dejong89 schreef: ↑03 aug 2020, 16:05
Ben ik dan de enige die denkt: Kom op mensen, het zijn de noten die de muziek maken. Ik mis soms enige nuance in de berichtgeving. Cijfers die iets oplopen worden meteen uitvergroot. Positieve ontwikkelingen krijgen niet of nauwelijks de aandacht. Hoe ervaren jullie dit?
De insteek van nieuws is vaak negatief. Dat verkoopt blijkbaar beter. Of het moet een nieuwe ontwikkeling zijn. Waar we ons over kunnen verbazen dat het goed gaat. 100 jaar geleden was het nieuws als er een vliegtuig aankwam bij wijze van spreken. Nu is het nieuws als er eentje uit de lucht valt. Laten we het maar vooruitgang noemen...
Waar ik me rondom het hele coronagebeuren aan kan ergeren is het selectieve gebruik van de cijfers. We zijn constant met zn allen appels met peren aan het vergelijken. Er worden aantallen geroepen over landen. Maar die aantallen zeggen me helemaal niks. Wat is de verhouding ten opzichte van andere landen. Of voor mijn part gebieden als we het hebben over hele grote landen. Leuk dat we Amerika met Nederland of België vergelijken. Maar dat heeft in aantallen geen enkele zin. Procentueel wellicht wel. Alleen zien we dan dat Nederland bijna net zo goed/slecht doet als de US. Maar dat België het 2 keer slechter doet als de US. Dat vind ik veel interessanter.
https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries
Mooie website dit. NIet alleen de harde cijfers. Maar ook de cijfers per 1 miljoen inwoners. Dan zie je hele verrassende zaken voorbij komen.
RCRD schreef: ↑04 aug 2020, 07:39
Een vaccin geloof ik niet in. AIDS bestaat 40 jaar en daar is niet eens een echt vaccin voor, griep ook niet. Waarom zou dat hier wel bij gaan lukken?
Een vaccin heeft 2 problemen. 1. Het werkt niet altijd. 2. Het duurt vaak erg lang om een goed vaccin te ontwikkelen. Soms wel 10 tot 15 jaar. Ik geloof niet dat we met zn allen zoveel geduld gaan hebben. Dan is er straks over een paar maanden of een jaar een vaccin. Wie gaat er dan met die wetenschap in zn achterhoofd roepen. Spuit dat spul maar in mn lijf? Ik moet zeggen dat ik niet de eerste ben die in de rij gaat staan zullen we maar zeggen.
d_vdploeg schreef: ↑04 aug 2020, 07:55
Vraag mij af of een speekseltest gaat werken.
Speekseltest zegt inderdaad alleen wat over het probleem. Het lost niks op. Het levert alleen heel veel stress op mocht je bijvoorbeeld alleen met zo'n test het vliegtuig inkomen. Sta je met knikkende knietjes voor de deur van het vliegtuig...
Daarom zegt het me ook weinig als mensen zeggen in ben getest op corona en ik heb het niet! Hartstikke mooi. Maar als ze dat stokje uit je neus trekken en je draait jezelf om en iemand niest je recht in je gezicht. Weet je weer niks...
GJ schreef: ↑04 aug 2020, 08:28
Omdat heel vele andere virussen dankzij vaccins wél zo goed als de wereld uit zijn geholpen, misschien? Pokken, polio, mazelen, om er maar een paar te noemen.
Tuurlijk moeten we positief blijven. Het is eerder gelukt. Dus waarom zou het nu niet weer lukken? Alleen denk ik dat in vergelijking tot deze ziektes mensen in de huidige tijd een stuk minder geduld hebben.