Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Uitleg & Vragen over Priceline/Hotwire

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
michachael
Amerikafan

Re: Uitleg boeken Priceline/Hotwire

Bericht door michachael »

ik zit met een cruciale vraag... Stel volgend scenario;

in een gebied waar je graag een 4 sterren hotel zou willen, zijn er 2 die je via priceline kan "kiezen". Het eerste 4sterren hotel (A) heeft een officiële kamerprijs van $120/nacht en het andere hotel (B) heeft een kamerprijs van $180/nacht. Ik gebruik in dit voorbeeld nogal uiteenlopende prijzen om het voorbeeld duidelijk te maken...

Stel nu dat je op priceline dat gebied kiest, je vinkt 4sterrenhotel aan en biedt $140. Kan het dan zijn dat je hotel A kiest en op die manier $20 MEER moet betalen via priceline dan normaal? Of sluit priceline dan automatisch de hotels uit waarvan de officiële kamerprijs lager is dan jouw geboden bedrag?

Thanks!!
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

waarom zou je meteen zo hoog bieden?
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
VanRoyal
Amerikafan

Bericht door VanRoyal »

michachael schreef:ik zit met een cruciale vraag... Stel volgend scenario;

in een gebied waar je graag een 4 sterren hotel zou willen, zijn er 2 die je via priceline kan "kiezen". Het eerste 4sterren hotel (A) heeft een officiële kamerprijs van $120/nacht en het andere hotel (B) heeft een kamerprijs van $180/nacht. Ik gebruik in dit voorbeeld nogal uiteenlopende prijzen om het voorbeeld duidelijk te maken...

Stel nu dat je op priceline dat gebied kiest, je vinkt 4sterrenhotel aan en biedt $140. Kan het dan zijn dat je hotel A kiest en op die manier $20 MEER moet betalen via priceline dan normaal? Of sluit priceline dan automatisch de hotels uit waarvan de officiële kamerprijs lager is dan jouw geboden bedrag?

Thanks!!
Interessant scenario. Ik denk niet dat priceline de lager geprijsde hotels uitsluit, maar dat is puur een gok. Ze zullen toch zoveel mogelijk geld proberen te genereren. Als ik priceline was, dan zou ik liever hotel A verkopen voor 140 (is +20) dan hotel B (is -40) - in theorie althans.

Op biddingfortravelstaat:
5. If I bid a certain amount, and there are two available hotels at that price, which one will Priceline pick? Will it pick the one that is less expensive at the regular rate?

Not necessarily at all. We've seen hotels assigned on winning bids that had significantly higher available rates than others in its class/location. Trying to figure out in advance which hotel you will be assigned goes counter to the whole concept of name your price.
Het lastige is dat een hotel niet voor 120 dollar of 180 dollar in het heeft systeem staat, maar voor een alternatieve, lagere, prijs. De reguliere prijzen zeggen dus absoluut niets over de kansen van het winnen van hotel A of B. Het kan best zo zijn dat hotel B een priceline prijs heeft van 90 dollar, terwijl hotel A een prijs heeft van 100 dollar. Als je vervolgens een bod doet van 140 euro, dan zou - in mijn optiek - priceline gek zijn als ze jou het hotel van 100 dollar zouden geven ipv die van 90. Maar als hotel B er in staat voor 130 en A voor 80, dan lijkt mij dat de kans dat je A krijgt weer groter. En dat is nou het 'leuke' van priceline; dat je heel moeilijk kunt inschatten welk hotel je krijgt ;)

Als je per se in het 'duurdere' hotel wilt komen te zitten, dan zou ik priceline niet gebruiken. De idee van priceline is namelijk dat je voor zo weinig mogelijk geld in zo goed mogelijk hotel komt te zitten. Hoog inzetten in de hoop op een duurder hotel is dus absoluut niet aan te raden en strookt ook niet met de priceline gedachte. Je zou in dit geval veel beter hotwire kunnen gebruiken, dan kun je redelijk goed bepalen waar je terecht komt.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

pyca schreef: Voordeel Priceline[/b]: grotere “winst” te behalen, dan bij Hotwire, groter aanbod van hotels en steden. Nadeel: aangeboden kamers zijn voor 2 personen, faciliteiten zijn niet van te voren bekend.
Maar dat wil dus zeggen dat ik evengoed pech kan hebben, en nog een exta kamer moet boeken voor onze zoon (en daardoor dus veel meer betaal dan wanneer ik gewoon een 3-persoonskamer boekte bij het hotel zelf)?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

kastelke schreef:
pyca schreef: Voordeel Priceline[/b]: grotere “winst” te behalen, dan bij Hotwire, groter aanbod van hotels en steden. Nadeel: aangeboden kamers zijn voor 2 personen, faciliteiten zijn niet van te voren bekend.
Maar dat wil dus zeggen dat ik evengoed pech kan hebben, en nog een exta kamer moet boeken voor onze zoon (en daardoor dus veel meer betaal dan wanneer ik gewoon een 3-persoonskamer boekte bij het hotel zelf)?
in theorie wel, maar in de praktijk zal dit niet gebeuren. Ik heb het tenminste nog nooit gelezen. En onze ervaring met 2 kinderen is tot nu toe ook goed. Ik was hier zie het begin van dit topic ook huiverig voor en heb daarom allereerst boekingen gedaan op hotwire......Hotwire kan ook heel interessant zijn. Zo hebben wij het 4* Westin geboekt in Pasadena voor 89 $ Denk niet dat dit via priceline VEEL goedkoper zal zijn..................
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

kastelke schreef:
Of je moet event. een toeslag betalen voor de 3e persoon, dat heb ik wel eens gelezen.(ben je waarschijnlijk nog steeds goedkoper uit) En volgens mij heeft Mattrob ooit eens meegemaakt dat er alleen nog maar een kamer met een 2 pers. bed beschikbaar was, de kinderen hebben toen geloof ik op een matras op de grond geslapen. Maar dit is eerder uitzondering dan regel. Ik zou het erop gokken :D
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik heb met belangstelling dit topic gelezen en het is wel duidelijk dat deze manier van hotels boeken niets voor ons is.
Het maakt mij niet zoveel uit waar we slapen en een duur hotel voor weinig geld is niet belangrijk voor ons, wij slapen net zo lief in een Super 8.
Maar ik begrijp best dat het voor sommige mensen een sport is om het op deze manier te doen.

Maar als iemand die het liefst zo min mogelijk hotels van tevoren boekt, vraag ik me toch iets af.
Als ik het goed begrepen heb kunnen de meeste mensen de hotels, eenmaal geboekt, niet meer annuleren. Toch leggen een aantal mensen bijna hun hele route vast via Priceline.
Wat nu als er tijdens de reis een kink in de kabel komt?

Op onze eerste reis hadden we de eerste paar nachten al vastgelegd. Helaas was ik de eerste dag doodziek (zware migraine) en konden we die dag niet reizen. Gevolg was dat we de route moesten veranderen en een aantal hotels op moesten bellen om de datum te veranderen of te annuleren. Bij sommige hotels konden we de datum verschuiven, voor één dag moesten we een ander hotel zoeken. maar gelukkig konden we gewoon kostenloos annuleren.
Gelukkig hadden we de meeste hotels niet vastgelegd en konden we met een beetje schuiven weer terug op de route komen.

Sinds die reis reserveren we het liefst zo min mogelijk van tevoren, maar als we reserveren zorgen we dat we hotels nemen die je makkelijk kort vantevoren kunt annuleren.

Maar als je alle hotels via Priceline geboekt hebt, ontstaat er in het geval van ziekte of oponthoud naar mijn idee toch een probleem.
Misschien kun je de datum verschuiven, maar kan dat tegen dezelfde goedkope prijs?
Als er geen plaats meer is op de andere datum zul je moeten annuleren en ben je dus je geld kwijt. Vinden jullie dat niet een groot risco?

Marjon
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

vana schreef:Sinds die reis reserveren we het liefst zo min mogelijk van tevoren, maar als we reserveren zorgen we dat we hotels nemen die je makkelijk kort vantevoren kunt annuleren.

Maar als je alle hotels via Priceline geboekt hebt, ontstaat er in het geval van ziekte of oponthoud naar mijn idee toch een probleem.
Misschien kun je de datum verschuiven, maar kan dat tegen dezelfde goedkope prijs?
Als er geen plaats meer is op de andere datum zul je moeten annuleren en ben je dus je geld kwijt. Vinden jullie dat niet een groot risco?
Ja, dat is inderdaad een risico. Maar daarom kan je de hotels ook goedkoop krijgen, daarom krijg je ook de 'korting'. Dat is natuurlijk direct aan elkaar gelinked. Ik regel al 7 jaar al mijn vakanties op deze manier, en dat is altijd goed gegaan. Maar inderdaad, er kan iets gebeuren en dan kan je niet annuleren. Meestal zijn de hotels dusdanig goedkoop, dat ik dat risico dus neem. Dan ga ik er maar vanuit dat mijn annuleringsverzekering dit vergoedt.

Volgens mij is het wel vaker zo dat je een (gewone) hotelreservering niet kan annuleren. Alleen als je iets meer betaalt, dan kan je wel annuleren. Net als met je vliegticket. Ook die kan je normaal gesproken niet annuleren, behalve als je iets meer betaalt. En tegenwoordig is de prijs van vliegtickets al een stuk duurder dan alle hotelovernachtingen :wink: !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

pyca schreef: En volgens mij heeft Mattrob ooit eens meegemaakt dat er alleen nog maar een kamer met een 2 pers. bed beschikbaar was, de kinderen hebben toen geloof ik op een matras op de grond geslapen. Maar dit is eerder uitzondering dan regel. Ik zou het erop gokken :D
Inderdaad. In al die vele overnachtingen, is dat dus maar erg weinig voorgekomen. En dat was geen opzet, er was gewoon niets meer beschikbaar. Als ik wellicht van te voren duidelijk had aangegeven dat ik 2 double beds wilde, had het misschien wel mogelijk geweest. Maar ik vroeg er gewoon om bij inchecken en ze vonden het echt verschrikkelijk dat het niet beschikbaar was. Ze vonden het zelfs zo erg, dat ik de 2e nacht in 1 van hun (op dat moment wel) beschikbare suites mocht slapen :mrgreen: !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

MattRob schreef:
vana schreef:Sinds die reis reserveren we het liefst zo min mogelijk van tevoren, maar als we reserveren zorgen we dat we hotels nemen die je makkelijk kort vantevoren kunt annuleren.

Ja, dat is inderdaad een risico. Maar daarom kan je de hotels ook goedkoop krijgen, daarom krijg je ook de 'korting'. Dat is natuurlijk direct aan elkaar gelinked. Ik regel al 7 jaar al mijn vakanties op deze manier, en dat is altijd goed gegaan. Maar inderdaad, er kan iets gebeuren en dan kan je niet annuleren. Meestal zijn de hotels dusdanig goedkoop, dat ik dat risico dus neem. Dan ga ik er maar vanuit dat mijn annuleringsverzekering dit vergoedt.

Volgens mij is het wel vaker zo dat je een (gewone) hotelreservering niet kan annuleren. Alleen als je iets meer betaalt, dan kan je wel annuleren. Net als met je vliegticket. Ook die kan je normaal gesproken niet annuleren, behalve als je iets meer betaalt. En tegenwoordig is de prijs van vliegtickets al een stuk duurder dan alle hotelovernachtingen :wink: !
Nee hoor, de meeste hotels die wij boeken zijn kosteloos te annuleren. Soms op de dag zelf nog, soms 24 of 48 uur van tevoren.
Maar wij zitten niet in "sjieke"hotels. Meestal in Super 8, Best western o.i.d.

Meestal vallen dit soort gevallen niet onder de annulerings of reisverzekering.

Marjon
myste87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door myste87 »

vana schreef:
MattRob schreef: Ja, dat is inderdaad een risico. Maar daarom kan je de hotels ook goedkoop krijgen, daarom krijg je ook de 'korting'. Dat is natuurlijk direct aan elkaar gelinked. Ik regel al 7 jaar al mijn vakanties op deze manier, en dat is altijd goed gegaan. Maar inderdaad, er kan iets gebeuren en dan kan je niet annuleren. Meestal zijn de hotels dusdanig goedkoop, dat ik dat risico dus neem. Dan ga ik er maar vanuit dat mijn annuleringsverzekering dit vergoedt.

Nee hoor, de meeste hotels die wij boeken zijn kosteloos te annuleren. Soms op de dag zelf nog, soms 24 of 48 uur van tevoren.
Maar wij zitten niet in "sjieke"hotels. Meestal in Super 8, Best western o.i.d.

Meestal vallen dit soort gevallen niet onder de annulerings of reisverzekering.

Marjon
Wij boeken ook niet alles via priceline en hotwire, alleen die plaatsen waar het ons eigenlijk niet zoveel uitmaakt in welk hotel wij zitten, ik geloof ook niet dat ik een volledige rondreis op die manier zo zou boeken, ik hou graag ruimte om toch nog iets te schuiven.
Onze site: http://www.vdheijdeninusa.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
VanRoyal
Amerikafan

Bericht door VanRoyal »

Gisteren zat ik te bieden op een hotel in LV en maakte gebruik van permutation bidding. Mijn bids zagen er als volgt uit:

50 -> kreeg tegenbod van 110
52
-- Nieuwe bieding
54 -> kreeg tegenbod van 110
56
-- Nieuwe bieding
58 -> kreeg tegenbod van 110
60
-- Nieuwe bieding
62 -> kreeg tegenbod van 110
65
-- Niet geaccepteerd, alle rebids gebruikt

Nu heb ik van priceline echter maar 4 emails gehad dat mijn bod niet is geaccepteerd; voor het bod van 52, 56, 60 en 65 dollar. Normaal gesproken krijg je voor elk bod dat niet wordt geaccepteerd een email. Betekent dit dat wanneer je een counteroffer krijgt je bod niet wordt geteld? Dit zou namelijk betekenen dat je door die counteroffer 4 extra bids krijgt. M.a.w. de zones die ik heb geselecteerd bij 50, 54, 58 en 62 zou ik nogmaals kunnen gebruiken. Iemand hier ervaring mee?

Nu ik dit typ bedenk ik me dat ik natuurlijk gewoon kan proberen of ik die zone-combinaties nog kan gebruiken... *gaat aan de slag*

Edit: Ik kan die bids niet nog een keer gebruiken, werkt dus niet. Jammer :)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

cookies verwijderen? Andere account aanmaken? andere visakaart gebruiken?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
VanRoyal
Amerikafan

Bericht door VanRoyal »

Heb geen haast, dus ik kan rustig 24 uur wachten, alleen vond ik het zo raar dat hij maar 4 van de 8 bids registreerde.
Assy
Amerikafan

Bericht door Assy »

Ik ben helemaal nieuw met het hotwire/priceline principe, maar heb toch net even gekeken!
Iemand enig idee welk hotel dit zou kunnen zijn?
Wharff in zit ik al op prijzen van 175$/nacht... Ik ben in San Francisco 26th to 28th oktober!
Nu via hotwire heb ik een 3* voor 119$/nacht, maar wat gaat dit zijn?
Ik vermoed het Holiday Inn Fishermans Wharf...?
2008: Westkust + Hawaii
2012: Florida
2013: Las Vegas en omgeving
http://www.wegousa.blogspot.com
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Ik heb nu even geen tijd om met je mee te kijken maar wat je kunt doen is bij de Hotwire Packages dezelfde data op te geven (+bijv. een vlucht en/of auto) en dan kijken of er iets vergelijksbaars, - met hetzelfde aantal sterren en amenities - naar voren komt. Grote kans dat het om hetzelfde hotel gaat.
Dikkie
Amerikakenner

Bericht door Dikkie »

Assy schreef:Ik ben helemaal nieuw met het hotwire/priceline principe, maar heb toch net even gekeken!
Wharff in zit ik al op prijzen van 175$/nacht... Ik ben in San Francisco 26th to 28th oktober!
Assy dit heb je ook vermeld in een ander topic. Ik heb daar al in gereageerd.
VanRoyal
Amerikafan

Bericht door VanRoyal »

Assy schreef:Ik ben helemaal nieuw met het hotwire/priceline principe, maar heb toch net even gekeken!
Yup, aan de amenities te zien is het hoogst waarschijnlijk:

3* Holiday Inn Fishermans Wharf
Amenities: Restaurant, Pool, Fitness, Hi-Speed Internet, Business, Laundry

Die kamers gaan via Holiday Inn zelf voor $332.00 per nacht weg, dus lijkt me een goede deal :)
myste87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door myste87 »

VanRoyal schreef:
Yup, aan de amenities te zien is het hoogst waarschijnlijk:

3* Holiday Inn Fishermans Wharf
Amenities: Restaurant, Pool, Fitness, Hi-Speed Internet, Business, Laundry

Die kamers gaan via Holiday Inn zelf voor $332.00 per nacht weg, dus lijkt me een goede deal :)
En ook een prima hotel, hou wel rekening met ongeveer 40,00 dollar parkeerkosten per nacht (wij zaten er in juli)
Onze site: http://www.vdheijdeninusa.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
VanRoyal
Amerikafan

Bericht door VanRoyal »

myste87 schreef:En ook een prima hotel, hou wel rekening met ongeveer 40,00 dollar parkeerkosten per nacht (wij zaten er in juli)
Met zulke hoge parkeerkosten zou Assy ook naar de Columbus Motor Inn kunnen kijken. Wordt op dit forum en tripadvisor zeer positief beoordeeld. Je komt dan op 145 dollar per nacht (excl. tax, incl. parkeren), maar kan wel cancelen als dat nodig is en dat kan bij Hotwire niet. Voor die 6 dollar per nacht extra zou ik persoonlijk niet via hotwire boeken.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer