Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wij zijn er! Nooit meer een overstap op vliegveld Washington

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
jan c
Amerika-ontdekker

Re: Wij zijn er! Nooit meer een overstap op vliegveld Washington

Bericht door jan c »

Kijk, en dit soort ervaringen, en de ellende die ik zelf met connecting flights heb gehad, bevestigen nog een keer waarom ik graag wat meer geld betaal voor een rechtstreekse vlucht. In ons geval de KLM naar San Francisco, iets duurder maar de betere tijden en geen gedoe met connections. Zeker met kinderen en aanrader denk ik.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Tot die vlucht uitvalt ;). Ach, ik reis al jaren een aantal keer per jaar met het vliegtuig en soms gaat het van een leien dak en andere keren loop je enorm te stressen. Niet veel mensen hier komen in Miami binnen, maar voor mij is dat het absoluut ergste vliegveld. Wij hebben al een aantal malen moeten overnachten in de overstapplaats en soms was er dan niets dat groot genoeg was voor vijf mensen. Maar als je dan eenmaal op je vakantiebestemming bent is dat toch weer vergeten. We hebben dit weekend een lange autorit gemaakt en die was op de heenweg ook niet bepaald ontspannen. Maar bij aankomst was dat meteen vergeten.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

jan c schreef:Kijk, en dit soort ervaringen, en de ellende die ik zelf met connecting flights heb gehad, bevestigen nog een keer waarom ik graag wat meer geld betaal voor een rechtstreekse vlucht.
Maar ja, dan moet er ook maar net een directe vlucht naar je bestemming gaan, natuurlijk... :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Over die koffers.... Nog sterker, een van onze koffers was een vlucht eerder meegekomen dan de andere koffer tussen Chicago en Phoenix....De eerste koffer stond in een soort hok. We wilden al gaan reklameren...
Gerben S
Amerika-newbie

Bericht door Gerben S »

Hallo,

heb net een beetje zitten lezen over overstappen in Amerika. Ik ga van de zomer ook naar Amerika en zal op de terugreis moeten overstappen in New York. Wij hebben voor deze overstap 1 uur en 40 minuten. Moet lukken, maar met een beetje vertraging hier en daar kan je nat gaan. Misschien handiger om een latere vlucht te boeken?? Als ik dit allemaal zo lees, kan het aardig wat ge.... opleveren als het mis gaat. Geen zin in.

Thanx voor reacties,

Gerben.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Op de terugreis is het meestal geen probleem omdat je dan al door immigration bent gegaan en gewoon van het ene in het andere vliegtuig kan overstappen, dus lekker zo laten zou ik zeggen. Wel op de luchthaven blijven.
njonker
Amerika-ontdekker

Bericht door njonker »

Gerben,

Van een binnenlandse vlucht naar een internationale vlucht valt over het algemeen mee. In New York heb je meestal aan een uur voldoende, dus je zit waarschijnlijk wel goed.

Het probleem komt als je van een internationale naar een nationale vlucht gaat, omdat je door de immigratie moet, je bagage op moet halen, door de douane, je bagage weer af moet geven, nog een keer door de security line moet, en dan nog eens naar je vertrek gate moet. In dat geval zou je maarschijnlijk vrij krap zitten met een uur en 40 minuten.

Niels.
Gerben S
Amerika-newbie

Bericht door Gerben S »

Niels, Yeehaw, thanx.

Ik vlieg met Continental van LA naar New York, daar stappen we over op een ander Continental vliegtuig voor de vlucht naar Schiphol. Gaan de koffers gewoon over van het ene naar het andere vliegtuig? Hoorde ook dat je in Amerika na elke vlucht je koffers moet oppikken en opnieuw inchecken.

No, het is niet mn 1e vlucht, maar yep, wel mn 1e naar Amerika en doe alles via internet, dus geen reisbureau die mij eea vertelt. :blink:

Bedankt weer.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Je hoeft je koffer niet op te halen, die gaat gewoon door....als het goed is...
Gerben S
Amerika-newbie

Bericht door Gerben S »

Ok, bedankt weer. Ik laat de terugreis zo en ga eerst genieten van mn trip!

Vrgr, Gerben
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Ik lees dit topic nu pas... hier onze ervaring van 20 mei j.l.
Wij kwamen dit jaar een dag na yarrah aan op Washington Dulles en hadden precies dezelfde ervaring als zij, alleen waren wij ook nog eens een koffer kwijt, en raakte daar nog een koffer kwijt....
Wij moesten dus, na anderhalf uur (!!) voor de immigrations te hebben gewacht, onze koffers met een noodgang ophalen, waarvan er een dus niet was.
Moesten aangifte ervan doen voor dat het volgende vliegtuig vertrok maar er was niemand bereid om naar ons te luisteren, zo een gekkenhuis was het daar in die kelder.
Na een minuut of 20 vonden we toch iemand die ons te woord wilde staan en vertelde ons dat de koffer nog in Amsterdam stond en dat we daarvan we in Denver aangifte moesten doen.
Toen snel naar de volgende kelder waar honderden koffers door elkaar lagen, een vrouw vertelde ons, gooi jullie koffers er maar bij (we hadden er toen nog twee van de drie)....wij zo van, komt dat wel goed dan, ons vliegtuig vertrekt al bijna...
Geen probleem volgens haar, we werden als vee naar de security gedreven, keken onze koffers met weemoed na, moesten alles behalve onze kleren uitdoen en afdoen en moesten toen hollen naar het volgende vliegtuig wat we nog net haalden.
In Denver aangekomen bleek dus mijn koffer niet meegekomen te zijn, het had me al verbaasd eerlijk gezegd als dat goed gekomen was.
Dus wij aangifte gedaan en buiten op het busje van het hotel gewacht, de chauffeur heel verbaasd, drie vrouwen met 1 koffer????? JA dus, de rest was zoek, lekker he?
Dus als het half kan, voor mij ook geen Washington Dulles meer als overstapplaats, wat een chaotische toestanden daar zeg!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Yikes, dat is inderdaad een hororverhaal op de vroege(?) morgen. Maar natuurlijk willen we nu ook weten hoe het allemaal is afgelopen. Happy end?
Yeehaw
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Yeehaw schreef:Yikes, dat is inderdaad een hororverhaal op de vroege(?) morgen. Maar natuurlijk willen we nu ook weten hoe het allemaal is afgelopen. Happy end?
Yeehaw
Als je mijn verhaal bedoelt, ja gelukkig een happy end, mijn koffer werd de volgende dag, net voor we weggingen vanaf ons hotel, nog bij het hotel gebracht, je wilt niet weten hoe blij ik daar mee was!
De koffer van mijn reisgenoot, dat was een ander verhaal, ze heeft elke dag moeten bellen en hij bleef maar op Schiphol staan.
Op een gegeven moment belde er een man vanuit Schiphol naar de mobiel van mijn reisgenoot, vertelde dat er al een tijdje een koffer in een hoek stond (op Schiphol dus), hij de label gelezen, stond dus het mobiele nr van mijn vriendin op, zodoende, en vroeg wat hij ermee moest doen.
Terwijl United ons al verteld had dat de koffer in Denver moest zijn.....
We waren intussen al met de camper aan het touren en we zouden in het weekend twee dagen in Durango blijven, dat was het enige wat vast stond, dus we hebben dat adres opgegeven.
De laatste dag in Durango was er, na vele telefoontjes van onze kant naar United, dan toch de koffer, 5 dagen later dus.... Hij werd, na ons aandringen, keurig door een koerier op de camping gebracht. Eind goed al goed.
Mijn reisgenoot had intussen al heel wat kleren en toiletspullen gekocht, heeft daar de bonnen van bewaard en dat is ze nu aan het claimen bij de reisverzekering.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer