Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Euro zakt verder weg,

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Queste
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Re: Euro zakt verder weg,

Bericht door Queste »

ExchRate20170720.png
ummm, wat is er om 2 uur gebeurd??
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
RKNS
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door RKNS »

Statement van Draghi, in eerste instantie zachte woorden, geen wijziging in beleid, daarna blijkbaar een goed verhaal gehouden. Effect is euro toch een flinke stap omhoog, maar tot nu toe m'n investeringen in Amerikaanse ETF 2% gedaald sinds vanmorgen (na een stijging van bijna hetzelfde).

Geen idee wat dit allemaal inhoud aangezien ik maar net begonnen ben, maar het lijkt toch flink effect te hebben.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Mooi! Op naar de 1.40 :-) Of de 1.60 zoals in 2008:
2017-07-20.png
ONYX666
Amerikakenner

Bericht door ONYX666 »

dirkmuis schreef:Ik heb eigenlijk niet getest wat er gebeurd als je niet omzet maar wel in de US betaald terwijl je alleen euro's erop hebt staan.
Ik denk dat hij dan je standaard currency pakt en omzet? Dan kies je dus niet zelf de koers.

Aan de andere kant, als je dollar, pond en euro's hebt, welke pakt hij dan?
Dan wisselt hij om met de koers van dat moment
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Gezakt van 1,16 naar 1,15 per euro.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

Verdorie, weer een cent minder.
Afbeelding
gastxyz

Bericht door gastxyz »

De eerstvolgende steun ligt op 1,14.
ONYX666
Amerikakenner

Bericht door ONYX666 »

Hoezo gezakt? Ik zie nog steeds 1.164
dirkmuis
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door dirkmuis »

SuzieQ schreef:Gezakt van 1,16 naar 1,15 per euro.
Het is een koers dus die fluctueert. Natuurlijk daalt ie even, stijgt ie even enzovoorts.
Het gaat er toch om of het een stijgende lijn is?

10 keer op een dag kijken of hij een cent gedaald of gestegen is is alleen nuttig als je erop zit te wachten en precies op dat moment kunt handelen.
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Lol. ik heb er ook geen verstand van.
Ik kijk altijd op http://www.wisselkoersen.nl/.
Is dan de verwachting we meer per euro gaan krijgen?
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Queste
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Queste »

Nou, de sprong van vandaag was voor zover ik weet niet voorzien maar recent is de trend toch wel een gematigde stijging van de Euro. Ik ben zeker wel optimistisch voor de korte termijn.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Gast

Bericht door Gast »

roelb schreef:
Terpies schreef: ATM stond bij Walmart, kosten transactie 2,25, bank is ING.
Volgens mij geen vraag gezien....
Ik had deze even gemist. Wat staat er op je bankafschrift? Een opname in EUR of in USD?
We kiezen normaal altijd voor opname in USD maar bij deze automaat dus geen vraag gezien, waardoor de voor ons ongunstigste koers is gehanteerd blijkbaar.

Overigens kiezen we bij het doen van online bestellingen in de US (bv Amazon) er ook altijd voor om de transactie (met Nederlandse cc) ook altijd in dollars te doen, vanwege de gunstigere koers. Daarna laten we de bestelling afleveren op een US adres.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Jep, ook de koersconversie die Amazon je aanbiedt is vooral voor henzelf gunstig :-) Maar het is niet zo extreem als bij ATM's. Daar is het vaak 10% opslag oid. Zelfde als die belachelijke dollarautomaat van ABN Amro op Schiphol: 9% koersopslag + EUR 3,50.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Gister in shoppingmall las vegas bij Atm een koers van 94.5 terwijl hij op 85.5 staat, daarbij nog 8 dollar aan kosten. Volgrns mij als je de mogelijkheid hebt wissel wat geld bij pott exchange voor je gaat. En lees ik nu dat je beter in dollars kan betalen met je cc, deze gaf gister, bij ern winkel konden we dat zien, een koers van 88.5
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Nogmaals, _nooit_ een wisselkoersvoorstel van een ATM accepteren. Altijd kiezen voor het opnemen van geld in dollars. En je krijgt echt altijd die keuze, maar je moet wel goed lezen. Kiezen voor conversie door de eigenaar van de ATM is _altijd_ heel erg duur.
Ing
Amerikakenner

Bericht door Ing »

Ik zie met de dag de koers gunstiger worden. Zoals ook al uit Roels lijstje bleek is mijn ING debitcard het goedkoopste en ik kan er bijna overal mee betalen of cashback krijgen. Creditcard van ING een goede tweede keuze.

Moet zeggen dat ik het bijna weer leuk ga vinden die koers, zeker na de bijna 1 op 1 koers van oktober. Het is geen 2008/2009, maar toch...
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

roelb schreef:Nogmaals, _nooit_ een wisselkoersvoorstel van een ATM accepteren. Altijd kiezen voor het opnemen van geld in dollars. En je krijgt echt altijd die keuze, maar je moet wel goed lezen. Kiezen voor conversie door de eigenaar van de ATM is _altijd_ heel erg duur.
De andere outlet zelfs 1,05, belachelijk, de kinderen hebben gekeken maar zagen nergens iets staan van alleen dollars opnemen, alleen het bedrag en de wisselkoers, ik zal volgende keer eens zelf kijken.
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Alles wat de koers gunstiger wordt is mooi meegenomen. Wij gaan ook naar Canada en daar is het wat minder gunstig aan het worden helaas. Maar alsnog niet te klagen, de laatste keer dat ik keek was 1 euro rond de 1,45 CAD.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Queste
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Queste »

Eigenlijk is het best leuk om de koers gedurende de dag te volgen. De hele dag in mineur en prompt zodra Trump wakker wordt schiet 'ie weer verder omhoog.
1BJK903
Amerika-ontdekker

Bericht door 1BJK903 »

Ben van plan om vooral veel geld op te nemen in Amerika via een ATM (gebruik een ABN Amro kaart). Is dat handig of is het handiger om het hier al op te nemen en er dollars van te maken bij een exchange kantoor?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer