Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021
@Heather
Zoals ook @mtl aangeeft en ik in mijn post daar weer boven: Over de zomer is echt nog geen zinnig woord te zeggen. Mogelijkerwijs zijn alle restricties van tafel, doordat omicron minder ziekmakend is ect. ect. Maar wie weet is er ook wel weer een nieuwe variant en hebben we weer een travelban of reisrestricties. Glazen bol werk.
Tip:
Ik zou persoonlijk wegblijven van pakketaanbieders zoals, Tioga tours, Exit reizen, Djoser, Fox reizen ect. Ik ben er van overtuigd dat het (met hulp van medeforummers hier) goedkoper kan dan een pakketaanbieder, maar dat niet alleen, want goedkoop voor de een, is duur voor de ander. Maar ook flexibeler doordat je alles los boekt en zelf aan het stuur zit en alles annuleerbaar boekt tot 24 uur van te voren. Dit geldt voor autohuur bij de Hertz's, Alamo's en National's van deze wereld. Betalen doe je ter plaatse.
Hotels kun je via bijvoorbeeld booking.com, maar ook via de website van het hotel zelf 24 uur van te voren annuleren zonder vooruitbetaling. Vluchten via bijvoorbeeld KLM zijn nu zelf te annuleren (je krijgt een voucher bij vertrek tot 30-6) en daarna te wijzigen zonder wijzigingskosten. Mogelijk wordt deze datum nog verder verlengd zolang corona beperkingen met zich mee blijft brengen.
Als je toch via een pakketaanbieder wil boeken, zoek dan goed uit/ vraag na:
-Wat zij doen mochten er in de zomer toch weer reisbeperkingen zijn? Kun je dan annuleren? Of gaan ze je een alternatieve reis of periode aanbieden waar je niet op zit te wachten?
-Wat als je reis wel doorgaat maar de besmettingen reizen weer de pan uit? (We gaan dan weer richting herfst) Wil je dan nog? Kan je dan nog annuleren? Vaak kun je, hoe dichter je naar je vertrekdatum toe annuleren waarin je maar een zeer beperkt deel of helemaal niks terugkrijgt.
-Als ZIJ de reis annuleren? Of je vlucht wordt geannuleerd, krijg je dan je geld terug of een voucher? Of gaan ze opzoek naar een alternatief (wat je misschien niet wilt?).
De regels kunnen we je wel bij helpen maar dat heeft geen enkele zin als je pas in augustus gaat. Regels die nu gelden, zijn straks misschien anders of niet meer van toepassing.
Ik zou me concentreren op de drie vragen die ik je hierboven stel en als je er geen fijn antwoord voor jezelf op kan geven zou ik de boel annuleren en zelf de boel regelen.
Zoals ook @mtl aangeeft en ik in mijn post daar weer boven: Over de zomer is echt nog geen zinnig woord te zeggen. Mogelijkerwijs zijn alle restricties van tafel, doordat omicron minder ziekmakend is ect. ect. Maar wie weet is er ook wel weer een nieuwe variant en hebben we weer een travelban of reisrestricties. Glazen bol werk.
Tip:
Ik zou persoonlijk wegblijven van pakketaanbieders zoals, Tioga tours, Exit reizen, Djoser, Fox reizen ect. Ik ben er van overtuigd dat het (met hulp van medeforummers hier) goedkoper kan dan een pakketaanbieder, maar dat niet alleen, want goedkoop voor de een, is duur voor de ander. Maar ook flexibeler doordat je alles los boekt en zelf aan het stuur zit en alles annuleerbaar boekt tot 24 uur van te voren. Dit geldt voor autohuur bij de Hertz's, Alamo's en National's van deze wereld. Betalen doe je ter plaatse.
Hotels kun je via bijvoorbeeld booking.com, maar ook via de website van het hotel zelf 24 uur van te voren annuleren zonder vooruitbetaling. Vluchten via bijvoorbeeld KLM zijn nu zelf te annuleren (je krijgt een voucher bij vertrek tot 30-6) en daarna te wijzigen zonder wijzigingskosten. Mogelijk wordt deze datum nog verder verlengd zolang corona beperkingen met zich mee blijft brengen.
Als je toch via een pakketaanbieder wil boeken, zoek dan goed uit/ vraag na:
-Wat zij doen mochten er in de zomer toch weer reisbeperkingen zijn? Kun je dan annuleren? Of gaan ze je een alternatieve reis of periode aanbieden waar je niet op zit te wachten?
-Wat als je reis wel doorgaat maar de besmettingen reizen weer de pan uit? (We gaan dan weer richting herfst) Wil je dan nog? Kan je dan nog annuleren? Vaak kun je, hoe dichter je naar je vertrekdatum toe annuleren waarin je maar een zeer beperkt deel of helemaal niks terugkrijgt.
-Als ZIJ de reis annuleren? Of je vlucht wordt geannuleerd, krijg je dan je geld terug of een voucher? Of gaan ze opzoek naar een alternatief (wat je misschien niet wilt?).
De regels kunnen we je wel bij helpen maar dat heeft geen enkele zin als je pas in augustus gaat. Regels die nu gelden, zijn straks misschien anders of niet meer van toepassing.
Ik zou me concentreren op de drie vragen die ik je hierboven stel en als je er geen fijn antwoord voor jezelf op kan geven zou ik de boel annuleren en zelf de boel regelen.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Dit is echt waardeloos. Zoiets zou ik nooit boeken. Annuleer nu het nog kan!
Weet iemand hoe het zit als je met ongevaccineerde jonge kinderen (onder 12) naar Florida reist? Moeten ze in quarantaine, testen of niets? Wij, beide ouders, zijn volledig gevaccineerd en geboosterd.
Als ik op het internet zoek kom ik tegenstrijdige informatie tegen.
Alvast bedankt voor de info
Als ik op het internet zoek kom ik tegenstrijdige informatie tegen.
Alvast bedankt voor de info
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Zie voor de officiële informatie: https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... ravel.html
In het kort: vaccinatie niet verplicht, vooraf testen wel verplicht (tenzij jonger dan 2 jaar). Het kan zijn dat er nog aanvullende regels van toepassing zijn op de kinderen als deze niet gevaccineerd zijn. Dat moet je dan op/via bovenstaande pagina kunnen vinden. Of er moeten hier nog anderen reageren die er wellicht meer van af weten (ik heb geen kinderen).
In het kort: vaccinatie niet verplicht, vooraf testen wel verplicht (tenzij jonger dan 2 jaar). Het kan zijn dat er nog aanvullende regels van toepassing zijn op de kinderen als deze niet gevaccineerd zijn. Dat moet je dan op/via bovenstaande pagina kunnen vinden. Of er moeten hier nog anderen reageren die er wellicht meer van af weten (ik heb geen kinderen).
We wonen in België en we willen van Brussel via Amsterdam naar Las Vegas vliegen over 4 weken.
De vlucht vanuit Brussel vertrekt om 08.05 uur, de vlucht vanuit Amsterdam naar Las Vegas om 12.35 uur.
Moet je dan de dag ervoor testen na 08.05 uur of na 12.35 uur?
En ik begrijp dat je als inwoner van België sowieso niet in de VS hoeft te testen voor de terugreis als je met KLM naar Amsterdam vliegt en daarna nog op doorreis gaat?
Alvast bedankt.
De vlucht vanuit Brussel vertrekt om 08.05 uur, de vlucht vanuit Amsterdam naar Las Vegas om 12.35 uur.
En ik begrijp dat je als inwoner van België sowieso niet in de VS hoeft te testen voor de terugreis als je met KLM naar Amsterdam vliegt en daarna nog op doorreis gaat?
Alvast bedankt.
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Hoihoi,
ik heb het hele forum al doorgezocht maar kan het niet echt vinden, mijn excuus als deze vraag wel al gesteld is.
Maandag 31 januari vertrekken we naar Amerika. Wij hebben een test gepland op 30 januari. Nu dacht ik dat de test niet ouder dan 24 uur mocht zijn. Alleen overal waar ik kijk (KLM, wijsopreis, Amerikaanse website) staat test result tested within 1 day prior to departure of are required show a negative COVID-19 viral test result taken no more than 1 day before travel.
Vraag is dus: zijn er mensen die op dag voor vertrek om 0900 getest hebben en een dag later pas om 1200 vlogen? Dus een test hebben gehad ouder dan 24 uur, maar wel getest hebben op dag voor vertrek?
De vorige keer had ik 3 dagen om te testen, dat was zoveel makkelijker
ik heb het hele forum al doorgezocht maar kan het niet echt vinden, mijn excuus als deze vraag wel al gesteld is.
Maandag 31 januari vertrekken we naar Amerika. Wij hebben een test gepland op 30 januari. Nu dacht ik dat de test niet ouder dan 24 uur mocht zijn. Alleen overal waar ik kijk (KLM, wijsopreis, Amerikaanse website) staat test result tested within 1 day prior to departure of are required show a negative COVID-19 viral test result taken no more than 1 day before travel.
Vraag is dus: zijn er mensen die op dag voor vertrek om 0900 getest hebben en een dag later pas om 1200 vlogen? Dus een test hebben gehad ouder dan 24 uur, maar wel getest hebben op dag voor vertrek?
De vorige keer had ik 3 dagen om te testen, dat was zoveel makkelijker

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Volgens de US mag de test maximaal 1 dag oud zijn (meer dan 24h dus), dus je mag de hele dag testen op de dag voor vertrek als je een antigen test laat doen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Je hoeft met het uur geen rekening te houden. US vraagt een test 1 kalenderdag voor vertrek, niet 24u voor vertrek. Technisch gezien mag je dus testen om 0u01 de dag VOOR je vertrek. Men is hier heel goed van op de hoogte, in december ook geen problemen gehad.RCRD schreef: ↑24 jan 2022, 07:34We wonen in België en we willen van Brussel via Amsterdam naar Las Vegas vliegen over 4 weken.
Alvast bedankt.
Bij het inchecken in Brussel bij KLM kijkt men naar de datum van de test, deze is de dag voor vertrek = ok. Men bekijkt je vaccinatiepapieren, en geeft je de boarding pas meteen voor beide vluchten.
Het enige dat in Amsterdam nog gebeurde (los van de paspoortcontrole waar je door moet maar die niets te maken heeft met corona), is je ingevulde passenger disclosure in ontvangst nemen. Heb je die niet, dan kreeg je een blanco en op 2 minuten is dat ingevuld.
Je hoeft als Belg niet te testen voor terug naar België te vliegen. In principe, als KLM de regels correct hanteert, mag men geen test eisen. Om discussie te vermijden heb ik voor april mijn terugvlucht wel via Delta geboekt (heenvlucht via KLM, uren zijn zoveel beter). Maar je zou geen enkel probleem mogen hebben. Je bestemming is namelijk België, niet Nederland.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Timothy555 Volgens moet je wel degelijk testen voor je een vliegtuig van de VS naar Nederland kunt pakken. Het is volgens mij niet zo dat je bent uitgezonderd van de testplicht, omdat je na Schiphol doorvliegt naar België.
De uitzonderingen op de testplicht staan hier omschreven: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... onderingen
Dat betekent dat je in alle andere gevallen wél moet testen voor je een vliegtuig van de VS naar Nederland kunt nemen!
Als je na aankomst in Schiphol direct doorvliegt naar België, geldt er (logischerwijs) wél een uitzondering op de Nederlandse quarantaineplicht:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... aineplicht
De uitzonderingen op de testplicht staan hier omschreven: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... onderingen
Dat betekent dat je in alle andere gevallen wél moet testen voor je een vliegtuig van de VS naar Nederland kunt nemen!
Als je na aankomst in Schiphol direct doorvliegt naar België, geldt er (logischerwijs) wél een uitzondering op de Nederlandse quarantaineplicht:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... aineplicht
-
- Amerika-expert
@Galapogos Dat is inderdaad de discussie.
Toen ik in Vegas ging inchecken, vroeg de balie me 'waar vlieg je naartoe'. Ik zei final destination is Belgium, en ze gaf dat op een iPad in en kreeg dan een scherm met 'no test required for residents'. Volgens mij checken ze weldegelijk de eindbestemming.
Maar destijds is het hier ook bediscussieerd geweest. En omdat ik het risico op een discussie niet wil lopen aan de incheckbalie, heb ik mijn terugvlucht LAS - JFK - BRU gemaakt met Delta. Geen 3de land betrokken dan.
Toen ik in Vegas ging inchecken, vroeg de balie me 'waar vlieg je naartoe'. Ik zei final destination is Belgium, en ze gaf dat op een iPad in en kreeg dan een scherm met 'no test required for residents'. Volgens mij checken ze weldegelijk de eindbestemming.
Maar destijds is het hier ook bediscussieerd geweest. En omdat ik het risico op een discussie niet wil lopen aan de incheckbalie, heb ik mijn terugvlucht LAS - JFK - BRU gemaakt met Delta. Geen 3de land betrokken dan.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Volgens de Nederlandse regels zoals vermeld op Rijksoverheid.nl is een test voorafgaand aan vertrek in de VS verplicht. Ook als je na Schiphol doorvliegt naar België.
Dat ze die regels in de VS vervolgens niet goed toepassen zou natuurlijk best kunnen gezien de veelheid en complexiteit van alle verschillende regels van individuele landen, maar daar zou ik zeker niet op anticiperen. Voor hetzelfde geld vertrekt het vliegtuig zonder jou.
Ik hoop dat @RCRD ook even meeleest zodat hij/zij weloverwogen een keus maakt tussen wel/niet via Amsterdam naar België vliegen en wel/niet vooraf testen.
Dat ze die regels in de VS vervolgens niet goed toepassen zou natuurlijk best kunnen gezien de veelheid en complexiteit van alle verschillende regels van individuele landen, maar daar zou ik zeker niet op anticiperen. Voor hetzelfde geld vertrekt het vliegtuig zonder jou.
Ik hoop dat @RCRD ook even meeleest zodat hij/zij weloverwogen een keus maakt tussen wel/niet via Amsterdam naar België vliegen en wel/niet vooraf testen.
@Galapogos Zou het kunnen dat je info niet helemaal klopt? Kijk eens naar https://www.government.nl/topics/corona ... ide-the-eu (en dan punt 'you are travelling from a very high risk country where there is NOT a virus variant of concern)
Hier staat toch duidelijk dat als je terugvliegt naar NL vanuit de US je je enkel moet laten testen als je een inwoner van de US of Nederlander bent? Dus als ik als Belg terugvlieg naar NL (en dan de auto neem naar Belgie) moet ik mij toch niet laten testen?
Of begrijp ik iets fout in die info?
Hier staat toch duidelijk dat als je terugvliegt naar NL vanuit de US je je enkel moet laten testen als je een inwoner van de US of Nederlander bent? Dus als ik als Belg terugvlieg naar NL (en dan de auto neem naar Belgie) moet ik mij toch niet laten testen?
Of begrijp ik iets fout in die info?
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... verstappenU begint uw reis in een land of gebied met een niet-groen reisadvies binnen of buiten de EU/Schengen en u heeft een overstap in Nederland
U hoeft geen negatieve NAAT(PCR)-testuitslag of antigeentestuitslag te kunnen laten zien bij aankomst in Nederland.
Onder een overstap wordt verstaan: het direct, binnen een paar uur, maar uiterlijk binnen 24 uur, doorreizen zonder de overstapplaats te verlaten.
Terug in Texas!
-
- Amerika-expert
@hemmie Dat versta ik daaronder ook. Quasi elke vlucht met overstap dus (tenzij je er eentje zou boeken met meer dan 24h layover maar goed).
en zelfs zonder overstap ook. (zie mijn link van hierboven). Enkel inwoners US en NL moeten zich laten testen bij terugvlucht van US naar NL.
(btw: UK heeft net z'n testverplichting voor terugreis geschrapt....hopelijk volgt NL nu ook eens. Zijn zowat het enige land in de EU +UK die dit aanhoudt)
(btw: UK heeft net z'n testverplichting voor terugreis geschrapt....hopelijk volgt NL nu ook eens. Zijn zowat het enige land in de EU +UK die dit aanhoudt)
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
@deebee7 Alles kan, maar de informatie op https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... onderingen en op https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -verplicht vind ik behoorlijk duidelijk. Daar staat niets over een uitzondering voor passagiers die op Schiphol overstappen.
De pagina die jij aanhaalt noemt inderdaad de categorie 'personen woonachtig buiten Nederland die vanuit een zeerhoogrisicoland via Nederland naar een ander land reizen' niet, maar om daar uit te concluderen dat er geen testplicht van toepassing zou zijn vind ik voorbarig.
Hoe dan ook: tenzij ergens zwart op wit staat dat personen die via Nederland naar een derde land reizen zijn uitgezonderd van de testverplichting, zou ik het er niet op gokken. Ik zou mezelf dan oftewel vooraf (laten) testen, of voor een andere reisroute (niet via Nederland) kiezen.
De pagina die jij aanhaalt noemt inderdaad de categorie 'personen woonachtig buiten Nederland die vanuit een zeerhoogrisicoland via Nederland naar een ander land reizen' niet, maar om daar uit te concluderen dat er geen testplicht van toepassing zou zijn vind ik voorbarig.
Hoe dan ook: tenzij ergens zwart op wit staat dat personen die via Nederland naar een derde land reizen zijn uitgezonderd van de testverplichting, zou ik het er niet op gokken. Ik zou mezelf dan oftewel vooraf (laten) testen, of voor een andere reisroute (niet via Nederland) kiezen.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Hi allemaal,
15 februari vlieg ik voor het eerst in mijn leven naar Amerika.
We vliegen vanuit Amsterdam naar New York en daarna meteen door naar Los Angeles.
Ik heb een vraag over het testen/tonen van herstelbewijs.
4 januari heb ik namelijk corona gehad.
Dit betekent dat ik in plaats van een test, een bewijs van herstel moet laten zien.
Ik heb hiervoor op dit moment de gegevens in de coronacheck app van de positieve test en het herstel daarvan.
Ook heb ik de positieve test opgevraagd bij mijn huisarts met hierbij een brief dat zij geen medische certificaten mogen afgeven om te mogen reizen.
Kan iemand mij vertellen wat ik hiervoor nog meer moet regelen?
Heb ik een test nodig? Als het goed is niet aangezien ik positief kan blijven testen 90 dagen na mijn infectie.
Heb ik perse een brief nodig van de huisarts, zoals de CDC aangeeft, dit is namelijk in Nederland niet gebruikelijk.
Ik hoop dat iemand mij hierin verder kan helpen of wellicht heeft iemand hier ervaring mee?
Ik ben benieuwd.
Alvast bedankt!
15 februari vlieg ik voor het eerst in mijn leven naar Amerika.
We vliegen vanuit Amsterdam naar New York en daarna meteen door naar Los Angeles.
Ik heb een vraag over het testen/tonen van herstelbewijs.
4 januari heb ik namelijk corona gehad.
Dit betekent dat ik in plaats van een test, een bewijs van herstel moet laten zien.
Ik heb hiervoor op dit moment de gegevens in de coronacheck app van de positieve test en het herstel daarvan.
Ook heb ik de positieve test opgevraagd bij mijn huisarts met hierbij een brief dat zij geen medische certificaten mogen afgeven om te mogen reizen.
Kan iemand mij vertellen wat ik hiervoor nog meer moet regelen?
Heb ik een test nodig? Als het goed is niet aangezien ik positief kan blijven testen 90 dagen na mijn infectie.
Heb ik perse een brief nodig van de huisarts, zoals de CDC aangeeft, dit is namelijk in Nederland niet gebruikelijk.
Ik hoop dat iemand mij hierin verder kan helpen of wellicht heeft iemand hier ervaring mee?
Ik ben benieuwd.
Alvast bedankt!
- pollyblue
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 30
Hallo, Ik ben zelf met kerst adhv een herstelbewijs naar de VS gevlogen. Een doktersattest waarop staat dat je 'cleared to travel' bent is echt wel nodig. Alles werd nagekeken aan de balie, zelfs nadat ik alle documenten al had geüpload naar de maatschappij. Voor de terugreis moest ik wel een (antigeen)test afleggen en deze was negatief, zo'n 5 weken na mijn positieve test. Je kan eventueel eens een zelftest doen en zien of deze negatief is, dan kan je misschien met een beetje een gerust gevoel een test laten afnemen voor vertrek indien je niet aan een dokterstattest geraakt.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
@casmaas1999 Ik zou het omdraaien. Eerst kijken of je met een negatieve test kunt reizen. Bespaard je mogelijk een hoop gedoe. Er staat dat als je covid hebt gehad dat je mag reizen met een herstelbewijs, niet dat je moet reizen met een herstelbewijs.
Je moet aan de vereisten voldoen om naar de VS te reizen en dat is een negatieve test van max 1 dag voor vertrek afgenomen en volledig gevaccineerd.
Dit mag ook een antigen sneltest zijn. Als jij op 4 januari positief bent getest op covid ben jij 15 februari echt niet meer besmettelijk hoor. Als je negatief test op een antigen test en je bent volledig gevaccineerd voldoe je ook aan de voorwaarden.
Heb je al geprobeerd een antigen test te laten doen en wat was daar het resultaat van? Vaak test je al eerder negatief op antigen sneltesten.
Pas als dat niet lukt kun je met een herstelbewijs (cleared to travel) ook reizen. Hoe dat in de praktijk gaat is nog weinig ervaring mee.
Via testen voor toegang kun je (nog steeds) een gratis antigen test laten doen. Optie overig aanvinken. Kun je een soort van proeftest doen en weet je of je nog positief test of niet. Als je dit zeg maar eind januari/begin februari doet heb je daarna nog tijd om zo'n doktersattest te regelen, mocht je nog steeds positief testen. Misschien kan @pollyblue aangeven hoe lang hij/zij daar mee bezig is geweest om dit geregeld te krijgen.
Je moet aan de vereisten voldoen om naar de VS te reizen en dat is een negatieve test van max 1 dag voor vertrek afgenomen en volledig gevaccineerd.
Dit mag ook een antigen sneltest zijn. Als jij op 4 januari positief bent getest op covid ben jij 15 februari echt niet meer besmettelijk hoor. Als je negatief test op een antigen test en je bent volledig gevaccineerd voldoe je ook aan de voorwaarden.
Heb je al geprobeerd een antigen test te laten doen en wat was daar het resultaat van? Vaak test je al eerder negatief op antigen sneltesten.
Pas als dat niet lukt kun je met een herstelbewijs (cleared to travel) ook reizen. Hoe dat in de praktijk gaat is nog weinig ervaring mee.
Via testen voor toegang kun je (nog steeds) een gratis antigen test laten doen. Optie overig aanvinken. Kun je een soort van proeftest doen en weet je of je nog positief test of niet. Als je dit zeg maar eind januari/begin februari doet heb je daarna nog tijd om zo'n doktersattest te regelen, mocht je nog steeds positief testen. Misschien kan @pollyblue aangeven hoe lang hij/zij daar mee bezig is geweest om dit geregeld te krijgen.
2018: Rondreis Zuid West
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Bedankt voor uw antwoord!pollyblue schreef: ↑24 jan 2022, 16:09Hallo, Ik ben zelf met kerst adhv een herstelbewijs naar de VS gevlogen. Een doktersattest waarop staat dat je 'cleared to travel' bent is echt wel nodig. Alles werd nagekeken aan de balie, zelfs nadat ik alle documenten al had geüpload naar de maatschappij. Voor de terugreis moest ik wel een (antigeen)test afleggen en deze was negatief, zo'n 5 weken na mijn positieve test. Je kan eventueel eens een zelftest doen en zien of deze negatief is, dan kan je misschien met een beetje een gerust gevoel een test laten afnemen voor vertrek indien je niet aan een dokterstattest geraakt.
Ik ervaar op dit moment enige stress over dit dokterattest.
Zou u mij kunnen uitleggen hoe u aan dit dokterattest bent gekomen?
Welke stappen heeft u hiervoor genomen? En heeft u hiervoor een speciaal formulier gebruikt?
Alvast bedankt!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 2598 Weergaves
-
Laatste bericht door Denise131
-