar hebben ze 2 verschillende pinautomaten , een voor de nederlandse klanten om te pinnen en een speciale bancontact voor de belgen. Volgens mij kan ik ook bij Albert Heyn ,toch niet bij ons in Putte, niet betalen met mijn bankkaart omdat zij enkel de nederlandse hebben .
Groetjes
Ik moet mijn antwoord herzien , want ze hebben onlangs de winkel van Albert Heyn vernieuwd hier bij ons en nu kan ik er wel met mijn belgische bankkaart betalen . En dat is soms wel eens handig
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.