Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

missers of foute inschattingen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

kastelke schreef:
Henriëtte schreef:Dat vocht op de grond was geen benzine of iets anders onmisbaars, het was doodgewoon koelvloeistof!
Koelvloeistof niks onmisbaars?...
Zolang je water in de buurt hebt niet nee, anders krijg je toch een probleem :wink:
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

kastelke schreef:
Henriëtte schreef:Dat vocht op de grond was geen benzine of iets anders onmisbaars, het was doodgewoon koelvloeistof!
Misschien bedoelt ze eigenlijk condens van de airco.....

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Stephanie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Stephanie »

Een inschattingsfout van ons:

het is geen goed idee je schema zo op te stellen dat iets wat je absoluut wil zien maar op één bepaalde datum mogelijk is!

We wilden namelijk absoluut de Niagara watervallen zien, maar toen we daar aankwamen was het weer heel slecht. We werden doornat geregend, maar nog erger was dat er zoveel mist was dat we de watervallen absoluut niet konden zien!
Op dat moment baalden we echt dat we geen enkele datum hadden waarop we konden terugkomen, aangezien we de dag erna alweer een vlucht naar ergens anders hadden!
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Mmm, nou je 't zegt, eigenlijk ook wel nuttig zo in de woestijn....

Maar dit was 't normale lekken, gelukkig, wat altijd gebeurt (heb ik me laten vertellen, ik ben een leek op auto-gebied!)
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Net als PeeJay schreef, dat is geen koelvloeistof, maar condens van de airco, water dus :).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Henriëtte schreef:
rene.jager schreef: Hé wat leuk, Henriette :D ...... je wordt zwanger?!.... van een tweeling :mrgreen:
Trouwens, mijn dochter leest dit net mee. Haar reactie: "Zeg beledig mijn moeder niet zo, zij zet geen blunders op deze wereld. Hoewel.... de tweede is misschien wel wat minder gelukt." (Zoals je vast al snapt: zij is de oudste!)
:hilarious:
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Maar oké, ik moet ook maar met de billen bloot (lees verder en je zult merken dat deze opmerking redelijk letterlijk opgevat kan worden.)
Het is 1986 en ik ga voor het eerst (17 jaar) met vrienden kamperen in Frankrijk, zonder ouders die over m'n schouders meekijken. Samen met 2 andere vrienden die beiden hun rijbewijs hebben rijden we met het autootje van hun moeder bepakt en bezakt naar Frankrijk. Aangezien ik niet kan rijden ben ik gebombardeerd tot navigator. Vooraf hebben we ons al een beetje ingelezen in Frankrijk als vakantieland en de sfeer zit er al snel in. Vanwege het feit dat dit de eerste vakantie wordt zonder ouders ben ik aardig in de stemming en geniet van alles onderweg.

Ergens Midden-Frankrijk besluiten we aan het begin van avond een camping op te zoeken. Dit naar mijn volle tevredenheid, want ik merk inmiddels dat ik vanaf vertrek nog niet naar de wc ben geweest. Helaas schiet het vinden van een geschikte camping niet echt op en blaas en darmen beginnen aardig op te spelen, maar gelukkig... een half uurtje later vinden we een geschikte site. Het is echter inmiddels al aan het schemeren en we moeten de tent nog opzetten en eigenlijk hebben we nog geen idee hoe dat ding werkt.
Eenmaal uit de auto sprint ik (zo goed en zo kwaad als dat nog gaat) naar het dichtsbijzijnde toiletgebouw, ruk de deur open en zie een gat in de grond...
Oh ja, denk ik ineens, dat heb ik gelezen ja. Zo goed als mogelijk (onhandig dus) manoeuvreer ik me boven het gat. Gelukkig het lukt, nu nog doortrekken.
Tsja, .... toen bleek het toch gewoon een douche te zijn :yuk:
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

rene.jager schreef:Zo goed als mogelijk (onhandig dus) manoeuvreer ik me boven het gat. Gelukkig het lukt, nu nog doortrekken.
Voor de mensen die niet weten hoe zo'n ding er uit hoort te zien:

Afbeelding
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

rene.jager schreef:Oh ja, denk ik ineens, dat heb ik gelezen ja. Zo goed als mogelijk (onhandig dus) manoeuvreer ik me boven het gat. Gelukkig het lukt, nu nog doortrekken.
Schitterend verhaal :hilarious: om te vertellen, te vertellen en nogmaals te vertellen (zou iets voor een cabaretier kunnen zijn), super :!:
Groeten,
Gert
Londen-VS-Canada (28 days of fun in augustus en september)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: missers of foute inschattingen

Bericht door Martin & Marianne »

Erika schreef:Ik ben benieuwd of er mensen zijn die aan kunnen geven wat bij hen de grootste fout of verkeerde inschattingen zijn geweest van de reis,dan wel het plannen van de reis. bijvoorbeeld afstanden .
Wij hebben eens in juni een omweg van een dag gemaakt om Glacier National Park te zien, om ter plekke te ontdekken dat er nog meters sneeuw lag en dat de Going to the sun road door een dikke mist omgeven was.

En Canyonlands bezoeken zonder muggenspray bleek niet verstandig te zijn.

Ook wij hebben ons verkeken op de enorme afstanden langs de Strip, nu weten we dat je het ook met de auto kunt doen omdat je overal kunt parkeren.

En voor degenen die in Death Valley foto's wil maken bij zonsondergang: wij wisten precies wanneer de zon onder zou gaan maar we hadden er geen rekening mee gehouden dat door de bergen de werkelijke zonsondergang wel een half uur eerder plaatsvond.

Marianne
Oblaat
Amerika-newbie

missers?

Bericht door Oblaat »

Hoi!

Verkeerde inschatting:
Dat het lastig zou zijn hotels /slaapruimte te vinden.
Op de bonnefooi is no problemo.
Verder zijn afstanden echt GROOT.
Dus dagje rijden van a naar b is alleen snel over interstates, maar niet het leukste.
Pak daarom paar punten en kijk daaromheen naar leuke dingen, ga niet als kip zonder hoofd rondcrossen. Zonde van je tijd.
all just a little bit of history repeating
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Achteraf hebben wij misschien te weinig gezien van de Grand Canyon.
Ik ben namelijk eerst met een paar anderen wezen shoppen in een grote shoppingmall in de buurt.
Een andere auto (het was een groepreis met 4 auto's) reed 's ochtends vroeg al naar de Grand C., want zij gingen vliegen.
Dus wij rustig geshopt en tegen 12.00u kwamen we een keer aan in de Grand Canyon. Eerst even rustig broodjes gegeten en daarna een stuk gewandeld en gereden. We waren ruim op tijd voor de zonsondergang.
Achteraf heb ik niet zoveel foto's gemaakt daar. Is wel jammer.
Maar ik denk maar zo, ik kom er nog wel een keer.
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

vana wrote:
Quote:
Toen we in Las Vegas waren hebben we te lang en uitgebreid gegeten (lopend buffet, erg lekker) maar uiteindelijk hebben we een aantal leuke dingen niet goed of helemaal niet kunnen zien door tijdgebrek.

Dat had ik ook Marloes, maar niet omdat het zo lang duurde, maar omdat ik zo a-sociaal veel van het toetjes buffet had gegeten dat ik de rest van de avond met buikpijn rondliep.

Marjon
Ik had ook zoiets, de anderen waren nog rustig bezig met eten (krab/kreeft) en ik stond al bij de toetjes (ijs/chocola/gebak/koekjes). Ik had wel zoeits van "schiet nou op!" want het wel wel erg zonde dat je een paar uur gaat eten terwijl je zo'n korte tijd in LV bent.
helena
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door helena »

Onze blunder gebeurde tijdens ons allereerste bezoek (1989) aan de US in Florida. Bij het ophalen van de auto bleek de bestelde categorie niet meer beschikbaar, we krijgen zonder bijbetaling een gloednieuwe rode Cadillac Seville. Dat was geweldig, we waren echter niet gewend aan een automaat. Bij Daytona zagen we dat we voor een paar quarters op het strand konden rijden.
Dat moesten we natuurlijk meemaken en dus het strand op, video aan... we vergaten echter de auto in de versnelling te zetten en na 50 meter zakten we tot de assen in het zand. Na enige tijd werden we door een towtruck, die reden er toen speciaal voor (is dat nog steeds zo?), uit het zand getrokken en kregen het vriendelijke advies: "use the gear for driving the beach dum..."
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bijzonder verhaal

Bericht door GPJ73 »

Ik heb er even over na moeten denken maar vertel dit verhaal toch maar... Het betreft mijn zus(jes) die in 2000 op vakantie waren in de VS. Oftewel het betreft een "misser" van mijn zus maar ik vind het bijzonder genoeg om te vertellen... :wink:
Mijn oudste zus is gehandicapt en heeft twee kunstbenen, maar ze heeft zoveel wilskracht en doorzettingsvermogen dat hier niets van te merken is, meestal dan… Want beide meiden hebben op hun tocht van de oost naar de westkust veel meegemaakt. Hierbij hebben zo ook zo'n Six Flags pretpark bezocht ergens in de VS. En ja daar moesten ze beide natuurlijk ook de achtbanen in. Maar ze hebben daar ook zo'n achtbaan waar je 'hangt' ipv dat je in een treintje zit. Mijn ene zusje nog vragen, denk je echt dat je dit kan...??? "Ja hoor natuurlijk kan ik dit" meldt ze met een vastberadenheid waar niet over te discussiëren valt... Oftewel beide meiden 'stappen' in de spectaculaire achtbaan maar na een paar scherpe bocht vliegen beide kunstbenen uit. :help: Oftewel mijn zus bengelt de rest van de rit zonder 'benen' rond in de achtbaan…(je had die mensen eens moeten zien kijken zegt ze dan ook nog doodleuk later… :o ) Als ze het einde van de rit bereiken ‘springt’ ze er uit en gaat op zoek naar beide kunstbenen. Eentje vind ze wonderwel zelf… Maar die andere, tja die andere moet gezocht worden door het personeel… De achtbaan wordt stopgezet en mensen die al lang in de rij moeten staan vragen zich af waarom de achtbaan stil staat. Het personeel meldt doodleuk dat ze zoeken naar “a lost article…”. Uiteindelijk vinden ze na een uur of zo de andere kunstbeen en mijn zus moet nog enkele duizenden kilometers reizen met 'benen' die een onverwachte ‘vlucht’ gemaakt hebben… Je vraagt af of mensen die vooraan stonden en het zagen gebeuren überhaupt nog met de achtbaan mee durfden te gaan… :whistling:
Groeten,
Gert
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ik zie het helemaal voor me :) Top verhaal!!
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Prachtig! Het viel me deze zomer bij Busch Gardens in Williamsburg op, dat er bij de achtbaan, waar je benen los hangen, nu specifiek vermeld staat, dat er geen mensen met kunstbenen op mogen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

Petra/VS schreef:Prachtig! Het viel me deze zomer bij Busch Gardens in Williamsburg op, dat er bij de achtbaan, waar je benen los hangen, nu specifiek vermeld staat, dat er geen mensen met kunstbenen op mogen.
Ik zal eens vragen aan mijn zus waar het was want dat weet ik niet namelijk, maar wellicht dat ze er van geleerd hebben... :lol:
Groeten,
Gert
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

:hilarious:
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Wat een verhaal.... Ik kon het eerst niet eens geloven eerlijk gezegd. Maar gezien de reactie van Petra ....

Mijn petje af voor je zuster trouwens, Gert.
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer