Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips voor reizen met kinderen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Tips voor reizen met kinderen

Bericht door dimple »

Hoi allemaal,

Ik weet dat de evenflo carseat in de de vliegtuigstoel pas. Iemand enig idee welke (in NL verkrijgbaar) autostoeltje ook zou passen?

Thx!

Jessica
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

http://www.kidsflysafe.com/

Zit er over te denken zo'n ding te bestellen. Iemand ervaring mee?
aerobica
Amerika-newbie

Bericht door aerobica »

sorry geen idee...zie het voor het eerst
succes
Mark & Martine
Amerikakenner

Bericht door Mark & Martine »

dimple schreef:Hoi allemaal,

Ik weet dat de evenflo carseat in de de vliegtuigstoel pas. Iemand enig idee welke (in NL verkrijgbaar) autostoeltje ook zou passen?

Thx!

Jessica
Hoi jessica,

Ons autozitje (groep 1, 9-18 kilo) paste met gemak in een vliegtuigstoel van United. Ik heb hem destijds als extra stoel bij de hema gekocht. Ik wil hem wel voor je nameten vanavond als je dat wilt. Mijn zus gaat overmorgen met de maxi cosi Tobi en volgens de KLM past die ook in de stoelen van hun vliegtuigen, maar daar moet je wel vantevoren aanmelden dat je een autostoel meeneemt aldus mijn zus ;-). De Kids-fly-safe overweeg ik ook aan te schaffen als onze zoon iets ouder is en beter in de vliegtuigstoel past.

Groetjes! Martine
Mark & Martine
Amerikakenner

Wat ik nou steeds vergeet te melden, maar wat ik op zich wel een handige tip vind... ;-)

Omdat kinderen in het vliegtuig lang in dezelfde houding zitten en veel drinken lekt de luier veel sneller door. Wij hadden zowel heen als terug (ondanks dat ik er terug wel van plan was rekening mee te houden) natte rompers en broeken. Niet echt handig als je nog 8 uur moet :mrgreen:
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Martine,

Super bedankt voor je reactie. Het lastige is dat er nu wordt aangegeven dat we met een A330-300 vliegen met North West.
Ik had gister een dame bij de KLM/NW aan de telefoon en die heeft ons op de familyrow gezet. Het systeem gaf rij 34 aan.
Als ik kijk op seatguru dan is rij 34 zeker geen family row.

Voordat ik een evt ander autostoeltje koop wil ik wel zeker weten met welk toestel we vliegen..........

Ik zal eens van meerdere vliegtuigen de 'maten' gaan vergelijken. Wij hebben nu zelf een Romer...die is volgens mij te breed.

Maar nogmaals heel erg bedankt voor de tip want ik ga er zeker naar kijken.

Als jij jouw autostoeltje zou willen opmeten dan weet ik in ieder geval wat ik kan aanhouden, alvast heel erg bedankt daarvoor.

Mika is tegen die tijd 20 maanden en ongeveer 85 cm hoog en 12/13 kilo. Voor de Cares geven ze aan dat ze minimaal 9,5 kilo (22 pounds) moeten wegen. Vraag me of of Mika niet te klein is...........

Maar we hebben nog even dus ik kan nog even nadenken :lol:

Bedankt!!

Jessica
Mark & Martine
Amerikakenner

Hoi Dimple, ik heb de stoel nog steeds niet opgemeten :oops: Maar mijn zus is afgelopen zaterdag met zoontje met de KLM vertrokken naar Atlanta en we kregen een foto doorgestuurd waarop het mannetje prinsheerlijk in zijn eigen Maxicosi Tobi in de vliegtuigstoel zat, dus die past in ieder geval in een klm-stoel :-)
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Hartstikke goed om te horen.

Ik durf de gok niet te wagen een autostoel mee te nemen aangezien we geen eigen stoel hebben gereserveerd en dus mazzel moeten hebben met wat ruimte in het vliegtuig.

Ik had al gebeld en het vliegtuig is verre van vol dus de kans is groot dat hij een eigen stoel krijgt.

Ik ga zo'n Cares strap bestellen en neem zo'n verhoger mee (daar waar de oudere kinderen op zitten in de auto) Ik heb een oudje gekregen van mijn vader en ga even meten of die er tussen past. Dat neemt niet veel ruimte in beslag en mocht het niet mee kunnen dan gooi ik dat ding in de prullenbak. Toch een oudje :lol:

Ik zag er in het begin best tegen op, maar krijg er nu telkens meer vertrouwen in dat het allemaal wel goed gaat in het vliegtuig. We zijn met 4 volwassenen dus dat komt wel goed.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Die verhogers vond ik absoluut niet handig in het vliegtuig. Hebben we geprobeerd voor onze dochter maar ze gleed steeds aan de achterkant tussen de stoel en de verhoger.
Gewoon in de vliegtuigstoel en regelmatig de gordel controleren werkte veel beter.

En voor het doorlekken van de luiers: bij de Etos verkochten ze van die kleine weggooimatjes die ook in het kraampakket zitten. Die dingen zijn echt perfect voor lange reizen! Ze zijn licht, nemen weinig plaats in en als ze nat worden gooi je ze gewoon weg en legt een nieuwe neer.
Weet niet of ze die dingen nog verkopen maar neem aan van wel.
Heb er hier in Utah ook naar gezocht omdat m'n zoontje tegenwoordig zonder luier meegaat maar soms kom je onverwacht in de file eh?
Christa12
Amerikafan

Bericht door Christa12 »

Voor onverwacht in de file of al die andere momenten dat op tijd naar de wc gaan even niet kan, is een leeg flesje (met een goed sluitend dopje) bij de hand hebben bij jongetjes ook erg handig! Hebben we de afgelopen dagen al een paar keer nodig gehad.

groetjes
Christa
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Ik ga de verhoger toch proberen. Er zitten soort van armsteunen aan, daar haal ik de gordel dan doorheen in de hoop dat hij niet weg zakt.
Ondanks dat hij straks 20 maanden is, is hij gewoon niet de allergrootste.
Werkt het niet dan kiep ik dat ding in de bak of onder de stoel.

Nu snel de strap bestellen want anders is hij niet op tijd binnen :wink:
Larie
Amerika-ontdekker

Bericht door Larie »

Ik zou geen stoelverhoger meenemen. Als je die strap hebt zit je kindje al goed genoeg vast, lijkt mij. In de praktijk (als je geluk hebt natuurlijk) :-) slaapt je kindje vooral. Dan zit zo'n verhoger alleen maar in de weg. Onze kinderen slapen altijd liggend op de stoelen met hun hoofdjes of benen bij ons op schoot en alleen de vliegtuiggordel om hun buik, dat werkt prima.
Je kan de verhoger natuurlijk meenemen en als je kindje gaat slapen leg je de verhoger onder de stoel. Mijn ervaring is, dat je toch al genoeg meesjouwt als je met kinderen reist, ik zoudaarom zeker geen stoelverhoger meenemen.
druppel
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door druppel »

wij mochten bij britisch airways de verhoger niet meenemen in het vliegtuig. Ze accepteerden alleen stoeltjes met een vijfpuntsgordel ( maar de regels kunnen natuurlijk zijn veranderd )
gymnastics; just do it !
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Eerlijk gezegd zou ik niet weten wat je met zo'n verhoger moet in het vliegtuig... 't lijkt mij een beetje in de weg zitten.
We zijn net teruggekomen en de vliegreis is zowel heen als terug erg goed verlopen.
Op de heenweg was Sara (26 maanden) heel actief en "speelde" wat met het jongetje naast ons. Verder heeft ze veel het pad op en af gelopen/gerend en de onderste zoveel treden naar de BC op- en afgelopen. Hoe dan ook, ze heeft weinig stil gezeten en al met al ongeveer 1 uur geslapen. Na aankomst was ze nog erg actief en heeft het tot ongeveer half 7 lokale tijd volgehouden. Waardoor we verder weinig last van jetlag hebben gehad. Soms wel even wakker 's nachts.
Gisteren heeft ze wel ongeveer de halve vlucht geslapen. Nog een DVD'tje gekeken, wat gekleurd, gegeten. En de vlucht ging heel snel (maar ca. 9 uur ipv 11 uur), dus de tijd vloog letterlijk om :wink: . Na thuiskomst was ze hyper en opa en oma waren er ook. Ze heeft het weer tot ongeveer half 7, 7 uur volgehouden en heeft doorgeslapen tot ongeveer half 9 vanochtend (vannacht 2 of 3 keer heel kort wakker).

Qua luiers had ik luierbroekjes bij. Die heb ik gewoon op de stoel omgewisseld als het nodig was. Alleen bij de poepluier even naar het toilet. Gelukkig was dit verder niet nodig, want dat verschoonplankje was erg klein en ze lag en niet handig op, met het hoofd half op het plankje en de blower recht in het gezicht... Was dan ook brullen geblazen.
Op de terugweg gelukkig geen poepluier gehad.
Inge
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Inge »

Mark & Martine schreef:
jokaluma schreef: Ik neem aan dat bovenstaande quote niet series bedoeld is? In de usa is toch veel meer te krijgen dan alleen maar friet?
Jazeker, er is veeeel meer te krijgen. Maar het enige dat daadwerkelijk naar binnen ging waren de frietjes :wink: En de broccoli bij the outback; daar was meneertje ook wel over te spreken :lol:
Onze dochter was ook niet echt te spreken over het eten in de VS. De eerste tijd heeft ze vooral bananen, soep, crackers, pizza en frietjes gegeten en sinaasappelsap gedronken. Mijn eigen kooksels of de Amerikaanse potjes weigerde het dametje resoluut. Qua toetjes was alleen Danoontje (die ze maar sporadisch verkochten) en de Spongebob knijpyoghurt goed genoeg (en ijs natuurlijk, maar dat geef je ook niet elke dag...). Heel veel heeft echt een chemisch en erg zoet smaakje.
Later at ze ook nog wel eens een druiven of een boterham met Nutella. Maar het hield niet over.
Wat dat betreft wel blij weer terug te zijn. De eigen vertrouwde maaltijden at ze thuis wel weer gewoon.
Enne, voor degenen die gewend zijn van die kant-en-klare-opwarmpapjes voor het slapengaan of 's ochtends te geven: neem ze mee. Ik kon ze nergens vinden. Wel een drinkmelkachtig iets gevonden, maar was stikduur: kostte iets van $15 voor 6 flesjes!

In het algemeen viel het me echt op dat het echt allemaal veel duurder is dan hier om gezond te proberen te eten en ook moeilijker om het te vinden!
Jammer, want dat had ik toch anders verwacht (en ook herinnerd). We gingen nu ook regelmatig 's middags lunchen, ipv 's avonds uit eten. Helaas is de keuze dan toch echt veel beperkter. De saladebar en soep zoals ik me herinnerde van vorige reizen, zijn dan bijv. nog niet beschikbaar.
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Gelukkig eet die van ons alles dus daar maak ik me niet zo´n zorgen om.

Fijn om dat te lezen dat het met jullie dochter zo goed ding met de jetlag en zo. Dat geeft weer goede moed! :wink:
Inge
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Inge »

Gelukkig eet ze hier ook zo'n beetje alles, dus daar hadden wij ons ook niet op voorbereid...
We hebben er ook geen drama van gemaakt. Sinds we thuis zijn eet ze weer normaal.
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Ik wil Mika graag een bandje of ketting omdoen waar zijn gegevens op staan.

Ik heb deze gevonden http://www.reddog.nl/travelsupport/kidsos/

en deze

http://www.tagcompany.nl

Nu zit ik zelf te denken aan de laatste en wil daar ook graag op vermelden dat hij allergisch is voor koemelk. Enig idee wat ik het beste kan vermelden??
Ik heb maar 15 tekens............
Het wordt
Cow's milk allergy óf
Dairy allergy

De laatste omvat alle zuivel (en dat mag hij dus ook niet) Zou dat een beter omschrijving zijn??

Iemand overigens ervaring met bovengenoemde producten??
Larie
Amerika-ontdekker

Bericht door Larie »

Mijn Engels is niet zo denderend, dus met de tekst kan ik je niet helpen.

Wij hebben twee kettinkjes van TagCompany, deze zijn ons goed bevallen.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

dimple schreef:Dairy allergy

De laatste omvat alle zuivel (en dat mag hij dus ook niet) Zou dat een beter omschrijving zijn??
Als hij geen zuivelprodukten mag is dairy allergy inderdaad een betere omschrijving. Je kunt ook "lactose intolerant" schrijven, als dat de reden is, dat hij geen zuivelprodukten mag.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer