Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoeveel tijd van te voren aanwezig Schiphol
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Re: Hoeveel tijd van te voren aanwezig Schiphol
Oh dan las ik het niet goed.
-
- Amerika-ontdekker
vanuit apeldoorn pakken we nog steeds de auto als het vertrektijdstip voor 12.00 uur is. Als we vroeg in de ochtend vertrekken (tot 10.30 uur) boeken we altijd een hotel direct naast de terminal. Geen zin in filestress en heel vroeg je bed uit. kost 80 euro maar levert ons ook veel op.
Ikzelf vertrek binnen 2 weekjes ook richting LA !! Wij hebben onze eerste vlucht met Swiss richting Zurich om 09u45, vanaf Zurich vliegen we dan met een ander vliegtuig (maar ook met Swiss) richting LA.
Moet ik dan maar 2 uur op voorhand aanwezig op Schiphol ? En zoja, worden er dan in Zurich extra strenge controles gehouden, want daar is onze overstaptijd slechts 2 uurtjes...
Moet ik dan maar 2 uur op voorhand aanwezig op Schiphol ? En zoja, worden er dan in Zurich extra strenge controles gehouden, want daar is onze overstaptijd slechts 2 uurtjes...
Voor europese vluchten is 2 uur van te voren voldoende. Je krijgt op Schiphol geen controle zoals bij vluchten naar Amerika. Of er een veiligheidscontrole tijdens je overstap in Zurich is en in welke vorm durf ik niet te zeggen. Mijn ervaringen op buitenlandse luchthavens zijn wisselend. Maar over je overstap zou ik sowieso geen zorgen maken.
- bedeve
- Amerika-expert
Tsja.Ruud2004 schreef: Ik ga zeker met de trein. Ik reis al jaren dagelijks (ma t/m vr) met de trein tussen Hilversum en Schiphol..
Dan durft iedereen !!
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- bedeve
- Amerika-expert
Jouw vlucht heb ik in januari gedaan.wizzie19 schreef:Ikzelf vertrek binnen 2 weekjes ook richting LA !! Wij hebben onze eerste vlucht met Swiss richting Zurich om 09u45, vanaf Zurich vliegen we dan met een ander vliegtuig (maar ook met Swiss) richting LA.
Meestal niet te betalen.
Anders de meest optimale vlucht. !!
Over jouw vragen..
Je eerste vlucht is een Europese.
Dus minimale melding op gate is 45 minuten ?
Je tweede vlucht is de luxueuze Swiss vlucht van Zurich naar LAX.
Waar uw eten wordt geserveerd met plate bestek.
Waar ik op een gegeven moment de stewardess heb gezegd ons even over te slaan.
Na al het eten, het Movenpick ijs,het Swiss Chocolate.....
Niet meer....
De strenge controles ?
Het zijn professionals aan het eind van de gang.
Niet de vmbo'ers op Schiphol.
Eind van de gang afgezet.laatste ( door Camel gesponsorde) Rookmogelijkheid is daarna.
Vriendelijk.
Mijn vrouw ging terug lang controle,en terugkomend langs de rij gehaald omdat ze eerder gezien was
Als ik het zou kunnen betalen.
Vloog ik nooit meer.
Anders dan met,
Swiss Air.
( in januari om het risico van de noordelijke amerikaanse vliegvelden i n winter te voorkomen )
Kom je net van groep 8 en ben je werkeloos ?
http://www.g4s.nl/nl-NL/
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6

Zijn ze echt zo goed?
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014
Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014
Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Swissair is echt helemaal top 

- bedeve
- Amerika-expert
Eind november was er een |United /Lufthansa / Swiss Air flash Sale.Laura&Edwin schreef:![]()
haha! Kleurrijk! Mooi verhaal en doet me verlangen naar een dergelijke vlucht.
Zijn ze echt zo goed?
Wij vlogen mid-januari.
Swiss heen- Lufthansa terug.
€ 440 PP
Helemaal top !!
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Bedankt Bedeve !! Ik ben helemaal gerustgesteld nu en kijk zelfs uit naar de lange vlucht
Heb trouwens in december 2013 deze vluchten kunnen boeken voor 670€ pp, iets meer dan jouw prijs, maar toch nog acceptabel vond ik !

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Swiss is geweldig!
Ik stond wel even raar te kijken toen we vernomen dat we met ''edelweiss air'' richting Zurich vlogen. Vond het niet echt een naam voor een serieuze maatschappij, verder niets op aan te merken.
De vlucht van Zurich naar LA was geweldig. Ik heb zelden zo lekker gegeten als toen in het vliegtuig. De verzorging is echt top.
Ik stond wel even raar te kijken toen we vernomen dat we met ''edelweiss air'' richting Zurich vlogen. Vond het niet echt een naam voor een serieuze maatschappij, verder niets op aan te merken.
De vlucht van Zurich naar LA was geweldig. Ik heb zelden zo lekker gegeten als toen in het vliegtuig. De verzorging is echt top.
Had jij toen wel extra controle in Zurich ?sharon-vb schreef:Swiss is geweldig!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Voor hoever ik me kan herinneren hebben we daar geen extra controle gehad.
We zijn continu in het gedeelte achter de douane geweest nadat we het vliegtuig verlieten. We hadden geen mogelijkheid om ergens aan explosieven te kunnen komen.
De enige controle was die van ons ticket. Dit was drie jaar geleden, er kan natuurlijk een en ander veranderd zijn.
We zijn continu in het gedeelte achter de douane geweest nadat we het vliegtuig verlieten. We hadden geen mogelijkheid om ergens aan explosieven te kunnen komen.

De enige controle was die van ons ticket. Dit was drie jaar geleden, er kan natuurlijk een en ander veranderd zijn.
- bedeve
- Amerika-expert
Bij het binnenkomen in Zurich heb je geen extra controle.
Je gaat vervolgens naar de terminal waar je weer uitreist richting VS.
Daar heb je een Zwitserse paspoort controle.
Heel vriendelijk werd mij uitgelegd dat daar voor heel Europa wordt gecontroleerd.
Nog een belasting onbetaald in Nederland.
Een verkeersboete in Belgie ; ze zien het allemaal.
Vervolgens ga je de terminal in richting gate.
Het achterste deel van de terminal,met de gates voor vluchten naar de USA is afgezet.
Daar passeer je het bekende interview gedeelte.
Maar zoals eerder genoemd gaat dat heel anders dan op Schiphol.
Adequaat en vriendelijk.
Wij hadden laatste keer niet veel tijd.
De stewardess onderweg naar Zurich had een juiste inschatting; 30 minuten.
Meteen bij aankomst in Zurich merk je het verschil; andere atmosfeer op het vliegveld,andere muziek, rustige vriendelijke mensen.
Je gaat vervolgens naar de terminal waar je weer uitreist richting VS.
Daar heb je een Zwitserse paspoort controle.
Heel vriendelijk werd mij uitgelegd dat daar voor heel Europa wordt gecontroleerd.
Nog een belasting onbetaald in Nederland.
Een verkeersboete in Belgie ; ze zien het allemaal.
Vervolgens ga je de terminal in richting gate.
Het achterste deel van de terminal,met de gates voor vluchten naar de USA is afgezet.
Daar passeer je het bekende interview gedeelte.
Maar zoals eerder genoemd gaat dat heel anders dan op Schiphol.
Adequaat en vriendelijk.
Wij hadden laatste keer niet veel tijd.
De stewardess onderweg naar Zurich had een juiste inschatting; 30 minuten.
Meteen bij aankomst in Zurich merk je het verschil; andere atmosfeer op het vliegveld,andere muziek, rustige vriendelijke mensen.
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Wij vertrekken ook op een zaterdag rond 10:45 uur geloof ik. Nemen ook vroege trein om rond 8u op Schiphol te zijn, met de backup dat we iemand kunnen bellen mocht we toch stranden onderweg.
(moeten vanuit Assen komen)
(moeten vanuit Assen komen)
Ik hou niet van vliegtuigvoer en hoe vroeg we dan ook vertrekken ik zorg altijd dat ik zo op tijd ben zodat we nog tijd hebben om even rustig te eten
Ik vind het zelf een prettiger idee om met de auto te gaan. Natuurlijk kun je ook in de file terecht komen, maar ik hoor zovaak dat er minstens een uur vertraging is met de trein naar schiphol. We kennen wel wat mensen die het ook leuk vinden om op schiphol rond te hangen dus hebben we altijd wel de luxe dat we worden gebracht en niet met de parkeerkosten zitten 

Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Griekenland, UK, US(Pa, Fl, Ny, Nj, MD, Hawaii), Bonaire, Turkije, Portugal
- guido09
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Dit jaar vertrekken we om 11:15 vanaf schiphol. Om niet op een onchristelijke tijd te moeten opstaan (we wonen in zuid-limburg), hebben we besloten om de avond ervoor met de trein al af te reizen en overnachten op schiphol.
Zodoende beginnen we fris als een hoentje aan onze reis...
Zodoende beginnen we fris als een hoentje aan onze reis...

-
- Amerika-newbie
Ik heb over dit onderwerp ook een vraag:
Ik vertrek samen met een vriendin ma 16 juni a.s. om 9.35 uur naar Toronto met KLM. In de reispapieren staat dat we 3 uur van tevoren moeten inchecken en dat we ons 1,5 uur van tevoren bij de gate moeten melden. Omdat we al een dag van tevoren online willen inchecken is het volgens mijn vriendin niet nodig om 3 uur van tevoren op schiphol te zijn. Zij wil om 06.05 uur de trein nemen en dan komen we om 07.13 uur aan op schiphol. Denken jullie dat dit haalbaar is?
Ik hoor graag jullie mening. Bedankt alvast.
Groetjes, Linda
Ik vertrek samen met een vriendin ma 16 juni a.s. om 9.35 uur naar Toronto met KLM. In de reispapieren staat dat we 3 uur van tevoren moeten inchecken en dat we ons 1,5 uur van tevoren bij de gate moeten melden. Omdat we al een dag van tevoren online willen inchecken is het volgens mijn vriendin niet nodig om 3 uur van tevoren op schiphol te zijn. Zij wil om 06.05 uur de trein nemen en dan komen we om 07.13 uur aan op schiphol. Denken jullie dat dit haalbaar is?
Ik hoor graag jullie mening. Bedankt alvast.
Groetjes, Linda
-
- Amerikafan
Jouw vriendin is vast en zeker nog nooit naar Amerika geweest?
Het inchecken is niet het probleem en kost niet al teveel tijd maar de douane wel.

Het inchecken is niet het probleem en kost niet al teveel tijd maar de douane wel.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Ik begrijp niet wat Amerika daarmee te maken heeft? Bij KLM krijg je niet het gesprekje wat je bij Amerikaanse maatschappijen krijgt. De douane op Schiphol gaat tegenwoordig ook al met self service, net zoals de koffer. Bij de gate krijg je de security check, en als je daar op tijd bent (Max uur van te voren) is het prima. Wij vertrokken vorige week met KLM naar Washington en waren 2 uur voor vertrek op Schiphol, we hebben met degene die ons wegbracht nog even koffie gedronken en na de douane nog geshopt, we hadden meer dan genoeg tijd.
De vlucht met KLM was fantastisch, het eten was erg lekker en de bemanning was super vriendelijk, na vele vluchten met Amerikaanse maatschappijen was dit zo veel beter.
De vlucht met KLM was fantastisch, het eten was erg lekker en de bemanning was super vriendelijk, na vele vluchten met Amerikaanse maatschappijen was dit zo veel beter.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 2741 Weergaves
-
Laatste bericht door HillBillies
-
- 6 Reacties