Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefonie en mobiel internet in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door Coyote »

Dit is alles wat er over de aanbieding te vinden is in het nieuwe krantje van AH. Online te vinden via deze site.

Ik vermoed dat het om dit model van Huawei gaat (de toevoeging van 321 staat niet in de AH-aanbieding vermeld).

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

roelb schreef:Een telefoontoestel heeft een heel groot voordeel: je kunt er ook mee bellen.
Ik heb wel een goede telefoon dus een extra toestel is zoals gezegd niet nodig. Die keren dat ik eens zou moeten bellen in Amerika kan dat wel met mijn eigen mobiel. :P Uber maken we geen gebruik van (hebben huurauto hele periode) dus ook daarvoor niet nodig.

Alle goede tips ten spijt, het gaat mij om deze Mifi. Alle adviezen om een extra telefoon aan te schaffen zijn goed bedoeld maar zit ik niet op te wachten... :wink: Ik wil gewoon meer ervaringen horen over het gebruik van een Mifi en wellicht deze van Huawei. :)

Roland

PetraW
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door PetraW »

asv60 schreef:Ja, je kunt de Three kaart al hier bestellen en dan meenemen naar Amerika.
Wij hebben 'm in New York gebruikt en werkte redelijk goed.
In het hotel hadden we af en toe niet zo'n goed bereik. Maar overdag buiten en onderweg was het prima.

Hier is de kaart goedkoper: http://www.ebay.co.uk/itm/371598351562
Ik heb navraag gedaan bij Three over de kaart, maar ik kreeg verschillende reacties.
  • Ik moet een bankrekening in UK hebben
  • Ik moet de kaart in UK activeren
  • Nee, kan ik niet naar NL laten versturen en vervolgens in VS gebruiken
Geen idee....wat nu....:-)
Afbeelding
PetraW
Amerika-ontdekker

Bericht door PetraW »

vimo schreef:
En voor mij is het goedkoper om via T-Mobile Nederland een Unlimited bundel aan te zetten voor 1 maand, betaal ik 30 euro meer voor per maand bovenop mijn bundel, maar dan kan ik wel volledig gebruik maken van 4G(+) zonder dat ik een limiet heb op bellen, smsen of internet.
En aangezien ik ongeveer 5GB per dag verbruik wel verstandig :lol:
Dat is een interessante...ik stap per 6 maart over naar T-Mobile en vertrek 28 maart naar de VS. Nu heb ik zelf T-Mobile Next. Geen idee of dat nog wat uitmaakt, maar wie weet kun je me wat op weg helpen, Vimo? Overigens maak ik zelf ook gebruik van een mifi, maar dat is meer omdat ik het ding nu eenmaal heb. Ik las ook dat sommige kaarten in de VS geblokt zijn voor tethering en dat begin je met je extra foon als hotspot ook niks. Denk ik.
Afbeelding
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

PetraW schreef:
asv60 schreef:Ja, je kunt de Three kaart al hier bestellen en dan meenemen naar Amerika.
Wij hebben 'm in New York gebruikt en werkte redelijk goed.
In het hotel hadden we af en toe niet zo'n goed bereik. Maar overdag buiten en onderweg was het prima.

Hier is de kaart goedkoper: http://www.ebay.co.uk/itm/371598351562
Ik heb navraag gedaan bij Three over de kaart, maar ik kreeg verschillende reacties.
Ik heb 'm via de link op Ebay gekocht en toch echt zo gedaan zoals ik schreef. En ik heb 'm in December gebruikt in de mifi in NY.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Coyote schreef:Dit is alles wat er over de aanbieding te vinden is in het nieuwe krantje van AH. Online te vinden via deze site.

Ik vermoed dat het om dit model van Huawei gaat (de toevoeging van 321 staat niet in de AH-aanbieding vermeld).

Roland
De LTE banden van de e5577s zijn niet geschikt voor de US volgens mij, dus maximaal is 3G snelheid. Twijfel daarom om hem te kopen...
Binnus
Amerikafan

Bericht door Binnus »

Ik las zojuist dit nieuws: https://tweakers.net/nieuws/121191/groo ... ernet.html

Niet direct heel informatief, maar elke ontwikkeling is goed. Ik denk alleen niet dat ze dit in de vorm van prepaid gaan aanbieden en je aan een abonnement vast zit.

Mijn voorkeur is ook om een gewone smartphone te gebruiken en daar een mobile hotspot van te maken. Dit is ook handig mocht je een wijziging willen doorvoeren (had ik vorig jaar in EU dat ik de APN even moet aanpassen). Via de smartphone gaat dat makkelijker dan als je de webpagina van de mifi dongel moet raadplegen als je niet hele handig bent.

Overigens is Three 12GB, met 4 mensen moet dat ook wel redelijk zijn.
Wat is nu de tip wil je onbeperkt hebben? Simple Mobile moet je dan alweer minimaal 2 maand nemen en dat maakt het erg duur.
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

12GB voor 4 mensen moet voor een normaal persoon wel genoeg zijn ja :)
Ik verbruik ongeveer 5GB per dag x 30 dagen= 150 GB per maand :oops:
Binnus
Amerikafan

Bericht door Binnus »

Ik kwam nog een optie tegen van Telcel: https://us.telcel.com/secure/ServicePla ... anguage=en
Deze kost 60 dollar voor een maand (onbeperkt), simkaart moet je dan in een winkel kopen en dit plan moet dan op de simkaart gezet worden lijkt me.

Iemand hier misschien ervaring mee?
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

vimo schreef:12GB voor 4 mensen moet voor een normaal persoon wel genoeg zijn ja :)
Ik verbruik ongeveer 5GB per dag x 30 dagen= 150 GB per maand :oops:
Dan moet je wel een device hebben wat de Amerikaanse LTE banden heeft anders zit je met max 3G...
Anonymous123

Gok dat mijn Samsung Galaxy S7edge of mijn iPhone 7 plus dat vast wel heeft ;)
Bijlagen
Schermafbeelding 2017-02-13 om 20.14.57.png
Laatst gewijzigd door Anonymous123 op 13 feb 2017, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Dat is absoluut niet zeker, meeste toestellen worden voor een bepaalde regio gemaakt met bijbehorende LTE banden.
En ook even controleren of de SIM wel tethering (= hotspot) ondersteunt, anders kun je hem alleen met je eigen telefoon gebruiken en dus niet als hotspot.
Laatst gewijzigd door sanook op 13 feb 2017, 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Anonymous123

Zie bijgevoegde afbeelding, gelukkig werk ik in de telefoons :thumbup:
T-Mobile, wat ik heb accepteert die en AT&T
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Die Iphone ondersteunt inderdaad een hoop LTE banden, dat is mooi.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

sanook schreef:De LTE banden van de e5577s zijn niet geschikt voor de US volgens mij, dus maximaal is 3G snelheid.
Dat is wel interessante info. Waar haal je dat vandaan?

Roland

Anonymous123

https://data.kommago.nl/files/pdf/huawe ... asheet.pdf pagina 9 even lezen, daar staat: LTE:
FDD B1/B3/B5/ B7/B8/B20, dus dan moet je even kijken welke provider in Amerika met deze band(en) werkt.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Dit is wat ik vind, AT&T heeft deze band:

United States
Verizon - B2 / B4 / B13
Sprint - B25 / B26 / B41
T-Mobile USA - B2 / B4 / B12
AT&T USA - B2 / B4 / B5 / B17 / B30

Ervan uitgaande dat het model van AH de eerder genoemde versie is met de toevoeging -321.

Weet ook niet hoe actueel bovengenoemd lijstje is.

Roland

Binnus
Amerikafan

Bericht door Binnus »

Ik heb even contact gezocht met een verkoper van Simple Mobile kaartjes (T-Mobile netwerk).
In de advertentie staat te lezen dat je de bundel 2 maand moet afnemen: http://www.ebay.com/itm/Preloaded-Simpl ... 1801148508

Heb hem gevraagd wat dan de totale kosten zijn. Zijn reactie:
Thank you for your interest. You will only pay 41.22 for the SIM card and the first month of service. I'm not sure if you can use the SIM in a mifi.

Heb gevraagd waarom er in de advertentie staat dat je minimaal 2 maand moet afnemen: *You must keep the service for at least 2 months. 2nd month of service will be at regular price of $60. We may cancel your future order if you do not keep the service for 2 months at least.*

Zijn reactie:
The way it works is Simple mobile wants customers to have service for at least 2 months. Although you don't have to keep it for 2 months Simple Mobile punish the dealers if you only use the service for one month. So the dealers are force to advertise the 2 month model because if our customer don't keep the service for at least 2 months they will take away our selling rights.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Toch de Mifi van AH gekocht. Kreeg nog extra korting met de Airmiles dus voor € 75 (normale prijs rond de € 130). In Amerika op zoek naar een AT&T simkaart + data plan en hopelijk werkt het dan op 4G in Californië. 8)

Coverage van AT&T is prima in Californië dus ben benieuwd! :D

Roland

PetraW
Amerika-ontdekker

Bericht door PetraW »

asv60 schreef:
PetraW schreef:
Ik heb 'm via de link op Ebay gekocht en toch echt zo gedaan zoals ik schreef. En ik heb 'm in December gebruikt in de mifi in NY.
Hoe heb jij de kaart geregistreerd? Zit er een instructie bij? Omdat men blijft aangeven (ook de verkoper via Ebay) dat ik de kaart moet registreren voor vertrek. Blondt :)
Afbeelding
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer