Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vlucht zomaar omgezet door KLM, dag van tevoren????

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Pff, hier moet ik allemaal eens goed over nadenken. Ons reisbureau heeft vanmorgen wel een 'airline update' gekregen, waar de vluchtwijziging in stond, maar toen had ik al zelf gebeld.

Ik ga Tioga Tours eens vragen hoe het zit met zo'n schadevergoeding. Als ik de voorwaarden goed lees, vallen we binnen de regeling, we komen namelijk dik vier uur (wel 6 uur) later aan op onze bestemming.

En Matt: ik zie op Seatguru dat de beenruimte in First Class op de binnenlandse vlucht inderdaad klein is, de stoelen zijn echter net zo breed als in de World Business Class en wij zitten op de voorste rij, dus hebben toch al meer beenruimte.

Die huisjes daar ga in inderdaad om vragen, want die spaar ik voor Elly, onze Californische vriendin.

Tja, die suikers, dat wordt goed opletten, maar lukt meestal wel hoor. Hoe is jouw laatste ervaring met insuline door security eigenlijk geweest?
Bbuurt
Amerikafan

Bericht door Bbuurt »

Mack schreef:Gaat die rechtstreekse vlucht uberhaupt wel eens door? Anders zou je ze aan kunnen pakken omdat ze producten aanbieden die ze niet hebben.
Ik heb hem al zo'n 4 keer gebruikt en er nooit problemen mee gehad.

Die airbus van NW vind ik stukken lekkerder dan die klm vliegtuigen.
Ruimere stoelen en in economy class iedereen zijn eigen tv.
Op Minneapolis is het vrij rustig overstappen. Ook al moest ik de vorige keer nog best een stukje tippelen voordat ik weer bij de juiste gate was.

Ach ja, het is niet leuk dat het is gebeurd. Maar laat dat de vakantie pret niet drukken.
Eerst lekker weg en daarna kun je altijd nog met KLM ruzieën of misschien nog wat korting krijgen ofzo.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Ah, email gevonden, dit kreeg ik als reactie op de KLM vlucht annulering naar New York:

------------
Op 17 februari 2005 is EU verordening EU 261/ 2004 van kracht geworden. Deze Europese regelgeving schrijft voor hoe luchtvaartmaatschappijen hun klanten moeten compenseren en assisteren bij overboeking, annulering of vertraging van vluchten vertrekkend uit EU landen.

Bij annulering van een vlucht is het wel of niet aanbieden van compensatie onder andere afhankelijk van de reden van de annulering. In geval van annulering als gevolg van overmacht hoeft namelijk geen compensatie te worden aangeboden. Bij vertraging van een vlucht moet assistentie worden verleend, maar hoeft er nimmer compensatie te worden aangeboden.

Uw vlucht KL0641 werd geannuleerd wegens technische problemen aan het voor de vlucht geplande toestel. KLM hecht veel waarde aan de veiligheid van haar klanten. Het onderhoudsprogramma van de KLM-vloot voldoet aan alle nationale en internationale eisen op dit gebied en staat onder controle van de overheid. Technische problemen die zich ondanks de zorgvuldige onderhouds-programma’s voordoen, worden beschouwd als onverwachte problemen die de vliegwaardigheid nadelig beïnvloeden. Dergelijke omstandigheden vallen onder overmacht en derhalve hoeft er geen compensatie te worden aangeboden.
------------

Ik heb echt niet de illusie dat ik heel veel geld van KLM ga krijgen (of welke andere maatschappij dan ook) voor dit soort geintjes .... Ze kunnen altijd wel iets verzinnen volgens mij ....
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, dat is eigenlijk ook mijn idee en ik wil zeker de vakantiepret hier niet door laten drukken. Sterker nog, ik ben wel benieuwd hoe we dit gaan ervaren.
MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

nieuwenoord schreef:En Matt: ik zie op Seatguru dat de beenruimte in First Class op de binnenlandse vlucht inderdaad klein is, de stoelen zijn echter net zo breed als in de World Business Class en wij zitten op de voorste rij, dus hebben toch al meer beenruimte.
Inderdaad, het zit prima hoor :lol: ! Maar bijvoorbeeld geen tv-scherm en zo. Op zich wel apart, ik vloog van New York naar Los Angeles, in BusinessFirst (Continental), dat is dan binnenlandse vlucht. Dus geen tv-schermpjes en zo, terwijl het een vlucht is van 6 uur !!!! Dat is bijna intercontinentaal !!
nieuwenoord schreef: Tja, die suikers, dat wordt goed opletten, maar lukt meestal wel hoor. Hoe is jouw laatste ervaring met insuline door security eigenlijk geweest?
Ik heb de laatste maanden heel veel gevlogen. Ik heb altijd een Engelse doktersverklaring bij me voor de zekerheid. Verder heb ik de insuline, naaldjes e.d. gewoon los in mijn handbagage, of in mijn binnenzak, maar NOG NOOIT een vraag over gehad. Terwijl aanstekers en zo bij iedereen eruit worden gehaald, al heb je ze nog zo goed verstopt (ok, er zal best wel eens iemand doorheen slippen). Maar goed, bij mij ging dat dus prima !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

OK, dank je. Ik ben grootverbruiker, dus ik heb nogal wat doosjes insuline bij me. Naaldjes weer veel minder, omdat ik veel spullen voor mijn pomp nog in Californië heb staan. Mijn douaneverklaring is ook in het Engels. Komt wel goed.
MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Bbuurt schreef:Die airbus van NW vind ik stukken lekkerder dan die klm vliegtuigen.
Ruimere stoelen en in economy class iedereen zijn eigen tv.
Dat geldt met name tov de KLM 747. De nieuwe 777 van KLM zijn ook prima hoor , misschien wel iets prettiger :lol: ! Ik vlieg onze zomervakantie 'helaas' met de 747 van AMS naar LA, er is namelijk ook een vlucht met de 777 op dezelfde vluchtroute, maar die zat (zowel heen als terug) al vol .... :?
Bbuurt
Amerikafan

Bericht door Bbuurt »

klopt, die 777 zijn ook wel te doen . Maar toch blijf ik de stoelen bij NWA ruimer vinden. Wat ik toch ook wel nodig heb :oops:
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

nieuwenoord schreef:Zo, we zijn bij.

Inderdaad, het wordt vlucht KL6045/NW0045. Betekent om 13.00 vliegen en om 19.28 uur aankomen in San Francisco. Voor ons niet zo heel erg, die dag is toch alleen slapen om de volgende dag te camper op te halen.
Hoi Monique, Albert en Pete (en Toto),

Ik lees het nu pas van al dat stress-gedoe vanochtend. Gelukkig heeft zich alles opgelost en kunnen jullie met een gerust hart vertrekken.

In het verleden heb ik wel een aantal malen gehoord dat Vliegmaatschappijen hun schema's meestal aanpassen op ca. 1 oktober en op 1 april. Ik weet niet of dat er ook wat mee te maken heeft. De manier waaop jullie erachter kwamen lijkt ook wel een beetje op "met de Franse Slag" . Lees: KLM/Air France....... :wink:

Schadevergoeding zou ik zeker proberen te krijgen, al was het alleen maar om het principe. Door een vlucht met een overstap doe je ook weer een nieuwe ervaring op. Wie weet bevalt je dat wel heel goed.

Goede reis verder gewenst en we lezen wel hoe e.e.a. is verlopen. Nogmaals een fijne vakantie en veel plezier.

Groetjes Marjan (en Jan)
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Albert
Amerikafan
Partner van: Nieuwenoord
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Albert »

Ik lees het nu pas van al dat stress-gedoe vanochtend. Gelukkig heeft zich alles opgelost en kunnen jullie met een gerust hart vertrekken.
Hallo mejufrouw #kie

Wat iedereen vergeet dat deze knappe verschijning extra met de koffers moet sjouwen. Het boze oog heeft namelijk de gewicht van 32 kg per koffer nog niet gehaald en dan mogen wij er allemaal nog twee hebben ook plus 3 van die handbagage rolcontainers geladen met boeken truien jassen en meer van die onzin.

Nu met een extra overstap krijg ik het extra te verduren want het boze oog staat met haar handtasje in de hand te regelen en te comanderen hoe alles verder moet.

De tranen schieten nu al uit mijn onderbroek maare #kie ik ga met een gerust hart en een vermoeid lichaam op reis.

Groetjes van jouw Albertje Kretiek Himself geschoren en wel voor de grote stap naar onze country
Toto
Amerika-ontdekker

Bericht door Toto »

Hier is Toto weer,

Het kan nog leuker hoor. Ik kreeg vanmiddag per E mail het sein om in te checken. Nou ik proberen, na anderhalf uur lukte het mij nog steeds niet. Ben ik gaan bellen (eerst natuurlijk even mijn griefjes kwijt over vanochtend maar dat ter zijde). Zegt men dat ik onder dit E ticket nummer niet kan inchecken omdat dit het oude nummer voor de rechtstreekse vlucht is. Morgen maar melden aan de balie werd mij gezegd. Toen ik aangaf dat ik dat niet fijn vond en dat we dan waarschijnlijk niet bijelkaar zitten werd....... de hoorn erop gegooid. Ik grijp maar naar de fles jongens. Dit is toch niet normaal! :evil:

Ik hoop morgen nog weg te komen :(
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

De hoorn er op gegooid?
Ben je gaan schelden ofzo? OF was het gewoon pure onbeschoftheid van hun kant?
dat is echt erg zeg!
Toto
Amerika-ontdekker

Bericht door Toto »

Nee, ik heb niet gescholden. Dat deed ik pas toen ze afbraken. Het was net 5 uur, etenstijd misschien.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Tjonge, dit doet je toch denken, KLM ...

Toto, ik heb wel ingecheckt via internet maar de E tickets werken inderdaad niet, wel de boekingscode. Die zal ook op je E ticket staan als boekingscode of referentie.

Bij het printen van de boardingpassen krijg je vanzelf je nieuwe E tickets nummers. Ik heb ook de stoelen kunnen vastleggen, hoewel ik moet zeggen dat we wel de beste plekken al hadden gekregen.
Bbuurt
Amerikafan

Bericht door Bbuurt »

Albertje Kretiek Himself schreef:Wat iedereen vergeet dat deze knappe verschijning extra met de koffers moet sjouwen. Het boze oog heeft namelijk de gewicht van 32 kg per koffer nog niet gehaald en dan mogen wij er allemaal nog twee hebben ook plus 3 van die handbagage rolcontainers geladen met boeken truien jassen en meer van die onzin.

Nu met een extra overstap krijg ik het extra te verduren want het boze oog staat met haar handtasje in de hand te regelen en te comanderen hoe alles verder moet.
Dit komt me ergens wel bekend voor 8)
Ik zal aan je denken
De rol van de man word zwaar onderschat ;)
Toto
Amerika-ontdekker

Bericht door Toto »

Ik heb KLM nog maar eens gebeld. Ze vertelde mij dat er helaas op deze manier niet in te checken valt omdat de vlucht is omgezet. Lang leve het digitale tijdperk. Morgen bij de balie achteraan sluiten dus. Ik heb het nog wel ff op jullie manier geprobeerd maar dat lukt helaas ook niet. Jammer van al dat gez....

Maaruh we gaan morgen wel naar de USA als het vliegtuig tenminste los komt hahahaha.

Fijne reis en als ik jullie tegenkom toeter ik :lol:
yvet
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door yvet »

Ik zit deze draad met een open mond te lezen.

Wat een rotzooitje zeg en zeker niet leuk om daar de laatste dag voor vertrek even achter te komen en mee geconfronteerd te worden, maar het is helaas niet anders.

Daarom vind ik jullie reactie behoorlijk bewonderingswaardig (ikzelf zou al schelden en tierend door het huis zijn getrokken waarbij mijn bloeddruk wrs een hoogte zou bereiken die het nog nooit heeft gehad......)

Heel veel reisplezier gewenst alsnog en dat alles bij de overstappen maar goed mag verlopen.

Fijne vakantie en geniet ervan.
http://ucla.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Daarom vind ik jullie reactie behoorlijk bewonderingswaardig (ikzelf zou al schelden en tierend door het huis zijn getrokken waarbij mijn bloeddruk wrs een hoogte zou bereiken die het nog nooit heeft gehad......)
Ik had mijn dagelijkse bloeddrukpilletje al op :P Nou, eerlijk is eerlijk, ik was behoorlijk van slag, maar eerder in paniek dan boos :P

En ja, we kunnen ons er nu heel druk om maken, maar ik laat mijn vakantieplezier er zeker niet door verpesten. Ik vind het nu vooral heel spannend!

En weet je, als je nou op zo'n aankomstdag nog wat in de planning hebt, maar als je een camper huurt, mag je toch pas de volgende dag op pad.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Oei niet goed voor de bloeddruk zoiets .... maar zo te horen hebben jullie goede plaatsen!
Heerlijk morgen naar Amerika .... Geniet er maar lekker van en goede reis Monique & Albert ....

We zijn helemaal niet jaloers ;)
Sandy
Ron555
Amerika-ontdekker

Bericht door Ron555 »

Tja,
Vliegmaatschappijen zijn heel erg groot
De klanten zijn eenlingen.
Dus daar hebben ze schi*t aan.

Ik heb dat al vaker meegemaakt
Je wordt gewoon als dhr/mevr. Postpakketje behandeld.
Niet als KLANT.
De arrogantie van het grote getal.

Dat zij zelf schrijven dat je geen recht hebt op een vergoeding dat moet je dus niet geloven dat is een standaard mailtje.

Succes

en het belangrijkste een GOEDE VAKANTIE gewenst!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer