Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Grootste reisblunders?
Ah, ben jaloers! We hebben altijd gezegd dat we er een keer terug willen. Het is dus niet totaal veranderd en toeristisch geworden?
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Het blijft toch altij leuk om dit soort verhalen te lezen
Juli 2002 - onze 1e campertrip
De 2e dag, in de buurt van San Diego, merken wij dat wij de verkeerde kant oprijden. Een 4-baans weg zonder verkeer. Op een leeg kruispunt helemaal naar rechts gereden en wilde in 1 keer een linker U-turn maken. Helaas; een camper heeft een enorme draaicirkel en wij redden precies 90 graden. Ineens kwam er van alle kanten verkeer aanrijden. Iedereen moest wachten; niemand toeterde; niemand maakte gebaren. Dit heeft grote indruk op mij gemaakt. In Nederland was er zeker een kakofonie van getoerter losgebarst en waren er de nodige gebaren getoond
Met een rood hoofd
achteruit gereden en de bocht afgemaakt. Je voelt toch opgelaten.
Juli 2002 - onze 1e campertrip
De 2e dag, in de buurt van San Diego, merken wij dat wij de verkeerde kant oprijden. Een 4-baans weg zonder verkeer. Op een leeg kruispunt helemaal naar rechts gereden en wilde in 1 keer een linker U-turn maken. Helaas; een camper heeft een enorme draaicirkel en wij redden precies 90 graden. Ineens kwam er van alle kanten verkeer aanrijden. Iedereen moest wachten; niemand toeterde; niemand maakte gebaren. Dit heeft grote indruk op mij gemaakt. In Nederland was er zeker een kakofonie van getoerter losgebarst en waren er de nodige gebaren getoond
Met een rood hoofd

Jan Gijs
- Animar
- Amerikakenner
Onze blunder dateert van 2001. We gingen met ons dochtertje, toen 20 maanden, naar Florida. In Orlando hadden we ons eerste hotel geboekt. Het was al laat in de avond, en dus donker, en wij op weg naar het hotel. Wonder boven wonder vonden we het zonder verkeerd te rijden.
Dus wij parkeren voor de deur van het hotel (bij een of andere stoeprand waar "Ihop" op stond, nooit van gehoord!) en stappen uit, op weg naar de receptie om in te checken.
Toen we de deur open wilde doen, bleek die op slot te zitten. Nou, da's raar voor een hotel! Maar goed, we zagen wat mensen lopen, dus wij op de deur kloppen en uitleggen dat we alleen maar wilden inchecken. MAar nee hoor, we mochten er niet meer in; ze waren gesloten! Nou, daar sta je dan! Ik nog uitleggen (door een dichte, glazen deur) dat we al gereserveerd hadden, maar het mocht niet baten. We kwamen er niet meer in. Dus ik begon naar ons dochtertje te wijzen: we hebben gereserveerd! Staan hier met een klein kindje na een lange vliegreis.... PLEASE! Nee hoor, deur bleef dicht.
Nou, en daar sta je dan. Bijna 10 uur gevlogen, jetlag van hier tot ginder, peutertje van 20 maanden in m'n armen, voor een gesloten hotel!
Er ging vanalles door ons heen, uiteindelijk hadden we zoiets van; moeten we hier in de auto gaan slapen?! Nou, dat wilde ik persé niet dus!
Na lang twijfelen en doen, valt ineens mijn oog op een deur náást die glazen, gesloten deur..... Staat daar de naam van ons hotel op!
Bleek dat ik al die tijd bij Ihop aan de deur had gestaan!!! Wij hadden toen nog nooit van Ihop gehoord.
Toen we dát zagen hebben we eerst héél hard en lang gelachen en vervolgens hadden we binnen no time onze kamer.
Dus wij parkeren voor de deur van het hotel (bij een of andere stoeprand waar "Ihop" op stond, nooit van gehoord!) en stappen uit, op weg naar de receptie om in te checken.
Toen we de deur open wilde doen, bleek die op slot te zitten. Nou, da's raar voor een hotel! Maar goed, we zagen wat mensen lopen, dus wij op de deur kloppen en uitleggen dat we alleen maar wilden inchecken. MAar nee hoor, we mochten er niet meer in; ze waren gesloten! Nou, daar sta je dan! Ik nog uitleggen (door een dichte, glazen deur) dat we al gereserveerd hadden, maar het mocht niet baten. We kwamen er niet meer in. Dus ik begon naar ons dochtertje te wijzen: we hebben gereserveerd! Staan hier met een klein kindje na een lange vliegreis.... PLEASE! Nee hoor, deur bleef dicht.
Nou, en daar sta je dan. Bijna 10 uur gevlogen, jetlag van hier tot ginder, peutertje van 20 maanden in m'n armen, voor een gesloten hotel!
Er ging vanalles door ons heen, uiteindelijk hadden we zoiets van; moeten we hier in de auto gaan slapen?! Nou, dat wilde ik persé niet dus!
Na lang twijfelen en doen, valt ineens mijn oog op een deur náást die glazen, gesloten deur..... Staat daar de naam van ons hotel op!
Bleek dat ik al die tijd bij Ihop aan de deur had gestaan!!! Wij hadden toen nog nooit van Ihop gehoord.
Toen we dát zagen hebben we eerst héél hard en lang gelachen en vervolgens hadden we binnen no time onze kamer.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
:hilarious:
Priceless...
Priceless...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- TedjevanEs
- Amerikakenner
Vito schreef:Hier ook een Skopelos en Skiathos-fan, wat leuk. Vooral Skopelos-stad vind ik echt heel mooi.
Mooi verhaal, thebes, ik zie het helemaal voor me![]()
Ik heb op Skiathos nog eens een lijk op het strand zien aanspoelen, op een paar meter afstand van mijn voeten. Daar werd ik niet heel blij van, zeg maar.
Wij ook! In september 2006, op Achladies beach. De man had waarschijnlijk tijdens het zwemmen een hartinfarct gekregen. Was erg naar. Hebben we het over hetzelfde incident ?
Dat zou wel heel toevallig zijn !
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
Of je het een blunder moet noemen, ik denk het wel alhoewel we dat pas jaren later in de gaten hadden.
Mijn man is een fervent USA ganger. Hij ging altijd georganiseerd en had dan ook nooit iets voorbereid. Ik was nog nooit in de USA geweest.
Voor onze eerste reis (samen met onze dochter van op dat moment 11 jaar) gingen we in 2001 naar Californië en we hadden dan ook geen idee hoe we het moesten aanpakken en hadden meer het idee van "we zien wel, als we er maar zijn".
Veel aandacht werd besteed aan de route en de hotels maar niet wat we überhaupt zouden gaan doen
We hebben een heerlijke vakantie gehad en zijn met name van A naar B gereden en vandaar weer door naar C etc. etc. In ieder hotel werd er lekker gezwommen, we maakten gretig gebruik van alle diners maar écht veel gezien hebben we niet!
Jaren later gingen we voor het eerst met ons tweeën en we begonnen wat reisverslagen te lezen, ik had me aangemeld bij een aantal prikborden/fora (= dat meervoud van forum?) en ik heb diverse reisgidsen doorgespit.
Goed voorbereid hebben we een rondje zuidwesten gedaan en het was super en we waren helemaal weg van alle nationale parken en de prachtige natuur.
Op dat moment bleek echter dat we in 2001 door o.a. Sequoia en Yosemite zijn gereden zonder iets te zien!?!?!?
We hebben slechts de entrance fee betaald (vonden dat ook wel een beetje raar want we reden er toch maar doorheen
) en zijn er gewoon doorheen gereden.
Nu zijn we weer een paar jaar verder en de 2e reis naar Californië staat gepland voor september.
Needless to say: ik ben nu al maanden van tevoren aan het voorbereiden, aan het lezen, jullie aan het gek maken met mijn vragen en gewoon aan het genieten van alle voorpret die zo'n reis met zich meebrengt.
Groetjes,
Reny
Mijn man is een fervent USA ganger. Hij ging altijd georganiseerd en had dan ook nooit iets voorbereid. Ik was nog nooit in de USA geweest.
Voor onze eerste reis (samen met onze dochter van op dat moment 11 jaar) gingen we in 2001 naar Californië en we hadden dan ook geen idee hoe we het moesten aanpakken en hadden meer het idee van "we zien wel, als we er maar zijn".
Veel aandacht werd besteed aan de route en de hotels maar niet wat we überhaupt zouden gaan doen

We hebben een heerlijke vakantie gehad en zijn met name van A naar B gereden en vandaar weer door naar C etc. etc. In ieder hotel werd er lekker gezwommen, we maakten gretig gebruik van alle diners maar écht veel gezien hebben we niet!
Jaren later gingen we voor het eerst met ons tweeën en we begonnen wat reisverslagen te lezen, ik had me aangemeld bij een aantal prikborden/fora (= dat meervoud van forum?) en ik heb diverse reisgidsen doorgespit.
Goed voorbereid hebben we een rondje zuidwesten gedaan en het was super en we waren helemaal weg van alle nationale parken en de prachtige natuur.
Op dat moment bleek echter dat we in 2001 door o.a. Sequoia en Yosemite zijn gereden zonder iets te zien!?!?!?
We hebben slechts de entrance fee betaald (vonden dat ook wel een beetje raar want we reden er toch maar doorheen

Nu zijn we weer een paar jaar verder en de 2e reis naar Californië staat gepland voor september.
Needless to say: ik ben nu al maanden van tevoren aan het voorbereiden, aan het lezen, jullie aan het gek maken met mijn vragen en gewoon aan het genieten van alle voorpret die zo'n reis met zich meebrengt.
Groetjes,
Reny
Laatst gewijzigd door Reny op 28 nov 2007, 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-ontdekker
Toen wij de eerste keer een huurauto hadden in Amerika, en wij vanaf Orlando airport richting Kissimmee reden, kwamen we langs onze eerste tolweg. We wisten wel vaag ergens in ons achterhoofd dat ze bestonden, en dat we ze tegen konden komen, maar met welke borden ze aangeduid werden en waar je precies geld moest betalen en hoeveel, we hadden geen idee. Het was avond, en er zat niemand in zo'n tol hokje, om contant aan te betalen. In plaats daarvan, was er een soort glazen trechter waar je muntjes in kon gooien. Amerikaanse muntjes, welteverstaan, en geen euro's natuurlijk. Helaas waren euro's de enige muntjes die we op zak hadden dus wij dachten dan dat maar, beter iets betalen, dan niets. We gooiden onze muntjes erin, en reden door. Al gauw begonnen er bellen te rinkelen en een schijnwerper met fel wit licht werd meteen op onze auto gericht. Alsof we een zeer ernstige misdaad begaan hadden, zo voelden we ons! We konden wel doorrijden, maar wisten zeker dat we geflitst waren, en dat dit een fikse bekeuring zou opleveren! Oei, 5 minuten op pad en nu al zoiets doms gedaan! (bleek achteraf reuze mee te vallen, van een bekeuring is het nooit gekomen, de man van het verhuurbedrijf vertelde dat het meer toeristen gebeurt, en dat gehuurde auto's niet vaak bekeurd worden voor zoiets). De schrik zat er echter wel in! (en nu, een aantal reizen naar de USA verder, en ervaringen rijker, hebben wij altijd braaf een zak met quarters op zak, voor de tolwegen).