Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefonie en mobiel internet in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Toetie013
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door Toetie013 »

En iemand ervaring met Straight Talk, bring your own device:

http://www.straighttalkbyop.com/img/pro ... on-kit.png

Is 5GB voor 45 dollar, inclusief ongelimiteerd bellen in USA (en naar Nederland bel ik wel met Whatsapp).

Gebruikt verizon (en andere mvno's, dus dekking zou goed moeten zijn overal).

En je kunt elke Walmart inlopen en daar deze sim kopen en is 30 dagen geldig.

Is tot nu toe beste wat ik gevonden heb.
matthijsdk
Amerika-ontdekker

Bericht door matthijsdk »

Geen ervaring mee, maar ziet er inderdaad interessant uit! Ik ben ook benieuwd.

Zoals ik het op de website lees is het zelfs 5GB data op hoge snelheid (4G) en daarna onbeperkt data op lage snelheid (2G)... sweet!
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen. Dat kaartje hebben wij ook op het oog voor volgende maand.
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

ik kan niet vinden of je met straighttalk mag thetheren (hotspot)
Dat heb ik wel nodig voor mijn dochters :)
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Daar was ik net naar op zoek, maar de site ligt eruit.

We rijden op dit moment door Frankrijk met een prepaid card van Prepaidsimcard.org, werkt fantastisch op mijn MIFI-router. Blij mee!

Ze bieden ook deze opties: http://www.prepaidsimcard.org/payg-prep ... d-usa.html
ONYX666
Amerikakenner

Bericht door ONYX666 »

ondertussen via facebook contact gehad en bij straighttalk is tethering niet toegestaan.
Heb bij att ook de vraag weer even uitgezet daat was het 2 jaar geleden toegestaan maar kan het op de website zo niet vinden.
Want dan is ATT nog een iets betere deal dan prepaidusasimcard (att gratis bellen in usa bijvoorbeeld)
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik volg het graag even!
repmeer
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door repmeer »

ONYX666
Amerikakenner

Bericht door ONYX666 »

prepaidzero ook geen tethering mocht je dat nodig hebben
Toetie013
Amerika-ontdekker

Bericht door Toetie013 »

Voor USA een nog mooiere optie met enorm veel data tegen een zeer goedkope prijs, en je kunt de sim al naar Nederland laten komen:

http://www.three.co.uk/Support/Roaming_ ... 4306357859

Als je niet veel geld uit wil geven dan schaf je een Three UK Sim aan en neemt daarbij een pay as yo go add on for 20 pond (ca. 26 euro). En dan krijg je 12 GB data op ATT en T-mobile netwerk. Zij bieden hun klanten namelijk aan dat het data tegoed (en het bellen naar UK) ook in een aantal landen geldig is. Dit heet 'Feel yourself at home' en geldt voor ca. 18 landen, waaronder USA.

Je moet dan wel via ebay kaartje aanschaffen (en niet te vroeg, want binnen 90 dagen na aanschaf sim moet je add on geactiveerd hebben die dan 30 dagen geldig blijft).

Bijvoorbeeld kaart van 1 pond, die je daarna op moet waarderen:
http://www.ebay.co.uk/itm/THREE-3-NETWO ... Sw-7RVEr-4

Dat opwaarderen kan alleen via Engelse credit card, maar daar is ook iets op gevonden:
"Afgelopen weekend even gekeken naar Three (UK). Ik had de sim (besteld via ebay) al een paar dagen in huis. Blijkt dat je je top-up dus niet met je buitenlandse credit card kan betalen 8)7 (my bad: staat namelijk overal vermeld...)
Aangezien ik mijn three sim wil gaan gebruiken in de USA en niet van plan ben om nog even naar de UK te reizen voor een top-up van 20 pond heb ik even rond geneusd en de volgende website gevonden:
http://www.mobiletopup.co.uk
Hier kan je een voucher kopen. Kost wel 1 pond extra, maar dat is goedkoper dan naar de UK vliegen/lopen/rijden... Je kan betalen met paypal en je krijgt per mail de voucher code.Per saldo heb ik dus voor GBP 23,49 inclusief verzendkosten naar Nederland (EUR 30) een maand lang de tijd om 12 Gb in de USA te verstoken en kan ik ook nog 300 minuten gratis bellen (account bij 12voip (freedays) --> inbellen naar UK 12voip nummer en dan door naar NL/USA etc."
Als je dat te ingewikkeld vindt moet je op ebay zo n sim kopen waarop al 20 pond staat en dan kun je de add on gewoon activeren (wel add on activeren voor 12 GB met 30 dagen anders werkt service 'Feel at home' niet).

Bijvoorbeeld (met meer dan 20.000 transacties):
http://www.ebay.co.uk/itm/221856133584

Op forum van tweakers.nl is er een apart onderwerp over telefoneren en internetten in buitenland. Als je binnen dit forum zoekt op three krijg je veel informatie.

http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... oolean%5D=

Voor mensen die ook nog beetje willen bellen in USA, dit kost ca 18 eurocent per minuut (en kun je door paar pond opwaarderen betalen) en daarnaast kun je natuurlijk viber, whatsapp bellen, Skype enz gebruiken.

Tethering is niet toegestaan in buitenland.

Maar voor in totaal (inclusief verzendkosten) ca. 30 euro (en wellicht 35 euro inclusief aantal x bellen in USA zelf) ben je klaar en kun je ook al van tevoren de Sim in huis hebben zodat je daar bij aankomst niet meer druk over hoeft te maken. En dan beschik je over 12GB data. Veruit de goedkoopste oplossing.

Lang verhaal, maar ik wilde de mensen die op zoek zijn naar redelijk veel data en gemak van sim al in huis hebben voor vertrek dit niet onthouden.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

De kaart waar ik over schreef in Frankrijk was dus die van Three in de UK, besteld vía Prepaidsim.org ...
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik kreeg vanmorgen van Prepaidsimcard.org een mail met een 10 procent promotiecode voor een SIM-card in de USA.

Wij hebben voor 1 mobiele telefoon en 1 MIFI-router de volgende bestelling gedaan. Op deze prijs krijg je nog 10 procent korting (tot zondagavond) met de code LOVE10

Misschien kan het goedkoper, maar we hebben goede ervaringen met hun kaarten in Europa en er is tot 5 GB tethering toegestaan op de datakaart voor onze MIFI-router. Wel heb ik er een mail achteraan gedaan, ik moest 17,90 euro verzendkosten betalen, maar ze melden zelf dat bij bestelling van 2 SIM-kaarten of meer gratis verzending geldt. Maar eens kijken wat ze daar mee gaan doen.
Schermafbeelding 2016-02-12 om 15.14.41.png
Schermafbeelding 2016-02-12 om 15.14.49.png
Bijlagen
Schermafbeelding 2016-02-12 om 15.01.44.png
Schermafbeelding 2016-02-12 om 15.01.44.png (30.74 KiB) 3118 keer bekeken
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Mijn zoon gaat voor het eerst alleen naar de vs. Hij slaapt 2 weken bij zijn oma en 1 week bij een vriendin die daarheen verhuisd is.Daar kan hij dus gewoon de vaste telefoon gebruiken en heeft hij wifi. Als in de vs aankomt is het wel prettig als hij een communicatiemiddel heeft bijvoorbeeld als hij zijn opa en oma niet zou kunnen vinden die hem ophalen etc. ( en om ons te laten weten dat hij er is en ze gevonden heeft)
Tele2 heeft een bundel met 100MB, een week geldig, voor 7,50. Als het op is kan hij gewoon een nieuwe bundel activeren, maar waarschijnlijk is dit per week voldoende, het gaat tenslotte alleen om momenten dat hij geen wifi heeft. ( oma en vriendin hebben beide whats app)

Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft en/ of tips over heeft.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik had zo´n bundel bij Telfort, 500MB voor een week. Heel België en Frankrijk doorgereden en totaal geen bereik. Nergens pakte hij wat op. Deze week met de kaart van Prepaidsimcard.org echt langs de hele route kunnen internetten. Maar ja, die zijn wel een stuk duurder.

Geen idee wat Tele2 in de USA doet.
butterfly
Amerika-expert

Bericht door butterfly »

Ik kan ook niet echt ervaringen vinden op internet. Bedankt voor het delen van jouw ervaring met telfort. ( ik weet ook niet of op Dulles en O'hare gratis wifi is. Dat is niet standaard op alle vliegvelden heb ik gemerkt.)
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Als ik het me goed herinner hebben we op O'Hare gebruik moeten/kunnen maken van de gratis WIFI bij McDonalds.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
butterfly
Amerika-expert

Bericht door butterfly »

Dank je wel. O'Hare is zo te zien een van de luchthavens waar geen centraal free wifi is. Ik heb wel een site gevonden die "trucs" geeft om aan gratis wifi te komen op dat vliegveld. o.a in de lobby van het Hilton op de vlieghaven. Ik heb gevonden dat Dulles en Norfolk(Virginia) gratis wifi hebben.

Ik ga dus maar een goedkope bundel van tele2 voor hem kopen, dan kunnen we eerst kijken of het werkt, maar dan weet ik ook dat hij ons kan bereiken als het niet lukt dmv gratis wifi.
peps
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door peps »

in oktober heb ik bij Walmart een T-Mobile pay as you go gehaald met 5gb 4g snelheid. kosten: $35,- Gewoon in een oude S5 gestopt en als hotspot ingesteld. Zo konden we met zn vieren de hele reis naar huis appen en de planning voor de volgende dag maken.
met die kaart konden we zelfs nog bellen (100m in USA) en gratis sms naar 120 landen.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ai, nu heb ik wel spijt van Prepaidsimcard.org. Weer te snel geweest ...
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

bestaan dongels eigenlijk nog?
ik zou straks ook graag mobiel internet willen hebben, maar dan voor mijn notebook .....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer