Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reserveringen bezoekers toegang (National) Parks 2022
Re: Reserveringen bezoekers toegang (National) Parks 2022
Ja, dat mag. Zelfde in Yosemite, het geldt alleen tussen 6am en 4pm.
Ik heb er gemengde gevoelens over, maar de balans slaat toch wel zover door naar het negatieve - ik ben dus tegen dit systeem.
Ik had er een paar weken geleden eentje nodig voor Yosemite, wat dan voor de dagen in het weekend een week van te voren mag. De bewuste ochtend om 8am PT zat ik netjes klaar achter de laptop, ingelogd en de vinger op F5. Het is me met 5 pogingen (eerste 4 gaven een foutmelding) gelukt om die benodigde permit te krijgen. Maar alle beschikbare entry permits waren om 08.02am alweer weg. Ben je net iets minder computer-savvy dan kun je dit dus gewoon vergeten. Je sluit hiermee dus een hele grote groep mensen uit.
In het park (dit was voor de brand) was het wel erg rustig voor een zaterdag eind juni. Geen valley-files, op parkeerplaatsen overal direct een plekje, en dat ondanks de sluiting van Glacier point road. Dat is dus een voordeel. Maarja, die relatieve rust gaat daarmee wel ten koste van heel veel mensen die geen eerlijke kans krijgen om het park in te mogen, en dat is het m.i. niet waard.
De B&B waar we zaten was in de weekenden leeg. De eigenaar was ook niet te spreken over het nieuwe systeem.
Ik heb er gemengde gevoelens over, maar de balans slaat toch wel zover door naar het negatieve - ik ben dus tegen dit systeem.
Ik had er een paar weken geleden eentje nodig voor Yosemite, wat dan voor de dagen in het weekend een week van te voren mag. De bewuste ochtend om 8am PT zat ik netjes klaar achter de laptop, ingelogd en de vinger op F5. Het is me met 5 pogingen (eerste 4 gaven een foutmelding) gelukt om die benodigde permit te krijgen. Maar alle beschikbare entry permits waren om 08.02am alweer weg. Ben je net iets minder computer-savvy dan kun je dit dus gewoon vergeten. Je sluit hiermee dus een hele grote groep mensen uit.
In het park (dit was voor de brand) was het wel erg rustig voor een zaterdag eind juni. Geen valley-files, op parkeerplaatsen overal direct een plekje, en dat ondanks de sluiting van Glacier point road. Dat is dus een voordeel. Maarja, die relatieve rust gaat daarmee wel ten koste van heel veel mensen die geen eerlijke kans krijgen om het park in te mogen, en dat is het m.i. niet waard.
De B&B waar we zaten was in de weekenden leeg. De eigenaar was ook niet te spreken over het nieuwe systeem.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Persoonlijk vind ik het juist wel goed dat dit systeem ingesteld is.
Vergeleken met 10 tot 20 jaar geleden, toen ik veel van de National Parks bezocht heb, zijn de bezoekersaantallen beduidend hoger geworden. Zoveel dat het gewoon niet meer leuk is soms. In 2017 ben ik in mei naar Yosemite NP geweest met mijn vader. Een periode dat je nog niet de grote aantallen verwacht maar het was zo ontzettend druk! Natuurlijk kun je de drukte al gauw vermijden door een eindje te wandelen maar dat konden wij toen niet ivm conditie van mijn vader. Op de parkeerplaatsen was het overal vreselijk druk en we hebben behoorlijk in de file gestaan in het park om maar vooruit te komen.
Toen ik destijds de parken bezocht tussen 2000 en 2010 was dat niet zo, zelfs niet hartje zomer. Eigenlijk gaan de parken ten onder aan hun eigen succes (en de social media waardoor iedereen die ene selfie wil maken op dat mooie plekje...
).
Dan kun je beter nu minder mensen toelaten zodat die echt kunnen genieten ipv filerijden.
Roland
Vergeleken met 10 tot 20 jaar geleden, toen ik veel van de National Parks bezocht heb, zijn de bezoekersaantallen beduidend hoger geworden. Zoveel dat het gewoon niet meer leuk is soms. In 2017 ben ik in mei naar Yosemite NP geweest met mijn vader. Een periode dat je nog niet de grote aantallen verwacht maar het was zo ontzettend druk! Natuurlijk kun je de drukte al gauw vermijden door een eindje te wandelen maar dat konden wij toen niet ivm conditie van mijn vader. Op de parkeerplaatsen was het overal vreselijk druk en we hebben behoorlijk in de file gestaan in het park om maar vooruit te komen.
Toen ik destijds de parken bezocht tussen 2000 en 2010 was dat niet zo, zelfs niet hartje zomer. Eigenlijk gaan de parken ten onder aan hun eigen succes (en de social media waardoor iedereen die ene selfie wil maken op dat mooie plekje...

Dan kun je beter nu minder mensen toelaten zodat die echt kunnen genieten ipv filerijden.
Roland
Ja, het systeem is onhandig en haalt alle flexibiliteit uit je reis. Maar het kan simpelweg niet anders meer... 8 jaar geleden met de auto naar Arches en nauwelijks parkeerplaatsen. 5 jaar geleden met de camper Arches en het was eigenlijk kansloos om ergens nog te parkeren en dus te wandelen. 5 jaar geleden Yosemite: 2,5 uur in de file gestaan voordat we goed en wel bij de campground aankwamen.... Maar dan dit jaar: volop plek in Arches en ook RMNP geen enkel probleem ! RMNP overigens kort voor aankomst onderweg gereserveerd omdat we niet naar Yellowstone konden. Op de dagen zonder reservering de Hikers Shuttle geboekt.
Kortom: er zijn 2 mogelijkheden: of wel Timed Entry/accommodatie reservering, of wel zoals in Zion shutlle bussen (onbegrijpelijk dat ze dat bijv. nog niet in Arches hebben...). Iedereen toegang geven tot de parken heeft helaas geleid tot enorme opstoppingen, milieu issues en zorgt er uiteindelijk voor niemand echt tevreden is, omdat je eenvoudigweg alleen maar stilstaat of rondjes rijdt voor een parking ! De dagen dat je nu in de parken bent kun je er ook echt van genieten !
Kortom: er zijn 2 mogelijkheden: of wel Timed Entry/accommodatie reservering, of wel zoals in Zion shutlle bussen (onbegrijpelijk dat ze dat bijv. nog niet in Arches hebben...). Iedereen toegang geven tot de parken heeft helaas geleid tot enorme opstoppingen, milieu issues en zorgt er uiteindelijk voor niemand echt tevreden is, omdat je eenvoudigweg alleen maar stilstaat of rondjes rijdt voor een parking ! De dagen dat je nu in de parken bent kun je er ook echt van genieten !
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het systeem maakt het plannen van een rondreis wel lastig. Toch heb ik het idee dat het in de praktijk wel meevalt; voor zover ik weet is er op het forum nog niemand geweest die geen toegangsreservering heeft weten te bemachtigen.
Het is ook niet zo dat als het niet lukt je helemaal niet het park in kunt. Een overnachting of een reservering voor een activiteit in het park is ook een mogelijkheid om toegang te verkrijgen, en daarnaast is het altijd mogelijk om voor 6AM of na 4 PM het park binnen te rijden.
Marianne
Het is ook niet zo dat als het niet lukt je helemaal niet het park in kunt. Een overnachting of een reservering voor een activiteit in het park is ook een mogelijkheid om toegang te verkrijgen, en daarnaast is het altijd mogelijk om voor 6AM of na 4 PM het park binnen te rijden.
Marianne
Wij hebben de afgelopen weken Glacier en Rocky Mountain NP bezocht, het was soms druk, maar overal waar we wilden parkeren lukte dat (en in RMNP) ook vrij vlot met de shuttle naar/van Bear Lake. Het was allemaal goed te doen, en ik hoewel ik niet kan vergelijken (RMNP 10 jaar geleden geweest, nog nooit in Glacier), vermoed ik dat het zonder dit systeem een stuk minder aangenaam was geweest.
Overigens kostte het ons weinig moeite om reserveringen voor Glacier te regelen, dat liep niet enorm storm, voor RMNP hadden we een campingreservering.
Overigens kostte het ons weinig moeite om reserveringen voor Glacier te regelen, dat liep niet enorm storm, voor RMNP hadden we een campingreservering.
Terug in Texas!
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Een gerelateerd probleem dat ik nu zie is dat mensen met reserveringen niet komen opdagen. Afgelopen week bij de Grand Canyon (North Rim Campground) waren er minstens 5-10 plekken 's-nachts niet bezet, terwijl alle plekken gereserveerd waren. Ik zie nu hetzelfde op de Watchman Campground bij Zion.
Het zou kunnen dat mensen probreren om te annuleren terwijl dat systeem niet (goed) werkt; dat overkwam ons toen we twee weken geleden onze plek in Bryce Canyon wilden annuleren. Die hadden we voor een week, maar de plek was zo stijl dat we onze kampeerwagen niet voldoende waterpas konden krijgen om de schuiven te gebruiken. Daar ik die nodig heb voor mijn kantoor(tje) zodat ik kan telewerken was dat geen optie. Het verloop was meer dan 20 cm tussen de voor- en achteras. Zelfs met onze stapelblokken lukte het niet. Na een halve week kwam ik een telefoonnummer tegen waar ik kon annuleren. Onze plek had echter al die tijd door iemand anders gebruikt kunnen worden als we eerder hadden kunnen annuleren.
We zagen bij de Grand Canyon nog een probleem: families die een kampeerplek hadden gereserveerd zodat ze daar gedurende de dag konden picnicken. 's-Nachts was er niemand op die plek en in de ochtend kwamen ze weer (met vier auto's...).
Dat betekende toch weer dat andere mensen daar niet konden overnachten.
Het zou kunnen dat mensen probreren om te annuleren terwijl dat systeem niet (goed) werkt; dat overkwam ons toen we twee weken geleden onze plek in Bryce Canyon wilden annuleren. Die hadden we voor een week, maar de plek was zo stijl dat we onze kampeerwagen niet voldoende waterpas konden krijgen om de schuiven te gebruiken. Daar ik die nodig heb voor mijn kantoor(tje) zodat ik kan telewerken was dat geen optie. Het verloop was meer dan 20 cm tussen de voor- en achteras. Zelfs met onze stapelblokken lukte het niet. Na een halve week kwam ik een telefoonnummer tegen waar ik kon annuleren. Onze plek had echter al die tijd door iemand anders gebruikt kunnen worden als we eerder hadden kunnen annuleren.
We zagen bij de Grand Canyon nog een probleem: families die een kampeerplek hadden gereserveerd zodat ze daar gedurende de dag konden picnicken. 's-Nachts was er niemand op die plek en in de ochtend kwamen ze weer (met vier auto's...).
Dat betekende toch weer dat andere mensen daar niet konden overnachten.
Ja klopt, net op RMNP ook weer verbaasd over de lege plekken, maar volgens mijn was dat 5 jaar geleden niet anders. Ik zou willen dat ze daar strikter op zouden controleren, dus niet komen opdagen dan de plek na de eerste gemiste nacht weer vrijgeven, en wellicht inderdaad mensen die niet annuleren (vooraf annuleren is niet lastig, ik kan me voorstellen dat dan anders is als je al bent aangekomen en resterende nachten wil annuleren) nadat zoiets meerdere keren is gebeurd blokkeren in het systeem.
Terug in Texas!
- Big Al
- Amerika-expert
Het lukte mij niet om te annuleren via de telefoonapplicatie of de website; ik kreeg steevast een foutmelding. We zitten ook veel in gebieden waar geen mobiele dekking is, dus dat kan ook een reden zijn waarom mensen niet (kunnen) annuleren. Niet iedereen heeft een satellietinternetverbinding...
Klopt allemaal over de lege plekken !! Afgelopen reis hebben dit veel gezien op álle campings in de parken waar we geweest zijn. En die zouden volgens recreation.gov allemaal bezet moeten zijn. De reden is simpel: de kampeerplaatsen zijn te goedkoop ! Het is té gemakkelijk om meerdere reservering te maken, extra nachten te boeken want, zeg nou eerlijk, USD 18,- of 22,- voor een nacht is niet veel... Dat betekent dat er regelmatig mensen niet komen opdagen... en weinig mensen durven de gok te nemen om tóch het park in te rijden als er bij de ingang ''campground full'' staat.
De oplossing hiervoor is simpel, maar vraagt wel administratieve rompslomp: borg ! Oftewel: je reserveert voor 18,- usd + usd 50,- per nacht een plaatsje. Heb je er overnacht, dan krijg je 50,- usd terug, zo niet dan ben je 68,- usd kwijt. Ik denk dat zelfs op Devils Garden, Watchman, Fruita en in RMNP wel 15-20% van de campingplaatsen onbezet waren, terwijl we allemaal weten dat we met meerdere laptops precies 6 maanden vantevoren klaar zitten om deze te reserveren! En zoals we ook op dit forum hebben kunnen lezen, gebruiken mensen een camping-reservering om het park in te komen, terwijl ze in een hotel erbuiten slapen !
De oplossing hiervoor is simpel, maar vraagt wel administratieve rompslomp: borg ! Oftewel: je reserveert voor 18,- usd + usd 50,- per nacht een plaatsje. Heb je er overnacht, dan krijg je 50,- usd terug, zo niet dan ben je 68,- usd kwijt. Ik denk dat zelfs op Devils Garden, Watchman, Fruita en in RMNP wel 15-20% van de campingplaatsen onbezet waren, terwijl we allemaal weten dat we met meerdere laptops precies 6 maanden vantevoren klaar zitten om deze te reserveren! En zoals we ook op dit forum hebben kunnen lezen, gebruiken mensen een camping-reservering om het park in te komen, terwijl ze in een hotel erbuiten slapen !
- Big Al
- Amerika-expert
Bij particuliere bedrijven/kampeerterreinen is borg inderdaad een heel normaal verschijnsel. De parken worden echter door de federale overheid beheerd en dan krijg je al snel aantijgingen van "disenfranchisement" als er mensen zouden kunnen zijn die door de extra kosten (incl. borg) misschien niet zouden kunnen participeren.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Misschien gewoon de campsites niet meer reserveerbaar maken en ze bijna allemaal first come first served maken. Die noodzaak van toegang en campground reserveringen maken een reis steeds meer een strak georganiseerd gebeuren wat m.i. een beetje tegen het idee van het maken van zo’n reis in gaat.
@thebruins , ik snap die overweging, maar dat maakt reizen nog onrustiger. De afstanden tussen de parken zijn groot, veel keuze van campgrounds is er toch niet. Je reist dus allemaal toch wel zo’n beetje hetzelfde rondje. Als je dan eerst naar de volgende campground moet rijden, dan in de rij voor een FCFS plekje en dan vervolgens nog wat van de parken gaat bekijken, wandelen etc dan staat de reis al gauw in het teken van “heb ik voor vanavond wel een plekje”. Kortom, dat lijkt mij nog minder aantrekkelijk. 10 jaar geleden kon je op de bonnefooi rondreizen en ter plekke keuzes maken. Dat kon toen met een tent, caravan of vouwwagen in Europa ook nog. Helaas ben ik bang dat dat er niet meer van gaat komen….hoezeer dat ook de charme van het reizen verminderd helaas…
Hoe zie je dat voor je? Neem een park als Big Bend, als je daar naar een camping in het park rijdt, en die blijkt vol, kun je weer een paar uur verder/terug rijden voor een overnachtingsplek. Dat is toch niet haalbaar?thebruins schreef: ↑22 jul 2022, 22:41Misschien gewoon de campsites niet meer reserveerbaar maken en ze bijna allemaal first come first served maken. Die noodzaak van toegang en campground reserveringen maken een reis steeds meer een strak georganiseerd gebeuren wat m.i. een beetje tegen het idee van het maken van zo’n reis in gaat.
Terug in Texas!
Wellicht ben ik als iemand die plannen in haar natuur heeft en "wel zien waar de dag me brengt" de grootst mogelijke nachtmerrie vind, één van de weinige die het hele reserveringsysteem geweldig vind.
Maar mij geeft het zoveel rust om zeker te weten dat het allemaal gewoon geregeld is van te voren, en ik tijdens de reis zelf geen tijd meer kwijt hoef te zijn aan het regelen van een overnachting oid. Voor mij verhoogt dit enkel de charmes van het reizen
Maar mij geeft het zoveel rust om zeker te weten dat het allemaal gewoon geregeld is van te voren, en ik tijdens de reis zelf geen tijd meer kwijt hoef te zijn aan het regelen van een overnachting oid. Voor mij verhoogt dit enkel de charmes van het reizen
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
24: Boston
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenRegina
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
24: Boston
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenRegina
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het lijkt mij heerlijk om niets te hoeven reserveren maar dat kan alleen als er voldoende aanbod is aan campings. Voor bijvoorbeeld het standaardrondje Zuidwesten in het hoogseizoen is dat niet mogelijk. En dat is ook niet iets van de laatste jaren; tijdens onze eerste reis in september 1988 waren de campings in Yosemite Valley allemaal vol toen wij daar zonder reservering aan kwamen zetten (en er waren toen meer campings in de vallei dan nu).
De laatste keer dat we hebben gekampeerd was 3 jaar geleden. Ik kan me niet herinneren dat er toen lege plaatsen waren, en zeker geen 15 tot 20%. Als dat echt het gevall is tegenwoordig zou een borgsom niet zo gek zijn. Uiteindelijk maakt dat de reis ook niet duurder, dus dat hoeft financieel geen probleem te zijn.
Misschien is het ook niet gek om de plaats niet zo lang vast te houden. Nu ben je pas na een dag je reservering kwijt dus als je een dag te laat bent kan jouw plaats niet aan een ander gegeven worden. Praktisch gezien levert dat wel de nodige problemen op. En of er veel mensen zijn die dan alsnog die plaats kunnen gebruiken is de vraag want wie wil de gok nemen om zonder reservering naar een druk park te gaan?
Marianne
De laatste keer dat we hebben gekampeerd was 3 jaar geleden. Ik kan me niet herinneren dat er toen lege plaatsen waren, en zeker geen 15 tot 20%. Als dat echt het gevall is tegenwoordig zou een borgsom niet zo gek zijn. Uiteindelijk maakt dat de reis ook niet duurder, dus dat hoeft financieel geen probleem te zijn.
Misschien is het ook niet gek om de plaats niet zo lang vast te houden. Nu ben je pas na een dag je reservering kwijt dus als je een dag te laat bent kan jouw plaats niet aan een ander gegeven worden. Praktisch gezien levert dat wel de nodige problemen op. En of er veel mensen zijn die dan alsnog die plaats kunnen gebruiken is de vraag want wie wil de gok nemen om zonder reservering naar een druk park te gaan?
Die was ik nog niet tegengekomen (en ik lees toch wel eens mee op het forum). Lijkt me niet iets dat heel veel zal gebeuren.
Marianne
Ik ben het tegengekomen in een van de onderwerpen toen er sprake was van “op kenteken” binnen kunnen van Yellowstone. Is nu niet meer aan de orde, maar komt natuurlijk op hetzelfde neer als “timed entry”. Afgelopen 4 reizen (incl camper reis Canada) was het mij ook niet opgevallen dat er veel leeg stond, het lijkt mij echt iets van nu. Dat komt wellicht ook omdat vanwege COVID het aantal campings dat gereserveerd moet worden gestegen is, maar ook omdat binnen de campings het aantal FCFS plekken gereduceerd is. Denk aan Fruita, nu alleen nog met reservering te bezoeken, vroeger FCFS. En als dan campings kort voor vertrek nog tegen relatief lage kosten te annuleren zijn (veelal tot een dag voor aankomst) en het bord bij entree park of camping met “campground full” blijft staan, dan krijg je lege plekken….
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Je zou het zelf nog iets moeten uitbreiden. De campeerplekken standaard tot een bepaalde tijd (zeg 17:00 u of 18:00 u) vasthouden en wie er dan niet is, is zijn plekje kwijt. Wil je toch de vrijheid houden om later dan de afgesproken tijd te arriveren, betaal je eerst een borg die je terugkrijgt bij het in- of uitchecken.
Op die manier kan een campground in ieder geval de lege plekken na die uiterste tijd nog opvullen.
Overigens doen we met autohuur niet heel veel anders. Hoeveel van ons reserveren niet 2 huurauto's om er vervolgens maar eentje op te halen (mij zelf inclusief...

Roland
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik vond de parken halverwege de jaren zeventig van de vorige eeuw al heel druk. Toen werden we met Trek America bijvoorbeeld naar een "overflow campground" in Yosemite N.P. verwezen. Met de wijsheid van nu zie ik dat wel anders.
Ik kan me nog herinneren dat ik met eigen auto Zion Canyon in reed. Heden ten dage onvoorstelbaar (en onwenselijk).
Door geen beperkingen aan de toegang te stellen krijg je de situatie dat de parken weliswaar heel druk worden maar dat dit voor die mensen blijkbaar geen bezwaar is. Anderen zullen (de drukte in) de parken gaan mijden. Voor mensen zou dit een aanvaardbare situatie kunnen zijn.
De vraag is echter of zulke bezoekersaantallen met bijbehorende uitlaatgassen, afval, rustverstoring e.d. voor de natuurlijke omgeving niet te belastend is, waardoor maatregelen onontkoombaar zijn. Zoals op zoveel gebieden lopen we hier tegen grenzen aan.

Door geen beperkingen aan de toegang te stellen krijg je de situatie dat de parken weliswaar heel druk worden maar dat dit voor die mensen blijkbaar geen bezwaar is. Anderen zullen (de drukte in) de parken gaan mijden. Voor mensen zou dit een aanvaardbare situatie kunnen zijn.
De vraag is echter of zulke bezoekersaantallen met bijbehorende uitlaatgassen, afval, rustverstoring e.d. voor de natuurlijke omgeving niet te belastend is, waardoor maatregelen onontkoombaar zijn. Zoals op zoveel gebieden lopen we hier tegen grenzen aan.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Big Al
- Amerika-expert
Kan nog eigenlijk heel goed via "boondocking" (wildkamperen). Een week geleden hadden we een (gereserveerde) plek op de North Campground in Bryce waar we zo scheef stonden dat het niet echt haalbaar was. Na één nacht hadden we het wel gezien en hebben we een plek op "public land" gezocht net buiten het park (in Dixie National Forest). Minder dan de helft van de plekken waren bezet. Sommige plekken waren langs de "gravel road", maar er waren nog veel meer plekken langs de zandwegen. Mensen kampeerden er met van alles: tentjes, busjes, caravans en kampeerwagens. we zagen er een huur-kampeerwagens. Heerlijk rustig en toch minder dan twintig minuten van Bryce NP.Martin & Marianne schreef: ↑23 jul 2022, 08:02Het lijkt mij heerlijk om niets te hoeven reserveren maar dat kan alleen als er voldoende aanbod is aan campings. Voor bijvoorbeeld het standaardrondje Zuidwesten in het hoogseizoen is dat niet mogelijk.
Voordat we Bryce verlieten nog even al het afvalwater geloosd en vers water gevuld.

Bij de steden kun je ook heel goed (gratis) terecht bij Walmart, Bass Pro, Lowe's, Costco, Cracker Barrel, sommige parkeerplaatsen, enzovoorts. Niet ideaal, maar wel goed om achter de hand te hebben.
- Big Al
- Amerika-expert
Eigenlijk best een goed idee, die borg om de plek na 18u te garanderen.Coyote schreef: ↑23 jul 2022, 11:03De campeerplekken standaard tot een bepaalde tijd (zeg 17:00 u of 18:00 u) vasthouden en wie er dan niet is, is zijn plekje kwijt. Wil je toch de vrijheid houden om later dan de afgesproken tijd te arriveren, betaal je eerst een borg die je terugkrijgt bij het in- of uitchecken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht