Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat neem je mee naar de US en/of wat neem je mee terug

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Rob schreef:Kaas mag als hij niet is aangesneden, wij nemen altijd een Edammertje van 1,7 kilo mee geen enkel probleem zelfs niet in 2001 met het MKZ gebeuren in Europa.
Gr.
Rob
Hé Rob, dat wist ik dus echt niet! Een van de dingen die ik dus erg mis in Amerika is onze hollandse kaas. Ik lust in principe alles, maar die Amerikaanse kaas (Cheddar) vind ik echt niet lekker..... :cry:
In het verleden nam ik dus ook altijd een stuk mee, maar tijdens de MKZ-crisis mocht het niet (voor zover ik weet) en sindsdien "durf" ik het eigenlijk niet meer. Ik had het idee dat er steeds "moeilijker" werd gedaan over het meenemen van voedsel, dus waarom risico nemen.
Maar als een Edammertje wel mag, dan ben ik weer helemaal "gelukkig".... :wink:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Amerikaanse vrienden hebben ons een 'throw' gestuurd als één van de kerstcadeau's in een aardig gevulde giftbox. Een hele mooie throw van de 'four seasons' .. Lekker om 's avonds op de bank onder te zitten.

Volgens mij ook echt een Amerikaanse gebruik zo'n throw en het ligt volgens mij ook standaard op de meeste banken daar. Het gezin waar wij waren had wel zo'n 4 stuks liggen in huis.. (nu hadden ze ook maar liefst 3 zithoekjes)

Iemand ooit een throw meegenomen voor hier in Nederland? Voor jezelf of als cadeau voor het thuisfront? - Ik vind het zelf een heel leuk en uniek idee namelijk.. Ik ben zowiezo van plan om bij mijn eerstvolgende bezoek aan Amerika nog een 'throw' te kopen .. Er wordt hier vaak gevochten wie er onder mag liggen : )

-
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Sandy schreef: Volgens mij ook echt een Amerikaanse gebruik zo'n throw en het ligt volgens mij ook standaard op de meeste banken daar. Het gezin waar wij waren had wel zo'n 4 stuks liggen in huis.. (nu hadden ze ook maar liefst 3 zithoekjes)
Niet echt een Amerikaans gebruik, maar meer een gebruik in warmere streken. Huizen zijn vaak voorzien van airco, en de overgang van buiten waar het warm is naar binnen waar het stukken koeler is, is vaak te groot om het lekker comfortabel te hebben als je binnen stil zit, dus vandaar een deken op de bank waar je lekker onder kan kruipen.
Sandy schreef: Iemand ooit een throw meegenomen voor hier in Nederland?
Ik heb mijn 'throws' uit NL laten komen, echt de warmste en zachtste die er bestaan. http://www.aabe.nl

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Sandy schreef:Iemand ooit een throw meegenomen voor hier in Nederland? -
Bedoel je zoiets als dit: http://shop.store.yahoo.com/annaslinens/flesp.html
In België zijn deze ook heel erg populair. Je kan ze zelfs in de Blokker kopen. Maar ze zijn hier niet echt heel erg groot, ong. 2 x 2 meter, denk ik. Dat is toch het formaat dat wij hebben. We hebben het aanvankelijk gekocht als hondendeken (wast makkelijk, is zo droog, lekker zacht en warm), maar we vonden het zo leuk dat we er ook eentje voor onszelf gekocht hebben. :)
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Hmm ... ik denk dat je gelijk hebt PeeJay, wij waren in DC in september vorig jaar en het was behoorlijk heet nog. Ik vond de overgang van buiten naar binnen ook erg groot. Buiten met blote schouders en binnen een vest aan.. Airco stond m.i. veels te koud..
PeeJay schreef: Niet echt een Amerikaans gebruik, maar meer een gebruik in warmere streken. Huizen zijn vaak voorzien van airco, en de overgang van buiten waar het warm is naar binnen waar het stukken koeler is, is vaak te groot om het lekker comfortabel te hebben als je binnen stil zit, dus vandaar een deken op de bank waar je lekker onder kan kruipen.
Ja zoiets Kastelke.. je hebt er zoveel soorten in. Mijn vriendin heeft ook één hier in Nederland gekocht. Maar dat is meer zo'n afschuwelijk geruite dekentje.. Je weet wel die geruite dekentje die je vaak bij oma'tjes over de knietjes ziet hangen LOL
Maar de throw die wij hebben gekregen heeft een thema.. de 'four seasons' staan erop in elke hoek.. en in het midden hebben ze onze naam laten borduren.. Heel uniek en speciaal..

kastelke schreef:Bedoel je zoiets als dit: http://shop.store.yahoo.com/annaslinens/flesp.html
-
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

[quote="Sandy"]Je weet wel die geruite dekentje die je vaak bij oma'tjes over de knietjes ziet hangen LOL [/color]
:lol:

[quote="Sandy"]Maar de throw die wij hebben gekregen heeft een thema.. de 'four seasons' staan erop in elke hoek.. en in het midden hebben ze onze naam laten borduren.. Heel uniek en speciaal.. [/color]
Dat is inderdaad wel iets anders nog dan die dekentjes die je hier kan kopen... Prachtig dat je zoiets van je vrienden krijgt.
Vorige maand had mijn vriendin nog een sjaal voor me bij die één van haar vriendinnen gebreid had. Zo'n handwerk geeft toch altijd net dat extra.
Ze hebben ook van die prachtige quilts in Amerika. Spijtig dat ze nogal groot en zwaar zijn om mee te brengen...
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Sandy schreef:

Iemand ooit een throw meegenomen voor hier in Nederland? Voor jezelf of als cadeau voor het thuisfront? - Ik vind het zelf een heel leuk en uniek idee namelijk.. Ik ben zowiezo van plan om bij mijn eerstvolgende bezoek aan Amerika nog een 'throw' te kopen .. Er wordt hier vaak gevochten wie er onder mag liggen : )

-
Ik heb alleen met Kerst een Kerst throw liggen, staat erg leuk. Verder hebben wij opgerolde dekens in een mand naast de bank liggen. Ze hebben van die heerlijk zachte fluweel achtige throws, heel lekker in de winter.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
anice van den Boer
Amerikafan

Bericht door anice van den Boer »

ik ben helemaal gek op die throw's, heb er al vele meegenomen en omdat ik graag kleuren verander in huis heb ik ze dus in vele kleuren en
motieven.
Maar de allermooiste (tot nu toe) heb ik afgelopen jaar bij Monument Valley gekocht, eentje die door indianen is geweven. :)
Wat ik ook altijd bijzonder mooi vind zijn de spreien en het beddegoed, vaak zie je een gehele set en dan met van die stroken eronder, die gaan wij dit jaar kopen.
In 2002 hebben wij van vrienden een heel mooi sprei gehad gemaakt van allemaal kleine stukjes stof verwerkt tot een mooi motief en daar nog 2 kussenhoesen bij.
En dit alles is, gezien de prijzen in Nederland, goedkoop!! :lol: :wink:

groetjes Anice (die altijd een lege week-endtas onderin legt....)
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Wat betreft Throws.. bij de blokker verkopen ze nu van die zachte fleece (throws) dekentjes in allerlei lieve pastelkleurtjes... Voor nog geen 5 Euro meen ik ... Ze liggen heel schattig op rolletjes in de schappen..

-
Ineke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Ineke »

Wij hebben vorige week dus ook weer een koffer vol mee teruggenomen!

Veel bakmixen: versch. soorten muffins, cornbread, Ranch dressing, BBQ sauce, Cajun kruiden-mixen, Rice Crispie treats, peanutbutter crackers (die rode), om bonensoep te maken: 2 grote zakken bonenmix, spuitfles kaas, 2 grote, superzoete grapefruits uit Texas, paar zakken jelly beans, 2 zakken peanutbutter filled pretzels, veel scrapbook-spullen, aantal polo-shirtjes, 2 capri broeken (2e voor $1, dat kon ik dus niet laten lopen), spijkerbroek, paar Keds, cd Cajun muziek.
En.... zakjes havermout. Sinds kort zie je die zakjes havermout (voor in de magnetron hier nu ook, maar lang niet zo lekker). Zelf 4 pakken gekocht en in bijna elk hotel kon je ze ook bij het ontbijtbuffet krijgen, als echte Hollandse nam ik dus daar ook nog een zakje (of 2 :D ) mee.

Dat was het geloof ik wel zo'n beetje, kan best zijn dat ik nog wat vergeten ben!

groetjes, Ineke
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

MMmm jelly beans met kaneel smaak...
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Wij hebben 2 Mega Family dozen Froot Loops meegenomen uit de US of A. Lekker voor het ontbijt of om zo op te knabbelen.

Afbeelding

Snap nog steeds niet dat Kellogs die niet gewoon in Nederland verkoopt :(
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
anice van den Boer
Amerikafan

Bericht door anice van den Boer »

hoi Njit,

dat is het lievelingsontbijt van onze jongste. :lol:
Vorig jaar ook een flinke doos meegenomen!!!! en nu zit ze al de gehele tijd te zeggen; over 2 daagjes kan ik ze gewoon bestellen en anders kopen in de winkel.

groetjes Anice
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer