Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

slapen in het vliegtuig

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Jrabakker
Amerikakenner

Re: slapen in het vliegtuig

Bericht door Jrabakker »

Pete.Z schreef:Tja, ik snap nog wel dat mensen willen slapen en het donker willen hebben, en als er buiten niks te zien is doe ik echt dat schuifje wel naar beneden.
Maar als het gewoon licht is, of als ik uitzicht heb, hou ik mijn raampje open, ik ben redelijk sociaal, maar als ik 10 uur in een te krappe stoel zit, met matig eten, lauwe koffie, en een hoop lawaai, en daar ook nog dik voor betaal, bepaal ik zelf of ik mijn raam open of dicht wil. :wink:
(althans, het verduisterings ding, het raam hou ik wel dicht)
En dit vind ik dus weer een heel duidelijk voorbeeld van de instelling van tegenwoordig: IK doe lekker wat IK wil, schijt aan de rest van de mensen.

Iedereen betaalt veel voor z'n ticket, krijgt hetzelfde slechte voedsel en zit in dezelfde krappe stoelen. Moet het dan maar 1 grote free-for-all worden waarin iedereen lekker doet waar ie zelf zin in heeft zonder enig respect voor de mensen om hem/haar heen?

Er zijn zat mensen op dezelfde vlucht die misschien onderweg zijn voor hun werk en die paar uurtjes slaap proberen te pakken. Of iemand die met z'n gezin op pad is en door het licht zn kids niet in slaap krijgt. Etc. etc.

Ik ben blij als de stewardessen verzoeken de raampjes dicht te doen, en als zij het niet doen zal ik niet schromen om zelf op te staan en vriendelijk doch dringend verzoeken dat ding dicht te doen.**

**Edit2: als de stewardessen mensen niet aanspreken na het intitiele verzoek om alle raampjes dicht te doen.

Edit: leeslampjes heb ik geen probleem mee, daar zijn die dingen voor. Maar om 50,000 candela aan licht binnen te laten komen en de hele cabine te verlichten omdat jij alleen naar buiten wilt kijken: not done.
Laatst gewijzigd door Jrabakker op 10 aug 2013, 09:10, 1 keer totaal gewijzigd.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Pete.Z schreef:
Tja, ik snap nog wel dat mensen willen slapen en het donker willen hebben, en als er buiten niks te zien is doe ik echt dat schuifje wel naar beneden.
Maar als het gewoon licht is, of als ik uitzicht heb, hou ik mijn raampje open, ik ben redelijk sociaal, maar als ik 10 uur in een te krappe stoel zit, met matig eten, lauwe koffie, en een hoop lawaai, en daar ook nog dik voor betaal, bepaal ik zelf of ik mijn raam open of dicht wil.
(althans, het verduisterings ding, het raam hou ik wel dicht)
En dit vind ik dus weer een heel duidelijk voorbeeld van de instelling van tegenwoordig: IK doe lekker wat IK wil, schijt aan de rest van de mensen.

Ik ben blij als de stewardessen verzoeken de raampjes dicht te doen, en als zij het niet doen zal ik niet schromen om zelf op te staan en vriendelijk doch dringend verzoeken dat ding dicht te doen.

Maar om 50,000 candela aan licht binnen te laten komen en de hele cabine te verlichten omdat jij alleen naar buiten wilt kijken: not done.
Als het licht is mogen die dingen gewoon omhoog lijkt en als ik iemand dan naar buiten wil kijken moet dat gewoon kunnen. Als er dan iemand mij 'op de toon vriendelijk doch dringend' zou vragen om dat ding omlaag te doen denk ik dat die persoon zelf ook niet de juiste instelling heeft....alleen vriendelijk vragen zou misschien nog iets helpen

Als het personeel vraagt om die dingen dicht te doen, vooral op nachtvluchten, moet je idd gewoon luisteren en ik vind zelfs als de zon er vol op staat dat zo'n klepje dicht moet zijn, maar overdag bepaal ik zelf of ik naar buiten kijk of niet.
Nati
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Nati »

Ben ik volledig met je eens Psvwally
Ik heb ook eens naast zo iemand gezeten op een vlucht van New York naar Las Vegas in volle daglicht . Deze mevrouw zat aan het raampje en zij bepaalde dat het luikje naar beneden ging en daar zat je dan overdag in het donker te koekeloeren :?
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Jrabakker schreef: Ik ben blij als de stewardessen verzoeken de raampjes dicht te doen, en als zij het niet doen zal ik niet schromen om zelf op te staan en vriendelijk doch dringend verzoeken dat ding dicht te doen.
:shock:
En dan krijg je van mij dezelfde vriendelijke reaktie als die ik de stewardessen geef (en die is dat ik dat echt niet wil).
Ik raak niet onder de indruk van figuren zoals jij die denken dat zij wel even moeten laten zien dat zij dingen wel voor elkaar zullen krijgen.
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

US-fanboy schreef:
Jrabakker schreef: Ik ben blij als de stewardessen verzoeken de raampjes dicht te doen, en als zij het niet doen zal ik niet schromen om zelf op te staan en vriendelijk doch dringend verzoeken dat ding dicht te doen.
:shock:
En dan krijg je van mij dezelfde vriendelijke reaktie als die ik de stewardessen geef (en die is dat ik dat echt niet wil).
Ik raak niet onder de indruk van figuren zoals jij die denken dat zij wel even moeten laten zien dat zij dingen wel voor elkaar zullen krijgen.
Heeft niks met onder de indruk zijn te maken, maar met respect voor je medepassagiers. Precies wat ik eerder aanhaalde: ikke ikke ikke en de rest kan stikke.

Veel plezier met je uitzicht.
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Nati schreef:Ben ik volledig met je eens Psvwally
Ik heb ook eens naast zo iemand gezeten op een vlucht van New York naar Las Vegas in volle daglicht . Deze mevrouw zat aan het raampje en zij bepaalde dat het luikje naar beneden ging en daar zat je dan overdag in het donker te koekeloeren :?
Ik refereer naar de lange vluchten over diverse tijdzones, waarin door het cabinepersoneel wordt verzocht de luikjes te sluiten. Op een binnenlandse vlucht is het inderdaad overdreven.
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

PSVwally schreef:....Als het personeel vraagt om die dingen dicht te doen, vooral op nachtvluchten, moet je idd gewoon luisteren en ik vind zelfs als de zon er vol op staat dat zo'n klepje dicht moet zijn, maar overdag bepaal ik zelf of ik naar buiten kijk of niet.
Daar ben ik het mee eens en misschien heb ik het niet goed genoeg verwoord: als het cabinepersoneel aangeeft de luikjes dicht te doen om het de mensen mogeljk te maken te slapen. De rest van de tijd, no problem.
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Katja schreef:Afstandbedieningen vervloek ik ook minimaal 10x per vlucht. Ik weet ook altijd mijn film onbedoeld te stoppen en dan niet op een manier dat je hem weer kunt hervatten.
Bij jou werkt dat ding dan tenminste nog.
Ik heb altijd net die ene die kapot is of niet goed werkt :mrgreen:
16x USA / 30 staten
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Tsjonge, wat een discussie over raampjes; nooit geweten dat het zo'n ergernis was. Ik houd van de zon op mijn gezicht, maar als mijn buurvrouw daardoor haar film niet kan zien, dan maar niet. Het is in een vliegtuig toch altijd een beetje geven en nemen. Als je je gewoon een beetje aanpast aan de meerderheid, en niet als enige met je raam open zit terwijl de meerderheid probeert te slapen of film wil kijken, dan hoeft niemand zich te ergeren.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ik stel voor dat iedereen gewoon gaat vliegen met Emirates. Daar hebben ze een sterrenhemel in het plafond dmv LED lampjes. De mensen die willen slapen kunnen slapen en degene die licht willen kunnen naar boven kijken ;)

Afbeelding
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Wat vreselijk zielig dat gedoe om raampjes open of dicht. Hou gewoon een beetje rekening met elkaar zeg die paar uurtjes dat je even moet afzien.

Als iemand niet met een raam dicht wil omdat die persoon daar een opgesloten gevoel van krijgt dan heb je daar toch gewoon begrip voor? En als iemand graag wil slapen en verzoekt of het raam dicht mag dan toch ook? Is het nou werkelijk teveel moeite om rekening te houden met anderen? Je zit toch allemaal lekkerlijk in hetzelfde "schuitje"? "IK doe wat IK wil want IK betaal bla bla..." hoor jezelf eens zeg, heb je ook weleens nagedacht over het effect van zo'n houding als iedereen zo zou zijn? Lijkt me niet anders zou je niet zoiets doms zeggen.

En mensen die de instructies van het cabinepersoneel niet opvolgen, daar walg ik helemaal van. Als je in het vliegtuig plaatsneemt waar zij de leiding over hebben heb je gewoon te doen wat zij van je vragen. Als je dat niet wilt geef je lekker een sloot meer geld uit aan een prive vliegtuig waarin je zelf kan bepalen wat je wilt. Zo niet, gewoon mond houden en instructies opvolgen.

Echt jammer zulk gedrag van sommigen... :thumbdown:
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Of business class of beter first class reizen :wink:
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Nogmaals (en dan stop ik want de discussie gaat een verkeerde kant op). Volgens mij is er hier niemand die zegt dat hij/zij de orders van het cabinepersoneel niet opvolgt. maar verder, Als je het van de andere kant bekijkt, bv dat ik persé langs een raam boek, omdat ik naar beneden wil kijken. Ik moet dus wel rekeing houden met degene die een luik dicht wil en zij hebben geen rekening te houden met mij die overdag gewoon lekker van het uitzicht wil genieten. Nee, dat is lekker van één kant ikke ikke en de rest kan stikken dunkt mij.

Mijn mening, je moet een ander niet tot last zijn, maar een ander mag ook aan mij denken, oftewel je moet in die 10u wat geven en nemen.
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

@PSVWally
US-fanboy schreef: En dan krijg je van mij dezelfde vriendelijke reaktie als die ik de stewardessen geef (en die is dat ik dat echt niet wil).
heidem
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door heidem »

Ik slaap nooit in het vliegtuig, doe ook nauwelijks meer een poging. Gelukkig vlieg ik niet al te vaak, dus zijn er altijd wel voldoende films om te kijken.

Ik zit vrijwel altijd naast een raam. Als men de luikjes dicht wil hebben doe ik dat, maar op het moment dat het buiten weer licht is en er land te zien is, gaan ze toch echt weer open.
Yankee-Doodle
Amerika-ontdekker

Bericht door Yankee-Doodle »

Op de een of andere manier heb ik bij lange vluchten altijd iemand achter of voor mij mij zitten die:
-Lekker tegen mijn stoel zit te trappen.
-Steeds het tafeltje in en uit klapt.
-De rugleuning voortdurend naar voor en achter doet.
Of een combinatie van die 3.

Slapen lukt niet echt en mensen aanspreken ook niet (ze zien het probleem niet).

En dat terwijl ik bijna overal kan slapen.
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

@Ziva

Als het personeel zegt dat ze naar beneden moeten, dan gaan ze naar beneden.
Als het nacht is gaan ze naar beneden.
Als het licht is en we vliegen boven zee, gaan ze naar beneden.
Als het licht is en we vliegen boven land, dan gaan ze omhoog. En daar kunnen zuchtende mensen niets aan veranderen.

I rest my case :wink:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Wel leuk dat tolerantie en rekening houden met anderen altijd maar naar één kant werkt.
:clap:

Maar ik laat het onderwerp raampjes maar rusten, wat een opschudding! :mrgreen:
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik heb alleen aangegeven dat ik het vervelend vind als mensen het raampje open houden tijdens die uren dat het licht in het hele vliegtuig gedimd wordt. Daarvoor en daarna mag iedereen doen wat hij/zij wil, als ik aan het raam zit kijk ik dan ook graag naar buiten. Maar ik krijg hier de indruk dat er een aantal mensen zijn die vinden dat ze op elk moment die raampjes open kunnen houden, ook als er door de crew duidelijk gevraagd is ze dicht te doen. Dat vind ik dus niet netjes.
Terug in Texas!
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Pete.Z schreef:Wel leuk dat tolerantie en rekening houden met anderen altijd maar naar één kant werkt.
:clap:
Als het nou om een dispuut tussen 2 personen ging, zou ik je gelijk geven. Maar in dit geval gaat het om de acties van 1 persoon die heel veel mensen beinvloedt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer