Zojuist even een snelheidstest gedaan en kom uit op 7,2 Mbps downstream. (Roaming in NL), dus dat vindt ik prima over een mobiel netwerk.Bash schreef:Ik wil even inhaken op de simkaarten van Three waarmee je door middel van 'Feel At Home' in 42 landen kan roamen.
Over een kleine 2 maanden gaan we weer naar het westen en ben me aan het oriënteren welke provider de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft. Anderhalf jaar geleden gebruik gemaakt van StraightTalk en dat werkte super, echter is Three ongeveer de helft goedkoper.
Zou het dan toch, goedkoop is duurkoop? want volgens deze review is de snelheid in deze 42 landen enorm geknepen, de reacties zijn recent en geven hetzelfde beeld. https://jmcomms.com/2015/11/02/sort-it- ... e-at-home/
Benieuwd of iemand ervaring heeft met Three in combinatie met Feel At Home roaming in USA.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Telefonie en mobiel internet in de VS
- madpatrick
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: Telefonie en mobiel internet in de VS
Dat is een hele nette snelheid.
Dat zal wel niet overal zo zijn, maar voor een paar basic dingen hoef ik geen hoge snelheid te hebben.
Je mag nu 3 maand maximaal aan aan een gesloten gebruik maken van internet in het buitenland toch (waar Nederland ook onder valt).
Overigens las ik op een ander forum dit:
Dat zal wel niet overal zo zijn, maar voor een paar basic dingen hoef ik geen hoge snelheid te hebben.
Je mag nu 3 maand maximaal aan aan een gesloten gebruik maken van internet in het buitenland toch (waar Nederland ook onder valt).
Overigens las ik op een ander forum dit:
Kom je dan niet in de problemen met het gebruik in Nederland en later in Amerika?LET OP! BEPERKING GEBRUIK IN FaH-LANDEN
Indien je, binnen een periode van twaalf maanden, twee maal in een volledige kalendermaand uitsluitend in FaH-landen gebruik maakt van de SIMkaart, kan gebruik buiten de UK geblokkeerd worden. Door (minstens eenmalig) gebruik te maken van de SIMkaart buiten de FaH-landen telt de betreffende kalendermaand niet mee voor deze beperking. Het verzenden van een SMS in een niet-FaH-land volstaat dus! In het geheel niet gebruiken in een kalendermaand, betekent ook: niet meetellen.
TIP: Met de aankoop van een nieuwe, met een databundel voor 30 dagen of drie maanden, geladen Three UK data-SIMkaart voorkom je deze problemen.
TIP: Beperk de hoeveelheid tegoed op je account, want als je gebruik in FaH-landen geblokkeerd wordt, kun je er veel minder mee!
- madpatrick
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Dat zou niet zo moeten zijn.
Je kunt het in 42 landen gebruiken voor 12 maanden lang.
Je kunt het in 42 landen gebruiken voor 12 maanden lang.
Lijkt me ook, maar het is om te voorkomen dat niet iemand een Three simkaart koopt en in zijn eigen land gaat gebruiken. Ik gebruik niet heel veel data en het zou goedkoper zijn dan de Nederlandse provider die ik nu heb.
Hier lees ik er ook wat over: http://support.three.co.uk/SRVS/CGI-BIN ... t(EM38751)
Het is alleen lastig te interpreteren: als je in feb activeert (thuis even test), daarna gebruik je de simkaart niet meer en gaat een paar maand later naar een land binnen de Feel At Home landen en je zet de simcard weer aan, ziet hij dat dan als dat je een paar maand compleet in FAH geweest bent en dan roaming blokkeert?
Het viel me gisteren op dat er ook Three simkaart zijn voor 3 maand en deze mag je die tijd wel volledig gebruiken in het buitenland: http://www.ebay.co.uk/itm/3G-4G-Three-B ... Sw3zxXMJl0 (ook in 12GB verkrijgbaar).
Hier lees ik er ook wat over: http://support.three.co.uk/SRVS/CGI-BIN ... t(EM38751)
Het is alleen lastig te interpreteren: als je in feb activeert (thuis even test), daarna gebruik je de simkaart niet meer en gaat een paar maand later naar een land binnen de Feel At Home landen en je zet de simcard weer aan, ziet hij dat dan als dat je een paar maand compleet in FAH geweest bent en dan roaming blokkeert?
Het viel me gisteren op dat er ook Three simkaart zijn voor 3 maand en deze mag je die tijd wel volledig gebruiken in het buitenland: http://www.ebay.co.uk/itm/3G-4G-Three-B ... Sw3zxXMJl0 (ook in 12GB verkrijgbaar).
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik gebruik sinds begin december de Three-kaart (12GB) in mijn MIFI-router. Werkt vlekkeloos. Ik heb hem gebruikt in Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk, Spanje en Engeland en overal snel en vlekkeloos internet, ook 4G.
Afgelopen vakantie in april in de USA ging het ook prima, maakte gebruik van het T-Mobile netwerk en dat heeft niet overal even goede dekking, maar dat geldt voor alle Amerikaanse providers.
Inmiddels 2 x 24GB kaarten besteld (een voor vrienden, een voor ons zelf) voor gebruik tijdens ons uitgebreide vakanties in Nederland en voor onze camperreis door Noorwegen in juni. Nieuwe kaarten kopen blijkt goedkoper dan updaten en deze zijn zelfs 2 jaar geldig. Mijn dochter woont in Engeland, wij in Spanje en we gaan vaak per auto naar Nederland, we gebruiken ze dus veel nu en onze Spaanse abonnementen bieden nog weinig roaming-opties binnen Europa.
Updaten kan trouwens ook zonder Engels en creditcard, via PayPal en https://www.mobiletopup.co.uk/three.
Let wel op: er staat duidelijk dat deze kaarten niet werken in een telefoon, alleen in tabletten en mobile broadband devices. Of ze dan ook daadwerkelijk niet werken weet ik niet, maar er staat geen beltegoed op, alleen data.
Afgelopen vakantie in april in de USA ging het ook prima, maakte gebruik van het T-Mobile netwerk en dat heeft niet overal even goede dekking, maar dat geldt voor alle Amerikaanse providers.
Inmiddels 2 x 24GB kaarten besteld (een voor vrienden, een voor ons zelf) voor gebruik tijdens ons uitgebreide vakanties in Nederland en voor onze camperreis door Noorwegen in juni. Nieuwe kaarten kopen blijkt goedkoper dan updaten en deze zijn zelfs 2 jaar geldig. Mijn dochter woont in Engeland, wij in Spanje en we gaan vaak per auto naar Nederland, we gebruiken ze dus veel nu en onze Spaanse abonnementen bieden nog weinig roaming-opties binnen Europa.
Updaten kan trouwens ook zonder Engels en creditcard, via PayPal en https://www.mobiletopup.co.uk/three.
Let wel op: er staat duidelijk dat deze kaarten niet werken in een telefoon, alleen in tabletten en mobile broadband devices. Of ze dan ook daadwerkelijk niet werken weet ik niet, maar er staat geen beltegoed op, alleen data.
Mooie informatie.
Ik heb gezien dat er af en toe acties zijn dat je dubbele data krijgt. Bedoel je dat met 24GB (2x12GB)? In de mifi heb je er succesvol mee kunnen tetheren? Voor mij is de 3GB sim voldoende, maar ik lees nergens dat tethering mogelijk is, bijv: http://www.ebay.com/itm/THREE-PAYG-SIM- ... xyc2pTbMGn
Wat ik me afvroeg: hoe bellen het voordeligste binnen Amerika? De sim kan daar niet voor gebruikt worden. Maar stel dat je moet bellen met een camping of hotel of je hebt pech met je camper dan kost het via mijn eigen telefoon €1,27 per minuut.
Ik heb gezien dat er af en toe acties zijn dat je dubbele data krijgt. Bedoel je dat met 24GB (2x12GB)? In de mifi heb je er succesvol mee kunnen tetheren? Voor mij is de 3GB sim voldoende, maar ik lees nergens dat tethering mogelijk is, bijv: http://www.ebay.com/itm/THREE-PAYG-SIM- ... xyc2pTbMGn
Wat ik me afvroeg: hoe bellen het voordeligste binnen Amerika? De sim kan daar niet voor gebruikt worden. Maar stel dat je moet bellen met een camping of hotel of je hebt pech met je camper dan kost het via mijn eigen telefoon €1,27 per minuut.
Laatst gewijzigd door Binnus op 24 feb 2017, 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
In antwoord op je 24GB vraag, nee, geen actie, gewoon te koop op Ebay, zie ze alleen nu ook even niet meer. Ik bespaarde me ook nog 11 euro shipping, omdat ik toch naar Engeland ging en de kaarten bij mijn dochter kon laten bezorgen.
By the way: die blokkering na 2 maanden lijkt me sterk, geactiveerd in Spanje eind november, alleen gebruikt in FaH-landen In december, januari en februari (zo'n 6 GB) en pas op 16 februari in de UK zelf.
Bellen kan inderdaad akelig oplopen, wij kopen altijd een SIM met beltegoed, wat vaak onbeperkt is, voor 1 telefoon.
By the way: die blokkering na 2 maanden lijkt me sterk, geactiveerd in Spanje eind november, alleen gebruikt in FaH-landen In december, januari en februari (zo'n 6 GB) en pas op 16 februari in de UK zelf.
Bellen kan inderdaad akelig oplopen, wij kopen altijd een SIM met beltegoed, wat vaak onbeperkt is, voor 1 telefoon.
Dat is het voordeel van iemand met praktijkervaring. Want het was via de links wel te lezen. Fijn dat het dan niet zo is.
En tetheren kon je ook gewoon doen?
Ik denk dat we ook maar gaan kijken naar een simkaart met wat beltegoed om te bellen in Amerika. Er zijn ook sims met alles in 1 maar die zijn duur en mijn reisgenoten hebben voldoende aan wifi. Dus voor alleen het bellen kopen we dan maar een losse sim.
En tetheren kon je ook gewoon doen?
Ik denk dat we ook maar gaan kijken naar een simkaart met wat beltegoed om te bellen in Amerika. Er zijn ook sims met alles in 1 maar die zijn duur en mijn reisgenoten hebben voldoende aan wifi. Dus voor alleen het bellen kopen we dan maar een losse sim.
Hoi iedereen,
Ik ga deze zomer naar de west kust voor 26 dagen.
Ik heb een paar pagina's terug gelezen en ik kan er niet goed aan uit welke apparaten waar jullie over praten.
Ik heb een iphone 5s unlocked, een model dat ik in USA gekocht heb enkele jaren geleden.
Ik zou een sim card willen kopen voor 1 maand, mijn prio is mobile data.
Wat kan ik best nemen?
Alvast bedankt.
Ik heb een paar pagina's terug gelezen en ik kan er niet goed aan uit welke apparaten waar jullie over praten.
Ik heb een iphone 5s unlocked, een model dat ik in USA gekocht heb enkele jaren geleden.
Wat kan ik best nemen?
Alvast bedankt.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
MIFI is altijd tethering toch? Maar ook op de kaart van mijn man in zijn foon konden we tetheren ja.Binnus schreef:Dat is het voordeel van iemand met praktijkervaring. Want het was via de links wel te lezen. Fijn dat het dan niet zo is.
En tetheren kon je ook gewoon doen.
Dat klopt, maar het kan ook gebruikt worden om alleen met je telefoon te verbinden en dan te internetten. Dan kan je je eigen Nederlandse simkaart in je telefoon laten zitten. Of met de laptop verbinding maken met je mifi (zo is er maar 1 device verbonden en dat kan gewoon). Omdat Three van Deep Packet Inspection gebruik maakt zien ze of er meerdere devices via de mifi verbonden zijn en kunnen de verbinding blokkeren.
Als het bij jou gewoon lukt dan moeten we er vanuit gaan dat het allemaal niet zo streng is, maar het blijft een risico omdat ze ook speciale simkaarten hebben die duurder zijn maar waar wel mee getethert mag worden.
Als het bij jou gewoon lukt dan moeten we er vanuit gaan dat het allemaal niet zo streng is, maar het blijft een risico omdat ze ook speciale simkaarten hebben die duurder zijn maar waar wel mee getethert mag worden.
Dat ligt er helemaal aan hoeveel data je denkt te gaan verbruiken en of alleen of met meerdere telefoons tegelijk via de simkaart wilt internetten. Je Iphone ondersteund de netwerken in Amerika wel.plankan schreef:Hoi iedereen,
Wat kan ik best nemen?
Alvast bedankt.
Ik denk dat 1 gb meer dan voldoende is?
Het is voor GPS, whatsapp, yelp etc. geen youtube of streaming toestanden.
Het is voor GPS, whatsapp, yelp etc. geen youtube of streaming toestanden.
Een Three sim van 1GB: http://www.ebay.co.uk/itm/322189055700
Ze zijn er ook voor in mifi apparaten wat het verschil is, weet ik zo niet.
Ze zijn er ook voor in mifi apparaten wat het verschil is, weet ik zo niet.
HMm en kan je dit enkel op ebay kopen?
En dit werkt ook zeker voor iphone?
Wat is de dekking in het zuid westen met deze provider?
En dit werkt ook zeker voor iphone?
Wat is de dekking in het zuid westen met deze provider?
Er zijn wel meer adressen waar je hem kunt halen, maar niet in Nederland.
Je kunt de verkoper een berichtje sturen met de vraag of hij in een Iphone werkt. Maar aangezien er staat 'any 3G of 4G device' moet dat haast wel zo zijn.
Three maakt gebruik van het T-Mobile en AT&T netwerk waar je tussen kunt switchen via je mobiel.
Coverage map T-Mobile:
https://www.t-mobile.com/coverage-map
Coverage map AT&T: https://www.att.com/maps/wireless-coverage.html
2G is heel langzaam, je kunt dus het beste kijken naar 3G, 4G of $G LTE als je de dekkingskaartjes bekijkt.
Je kunt de verkoper een berichtje sturen met de vraag of hij in een Iphone werkt. Maar aangezien er staat 'any 3G of 4G device' moet dat haast wel zo zijn.
Three maakt gebruik van het T-Mobile en AT&T netwerk waar je tussen kunt switchen via je mobiel.
Coverage map T-Mobile:
https://www.t-mobile.com/coverage-map
Coverage map AT&T: https://www.att.com/maps/wireless-coverage.html
2G is heel langzaam, je kunt dus het beste kijken naar 3G, 4G of $G LTE als je de dekkingskaartjes bekijkt.
Laatst gewijzigd door Binnus op 24 feb 2017, 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
@plankan: Ik neem aan dat je met GPS navigatie bedoelt ? Als je zorgt dat je zgn offline navigatie hebt dan heb je hiervoor geen data nodig. Here WeGo is een gratis app die volledig offline kan werken en dus geen data gebruikt. Google Maps is normaal gesproken geen offline app, die gebruikt dus wel data (je kunt wel offline gebieden downloaden maar voor een rondreis is dat niet erg praktisch)
Je kunt in de US ook bv een AT&T winkel inlopen en daar een sim + dataplan aanschaffen.
Je kunt in de US ook bv een AT&T winkel inlopen en daar een sim + dataplan aanschaffen.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Binnus: wij hangen met 2 iPads, een MacBookAir en 2 iPhones aan die MIFI, vaak tegelijk.
Hmm als ik de coverage zie, ziet dit er wel goed uit.sanook schreef:@plankan: Ik neem aan dat je met GPS navigatie bedoelt ? Als je zorgt dat je zgn offline navigatie hebt dan heb je hiervoor geen data nodig. Here WeGo is een gratis app die volledig offline kan werken en dus geen data gebruikt. Google Maps is normaal gesproken geen offline app, die gebruikt dus wel data (je kunt wel offline gebieden downloaden maar voor een rondreis is dat niet erg praktisch)
Jah ik bedoel GPS navigatie, die pre paid "Three" sim cards zien er wel een goed oplossing uit.
Wat zijn de ervaringen er van?
Is dit gewoon insteken en klaar of moet je via wifi deze eerst actieveren ofzo?
Heb de kaart van Three toch maar aangeschaft via Ebay. Ben benieuwd. http://www.ebay.co.uk/itm/371598351562
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht