Oh, dat wist ik niet. Ik had wel gelezen dat mensen met long covid na de (eerste) prik juist vaak verbetering opmerken.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Corona en inenten?
Re: Corona en inenten?
- Inges
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Ja dat is waar en daarom kijk ik ook erg uit naar de vaccinatie. Ik heb covid gehad en ik heb er nog steeds last van. Geen onoverkomelijke problemen maar wel hele vervelende. Ik hoop ook op te knappen na de vaccinatie en ik neem het risico met de 2e wel. Kan nooit erger zijn dan covid hebben
en ik hoop in nov de USA weer in te komen dan zonder al te veel problemen.
1974 en 1975 mogen vanaf nu een afspraak maken!!!

1974 en 1975 mogen vanaf nu een afspraak maken!!!

@Inges In NL is het normaal zo dat de mensen die Covid hebben gehad maar 1 vaccinatie krijgen ... In België krijg je dan wel weer gewoon 2 vaccinaties ook al heb je covid gehad.
Ik zou als je er niet veel last van hebt ook gewoon de 2e halen...better safe than sorry ook als je straks naar de US wilt en ze er potentieel een probleem van zouden kunnen maken. Je hebt toch geen schrifftelijk bewijs dat je Covid hebt gehad (of wel?), maar op je vaccinatie bewijs staat dan maar 1 prik....ik zou het risico niet lopen....
Ik zou als je er niet veel last van hebt ook gewoon de 2e halen...better safe than sorry ook als je straks naar de US wilt en ze er potentieel een probleem van zouden kunnen maken. Je hebt toch geen schrifftelijk bewijs dat je Covid hebt gehad (of wel?), maar op je vaccinatie bewijs staat dan maar 1 prik....ik zou het risico niet lopen....
- Inges
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ja dat is hier blijkbaar de normale gang van zaken. Hoewel niemand je verbied om je tweede prik ook te gaan halen. Dat mag wel gewoon. Je moet dus niet bij het maken van je afspraak aangeven dat je corona hebt gehad want anders krijg je standaard 1 afspraak voor vaccinatie.Terpies schreef: ↑28 mei 2021, 11:46In NL is het normaal zo dat de mensen die Covid hebben gehad maar 1 vaccinatie krijgen ...
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -heb-gehad
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Het lijkt wel alsof Nederland het enige land is dat het beleid heeft personen die recent COVID hebben gehad slechts één prik te geven. Als ik zometeen een afspraak moet maken geef ik ook maar aan dat ik geen COVID heb gehad, zodat ik twee prikken krijg. Of ik moet Jansen krijgen, dan is er sowieso geen probleem natuurlijk.
Overigens kan het bewijzen dat je gevaccineerd bent ook nog een dingetje worden. Op het vaccinatiekaartje dat je bij de GGD meekrijgt schijnt expliciet te staan dat het geen bewijs van vaccinatie is, en sowieso is dat kaartje er alleen in de Nederlandse taal. Die app zou het bewijs moeten gaan zijn, maar die app is er nog niet en het is nog maar de vraag wat je er buiten de EU mee kunt aanvangen.
Wat dat betreft zou het echt fijn zijn als de GGD’s gewoon dat gele boekje afstempelen dat sowieso al in het bezit is van veel reizigers. Maar volgens mij heeft alleen de GGD in regio Utrecht nog als beleid dat boekje te stempelen.
Overigens kan het bewijzen dat je gevaccineerd bent ook nog een dingetje worden. Op het vaccinatiekaartje dat je bij de GGD meekrijgt schijnt expliciet te staan dat het geen bewijs van vaccinatie is, en sowieso is dat kaartje er alleen in de Nederlandse taal. Die app zou het bewijs moeten gaan zijn, maar die app is er nog niet en het is nog maar de vraag wat je er buiten de EU mee kunt aanvangen.
Wat dat betreft zou het echt fijn zijn als de GGD’s gewoon dat gele boekje afstempelen dat sowieso al in het bezit is van veel reizigers. Maar volgens mij heeft alleen de GGD in regio Utrecht nog als beleid dat boekje te stempelen.
- Inges
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dan ben je er ook nog niet want ik heb bijvoorbeeld helemaal geen geel paspoort. Dus ik hoop toch echt van harte dat ze iets verzinnen waarmee ik goed en veilig aan kan geven dat ik gevaccineerd ben. Maar vooralsnog ben ik blij dat ik hem krijg, dat ik het dan nauwelijks nog een keer kan krijgen en de mensen om mij heen minder risico lopen dat ik hun kan besmetten. Daarna zien we wel verder.
En inderdaad je moet "liegen" bij je aanvraag. Bij mij is het zo wie zo op het randje van de 6 maanden maar het is wel raar. Gelukkig mag ik er wel gewoon 2.
En inderdaad je moet "liegen" bij je aanvraag. Bij mij is het zo wie zo op het randje van de 6 maanden maar het is wel raar. Gelukkig mag ik er wel gewoon 2.
Dit staat helemaal niet op het kaartje. Er staat alleen dat het een registratiekaart is en dat je het mee moet nemen voor een volgende afspraak

Het is inderdaad wel in het Nederlands opgesteld maar de datum en de naam van het vaccin kan iedereen vast wel lezen. Dan moeten we toch wachten op de app of het digitale bewijs (QR code?) maar ook dat hoeft niet lang te duren. Je vaccin registratie is gekoppeld aan je BSN, dus in theorie zou dat vrij snel te realiseren moeten zijn.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar de vraag blijft wat je met die QR-code gaat kunnen buiten de EU...
Eehhhhh scannen? Geen idee hoe ze dat willen doen..als ze me maar in de US toelaten. Gelukkig heb ik global entry ik denk dat dat een hoop gaat schelen 

- Old Faithful
- Amerika-expert
Op het kaartje niet.
In de bijbehorende brief staat echter: "Let op: Uw vaccinatiekaart is geen officieel bewijs van vaccinatie, maar een bevestiging van vaccinatie. U kunt het niet als juridisch document gebruiken of er enige rechten aan ontlenen, zoals reizen of toelating tot locaties of evenementen."
In de bijbehorende brief staat echter: "Let op: Uw vaccinatiekaart is geen officieel bewijs van vaccinatie, maar een bevestiging van vaccinatie. U kunt het niet als juridisch document gebruiken of er enige rechten aan ontlenen, zoals reizen of toelating tot locaties of evenementen."
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Dus het is wel een bewijs maar geen officieel bewijs, daar krijgen we straks iets digitaals voor om het officieel te maken 

Denk niet dat ze het daarzo al te ingewikkeld maken als ze zelf alleen vaak alleen maar een stukje wit papier hebben:

Als je met dit stukje papier in Juni al bepaalde EU landen binnen komt maken ze het in de EU volgens mij ook niet al te moeilijk.
Da's trouwens na een maand of 3 vliegen of 1x meewassen trouwens ook een vodje.
Je terugvlucht naar de EU aanvangen vanaf regionale US vliegveldjes zal in het begin af en toe ook nog wel een dingetje zijn als je daar met je digital green certificate QR aankomt

Als je met dit stukje papier in Juni al bepaalde EU landen binnen komt maken ze het in de EU volgens mij ook niet al te moeilijk.
Da's trouwens na een maand of 3 vliegen of 1x meewassen trouwens ook een vodje.
Je terugvlucht naar de EU aanvangen vanaf regionale US vliegveldjes zal in het begin af en toe ook nog wel een dingetje zijn als je daar met je digital green certificate QR aankomt

En ik maar denken dat in de US alleen ID cards en drivers licenses makkelijk te vervalsen zijn…
Ik snap echt niet het commentaar op dit inentingsbewijs, het is niet anders dan vaccinaties zoals die in het internationale gele boekje bijgeschreven worden. Heeft nooit iemand zich druk om gemaakt, en nu opeens is zoiets niet goed genoeg meer. Ik snap heus wel dat dit makkelijk nagemaakt kan worden, en ik snap ook wel dat er nu een grotere kans is dat mensen dat ook gaan doen, want er is een groter belang om een vaccinatiebewijs te hebben, maar het is toch helemaal niet onlogisch dat ze het in eerste instantie op deze manier doen? Europa roept wel heel hard dat ze een digitaal bewijs gaan hebben, maar dat is er ook nog niet, dus zo makkelijk is het blijkbaar ook niet om iets anders te ontwikkelen.
Overigens is mijn gele boekje ook al heel wat keren met mij meegreisd en ziet er nog heel netjes uit, dus dat zal me ook wel lukken met dit kaartje. Gewoon bij je paspoort stoppen.
Overigens is mijn gele boekje ook al heel wat keren met mij meegreisd en ziet er nog heel netjes uit, dus dat zal me ook wel lukken met dit kaartje. Gewoon bij je paspoort stoppen.
Terug in Texas!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
a.s. Woensdag is het mijn beurt om de 1ste te halen, en eerlijk gezegt ik ben blij het is eindelijk zover.
Niet alleen om te mogen reizen, maar in het algemeen.
Natuurlijk moet je je aan de regels houden, maar mocht je toch Covid krijgen dan beland je niet meer zo gauw op de I.C.
Niet alleen om te mogen reizen, maar in het algemeen.
Natuurlijk moet je je aan de regels houden, maar mocht je toch Covid krijgen dan beland je niet meer zo gauw op de I.C.
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
In Helmond krijg je een stickertje in je gele boekje met welk vaccin en batchnummer je gehad hebt. Je moet dan zelf de datum en de hoeveelheid invullen zeggen ze. Het wordt ook niet afgestempeld.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
....en 1976 is aan de beurt. Janssen deze keer.
Mijn man mag 6 juni! Handig dat hij met 1 prik klaar is. Nu wachten op 1980. Hopelijk ook Jansen.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Hier ook iemand die hoopt dat mensen uit 1980 het Janssen vaccin krijgen!
Loves Vegas!