Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Euro zakt verder weg,

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Re: Euro zakt verder weg,

Bericht door Stan.Gobien »

Q-BiC schreef:Kan je dat toelichten?
Ik ben absoluut geen expert, maar naar amerikaanse normen is een debit card gelinkt aan een zichtrekening. Dit is een mastercard die los staat van een bankrekening, maar een kaart waar je moet geld opzetten. Het is een prepaid mastercard, en mastercard is normaal gezien een credit card. Als je in de V.S. betaalt met de kaart moet je soms aangeven als het debit of credit is, bij deze kaart moet je dus credit aangeven. Staat volgens mij ergens in de FAQ.

Ik heb inderdaad euro's naar dollars omgewisseld om zeker te zijn van de koers, met het oog op de Brexit. Toen de Brexit gebeurd was heb ik een 2-tal dagen met de Revolut kaart betaald en gewacht tot de koers iets stabiliseerde alvorens weer te betalen met de gewone krediet kaarten. Zo heb ik weinig verlies gemaakt door de Brexit. Ik ben van plan om sporadisch doorheen het jaar geld over te schrijven en dan om te wisselen naar dollars als de koers even piekt in ons voordeel.

Overigens wordt de kaart gewaarborgd door Barclays, één van de grootse banken van het V.K.

Het moeten verstrekken van identificatie is natuurlijk om witwaspraktijken en fraude tegen te gaan. Dit is waarschijnlijk door de overheid opgelegd. Als je overschrijft van een rekening waarvan de naam niet volledig overeenkomt met die op je Revolut Account moet je zelfs screenshot tonen van jouw toegang tot die account. Daarna onthoud het systeem dat de rekening echt van jou is en gaat het automatisch. Op die manier proberen ze te voorkomen dat mensen de kaart/account gebruiken om geld te ontvangen van derden.
B & G
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door B & G »

Stan.Gobien schreef:Ik had er 300€ op gezet vlak voor ik op reis vertrok toen ik ze binnen kreeg. Ik heb dat kort na verschijnen in de app omgewisseld naar $. Direct op Google de berekening gedaan en de koers klopt op een enkele cent na. Dan na het brexit nieuws heb ik de kaart gebruikt tot het geld op was (2 dagen), dan weer overgeschakeld naar de gewone credit kaarten.

Volgende keer zal ik de kaart wellicht meer gebruiken.
Ik heb hetzelfde gedaan, met iets van een 700EUR zodat ik die verificatie niet moest doen en om die kaart eens kon testen. Met dat brexit nieuws ben ik ook snel naar die kaart overgeschakeld. Ook handig om in de app ook ineens een overzicht te hebben van alle betalingen, via mijn bank is dat zo'n gedoe. Voor volgende keren ga ik ze zeker ook wel meer gebruiken, nu was ik nogal snel door het hele bedrag heen.

Ik heb wel gemerkt dat de kaart iets minder vaak werd geaccepteerd dan mijn anderen. In een game hall, drankautomaten en een kleine buurtwinkel, faalde deze. Misschien zit er iets van een minimum transactie bedrag op of aanzien ze die terminals als te verdacht. Voor de rest werkte ze heel goed.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Stan.Gobien schreef:Dit is een mastercard die los staat van een bankrekening, maar een kaart waar je moet geld opzetten. Het is een prepaid mastercard, en mastercard is normaal gezien een credit card. Als je in de V.S. betaalt met de kaart moet je soms aangeven als het debit of credit is, bij deze kaart moet je dus credit aangeven.
Nee, net omgekeerd. Prepaid cards worden juist als debit cards beschouwd. Je hebt geen credit check of credit score nodig, en de limiet is de hoeveelheid geld die er op gestort staat.

Een credit card is in feite een lening waarvoor de bank garant gaat. Dat gaat bij een prepaid card niet op.

[Maar om de verwarring nog groter te maken, kan ik bij mijn Amerikaanse pinpas in de winkel ook "credit" intoetsen en dan moet ik m'n handtekening zetten ipv m'n PIN toetsen. Of dit bij prepaid cards ook werkt, weet ik niet.]
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Nu snap ik er niks meer van.

Wel grappig trouwens, we zaten op restaurant en ik had wifi op de mobiele telefoon, de serveerder loopt weg met de kaart om de rekening te halen en voor hij terug is krijg ik al een notificatie van de revolut app. Eerst zie je dan gewoon het bedrag zonder tip en er staat bij not confirmed, na 1 of 2 dagen ofzo zag je dan het juiste bedrag met de tip.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Het Amerikaans bankverkeer is vaak heel verwarrend. Ze gaan hier dus eindelijk (geleidelijk) ook over op "chip" kaarten. Ik dacht dat het dus allemaal "chip & pin" kaarten zouden zijn. Maar nee, ik moet nog steeds m'n handtekening zetten ipv een PIN intoetsen bij m'n chip credit card. :wtf:
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Ik heb donderdagavond geld over gemaakt om te testen maar het staat er nog niet op :(
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

weekend duurt wat langer was bij mij dag of 4-5
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Als de naam op de rekening niet identiek is zoals die van jouw revolut account zul je de support dienst (kan gewoon direct in de app) een berichtje moeten sturen. Duurde van mij ook een dag of 3 zonder dat er weekend tussen zat.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

ina schreef:Even nog een vraagje over dollars aankopen, Mijn dochter heeft Amerikaanse dollars nodig voor Malawi, het schijnt dat je daar niet overal kan pinnen en de pin automaten die er zijn niet altijd werken. Ze wil dus wat cash meenemen, waar kan je dan het best je euro's wisselen voor dollars, op het damrak?? bij je eigen bank?? Betaling schijnt daar veelal in dollars te zijn.
Volgens mij moet je het bij je eigen bank (ik bij de rabo ikg wel) vooraf aanvragen. Misschien zit er bij jullie in de buurt een grenswisselkantoor, daar kan je volgens mij ook wisselen. Of volgens mij heet dat tegenwoordig GWK travvelex ofzoiets. Je kan het ook online bestellen.
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Stan.Gobien schreef:Als de naam op de rekening niet identiek is zoals die van jouw revolut account zul je de support dienst (kan gewoon direct in de app) een berichtje moeten sturen. Duurde van mij ook een dag of 3 zonder dat er weekend tussen zat.
Het staat erop.

Is het niet beter om een apart Revolut topic aan te maken?
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Twee vragen nog:

Moet er een handtekening op?
Lijkt mij van wel maar staat niet op de kaart.

En is het gunstiger om te wisselen naar dollars of kan ik het beter in euro`s houden?
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Dat hangt van jouw keuze af. Als je beetje wilt speculeren dan volg je de koers en zet je euro's naar dollars wanneer je denkt dat het beste is.
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Nog een vraagje ivm Revolut: wat zijn de ervaringen bij pre-autorisaties? Huurauto, hotels, restaurants, tankstations, alles waar eerst een bedrag wordt gereserveerd voor het definitieve bedrag wordt verrekend. Ik lees dat bij Revolut die pre-auth's soms 2 weken geblokkeerd kunnen blijven staan, zelfs nadat het definitieve bedrag al werd afgetrokken. Zo kan je limiet wel heel snel op 0 komen te staan...
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Enkel voor restaurant wel gebruikt.
Daar zag ik bedrag zonder tip in direct in de app verschijnen, duurde een dag of 2 eer ik het finale bedrag inclusief tip zag verschijnen.

Nog niet gebruikt voor huurwagen of hotel.
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Ook hier niet voor auto en hotel. Wel wordt ie soms bij restaurants niet geaccepeerd(decline) ook soms terwel de dag er ervoor bij hetzelfde restaurant wel werkte. Hou dus altijd een back up bij.
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Al iemand opgevallen dat het sinds de verkiezing van Trump wel heel erg hard de verkeerde kant opgaat met de koersverhouding Euro/dollar?
6% verlies op minder dan een week tijd, dat maakt dus het reizen naar en in de VS ook integraal 6% duurder....
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Kristel De Schryver »

Zijn de verwachtingen niet positief normaal? Had ergens eens gelezen dat de euro in de opmars was en dat de waarde zou stijgen naar 2 dollar? Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik er weinig verstand van heb. Hoop alleen op een gunstige koers. :oops:
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

De verwachtingen waren inderdaad dat, bij een Trumpoverwinning, zowel de beurzen als de dollar fors zouden dalen. Dat is ook gebeurd...in de 2 eerste uren dat de uitslag bekend was. Nadien zijn de beurzen fors beginnen stijgen, net zoals de dollar, wat het voor ons uiteraard nog maar eens heel wat duurder maakt :(
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Kristel De Schryver »

Maar mss is dat een tijdelijk fenomeen? En gaat het hopelijk binnen enkele weken weer de andere richting uit? :?
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@Kristel De Schryver : Vanwaar spreekt u .?
De Euro / Dollar pariteit komt er aan.
Iemand die zakelijk actief is op beide continenten is daar al zeker een jaar op voorbereid

Trump heeft beloofd om in dat 3e wereld land hard te gaan werken aan de infrastructuur.
Daar heeft hij veel geleend geld voor nodig.
Dan zou je zeggen : de $ Dollar gaat dalen , ook tov de Euro .
Ja; mń zuster op een houtvlot ; !
Om die Euro het komende jaar voordat er overal verkiezingen aankomen maar op nivo te houden staat de europers niet stil .
Het is een zooitje in de USA, maar in Europa in no time niet minder.

Op dit moment is de verhouding 1.076
Dus @ Kristel, wat is je fiinancieel belang in de USA ?
Dollars kopen, Aanzien wat het gaat worden, of in de $Dollar opties voor meer jaren ?
Veel wijsheid gewenst
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer