Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tentkamperen
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Tentkamperen
En dan heb je nog de plaatsen die je niet kunt reserveren. Die heb je in veel nationale parken ook, soms het hele jaar en soms alleen in het laagseizoen. Op recreation.gov kun je ook die plaatsen vinden. Op reserveamerica.com weer niet, omdat je die dus niet kunt reserveren.
Reserveren via recreation.gov gaat heel eenvoudig. Wat wel vervelend is is dt je niet kosteloos kunt annuleren. Althans; niet bij de campings die ik heb vastgelegd. Maar uiteraard liggen de prijzen niet hoog en is dus ook annuleren nog wel te betalen. En het reserveren gaat wat minder eenvoudig bij het specifieke geval Yosemite (omdat het héél snel vol zit), maar daar is al genoeg over geschreven op dit forum.
In de ochtend is het afhankelijk van in welke periode je gaat uiteraard al vroeg licht. Maar de vraag is of dat erg is. Als je het 's avonds niet te laat maakt dan kan het een gelegenheid zijn om vroeg uit de veren te gaan en direct de dag te plukken. Als je in de zomer gaat kan het ook erg heet in de tent worden als je te lang blijf liggen 's ochtends... Nog een reden om op tijd op te staan. Van die oogmaskertjes kunnen, maar ik vind dat zelf nooit zo relaxt slapen.
Nachttemperaturen van de locaties die je bezoekt kun je eenvoudig vinden op de grote weer-sites op internet. Met een goede slaapzak en vooral ook goed matje kun je je prima 'kleden' op eventuele kou. Luchtbedden zijn niet slim als je koude nachten verwacht; die hebben een isolatiewaarde van nul komma nul waardoor je het snel koud krijgt. Veel beter zijn de (opblaasbare) matjes, bekend zijn de matjes van Thermarest en Exped. Die kosten wat, maar dan lig je tenminste wel comfortabel en behaaglijk. Warme slaapzakken hoeven niet veel te kosten, maar zijn dan vaak wel erg volumineus. Warme slaapzakken die compact/licht zijn zijn wél duur, omdat er dan per definitie gebruik moet worden gemaakt van (duur) dons.
Gasbrandertjes kun je denk ik inderdaad het best in de VS kopen. Daar is het gemiddeld genomen wat goedkoper dan hier. Mocht je een brandertje in Europa willen kopen, zorg er dan voor dat je brander werkt op gastankjes met schroefaansluiting, NIET met prikaansluiting (de bekende blauwe Campinggaz-tankjes). Campinggaz is iets typisch Europees (voornamelijk Zuid-Europa waaronder Frankrijk), en die aansluiting is niet compatibel met het schroefsysteem dat ze in de VS en bijvoorbeeld Noord-Europa kennen. Je hebt ook branders die overweg kunnen met beide soorten gastankjes. In de VS werkt men ook vaak met benzinebranders zoals al genoemd in dit topic.
Reserveren via recreation.gov gaat heel eenvoudig. Wat wel vervelend is is dt je niet kosteloos kunt annuleren. Althans; niet bij de campings die ik heb vastgelegd. Maar uiteraard liggen de prijzen niet hoog en is dus ook annuleren nog wel te betalen. En het reserveren gaat wat minder eenvoudig bij het specifieke geval Yosemite (omdat het héél snel vol zit), maar daar is al genoeg over geschreven op dit forum.
In de ochtend is het afhankelijk van in welke periode je gaat uiteraard al vroeg licht. Maar de vraag is of dat erg is. Als je het 's avonds niet te laat maakt dan kan het een gelegenheid zijn om vroeg uit de veren te gaan en direct de dag te plukken. Als je in de zomer gaat kan het ook erg heet in de tent worden als je te lang blijf liggen 's ochtends... Nog een reden om op tijd op te staan. Van die oogmaskertjes kunnen, maar ik vind dat zelf nooit zo relaxt slapen.
Nachttemperaturen van de locaties die je bezoekt kun je eenvoudig vinden op de grote weer-sites op internet. Met een goede slaapzak en vooral ook goed matje kun je je prima 'kleden' op eventuele kou. Luchtbedden zijn niet slim als je koude nachten verwacht; die hebben een isolatiewaarde van nul komma nul waardoor je het snel koud krijgt. Veel beter zijn de (opblaasbare) matjes, bekend zijn de matjes van Thermarest en Exped. Die kosten wat, maar dan lig je tenminste wel comfortabel en behaaglijk. Warme slaapzakken hoeven niet veel te kosten, maar zijn dan vaak wel erg volumineus. Warme slaapzakken die compact/licht zijn zijn wél duur, omdat er dan per definitie gebruik moet worden gemaakt van (duur) dons.
Gasbrandertjes kun je denk ik inderdaad het best in de VS kopen. Daar is het gemiddeld genomen wat goedkoper dan hier. Mocht je een brandertje in Europa willen kopen, zorg er dan voor dat je brander werkt op gastankjes met schroefaansluiting, NIET met prikaansluiting (de bekende blauwe Campinggaz-tankjes). Campinggaz is iets typisch Europees (voornamelijk Zuid-Europa waaronder Frankrijk), en die aansluiting is niet compatibel met het schroefsysteem dat ze in de VS en bijvoorbeeld Noord-Europa kennen. Je hebt ook branders die overweg kunnen met beide soorten gastankjes. In de VS werkt men ook vaak met benzinebranders zoals al genoemd in dit topic.
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Het kan soms in de zomer loeiheet zijn in de tent. Dat is voor ons een reden om op plekken als bijv. Page, Moab, Joshua Tree te kiezen voor een hotel/huis/cabin. De afwisseling van primitief kamperen en een leuke authentieke cabin/b&b enz is voor ons ideaal.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Moniquemichiel
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Je hebt zoooooo gelijk en toch gaan we het deze zomer proberen in Joshua Tree....... al is het voor de foto
Al houden we een slag om de arm, zou zomaar toch een hotel kunnen worden.
In Page was het inderdaad ongelofelijk heet maar ook heel bijzonder om er te kamperen.
Death Valley hebben we een hotel.

Al houden we een slag om de arm, zou zomaar toch een hotel kunnen worden.
In Page was het inderdaad ongelofelijk heet maar ook heel bijzonder om er te kamperen.
Death Valley hebben we een hotel.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
@Galapagos, ik vind een luchtbed wel iets comfortabeler liggen maar idd weinig isolatie, zou het helpen er een isolerend matje onder te leggen of heeft dat weinig zin ivm de lucht die er tussen blijft??Luchtbedden zijn niet slim als je koude nachten verwacht; die hebben een isolatiewaarde van nul komma nul waardoor je het snel koud krijgt. Veel beter zijn de (opblaasbare) matjes, bekend zijn de matjes van Thermarest en Exped.
Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
- goldenhills
- Amerika-expert
Wij gebruiken een geisoleerd luchtbed, de REI Camp Bed 3.5. Niet erg kompakt, maar bevalt heel erg goed!
https://www.rei.com/product/870757/rei- ... eeping-pad
Een isolerend matje icm met een luchtbed lijkt me prima werken.
https://www.rei.com/product/870757/rei- ... eeping-pad
Een isolerend matje icm met een luchtbed lijkt me prima werken.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heb je weleens op de wat 'dikkere' opblaasbare isomatjes gelegen? Ik heb zelf een Thermarest NeoAir All Season van ruim 6 cm dik. Dat is feitelijk een soort luchtbed, alleen dan dus heel goed geïsoleerd. Het ligt echt heel comfortabel, ik vind het fijner liggen dan alle luchtbedden die ik ken. En toch maar iets van 600/700 gram. Vouwt ook heel compact op, dus neemt heel weinig ruimte in in de koffer/tas.ina schreef:@Galapagos, ik vind een luchtbed wel iets comfortabeler liggen maar idd weinig isolatie, zou het helpen er een isolerend matje onder te leggen of heeft dat weinig zin ivm de lucht die er tussen blijft??

De isolatiewaarde van matjes kun je vergelijken door de R-waarde. Hoe hoger hoe beter. Mijn matje heeft een waarde van 4.9 en die door goldenhills wordt genoemd zelfs 6.0. Dat is allebei erg hoog.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Ik kijk nu op internet naar die matjes maar ik vind ze wel klein, 1.80x51cm,nu ben ik zelf niet zo groot maar mijn man is bijna 1.90m ook 51cm vind ik erg smal, ben ik ook wel maar hou wel van een beetje ruimte 

Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ze zijn er meestal in drie maten. De matjes van Thermarest zijn in de grootste maat doorgaans 196x63cm.
De kleinste maat is vaak maar 120cm lang, en is vooral bedoeld voor mensen die te voet hun hele kampeeruitrusting meenemen en voor wie dus elke gram telt. Zij kiezen er dan voor om bij de benen geen matje te hebben.
De kleinste maat is vaak maar 120cm lang, en is vooral bedoeld voor mensen die te voet hun hele kampeeruitrusting meenemen en voor wie dus elke gram telt. Zij kiezen er dan voor om bij de benen geen matje te hebben.
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij hebben ook matjes van Thermarest. Ze zijn vrij groot en heel comfortabel. We hebben deze.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- butterfly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Toevallig hebben wij onlangs in de kampeerwinkel gekeken naar die matjes. Ze lagen daar opgesteld op een soort blokken zodat je er eens op kon liggen, om het aan te voelen. Op zich viel dat niet tegen, maar wat ons wel tegen viel, was het volume van deze matjes als ze ingepakt zijn. Ik had gedacht dat ze veel minder ruimte in zouden nemen dan een luchtbed, maar dat was echt niet zo. Die matjes zijn ook vrij prijzig, dus wij kopen volgende keer gewoon ter plaatse luchtbedden en isolatiematjes (of nemen die laatste wel mee) en laten die daar dan ook.
De vorige keer hebben we de luchtbedden trouwens in Nederland bij de kringloop gekocht voor een euro. Op de heen weg hadden we er wel ruimte voor, we hebben ze op de laatste camping weggegeven en zo konden onze inkopen op de terugweg op die plek.Wij hadden ook bij Ikea de goedkoopste dekbedden gekocht, die zaten al vacuüm ingepakt en namen weinig ruimte in. Die hebben we op de laatste camping ook weggegeven. Die dekbedden zijn alleen goed als het warme bestemmingen zijn, heel veel isolatie bieden ze niet
De vorige keer hebben we de luchtbedden trouwens in Nederland bij de kringloop gekocht voor een euro. Op de heen weg hadden we er wel ruimte voor, we hebben ze op de laatste camping weggegeven en zo konden onze inkopen op de terugweg op die plek.Wij hadden ook bij Ikea de goedkoopste dekbedden gekocht, die zaten al vacuüm ingepakt en namen weinig ruimte in. Die hebben we op de laatste camping ook weggegeven. Die dekbedden zijn alleen goed als het warme bestemmingen zijn, heel veel isolatie bieden ze niet

- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Niet alle opblaasbare matjes zijn compact, je hebt van die varianten die je eigenlijk alleen maar kunt oprollen (en die bij een breedte van 63cm dus een flinke rol worden van 63cm lang). En je hebt er die je gewoon kunt opvouwen. Die van ons kun je opgevouwen/ingepakt zien op de tweede foto van boven op deze pagina.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik was door ervaringen in het verleden sceptisch over zelfopblazende matjes, maar in het VK heb ik 3 weken geslapen op een goede van 7,5 cm dikte en dat was prima. Ik ben 1,96m, dus hij is wat groot voor alleen een backpack, maar met de auto vind ik hem ideaal.
- Moniquemichiel
- Amerikakenner
Als je overweegt om vaker te kamperen zou je kunnen overwegen om wat duurdere dingen aan te schaffen zoals goede slaapmatjes. Wij hebben zelf exped matten. Deze zijn zeer klein opvouwbaar en wegen 1020 gram. Kamperen wordt vaak kramperen doordat mensen niet goed slapen. Te koud, te hard etc. Wij hebben onze matten er al ruimschoots uit, ze liggen beter dan menig hotelbed. We hebben een klein tentje en een tarp. Je hebt schaduw en kan bij regen gewoon droog (rechtop) zitten. We spannen hem vaak boven de picknicktafel. We hebben hier lichtgewicht stokken voor aangeschaft (2) Wij hebben twee kleine gasbrandertjes en halen een voorraad Coleman gasflessen bij REI. Ze hebben namelijk niet in elke Walmart de gasflessen die wij gebruiken. REI is trouwens een superwinkel. Vergelijkbaar met Bever of Zwerfkei en dan voor veel dingen goedkoper. We hebben ooit backpackers stoelen aangeschaft maar dat beviel ons niet. We kopen ter plekke twee stoeltjes, voor bij het kampvuur. We nemen altijd een anti-aanbakrooster mee van Weber. We hebben ons het eerste jaar scheel gezocht naar iets om op de barbecue te leggen. (Ja ik weet het de bacteriën worden gedood door de hitte, het is het idee......)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Hier ben ik alvast goed geïnformeerd, waarvoor dank!
Nu nog de bedenking, hoe doen jullie dat voor het opladen van batterijen van fototoestellen, gsm....?
Nu nog de bedenking, hoe doen jullie dat voor het opladen van batterijen van fototoestellen, gsm....?
2015: NY + Zuid-West
2016: New York Marathon
2017: Seattle-Olympic NP-West Canada-Glacier NP-Yellowstone NP
2018: Oost-USA
2018: Chicago Marathon
2016: New York Marathon
2017: Seattle-Olympic NP-West Canada-Glacier NP-Yellowstone NP
2018: Oost-USA
2018: Chicago Marathon
- butterfly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Gouden tip ( van Michelly) : een omvormer/ oplader in de auto aansteker en terwijl je met de auto rijdt opladen. Werkt perfect!
-
- Amerikafan
In het VK heb ik ervaren dat een goede powerbank een verstandige investering is. We bleven hooguit twee-drie nachten per locatie en dan onderweg in de auto de powerbank en/of telefoons opladen. Ik had twee volle batterijen mee voor mijn DSLR, en die hebben het zonder problemen drie weken volgehouden. Ook de Kindle had geen opladen nodig.
Op sommige campings kon je 's nachts in de receptie je telefoon laten opladen, maar dat was voor voor ons niet nodig.
Wanneer je zo op reis bent vind ik het ook wel fijn om even afgeschakeld te zijn van alle appjes en sociale media, maar voor navigatie, reisinfo en foto's gebruik je een smartphone toch veel.
Op sommige campings kon je 's nachts in de receptie je telefoon laten opladen, maar dat was voor voor ons niet nodig.
Wanneer je zo op reis bent vind ik het ook wel fijn om even afgeschakeld te zijn van alle appjes en sociale media, maar voor navigatie, reisinfo en foto's gebruik je een smartphone toch veel.
- Moniquemichiel
- Amerikakenner
We laden op in de auto ...... en als we hotels aandoen. Handig om een extra batterij voor bijvoorbeeld een fototoestel bij je te hebben of een pokerbank voor je telefoon. Je ziet ook vaak mobieltjes aan de stroom liggen in toiletgebouwen. We hebben onszelf voor de kerst een opvouwbare ledlamp op zonne-energie gegeven. Daar kan ook een usb kabel in. Ben benieuwd 

Laatst gewijzigd door Moniquemichiel op 21 mei 2016, 09:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikafan
Die zonne-energie dingen kunnen de batterijen van moderne smartphones helaas hooguit iets verlengen, opladen is lastig. Hopelijk dat daar snel wat vooruitgang wordt geboekt.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
In plaats van een omvormer te kopen voor bijvoorbeeld de oplader van je camera, kun je ook voor een paar euro een oplader kopen die via USB gevoed wordt. Compacter en efficiënter, tenzij je een heleboel verschillende laders nodig hebt natuurlijk. En je kunt op die manier ook de batterij van je camera opladen middels een powerbank.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Misschien een leuke tip: Heb zelf pas bij Bever een self inflating matje en slaapzak gekocht. Te koop als set voor 107,-
Thuis uitgetest en helemaal prima! Is dik afgeprijsd.
Mat is 6,5 cm en 63 cm breed. Slaapzak is omkeerbaar en voor temperaturen tot -1. Comforttemperatuur van 7 graden. En ziet er ook nog eens leuk uit!
http://www.bever.nl/ticla-besito-siesta ... mbadc52006
Wij gaan nu aankomende reis voor het eerst zo kamperen, maar zijn van plan het daarna vaker te doen. In Europa of een volgende keer Amerika. Het is er wel echt 1 voor autoreizen. Je kan hem niet helemaal opvouwen maar hij zit wel in een handige zak samen met de slaapzak en 2 matten past ook in 1 zak

Thuis uitgetest en helemaal prima! Is dik afgeprijsd.
Mat is 6,5 cm en 63 cm breed. Slaapzak is omkeerbaar en voor temperaturen tot -1. Comforttemperatuur van 7 graden. En ziet er ook nog eens leuk uit!
http://www.bever.nl/ticla-besito-siesta ... mbadc52006
Wij gaan nu aankomende reis voor het eerst zo kamperen, maar zijn van plan het daarna vaker te doen. In Europa of een volgende keer Amerika. Het is er wel echt 1 voor autoreizen. Je kan hem niet helemaal opvouwen maar hij zit wel in een handige zak samen met de slaapzak en 2 matten past ook in 1 zak

Misschien wat voor jullie? Vandaag besteld, morgen in huisina schreef:Ik kijk nu op internet naar die matjes maar ik vind ze wel klein, 1.80x51cm,nu ben ik zelf niet zo groot maar mijn man is bijna 1.90m ook 51cm vind ik erg smal, ben ik ook wel maar hou wel van een beetje ruimte

Explore. Dream. Discover.
Travel 2017
Januari: Cuba+ Florida
April/Mei: Singapore,Vietnam,Cambodja
Aug: Japan
Travel 2017
Januari: Cuba+ Florida
April/Mei: Singapore,Vietnam,Cambodja
Aug: Japan