Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegtax retour

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Sing
Amerikafan

Re: Vliegtax retour

Bericht door Sing »

Wij hebben ook netjes een nieuwe factuur ontvangen van Exit Reizen minus de vliegtax.
Weer centjes extra voor een upgrade van de auto :)
Don't cry because it's over. Smile because it happened!
2008: NY | 2009: LV - LA - SF| 2010: Denver roundtrip
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

Lauren schreef: Nu nog de vliegtax voor onze vluchten van december a.s. naar Florida, rechtstreeks geboekt bij Continental Airways, zien terug te krijgen.
Geen ervaring, maar zelfde situatie: ook Florida, ook december, ook rechtstreeks Continental. Hou me op de hoogt a.u.b.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Vandaag ook 45 Euro terug ontvangen van de KLM voor een eerder geboekte vlucht na 1 juli 2009. Nu BA nog voor mijn Amerikatickets.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
EllenB
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door EllenB »

Ruud2004 schreef: Nu BA nog voor mijn Amerikatickets.
Het geld alleen als je vliegt vanaf een Nederlands vliegveld, dus voor je Amerikatickets zul je niks terug krijgen.

Ik vlieg 7 juli met KLM, maar heb geboekt met Cheaptickets.com
Nog niks gehoord en ik kan ook niks op hun website vinden. Heb weinig hoop dat ik de tax terug krijg, maar je weet het nooit.
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

Klopt Ellen. Met "Amerikatickets" bedoel ik tickets vetrekkend vanaf Schiphol, met tussenstop naar de VS. Ik verwacht dat BA nog wel over de brug komt.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA

Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Chrisp »

Ik wacht ook op bericht van BA. Wij vliegen ook met hen naar de VS van het zomer. We hebben onze tickets wel via expedia.COM geboekt, ik vraag me af of dat iets uitmaakt?
Afbeelding
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

(Vooropgesteld dat ik dit hele draadje nog niet gelezen heb, dus misschien is het al aan de orde geweest)

Wij hebben onze tickets ook al gekocht in het najaar 2008, we vliegen met SWISS en dus is er €180 (4 pers) extra berekend voor de vliegtax. Nu ben ik al een paar keer bij SWISS op Schiphol langsgeweest om te vragen of ze al iets meer weten over het terugbetalen.Tot nu toe nog steeds geen info. Nu ik dit draadje weer zie dacht ik toch maar weer eens op zoek, ik wil dat geld namelijk gewoon terug van de Nederlandse staat.

Op de website van de belastingdienst vond ik dit:

Verplichtingen voor luchtvaartmaatschappijen

De luchthaven is de belastingplichtige voor de vliegbelasting. U betaalt de belasting voor passagiers die vanaf uw luchthaven vertrekken. Daarvoor hebt u informatie nodig van de luchtvaartmaatschappijen.

De luchtvaartmaatschappijen moeten u opgeven hoeveel passagiers er naar welke bestemming vliegen. Zij verstrekken deze gegevens tegelijk met de andere gegevens die zij als gebruiker van de luchthaven aan u moeten verstrekken. Deze gegevens vult de luchtvaartmaatschappij aan met de bestemming van de individuele passagiers.

De luchtvaartmaatschappij betaalt de vliegbelasting die u als exploitant van de luchthaven aan haar in rekening brengt.

Ik wist dit helemaal niet, dat de Luchthaven Schiphol er ook nog tussenzit.
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

Ik heb ook nog voor 3 personen vliegtaks tegoed Carin en ben ook van mening dat ik dit geld gewoon terug wil hebben. Ik zie dit geheel anders dan (bv) een verlaging van het ticket door lagere olieprijs, afhandelingskosten etc. De vliegtaks was een domme, totaal mislukte actie van de Nederlandse regering. Ik wil het dus terug, puur uit pricipe. Ik ben wel voor een regeling dat de passagier bij de belastingdienst aantoont (met zijn E-ticket, reserveringsnummer oid) dat hij in aanmerking wil komen voor restitutie van de vliegtaks. Nu mogelijk de AAS er ook nog eens tussen zit, gaat het over veel te veel schijven. Dat kan/mag je van al die partijen niet verwachten. Die hebben ook niet om vliegtaks gevraagd.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA

Ceetje
Amerikakenner

Bericht door Ceetje »

Wel een goed idee Ruud2004: rechtstreeks het geld terugkrijgen van de dwaas die dit plan bedacht had. Het is toch raar dat vliegmaatschappijen en andere verkopers moeten opdraaien voor de kosten die het terugbetalen met zich meebrengt.
[Voorop gesteld dat wij 2x€45 ooit terugkrijgen :( ]
vinyltje
Amerikafan

Bericht door vinyltje »

EllenB schreef:
Ruud2004 schreef: Nu BA nog voor mijn Amerikatickets.
Het geld alleen als je vliegt vanaf een Nederlands vliegveld, dus voor je Amerikatickets zul je niks terug krijgen.

Ik vlieg 7 juli met KLM, maar heb geboekt met Cheaptickets.com
Nog niks gehoord en ik kan ook niks op hun website vinden. Heb weinig hoop dat ik de tax terug krijg, maar je weet het nooit.
Same here... ik vlieg 19 juli met BA naar de USA en heb ook geboekt met Cheaptickets.com.
Geen idee waar ik het terug moet halen. Want hoe leg je dit aan Cheaptickets.com uit zonder dat ze denken dat het om 'gewone tax' gaat....
:banghead:
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Je moet contact opnemen met de reisorganisatie (er is overigens bij BA nog geen beslissing genomen werd mij 2 weken verteld toen ik belde) Mochten ze het terug gaan betalen dan betalen ze het aan de reisorganisatie welke het dan weer aan jou moet betalen. Zolang je nog niet op reis bent gegaan ligt de verantwoordelijkheid bij de reisorganisatie, daarna bij BA zelf.
vinyltje
Amerikafan

Bericht door vinyltje »

Maar ja, dat is wat ik bedoel: hoe leg je Cheaptickets uit dat het gaat om deze tax. Een gewone stijging of daling van de tax zullen ze niet compenseren, dus dan moeten ze maar net op de hoogte zijn van deze afschaffing...
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Het is toch een grote (reis)organisatie? Dan weten ze er heus vanaf!
vinyltje
Amerikafan

Bericht door vinyltje »

RiverCola schreef:Het is toch een grote (reis)organisatie? Dan weten ze er heus vanaf!
Vraag het me af... Is een amerikaanse online site...
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

Een collega van mij kreeg onderstaande mail van Lufhansa. Laat aan duidelijkheid niets te wensen over. :?

Dear Mr. xxx,

Thank you for your letter.

After corresponding with our responsible department we would like to inform you that it is correct that the “Air Passenger Tax” in Amsterdam for flights from 1 July will not be charged. The limitation of in this case it that the restriction is not valid for reservations made before 27 March.

We hope for your understanding that we are unable to reimburse this fee in your case due to the fact that your ticket was issued on 16 January. We hope that we could help you with this explanation and that you will enjoy your flight from Amsterdam to xxxx in August.

Yours sincerely,

Lufthansa German Airlines
Customer Feedback Europe
PO Box 1289
Liverpool L69 3AX
UK
E-mail: customer.feedback.eu@lufthansa.com
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA

Ceetje
Amerikakenner

Bericht door Ceetje »

Zou dat een regel zijn van lufthansa of van alle mij-en? En wat ik me altijd afvraag bij dit soort brieven: waarom moet je begrip hebben als ze niet uitleggen waarom die datum van 27 maart als prikdatum genomen is. Nou ja, we zullen niet failliet gaan aan die €90, maar het zou toch leuk geweest zijn.
vinyltje
Amerikafan

Bericht door vinyltje »

Ben al een half uur met Cheaptickets.com aan het bellen.
Zij kennen de regel niet, de tax ook niet en al zeker de refund niet. Sta nu in de wacht en ze bellen nu met BA.

Zal mij benieuwen...

(eerst dacht ie dat ik zei dat alle vluchten vanaf 1 juli gecancelled werden... hahahahaha)
vinyltje
Amerikafan

Bericht door vinyltje »

Zowel Cheaptickets.com als BA daar weten van niks...
Lekker dan!

Nou ja, dan even afwachten...
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

Ceetje schreef:Zou dat een regel zijn van lufthansa of van alle mij-en? En wat ik me altijd afvraag bij dit soort brieven: waarom moet je begrip hebben als ze niet uitleggen waarom die datum van 27 maart als prikdatum genomen is. Nou ja, we zullen niet failliet gaan aan die €90, maar het zou toch leuk geweest zijn.
Mijn collega vliegt deze reis alleen met LH en kreeg deze mail met uitleg. Dit gaat dus alleen voor LH op. Ik heb ook geen idee waarom die datum van 27 maart nu ineens "leidend" zou zijn. Ze doen maar wat, denk ik. Het blijft trouwens angstvallig stil bij de ANVR. Die zou in overleg zijn met de luchtvaartmaatschappijen, maar laat niets meer van zich horen. Ik ga ook niet failliet aan € 135,00 aan vliegtax, maar het is ook wel irritant. Er zitten twee kanten aan dit verhaal. (die van mij en die van BA)
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA

RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

vinyltje schreef:Zowel Cheaptickets.com als BA daar weten van niks...
Lekker dan!

Nou ja, dan even afwachten...
Vinyltje, probeer eens een telefoontje met BA in Amsterdam (tel.nmr staat een stukje terug in dit topic!). Krijg je Nederlanders aan de telefoon die er wel vanaf weten. Ik ben benieuwd wat ze je zullen zeggen ivm Cheaptickets. Misschien kunnen ze er zelfs wel voor zorgen dat Cheaptickets op de hoogte wordt gebracht van het besluit van BA (wat voor zover ik weet nog niet bekend is).
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer