Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mag ik naar Amerika?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Mag ik naar Amerika?

Bericht door RiverCola »

Mij is nog nooit gevraagd naar geld. Oh...toch! Toen vroegen ze hoeveel geld ik bij me had. Dat was echt iets van 20 euro, contant. Dus dat heb ik gezegd, en vermeld dat ik een pinpas en een creditcard bij me had. Daar werd verder niet op doorgevraagd.

Vragen die je zou kunnen krijgen is:

Wat kom je doen? Omdat je maar 2 weken gaat zullen ze niet raar kijken als je zegt dat je vakantie komt vieren.
Als ze vragen waar je verblijft: Kun je zeggen dat je verblijft bij vrienden in de stad.
Ze kunnen je nog vragen wat je plannen zijn: Zeg dan dat je o.a. een roadtrip naar de Grand Canyon wilt maken (bevestigd dat je als toerist komt)
Ze kunnen vragen wat je in Nederland doet: Zeg dat je studeert en daarnaast ondernemer bent (mits je daarop een zinnig en niet te mysterieus antwoord kunt geven).

Verder inderdaad, low profile! Geen hele opvallende kleding dragen, maar blijf wel jezelf. Geen stomme grapjes maken (kan wijzen op zenuwen). Doe niet afwijzend als ze je door een bodyscan willen halen, of je vingerafdrukken en een foto van je nemen. Kan als Nederlander voelen als een aantasting van je privacy, maar zo gaat het nu eenmaal in de VS en je wilt hier geen discussie over met ze voeren.

Veel plezier!
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Wij hebben alle keren op Schiphol, voordat we incheckten, bij die tafeltjes wat vragen gekregen. Iedereen werd daar apart genomen en er werden wat vragen gesteld. Daarna werd er een gekleurd stickertje op de achterkant van paspoort geplakt (die zitten er nu nog op en zijn iedere keer een andere kleur).

In de USA hebben we echter nog nooit de vraag gehad hoe de reis betaald was en hoeveel geld we bij hadden. Wel werd er gevraagd wat we kwamen doen, maar dat antwoord is dan vakantie. Ik denk ook dat het meespeelt hoe je eruit ziet, hoe je je gedraagd en met wie je reist (wij zijn gezin met kind). Ik vind wel dat die mensen bij immigration zeer serieus kijken en er kan bijna geen lachje af.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Ik ben niet echt mee vrees ik.
Welke 'tafeltjes' bedoelen jullie?
Groetjes,
Carine
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Bij de gate staan van die tafels waar je aan kan staan. Dat bedoelen ze. Op schiphol.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Het zijn van die kleine laptop tafeltjes, als je bij de gate komt. Wij krijgen ook elke keer zo'n interview ("heeft U uw spullen zelf ingepakt? "heeft U een laptop bij U? Van wie is die laptop?" "heeft u apparaten op batterijen bij u?" etc) - het gaat hun meer om je gedrag bij het antwoorden dan om de vragen zelf, denk ik.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Ha OK. Die heb ik in Brussel nog niet gezien. Wij krijgen die vragen nog voor het inchecken. Maar daar vragen ze alleen over dat inpakken en electro toestanden.
Groetjes,
Carine
Hansi1959
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Hansi1959 »

sachasenne schreef:Ha OK. Die heb ik in Brussel nog niet gezien. Wij krijgen die vragen nog voor het inchecken. Maar daar vragen ze alleen over dat inpakken en electro toestanden.
In Brussel heb ik die tafeltjes ook nog niet zien staan maar wel stond er altijd iemand aan het begin van de rij bij de incheckbalie met die bekende vragen en werden de paspoorten en tickets bekeken. Vervolgens werd er een stickertje op de achterkant van je paspoort geplakt.
No guts, no glory!
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ook ik heb bij de gate nog nooit vragen hoeven te beantwoorden, niet op Schiphol en ook niet de keer dat we vanaf Brussel vlogen.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Bij privejets hoeft dat ook niet rivercola.
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Waren van die statafels waar je ondervraagd werd. Standaard vraag iedere keer heb je je koffer zelf ingepakt en wat ga je doen. Hebben tot nu toe alleen vanaf Schiphol gevlogen, komende zomer Düsseldorf.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

RiverCola schreef:Ook ik heb bij de gate nog nooit vragen hoeven te beantwoorden, niet op Schiphol en ook niet de keer dat we vanaf Brussel vlogen.
Ook niet eens op Schiphol?

Misschien maakt het uit met welke maatschappij je vliegt? Is het een Amerikaanse dan kun je erop rekenen dat je dat korte interview krijgt op Schiphol. Je paspoort wordt gescand en ze stellen wat vragen: wie heeft je koffer ingepakt, hoe heb je je ticket betaald?

@ T0mmy2211: Veel plezier in Amerika. Houd je gewoon rustig bij immigrations dan komt alles goed. Bereid je een beetje voor op de vragen die ze kunnen stellen. Vooral het gedeelte wát je komt doen. Heb je haar adres ook? Je verblijfadres moet je nl. ook opgeven.

Succes! :thumbup:
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Eve88
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Eve88 »

Toen ik vorig jaar eind mei vloog vanuit Brussel was er wel zo'n aparte stand voor de gate. Ik werd afgeroepen om me daar aan te melden en kreeg al helemaal stress!! Maar er was een probleem met m'n bagage labeling of zoiets (dat zijn van die typische dingen die me overkomen. Al zeker 3 keer bagage problemen gehad, pure pech).

Misschien is dat waar mensen extra vragen krijgen in Brussel, in vergelijking met de tafeltjes in Schiphol? Een medereiziger van me in 2009 was er ook uitgehaald voor extra controles. Volgens mij doen ze die gewoon ad random, krijg je extra vragen en extra security check. (maar ik kan ook fout zitten :lol: )
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

In principe ad random, of je moet geflagged zijn. Maar geen idee hoe je dat voor elkaar moet krijgen, of er af komt :D

Vorige keer hadden we het er al over dat we nooit gecontroleerd waren. Terug uit curacao waren wij zelfs de enige die niet door een bodyscan moesten ( had dat overigens toen nog nooit gezien dat je na een landing door zo'n ding moest ipv voor het opstijgen). En ja hoor, mn reisgenoot werd er uitgeplukt. Ik met o.a een nieuwe Ipad mocht doorlopen....al had ik die al gebruikt en de verpakking in Vegas achtergelaten.
Maar er was een probleem met m'n bagage labeling of zoiets (dat zijn van die typische dingen die me overkomen. Al zeker 3 keer bagage problemen gehad, pure pech).
Dat lijkt me dus gruwelijk irritant, vooral als het vaak voorkomt. Dat is wel de reden dat ik altijd een broek shirt en handdoek in mn handbaggage heb (afh van het weer). Mn vader heeft al eens gehad dat hij naar Manchester vloog en zn baggage richting Tokio..dan heb je het niet binnen een dag terug.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Mijn echtgenoot, die dus jarenlang (tot in 2010) maandelijks naar de US reisde, heeft zowel in Brussel als op Schiphol (haast?) altijd die vragen gekregen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
mike4909
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door mike4909 »

Ben afgelopen zomer naar NYC geweest met een maat van me.
In de VS een aantal vragen gehad over studie, reden bezoek en verblijfplaats. Daarna ging ze over tot controle van paspoort van die maat van me en begon keihard te lachen. Je volledige naam staat op je paspoort met als middelnaam Maria bij hem. Wat ik probeer te zeggen, het is niet altijd eng en nors, het kan ook gezellig zijn maar ben altijd discreet;)

Over geld is ook bij mij niet begonnen :thumbup:
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Zitten inderdaad ook vrolijke erbij vooral als ze zeker weten dat je geen potentiële long-stayer bent. Als je naar een beurs gaat en je zegt dat dan geven ze ook wel eens tips ;)
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

RiverCola schreef:Ook ik heb bij de gate nog nooit vragen hoeven te beantwoorden, niet op Schiphol en ook niet de keer dat we vanaf Brussel vlogen.
Ik heb dat altijd nog moeten doen. Ik vlieg altijd met Delta, en ik heb begrepen dat het bij Amerikaanse maatschappijen standaard is. Ik heb vanaf verschillende luchthavens in Europa gevlogen, en dat was altijd nog het geval: Rome, Brussel, Dusseldorf, Parijs en Londen. Maar niet altijd was het bij de gate, soms ook in de rij tijdens het wachten op het droppen van de bagage. Soms is het trouwens echt ronduit vervelend, vooral in AMS.
"Keep Georgia On Your Mind"
T0mmy2211
Amerika-ontdekker

Bericht door T0mmy2211 »

thahahaha, ik vloog met Unite, super service, verdeelde me niet 1 seconde in de vliegtuig,.. er zat iemand uit Kazachstan naast me die vet goed kon schaken, aantal potjes met hem gespeeld (op scherm).. leuke films gekeken...

en in de VS, moest alleen mn vingers drukken op een vinger drukken- druk-automaat, haha.. hij richte de camera op me, waarbij ik ging lachen en ik gelijk door mocht... daarna nog 1 vlucht van 2 uurtjes gehad, leuk gesprek gehad met Vivian uit Hawaï die een vriendin ging bezoeken... en toen zag ik haar: m'n meisie!! :D Jeeej.. we gingen naar las Vegas, was echt te gek, maar ik hou meer van de natuur,.. toen gingen we naar de canyon.. naar beneden... en verder en verder.. heel ruige route, was echt te gek! Na 2½ lopen kwamen we Joe tegen, dik in de 60 en een super conditie die de hele wereld af reist met zijn pensioen. 3 uur met hem verder gelopen en heel erg genoten. Wat een rust, wat een uitzicht, wat een liefde! :D :clap: :thumbup:

En toen we terug gingen werden we opgegeten door een beer,.. nu ben ik weer terug in nederland :D
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

T0mmy2211 schreef: maar ik hou meer van de natuur,.. toen gingen we naar de canyon.. naar beneden... en verder en verder.. heel ruige route, was echt te gek!
Ik dacht bijna dat ik in een slechte doktersroman was terecht gekomen ;)
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

moest alleen mn vingers drukken op een vinger drukken- druk-automaat, haha.. En toen we terug gingen werden we opgegeten door een beer
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer