Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat koop je in USA en wat in Nederland
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Re: Wat koop je in USA en wat in Nederland
Wij nemen wel eigen douchegel, tandpasta en shampoo mee. Is na de reis vaak wel op. Wat we te kort komen halen we daar. Wat ik wel heel handig vind daar zijn de spuitbussen zonnebrandcreme. Ideaal zijn die en verkrijgbaar tot zeer hoge factor. Verder wordt daar natuurlijk wel geshopt dus kleding gaat mee terug!
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
- Symbolio
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Mensen zijn best wel gehecht aan douchespullen en dergelijke valt me op.
Die spullen neem ik allemaal niet eens mee en koop ik direct nieuw in Amerika. Beetje normale flessen nemen 10% (!) van je totale gewicht in, in je koffer als ze nog gevuld zijn.
Dat vind ik een beetje teveel van het goede. WallMart is volgens mij 24/7 open en anders zijn er zat andere winkels waar je een en ander kunt vinden.
Die spullen neem ik allemaal niet eens mee en koop ik direct nieuw in Amerika. Beetje normale flessen nemen 10% (!) van je totale gewicht in, in je koffer als ze nog gevuld zijn.
Dat vind ik een beetje teveel van het goede. WallMart is volgens mij 24/7 open en anders zijn er zat andere winkels waar je een en ander kunt vinden.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Inderdaad, dat vind je bij ons niet, ik denk wegens milieuredenen, maar is wel top om te gebruiken, ik breng altijd enkele spuitbussen mee voor gebruik bij ons( Wallgreens sport factor 30, is fantastisch spul)pumi1000 schreef:. Wat ik wel heel handig vind daar zijn de spuitbussen zonnebrandcreme. Ideaal zijn die en verkrijgbaar tot zeer hoge factor!
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik vond het net opvallen in dit topic dat de meeste mensen alles daar kopen.Symbolio schreef:Mensen zijn best wel gehecht aan douchespullen en dergelijke valt me op.

Het hangt vooral af wat je gebruikt tijdens je vakantie. In 2 weken krijg je met 2 personen geen volledige bus douchegel en shampoo op. En dan zou ik het zonde vinden van het weg te smijten. Maar als je met 4 personen bent, en je bent 3-4 weken of langer weg. Ja, dan zou ik het ook wel daar kopen.
Iets wat wij nog in Amerika kochten en nadien mee naar huis genomen hebben (beetje omgekeerde verhaald

@harryvanrooy: ook in België vind je spuitbussen zonnecrème hoor. Ik heb er thuis 2 staan. Weet wel niet tot welke factor die gaan, maar 20 of 30 bestaan toch wel denk ik. Te krijgen bij de betere apotheek.

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
- girliecathy
- Amerikakenner
Wij kopen douche schuime en shampoo daar en wat er over is aan het einde van de vakantie laten we achter.
Vooral op de terug reis scheelt het weer in gewicht.
Vooral op de terug reis scheelt het weer in gewicht.
- Roosuithoorn
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 35
Ik ben ook een grote fan van de spuitbussen zonnebrand creme. Ik verbrand altijd verschrikkelijk. Ik koop bij de Walmart zonnebrand factor 70. En paar keer spuiten per dag en ik kan de hele dag buiten zijn. Ik moet het ook altijd voor vriendinnen meenemen. Het is ook nog eens veel goedkoper dan de Nederlandse zonnebrand.
Aangezien we altijd in goede hotels zitten hoef ik geen shampoo oid mee te nemen. Die van het hotel zijn prima.
Aangezien we altijd in goede hotels zitten hoef ik geen shampoo oid mee te nemen. Die van het hotel zijn prima.
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South,2024: Noord-Oost VS. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 15
die spuitbussen zonnebrand koop ik al jaren hier in nederland van nivea.
Heb zelfs factor 50 die ik hier bij de kruitvat heb kunnen kopen maar deze gebruik ik
voor mijn clienten in het verpleeghuis.
Ikzelf gebruik factor 10 of 15.
Ik heb altijd nivea zonnebrand. Daar doe ik ook een tijd mee.
Dat koop ik bij kruitvat als het in de aanbieding is dat je er twee voor
een prijs kan kopen.
Maar ik koop geen zonnenbrand of badschuim of douche schuim in amerika maar neem ik mee
dat maak ik op tijdens de vakantie en heb ik ruimte om weer leuke kleding in de koffer.
Ik koop ook snoep in amerika die ik hier niet kan kopen.
Vooral de pure snickers die je hier niet kan kopen. In Canada is er zelfs pure Mars te koop jammer niet
in Amerika.
Heb zelfs factor 50 die ik hier bij de kruitvat heb kunnen kopen maar deze gebruik ik
voor mijn clienten in het verpleeghuis.
Ikzelf gebruik factor 10 of 15.
Ik heb altijd nivea zonnebrand. Daar doe ik ook een tijd mee.
Dat koop ik bij kruitvat als het in de aanbieding is dat je er twee voor
een prijs kan kopen.
Maar ik koop geen zonnenbrand of badschuim of douche schuim in amerika maar neem ik mee
dat maak ik op tijdens de vakantie en heb ik ruimte om weer leuke kleding in de koffer.
Ik koop ook snoep in amerika die ik hier niet kan kopen.
Vooral de pure snickers die je hier niet kan kopen. In Canada is er zelfs pure Mars te koop jammer niet
in Amerika.
-
- Amerika-ontdekker
En klopt het dat Wallmarts 24 uur per dag open zijn?
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
De meeste wel ja.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Ik weet niet of je het over dezelfde soort spuitbussen hebt. De spuitbussen in Amerika zijn van het soort dat je niet meer hoeft uit te smeren. Ik vind het zelf altijd net alsof je met haarlak aan het spuiten bentmonique2331 schreef:die spuitbussen zonnebrand koop ik al jaren hier in nederland van nivea.

-
- Amerikakenner
Kijk, dat bedoel ik nu, heb ik nog niet hier gevonden, alleen meer van die bussen waar je steeds moet op blijven duwen en dan komt er crème uit die je moet uitsmeren, niet met drijfgas, degene die ik bedoel zijn met drijfgas en helemaal niet vettig, volgens mijn vrouw en dochter niet gezond en op basis van alcohol(niet de drinkbare versie dusludwig schreef:Ik weet niet of je het over dezelfde soort spuitbussen hebt. De spuitbussen in Amerika zijn van het soort dat je niet meer hoeft uit te smeren. Ik vind het zelf altijd net alsof je met haarlak aan het spuiten bentmonique2331 schreef:die spuitbussen zonnebrand koop ik al jaren hier in nederland van nivea.De nederlandse spuitbussen die ik ken zijn meer verstuivers, waarbij je zelf nog moet uitsmeren. (daar waar kids geen geduld voor hebben) Ik heb die "echte" spuitbussen pas dit jaar voor het eerst gespot in Nederland, maar vind ze onbetaalbaar.

- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Die spuitbussen heb ik hier nog nooit gezien. Ik ken ze wel van nivea, maar die moet je nog uitsmeren.
Bij de walmart gekocht voor maar 7 dollar factor 30 (hadden ook 50). Ik had er maar eentje mee teruggenomen, maar volgende keer neem ik er nog wat meer mee, super makkelijk zonder smeren, lijkt inderdaad net haarlak.
Verder hebben we ook de golden oreokoekjes nog mee terug genomen, die heb ik hier ook nog niet gevonden.
Bij de walmart gekocht voor maar 7 dollar factor 30 (hadden ook 50). Ik had er maar eentje mee teruggenomen, maar volgende keer neem ik er nog wat meer mee, super makkelijk zonder smeren, lijkt inderdaad net haarlak.
Verder hebben we ook de golden oreokoekjes nog mee terug genomen, die heb ik hier ook nog niet gevonden.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
Die spuitbussen zijn ideaal! Heb ik toch nog iets dat we inderdaad wél vanuit Amerika meenemen naar Nederland
Voor het gezicht hebben we gewoon een tube crème (vanwege het niet willen inademen van de ongetwijfeld zeer ongezonde ingrediënten), maar voor de rest van je lijf is deze van Target huismerk (zelfde als de merkspray van bijvoorbeeld Coppetrone) ideaal, geen vieze vingers en nooit per ongeluk een stuk overslaan met insmeren:

Voor het gezicht hebben we gewoon een tube crème (vanwege het niet willen inademen van de ongetwijfeld zeer ongezonde ingrediënten), maar voor de rest van je lijf is deze van Target huismerk (zelfde als de merkspray van bijvoorbeeld Coppetrone) ideaal, geen vieze vingers en nooit per ongeluk een stuk overslaan met insmeren:

2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Walgreens heeft ze ook:

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerika-ontdekker
Ik twijfelde af en toe over het offtopic gehalte van de spuitbussen, maar eigenlijk is mijn conclusie nu dat ik géén zonnebrand (of vooruit, misschien 1tje) meeneem naar Amerika en de spuitbussen daar ga kopen. Dus, super ontopic 

-
- Amerika-ontdekker
Toch ook een minder positieve reactie over de spuitbussen met zonnebrand. Wij hadden ze vorig jaar gekocht in Florida, want inderdaad lekker makkelijk en schoon.
De eerste dag zijn we naar het strand gegaan maar alle vier behoorlijk verbrand, terwijl dat in voorgaande keren eigenlijk nooit het geval was. Het zal wel aan ons liggen maar we hadden dus blijkbaar toch hier en daar stukken overgeslagen of er was misschien net wat wind of zo, waardoor de zonnebrand niet helemaal goed op de juiste plaats aankwam
maar we zijn toen toch maar weer overgestapt op de gewone flessen.
En verder nemen wij bijna niets aan toiletartikelen mee van huis. Ik zie dat eigenlijk als een super leuk onderdeel van de vakantie om daar je spullen te kopen. Vaak toch net iets anders en rekken vol met dezelfde artikelen, dus super veel keuze. En de producten zijn ook meer afgestemd op het klimaat daar (deet of zonnebrandfactor)
Wat aan het eind van de vakantie eventueel nog over is (en goed dicht kan!) gaat mee naar huis als een soort van souvenir om nog even na te genieten van het vakantiegevoel.
De eerste dag zijn we naar het strand gegaan maar alle vier behoorlijk verbrand, terwijl dat in voorgaande keren eigenlijk nooit het geval was. Het zal wel aan ons liggen maar we hadden dus blijkbaar toch hier en daar stukken overgeslagen of er was misschien net wat wind of zo, waardoor de zonnebrand niet helemaal goed op de juiste plaats aankwam

En verder nemen wij bijna niets aan toiletartikelen mee van huis. Ik zie dat eigenlijk als een super leuk onderdeel van de vakantie om daar je spullen te kopen. Vaak toch net iets anders en rekken vol met dezelfde artikelen, dus super veel keuze. En de producten zijn ook meer afgestemd op het klimaat daar (deet of zonnebrandfactor)
Wat aan het eind van de vakantie eventueel nog over is (en goed dicht kan!) gaat mee naar huis als een soort van souvenir om nog even na te genieten van het vakantiegevoel.
2015: Noordoost https://noordoostusa2015.wordpress.com/
2014: Zuidwest https://westusa2014.wordpress.com/
2012 / 2010 / 2007 / 2005/ 2003 /2000/ 1995: Florida
2007 : Las Vegas
2014: Zuidwest https://westusa2014.wordpress.com/
2012 / 2010 / 2007 / 2005/ 2003 /2000/ 1995: Florida
2007 : Las Vegas
-
- Amerikakenner
Yeps, dit is het waar ik het over hebNjit schreef:Walgreens heeft ze ook:

-
- Amerika-expert
@Monique, die spuitbussen zijn inderdaad minder goed dan de cremes. Zelfs als ze dezelfde SPF hebben. Vaker spuiten dus en heel zorgvuldig. Ik zie veel mensen de voorkant en de achterkant van arm of been doen maar de zijkant overslaan. Al met al bespaar je met spuitbussen niet veel tijd als je het goed wilt doen. En voor je gezicht moet je inderdaad creme of een stick gebruiken. Voordeel van spuitbussen is dat jonge kinderen het vaak leuker vinden en dus beter meewerken.
-
- Amerikakenner
Yeps, dit is het waar ik het over hebNjit schreef:Walgreens heeft ze ook:

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties